De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Het is hier 22,5 graden en ik zit te vernikkelen van de kou en dat is niet van binnenuit, maar mijn huid is steenkoud. Snap er niets van.
Jaaaaaa! Net moest ik even naar buiten en trof een miniscuul laagje SNEEUW op de container aan!



En toen heb ik meteen maar even deze slee besteld - voor het geval er straks echt een DIK pak ligt en ik langs de pot pis omdat ik te laat was met bestellen:







Let it snow, let it snow, let it snow:



Alle reacties Link kopieren
quote:piepdemuis schreef op 02 december 2014 @ 19:45:

Godverdomme wat koud. M'n staart vriest er bijna af. En nu komen die tering feestdagen er ook weer aan.



Hé Piep, zag je niet dat wij de 'winterliéfhebbers' waren wij hebben er allemaal heel erg zin in hoor!



Kan mij voorstellen dat je het als muisje een stuk kouder hebt maar is het dan niet eens tijd dat je op zoek gaat naar een warm nestje?



(enne, hoe is de staat van je surprise?? )
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Wow, NYC jij hebt er zin in (en bent vol verwachting) laten we hopen dat we in ieder geval een klein beetje sneeuw krijgen dit jaar.



Het is hier vandaag grijs én koud ik heb net mijn vogelvriendjes gevoerd en zit nu met sky christmas channel op de laptop een beetje aan te klooien. Vanmorgen mijn nieuwe modem geinstalleerd, en zie hier, hij doet het prima!



Straks ff mijn verhuisdoos met kerstspullen opentrekken om alvast wat grote rode kaarsen neer te zetten en te kijken wat er nog meer in zit. Want ondanks dat ik 'm elk jaar zelf inpak, word ik toch altijd weer verrast!



Dit jaar 2 nieuwe dingetjes gekocht (houten sleetje en vogelhuisje) voor aan de kerstkrans en verder heb ik mij heel erg ingehouden; ben trots op mijzelf!



Is je huis al weer goed op temperatuur Cateau?? Ik zag het op het nieuws en moest aan je denken..........met deze temperatuur is dat inderdaad geen pretje Ik ben blij dat ik in geval van nood in ieder geval nog een gelhaard heb en ik daar nog voor kan gaan liggen.



Vanmorgen nog kokosmacronen gebakken (heel lekker) en straks aan de stampot. Ik ben helemaal in de winter-mood *zingt lekker mee It's gonna be a cold cold Christmas without you......*
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
@jen16



Sint komt vrijdagavond op RTL-5



Ik vond die Sint echt eng maar waanzinnig als je hem zo over de daken in Amsterdam ziet galopperen; ga denk ik toch weer ff kijken!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Nou Blue, je sjaals komen zeker wel goed van pas nu? Echt leuk dat je zoveel keuze hebt. De afgelopen dagen zit ik ook vaak lekker onder een plaid op de bank.



NYC, die slee is echt heel gaaf! Zou er zelf ook wel in willen En wat een leuke verrassing zo'n laagje sneeuw. Mijn enige 'verrassing' tot nu toe is dat mijn auto bijna niet meer start.. oei.



En wat een gezellige verhallen Hipster, ik hou ook zo van 'the christmas station'

Ik had helemaal niet gezien dat Sint op tv komt, dus bedankt voor de tip! Vind dat stukje dat hij met dat paard over de daken racet ook het leukst!



Ik vind het weer echt heerlijk sinds deze week. Het is al een paar weken wel lekker, maar sinds deze week tenminste niet zonnig meer. Het werd vorige week namelijk in huis alsnog gewoon 22 graden overdag door de zon, ook al was het buiten al niet zo warm meer. Nu kunnen eindelijk gewoon de gordijnen open en blijft het aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het, Sint is nog in het land maar ik kon echt niet langer wachten. Ik ben al begonnen met versieren. Nog niet helemaal klaar want er staan nog wat spulletjes in de berging beneden en ik moet nog een mooie kerstkrans van groen kopen (voor de geur )

Maar het word al echt gezellig binnen en de geurkaars laat het 'ruiken' naar Kerst!





Dat heb ik hier ook jen16 de opwarming door de zon. Ik heb pas sinds deze week de kachel 'echt' aan! (wel leuk voor de energierekening )
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Jen!!!!

Jazeker komen mijn sjaals goed van pas nu! Heb er nu ook lekker 1 om. Heb net mijn fiets opgehaald van een onderhoudsbeurt en heb dus een lekker stukje gefietst, heerlijk met dit weer! En had fijn lekker warme handen door mijn heerlijke mooie handschoenen. Gister toen ik mijn fiets wegbracht was ik mijn handschoenen vergeten, haha!



Heb net bij de Action om de hoek een geniale aansteker gekocht, een kerstaansteker! Liep er zomaar tegenaan. Ik was daar toch, voor zakjes natvoer van Sheba en Gourmet voor Huisprins. Zometeen een lekker warm worstenbroodje eten, is ook wel lekker kerst-achtig toch? Dit is helemaal mijn weer: grijs, grauw en koud. Heerlijk! Zo mag het van mij altijd zijn. Ik hoop dat het goedkomt met je auto!



En Hipster
Alle reacties Link kopieren
Gister als toetje trouwens tiramisu gegeten uit het kerstassortiment van de Aldi! Is zo'n grote bak en heb er een reep van af gesneden en heb voor vandaag en morgen ook nog En hij is ook nog echt lekker!
Alle reacties Link kopieren
blue



Ohhhh, tiramisu heerlijk!! Moet daar toch eens een 'minder suiker' versie van gaan maken voor mijzelf; ik vond dat altijd zo heerlijk. Bofkont!



Fietsen in dit weer is zo lekker. Helemaal goed ingepakt zodat je alleen een koud gezicht (met koude neus) hebt en dan thuis aankomen waar het lekker warm is en je jezelf weer uit je kleren mag 'pellen'.



(daarna met een kop hete choco of thee op de bank natuurlijk)
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Oh is er een minder suiker versie? Minder suiker is altijd goed!

Ja fietsen met dit weer is inderdaad heerlijk! Het is hier nu lekker behaaglijk en het is weer tijd voor gezellige lichtjes en een kop thee!
Fascinerende mensen zijn jullie!

Heel soms lees ik hier mee. In de zomer voor mij soms onbegrijpelijke teksten, hoewel ik het wel snap als mensen niet van erge hitte houden.



Zelf kan ik alle jaargetijden wel waarderen, zomerse periode zou van mij alleen wel wat langer mogen duren dan de winter. Waar ik het alleen echt moeilijk mee heb is het gebrek aan (zon)licht op dit moment. De zon heeft al dagen niet geschenen, de dagen zijn grauw en grijs. En dan ook nog ineens zo koud. Ik voel me er echt fysiek slecht bij nu en had eigenlijk altijd aangenomen dat iedereen dat wel zo ervaart.

Lees ik hier dus dat jullie van die grauwe dagen houden, bizar...



Maar ook wel weer grappig.... en fijn dat er dus ook mensen zijn die hier blij van worden.

Overigens zijn jullie me nog niet heel erg opgevallen tussen al die sjacherijnige gezichten op straat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Branca!

Leuk dat je meeleest, maar natuurlijk niet leuk dat je fysiek last hebt van de kou en het gebrek aan zonlicht. Veel sterkte en voor jou: this too shall pass! Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me nu trouwens aan het oriënteren op plastic kerstballen, zilverkleur. Ik heb de aller,allermooiste kerstballen ter wereld: zilverkleur (ook met sneeuwstrepen, de oude van mijn ouders, echt supermooi) zwart (mat en glanzend) en zwart met zilverkleur. Maar allemaal glas en dat durf ik eerlijk gezegd niet meer aan nu we Poezenmans hebben, lijkt me zo zonde van al mijn mooie ballen. En plastic is nog niet eens zo schrikbarend duur ook! Misschien dat ik een dezer dagen toch de stad maar eens een keertje inga, dan kunnen we toch de boom opzetten! Heb een hele mooie boom, wel kunst maar wel echt mooi. 1,80 hoog en mooi vol. Acht jaar geleden voor 20 euro bij het tuincentrum gekocht en nog altijd plezier van! En heb ook zwarte en zilverkleurige slingers
Wat een tempverschil hier zeg. De laatste dagen was het rond het vriespunt en nu wordt het weer herfst met zo'n 8 graden. Zoals het hoort ook eigenlijk, want het is nog steeds herfst en daar hoort dit weer ook echt bij. Na 21 december verwacht ik sneeuw, want dan is het pas winter.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat temperaturen zo kunnen verschillen want gisteren vond ik het alles behalve zacht door de wind die er was waarschijnlijk en bewolkt 4/5 graden. Vandaag 6 graden maar doordat de zon schijnt voelt het zachter aan. Volgende week lijkt het echt herfst weer te worden met regen en harde wind
Alle reacties Link kopieren
Ladies!!



Heb echt een supermooi wintervest besteld! Halflang, met nepbontkraag en een ceintuur. Natuurlijk zwart Ik ga er warmpjes bijzitten en heb nu meteen iets moois om aan te trekken met de kerst!! Ben erg blij. Kan niet wachten totdat hij binnen is. Net de opgebrande theelichten van vanmiddag weggegooid, de salontafel schoongemaakt met een vochtig doekje en nieuwe kaarsen aangestoken. De kat ligt gezellig bij me op de bank en zometeen is het tijd voor thee Heb al de hele middag gezellige lichtjes aan! Dit is ZO mijn weer: grijs, grauw, fris en nat. Heerlijk! Zo mag het van mij altijd zijn. En over een paar dagen met mijn mooie vest aan!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de winkel een hele zak afgeprijsde pepernoten gekocht Ben erg blij! En het regende toen ik heen en weer fietste naar de supermarkt en niets is dan zo fijn om uit de regen en het gure weer thuis te komen in een gezellig huis, en vriend had al een handdoek klaargelegd en een kruik gemaakt! Natuurlijk zijn ook de kaarsen weer aan en we hebben zelfs nog gevulde speculaas in huis
Alle reacties Link kopieren
*Stuiterdestuiterdestuiter* Heb via mp voor een zacht prijsje een hele partij plastic kerstballen in mijn kleur gekocht! Nu kunnen we dit jaar toch de boom zetten! En een heel mooi zacht wit kleed voor onder de boom zodat je de standaard niet ziet. O ik ben zo blij! Wat een koopjes!!



Zit een beetje in paniek over mijn vest want in het mailtje was mijn maat nog op voorraad maar op de website is hij er nu niet meer hoop dat die laatste dus voor mij gereserveerd is... *spanning*
Het zonnetje schijnt hier zo vrolijk! Eindelijk van die donkergrijze toestand af en weer lekker licht in huis. De lucht is hier glashelder en zo met de zon op de ramen wordt ik geroepen om weer eens te zemen, want de ramen zien er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn VEST is binnen!!!!!!!!!! *stuiterdestuiter* had helemaal geen mailtje ofzo dat het verzonden was dus het was een zeer aangename verrassing toen de pakketbezorger een uur geleden voor de deur stond! Het hoeft ook niet terug, het zit me namelijk als gegoten. Dit wordt een heerlijke en behaaglijke kerst. Ik heb het vest nu natuurlijk ook aan
Zie dit topic nu pas. Wat een feest van herkenning. Ik ben niet het allerdolste op de winter, maar vooral op het huidige seizoen. Dat kille, wat mistige, grijze en grauwe weer. Zalig!



De zomer is voor mij het beste bewijs dat de hel bestaat, en dat het er erg warm is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, eldorado
dank u
Jee wat is het warm vandaag!

De slee is vandaag bezorgd. Nu nog wachten op sneeuw...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven