De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Een artikel van een weerbericht uit mijn regio (Limburg België)



Zondag: winter in Lapland, zomer bij ons?



Op de weerkaarten zien we momenteel echt wel interessante ontwikkelingen voor komend weekend.

Terwijl in het noorden van Europa koning winter reeds heerst, zou het best wel eens kunnen dat we in Limburg zondag te maken krijgen met temperaturen die dicht in de buurt van 25°C uitkomen. Dit komt doordat we terechtkomen aan de westflank van een hogedrukgebied waarlangs zeer warme luchtmassa's vanuit Afrika naar Centraal Europa worden getransporteerd.

Het is nog wat vroeg om de details reeds volledig te kunnen weten, maar dat we meerdere graden boven de kaap van 20°C gaan uitkomen lijkt zo goed als zeker.



Tjonge laat die 24gr of zo uit aub! Oké ik weet dat het hoogstens 1 of 2 dagen zou zijn maar toch. Wat ben ik vreselijk jaloers op het Noorden van Europa de gelukzakken
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het woord 'zacht' inmiddels niet meer horen of zien! Wat een k*twoord is dat toch, zo vaak als het wordt gebruikt om het huidige weertype aan te duiden.



Probeer echt positief te blijven en er alles aan te doen om een gezellige herfstsfeer te creëren met thee, kaarsen en plaid maar het resultaat is dat ik nu gloeiend en met wederom vieze zweet-en plakbenen op de bank zit. Bah, bah, bah!!!!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, zeg. Iedereen zit hier in Friesland te zeuren dat het ''koud'' is en doet de verwarming al op 20 graden.. kom op, het is 16 graden, geen 10! En ook al weer veel die een winterjas aanhebben.. nou, die winterjas blijft minstens tot het einde van de herfstvakantie aan de kapstok hangen! Jammer dat het genieten van de herfst voor ons zo verpest wordt door die groep koukleumen die na zeven maanden 20 graden nog steeds zeuren. En trouwens: het wordt in het weekend weer warmer dan 20 graden, dus dat gezeur van hun is echt onterecht. Wij moeten echter al heel lang genoegen nemen met dat bovengemiddelde warme weer. Bah!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 12 oktober 2014 @ 16:31:

Een winterjas aan moeten doen is hier totaal nog niet nodig geweest verschillende keren deze week volle bak zon dat ik gewoon met een T-shirt kon buiten lopen maar ja ik woon dan weer in het warmste plekje van België aan de kust is dan ook weer 5 graden frisser dan bij mij. Ik veronderstel ook dat het in het noorden van Nederland frisser is dan in het zuiden van Nederland. Wat verwarmings kosten betreft woon ik in een zeer goed geïsoleerd appartement ik moet amper verwarming opzetten zoals nu is het nog steeds 21,5 of 22 graden binnen dus dat is meer dan warm genoeg binnen



Mag ik even zeggen dat jij een hele leuke profielfoto hebt?



21,5 graden.. Wow, dat is warm! Bij ons is het nu een graad of 18/19 als de verwarming uit is, maar elke dag draaien die vrouwen hem weer op 20... Kom op, hoe kun je het nou NIET warm hebben als je lange kleren aanhebt en het is 20 graden?! Gelukkig kun je zelfs hier nog wat afkoelen buiten in korte kleren, al is het wel een beetje frisjes en zijn je vingers ijskoud als je weer binnenkomt.



En stom dat je juíst in het warmste plekje van Nederland moet wonen, zeg! Sterkte ermee.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Jij mag zeggen dat ik een leuke profielfoto heb

Voor zaterdag spreken ze van 22/23 graden,zondag 23/24 graden en maandag 22 graden daarna zouden de temperaturen richting de normale waardes gaan. En dan wil dit jaar GEEN temperaturen van boven de 20 graden meer zien aub dank je op voorrand
Alle reacties Link kopieren
Weekend kan weer oplopen tot 24 graden gadverdamme!
Alle reacties Link kopieren
....
Bah wat ongezellig! We zitten zo weer in de lente.
Alle reacties Link kopieren
En dat voor een 19 Oktober belachelijk hoge temperaturen bah bah bah. Maar ja het enige geluk dat we hebben is dat de zon al een pak later opkomt en een pak vroeger terug onder gaat in vergelijking met de zomer en dat de temperaturen volgende week al snel terug naar beneden gaan om het positief te bekijken
Ik als regen- en kouhater heb toch even een brandende vraag aan jullie: vinden jullie regen nou echt lekker? Als in: om doorheen te moeten lopen/fietsen? Als ik binnen zit vind ik het ook niet zo heel erg, maar ik moet nu eenmaal regelmatig naar buiten (van en naar werk, boodschappen doen, hardlopen) en ik ga niet voor de lol buiten in de regen lopen. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Regen is niet echt mijn favoriet ding ik ben vooral liefhebber van fris en koud weer en dat om verschillende redenen: ik slaap beter als het fris/koud weer is, ik kan beter werken (ik werk veel sneller en zweet dan niet overmatig), vind het fijn om te wandelen heerlijke frisse lucht, Ik vind herfst/winter kleding veel mooier dan die van de zomer enz... Maar ja ieder zijn ding he
Wat Kimmeke schrijft dus.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik sluit mij aan bij kimmeke en Cateautje het leven is een stuk leuker als het koeler is!



Daarbij is de geluidsoverlast ook een stuk minder (heel prettig als je moet slapen) en zijn er van die gezellige winterfeesten zoals Halloween en Kerstmis; heerlijk je huis versieren en na een stevige wandeling (lekker ingepakt) binnen komen en lekker knus iets warms eten/drinken.



Ik vind het zalig
It's hip(ster) to be square!
En als het niet waait, vind ik het erg gezellig onder de plu. Het heeft wel wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 16 oktober 2014 @ 12:36:

En als het niet waait, vind ik het erg gezellig onder de plu. Het heeft wel wat.



Ja, regen is best leuk!



Een van de leukste dingen met regen is in de tram (of bus) hoog en droog door de regenachtige stad rijden en alles bekijken. Heel knus (totdat ik er uit moet )



Ook met wind en regen naar het strand, helemaal ingepakt en dan tegen de wind in 'hangen'. Thermosje met thee mee die je dan in de auto (met uitzicht op een stormachtige zee) lekker rustig kan opdrinken!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Jullie mogen mijn herfst/winter, mag ik dan jullie zomer?? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Als de laatste winter nu een echte winter was geweest zou ik al minder problemen gehad met een warme zomer en nazomer

want geeft nu toe dat de seizoenen niet eerlijk verdeeld geweest zijn de warmte liefhebbers zijn ruim verwend geweest terwijl de winterliefhebbers op hun kin hebben kunnen kloppen maar ja helaas niets aan te doen

Hopelijk deze winter een echte winter
Ja, het klopt dat de warmteliefhebbers verwend zijn geweest dit jaar. Maar het ene jaar is het andere niet en de verdeling is ook al anders geweest. Ik begrijp ook goed dat er mensen zijn die meer van koud dan van warm weer houden! Maar als het weer zo is dat je niet eens normaal naar buiten kan (regen/sneeuw/gladheid) dan heb ik daar echt een hekel aan. Als ik niet of te weinig naar buiten kan krijg ik mijn portie daglicht (energie) niet en daar word ik moe en somber van. En in de winter is het al zo moeilijk om genoeg daglicht te zien...
Alle reacties Link kopieren
Als ik tegen iemand vertel dat ik dol ben van de herfst en de winter dan krijg ik maar weinig begrip dan word ik bij wijze gek verklaard en dat ik maar naar Schotland of naar de Noordpool moet verhuizen. Daarom ben ik blij dat ik dit forum en topic heb ondekt mensen die mij begrijpen.

Ik snap wel dat er mensen zijn die van warme zomers houden daar heb ik geen problemen mee hoor ieder zijn ding even goede vrienden
Alle reacties Link kopieren
Pffff, waar blijft de herfst? Ik ben die warmte zo zat.....
Alle reacties Link kopieren
Morgen word het al een stuk frisser met veel bewolking 17gr en dan vanaf dinsdag komt er echt herfst weer aan met alles er op en eraan en temperaturen van 13gr
Alle reacties Link kopieren
13 graden ohw heerlijk nu hopen dat het ook

Echt niet warm meer gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk.....
Alle reacties Link kopieren
23 of 24 graden zie ik het niet meer worden maar 18 graden of zo kan het nog zeker worden al hoop ik dat we in de frisheid blijven maar ja wat komt dat komt hè kunnen we niets aan doen
Alle reacties Link kopieren
Het wordt geleidelijk aan frisser, maar vanochtend en vroeg in de middag was het nog altijd 22 graden.



Mooi dat het frisser wordt, maar dat gaat dinsdag dan ook direct voor gek en onwijs. Harde windstoten worden er verwacht. Vrijdag wordt het 15 graden.



Eens kijken wat ik morgenmiddag en dinsdagochtend ga doen... Ik houd http://www.knmi.nl in de gaten.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven