De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor vele mensen op forums vertellen altijd als de klok verzet word naar wintertijd spreken sommige over hun biologische klok dat volledig verstoort is of sommige spreken van een depressie als gevolg ik denk als alles zo verstoort is door dat 1 uurtje dat het dan tijd is voor naar een psycholoog te gaan.

Ik heb maar 1x last gehad van het uur verschil toen ik van Indonesië (Bali) naar België terug kwam maar ja dat is een klok 7 uur terug draaien dat is toch pak erger dan dat ene uurtje ik was een zombie
Alle reacties Link kopieren
Het was vanochtend heerlijk fris
Het zou na de mist zonnig worden, maar de mistbank trekt niet op en het is waterkoud buiten.

What's a girl to do, want nu weet ik niet in welke kleding ik naar buiten moet.
Alle reacties Link kopieren
Geen mist gezien hier is al van zonsopgang de zon volop aanwezig en bij 18 graden moet ik in ieder geval geen warme kledij aan doen alweer een lente dag i.p.v. herfst
Het is hier nog steeds grijs en koud, dus ik heb maar warme kleren aangetrokken.

In feite zitten we maar een klein stukje van elkaar vandaan en jij kan in je shirtje naar buiten en ik moet in winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad raar dat het weer zo verschillend kan zijn in zo kleine landen als België en Nederland
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!

De zomer is wel fijn hoor, maar de herfst en de winter vind ik pas echt heerlijke jaargetijden! De laatste tomaten en pompoenen oogsten en daar lekkere soepjes van maken, kaasjes op tafel en de openhaard weer aan. 's avonds gezelschapspelletjes spelen aan de eettafel met een glas rode wijn erbij of gewoon lekker op de bank voor de haard wegkruipen met een boek.
Alle reacties Link kopieren
Ben op dit moment de andere helft van mijn vierseizoenendekbed aan het wassen, als dat droog is het bed weer verschonen en dan dus het dubbele dekbed erin! Dan wordt het weer zo'n heerlijke cocon, ik verheug me er al helemaal op!



Vandaag lekkere warme legging aan en buiten mijn hoge laarzen, lekker warm om mijn benen. En thuis lekker mijn warme wintersokken aan. Ik ga nog even een kop thee zetten en dan weer lekker onder mijn deken
Alle reacties Link kopieren
En welkom, Ravenloos!
Lekker fris weer vanochtend!



En wintertijd, gezellig donker! Kaarsjes weer aan 's avonds.

Toch moet ik altijd wel weer even wat meer wennen aan het terugzetten van de klok dan aan het vooruitzetten bij zomertijd. Geen idee waar dat aan ligt.
Mist is hier de mode en dat vind ik minder, daar de was buiten hangt, dus die kan zo weer de machine in, want van mist wordt de was alleen maar vies. Jammer van de noeste arbeid van het ophangen.
Da's twee keer
da's 3
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk truien weertje. De winkels hangen ook vol met truien dus ik kan mijn lol niet op met winkelen!

Ik kwam op facebook een ' prank' tegen. een bericht waarboven staat dat er een horrorwinter voorspeld wordt met veel sneeuw en ijs. Ik meteen enthousiast en erop geklikt! Blijkt het dus een grapje te zijn.... jammer...
Alle reacties Link kopieren
Morgen en zaterdag in mijn regio belachelijk hoge temperaturen van 19 graden zelfs een 20 graden is niet uitgesloten en dat voor eind oktober begin november jawadde

Gelukkig vanaf maandag terug normalere temperaturen tussen 11 en 14 graden en wisselvallig
Alle reacties Link kopieren
Vreemde overgang naar november, 18 tot 21 graden op zaterdag... het wordt daarna weer 10/12 graden... bah, ik erger me nu best wel aan deze overgang... jammer dat 7 graden in de ochtend zo verschrikkelijk koud aan moet voelen, terwijl het over een week weer warmer dan 10 graden is. Kun je nooit een beetje wennen...
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Nou, al wordt het dertig graden, ik trek toch lekker mijn herfstkleding aan.
Volgens de Keltische kalender begint vanavond de winter! Blessed Samhain iedereen!







http://nl.wikipedia.org/wiki/Samhain
Het wordt hier morgen waarschijnlijk 21 graden !!!!! BAH BAH...... 1 november 2014.
Blessed Samhain NYC
Ik moest in mijn longsleeve naar buiten want ik had het stikwarm, zeker met de flinkie wandelpas er in.



Jajaja, ik had ook nog een rok en andere zaken aan.
Alle reacties Link kopieren
Eens met leeuwenwelp zo hoge temperaturen voor 1 November en het ergste van al is dat 95% van de bevolking deze temperaturen blijkbaar dood normaal vinden alsof het altijd zo warm is geweest in deze periode. Vanaf volgende week zal ik eens 100x herhalen dat het terug normale temperaturen zijn voor de tijd van het jaar
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is het vandaag lokaal 22 graden geworden laten we die twintigers dit jaar aub nu afsluiten. Kijk al uit naar volgende week dat het terug normaal herfstweer word
Alle reacties Link kopieren
Ik houd 'm er ook gewoon in hoor NYC. Het is winter!!!! (*zweet, zweet*)



Het enige voordeel is dat ik gister mijn balkon nog heb geschrobd en dat ik vandaag nog ff een chrysant ga overplanten; daarna wil ik gewoon herfst/winter weer.



(en ik baal als een stekker dat de emoticons het niet doen!!!! :( )
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf dinsdag wordt het een stuk kouder (in vergelijking met de temperaturen van de laatste paar weken tussen 16 en 22 graden): overdag 11 graden en 's nachts tussen 3 en 5 graden. Ik ben echt toe aan echte herfst en ik hoop dat het met de winter ook wil vlotten.



Ik moet denken aan het bekende liedje: I'm dreaming of a white Christmas. Ook ik droom van een witte Kerst.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven