De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
T'ja de weergoden hebben dit jaar al zeer vreemde dingen gedaan dus mag ik toch op 15 december een klein beetje sneeuw hopen al was het maar voor heel eventjes moet zelfs niet blijven liggen maar ik begrijp je reactie wel
Nou, dan mag het van mij tot en met de 17de blijven liggen. Wel zo gezellig op mijn verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 november 2014 @ 14:46:

Nou, dan mag het van mij tot en met de 17de blijven liggen. Wel zo gezellig op mijn verjaardag. Niet dat ik echt geloof in astrologie maar hey collega boogschutter
quote:kimmeke1983 schreef op 28 november 2014 @ 16:05:

[...]





Niet dat ik echt geloof in astrologie maar hey collega boogschutter Dag bogey.
Wat was het vandaag een heerlijke dag.
Alle reacties Link kopieren
Vond ik ook Cateau, zeker toen de avond begon te vallen vond ik het fijn. Ik kon al bijna het ijs op de sloot ruiken, haha. Echt Sinterklaas-weer vind ik



Voor Lammy ook van mij een dikke knuffel, fijn dat je in ieder geval goed slaapt nu. Dat doet een mens goed. Het verdriet slijt maar heel langzaam he?



Lady-Voldemort, fietsen is inderdaad een heeel stuk beter met dit weer hè. Soms krijg je wel een 'klap' als je dan ergens binnenkomt waar het warm is (en vooral: niet waait), maar het is sowieso gezellig



Blue, is je boek al bijna uit ? Leuk dat je 'm al hebt! En flanel, lekkerrrr!



Hipster, wat een leuk voornemen van je Amsterdam-tocht. Ken je de film 'Sint'? Van de humor (en Dick Maas) moet je houden, maar alleen al voor de sfeer is die film geweldig.



O, en ik ga voor sneeuw duimen op 15 en 17 december hoor, deal
Alle reacties Link kopieren
Yes! Het is écht koud! Het is hier niet warmer dan 3 graden geworden vandaag en 's nachts ligt de temperatuur rond het vriespunt! Het zou nog ietsje kouder worden de komende dagen, met zelfs echte nachtvorst. Als er nu geen sneeuw valt, snap ik er niks meer van..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Het is, ondanks het feit dat ik heb doorgetocht vanmorgen, nog 18 graden in huis en hoewel ik de verwarming gewoon aandoe als ik daar behoefte aan heb, heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik heb het heerlijk warm met mijn vest aan.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eindelijk het mooie nieuwe flanellen beddengoed erop gelegd! Meteen even de slaapkamer gestofzuigd en het ziet er mooi en netjes uit nu. Ik verheug me al helemaal op het naar bed gaan vannacht, kan stiekem niet wachten! Hoop dat ik lekker zal slapen. Het voelt in ieder geval heerlijk zacht. En een schoon bed is sowieso altijd fijn.



Het boek heb ik vandaag uitgelezen Jen. Vond het wel de minste uit die serie. Wel een open einde dus hoop stiekem toch op nog een vervolg.
Alle reacties Link kopieren
En blue, hoe was de nacht??



Ik ga morgenochtend het badstofonderlaken er opgooien en dan 's avonds in een heerlijk warm, schoon bedje.



Ik geniet van het weer Gisteren erwtensoep gemaakt en vanavond staat er raapstelenstamppot op het menu. Ik ga vandaag mijn huisje ook al wat kerstaankleding geven zoals dennenappels neer leggen en de pompoenen naar het balkon; waar ik mss ook nog wat bolletjes ga planten!



Verder wat kokoskoeken bakken en twee wasjes draaien; lekker knus in huis rommelen want buiten is het grijs en echt Sinterklaasweer.



Heb zelf amandelspijs gemaakt dus denk dat ik straks een mini-banketstaafje maak met een kop winterthee en dan denk aan het weerbericht van twee dagen geleden waarbij werd gezegd dat er mss (heel misschien) aan het einde van de week wat sneeuw onze kant op komt!



P.S. jen16 ik woon in Amsterdam dus het centrum is maar een tramritje ver ;)
It's hip(ster) to be square!
Het is hier zo donkergrijs dat ik de verlichting al een tijdje aanheb. Dat vind ik toch minder hoor, al om een uur of half drie pikkedonker in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve wintervrienden!!



Dat vind ik juist zo gezellig Cateautje! Heb het hier ook al gezellig gemaakt met lichtjes en kaarsen. Ik leef daar helemaal van op. Het kan me niet grauw en grijs genoeg zijn



Oh Hipster je dag klinkt super! En al die lekkernijen! Volgens mij heb je een superfijne dag. Geniet ervan De nacht was heerlijk, wilde vandaag echt niet opstaan haha! Het is zo lekker warm en zacht en het ziet er zo stijlvol uit. Ben zo blij!!



Net even naar de Action op de hoek gelopen voor een nieuwe voorraad stompkaarsen. Waxinelichten heb ik nog genoeg maar ik had nog maar 1 stompkaars in de voorraad en dat is in deze gezellige maanden wel erg weinig! Meteen wat spullen meegenomen voor Huisprins want vriend was gister vergeten snoepjes voor hem mee te nemen en nu miauwde hij de hele dag om iets lekkers. Brokken heeft hij nog genoeg. Dus heb kauwsticks, snoepjes en lekker natvoer voor hem meegebracht. Ze verkopen daar namelijk ook Whiskas, Catisfactions en Sheba. Rund, eend en kip want meneer blieft geen vis. Het huismerk van de Action moet hij ook niet, haha! Het is echt gezellig weer buiten en de temperatuur is ook lekker. Denk dat ik van de week maar weer eens een bezoekje ga brengen aan de oliebollenkraam!
Alle reacties Link kopieren
Meneer Poes ligt nu lekker op de bank aan mijn voeten te dutten Nu hij een lekker hapje heeft gehad hoor je hem ook niet meer. Op de televisie staat gezellig het voetbal op. Ik vermaak me wel!
Alle reacties Link kopieren
Woensdag wordt voor mij een zogeheten ijsdag, maximum temperatuur 0 graden.



Even de soorten dagen op een rijtje:

- tropische dag: maximum temperatuur minimaal 30 graden;

- zomerse dag: maximum temperatuur minimaal 25 graden;

- hittegolf: vijf zomerse dagen waarvan twee tropisch;

- vorstdag: minimum temperatuur maximaal 0 graden;

- ijsdag: maximum temperatuur maximaal 0 graden;

- Nederlandse koudegolf: vijf ijsdagen waarvan er twee zijn met een minimum temperatuur maximaal -10 graden;

- Belgische koudegolf: vijf vorstdagen waarvan twee ijsdagen.



Deze week is een week met vorstdagen, waarvan woensdag een ijsdag is.
World of Warcraft: Legion
Heerlijk een ijsdag. Geniet echt van deze dagen...

Helaas duurt deze periode maar zo kort. Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de dagen alweer gaan lengen. Jeetje moet er echt niet aan denken dat we weer zomer krijgen van maart tot half november
Alle reacties Link kopieren
Nog niet aan denken Lammy geniet van de koude dagen deze week want op de weerkaarten momenteel draait zondag de wind naar het zuidwesten en dat betekend zachter weer maar ik ben al blij dat we dit jaar nog eens hebben kunnen proeven hebben van koud weer moet eerlijk toegeven dat ik het niet meer verwachte dit jaar benieuwd wat de rest van december en Januari/februari gaat brengen
Alle reacties Link kopieren
Kop op Lammy, we hebben nog zoveel om van te genieten! De kortste dag is 22 december, daarna gaan de dagen langzaam aan lengen. We hebben dus sowieso tot de 22e en het is niet zo dat het 1 januari al meteen pas om 22.00 uur donker wordt. Eind maart is het zelfs nog netjes om 19.00 uur donker. Dit zijn juist de gezellige donkere dagen voor kerst om van te genieten!



Al begrijp ik heel goed dat de feestdagen voor jou heel zwaar moeten zijn, na het verlies van je lieve hondje. Daarom nog even een extra dikke
quote:lammy schreef op 02 december 2014 @ 06:35:

Heerlijk een ijsdag. Geniet echt van deze dagen...

Helaas duurt deze periode maar zo kort. Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de dagen alweer gaan lengen. Jeetje moet er echt niet aan denken dat we weer zomer krijgen van maart tot half november Mens, dat duurt nog wel even hoor. De kortste dag is pas over een week of drie en daarna gaat het lengen van de dagen zo verschrikkelijk langzaam dat je er de eerste weken nauwelijks iets van merkt. En ook in februari en maart kan het nog berekoud worden hoor. In 2005 of zo liep ik begin maart tenminste nog tot over mijn knieën in de sneeuw, en het werd 's nachts toen -23 of zoiets. En toen mijn dochter net was geboren (begin april) sneeuwde het nog. Het bleef niet erg lang liggen natuurlijk, maar sneeuw is sneeuw zeg ik altijd maar.
Ik vind het vandaag wel heel erg lekker trouwens. Ik geloof dat het hier nét niet vriest, maar er staat nauwelijks wind dus ik kan gewoon in een vest naar buiten .
Na een halve dag een stroomstoring achter de kiezen, verlangde ik wel eventjes naar de zomer, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Oei dat lijkt me inderdaad geen pretje, Cateautje!
Alle reacties Link kopieren
Hier heel de dag toch sneeuw koud en wel een voelbare gure wind muts, sjaal en handschoenen kwamen goed van pas

Ik keek net naar buiten en zag dat er ijsregen valt gevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heerlijk kimmeke1983! Hier ook mijn muts en handschoenen tevoorschijn getoverd. En de handschoenen en sjaal van vriend. Meteen even door de wasmachine heen gehaald. Mijn eigen sjaals liggen in plastic curverboxen, heb een stuk of vijftig sjaals dus ruime keuze, haha!



Ik hoop dat je er inmiddels weer een beetje warmpjes bij zit Cateautje. Ik zit hier lekker met een hete kruik en een plaid. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Godverdomme wat koud. M'n staart vriest er bijna af. En nu komen die tering feestdagen er ook weer aan.
Oh wat een heerlijk koud weer is het! Ik heb mijzelf gisteren getrakteerd op een fleece dekentje met rendieren, lekker om er onder te kruipen op de bank en serietjes kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven