De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mooie witte nepbontkleed voor onder de kerstboom is ook zojuist gebracht door de postbode Wat een fijne cadeautjes vandaag! Het zal zo mooi uitkomen onder de boom.
Vanmorgen om 7 uur werd ik mijn bed uitgewaaid. Wat een stormtoestand was dat zeg. Ik ging mijn bed uit omdat mijn mandje met wasknijpers op het tafeltje stond en ik in mijn droom bang was dat het zou vallen. Dus ben ik wakker geworden en heb het mandje op de grond gezet. Raar toch hoe het echte leven je droomwereld kan binnendringen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Cateautje, wat een droom! Gelukkig staan je wasknijpers nu veilig! Ik droom ook de gekste dingen.



Joepie, mijn hele partij zwarte plastic kerstballen is zojuist gebracht door de pakkettenbezorger! Vanmiddag de boom zetten
Alle reacties Link kopieren
En Huisprins ligt nu in de lege kartonnen doos, haha! Hij is gek op kartonnen dozen, had hem al speciaal leeggemaakt voor hem. Hij heeft de hele nacht lekker knus aan mijn voeten liggen slapen, zo lief.
Alle reacties Link kopieren
Net door het gure regenweer even naar de supermarkt gegaan, we hadden wat boodschappen nodig. Eerlijk gezegd heb ik van het fietstochtje genoten. Buiten heerlijk guur en stormachtig en dan thuis komen in een heerlijk gezellig huis. En heb chocoladekerstkransjes met witte spikkels meegenomen en spullen om zelf appelflappen te maken!
Alle reacties Link kopieren
Jahhh, blue gaat aan het bakken

Ben benieuwd



Ik blijf binnen deze twee dagen, morgenochtend maar weer. Het is een zuidwester storm en dan staat 'ie hier altijd direct op de huiskamerramen en op het slaapkamerraam; man, man wat gaat het tekeer!



Gisteren en vanmorgen nog ff snel e.e.a. op mijn balkon van de muur gehaald en op de grond gezet. Better save than sorry!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Vriend zegt altijd dat hij mijn appelflappen en appelbollen de allerheerlijkste vindt Dus ik maak ze met plezier! En heb er ook superveel zin in. En past ook lekker bij de tijd van het jaar. En binnen is het ook heerlijk knus Hipster



Het gaat inderdaad flink tekeer buiten, op een aangegeven moment werd ik bijna van mijn fiets geblazen door de wind Net een broodje met Zeeuws spek gegeten en nu nog even wat drinken en dan beginnen aan de boom!!
Alle reacties Link kopieren
Gezellie........de boom opzetten!



Ik heb een grote echte dennengroen krans hangen op de keukendeur (in de huiskamer) en een groot boeket met geurend groen op de haard. Verder veel versierd en veel kaarsjes en lichtjes, knus hoor!



Ben er wel 3 dagen mee bezig geweest, maar ok, je moet er wat voor over hebben.
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt super gezellig Hipster!



De boom staat Zo gezellig en mooi met matte en glanzende zwarte ballen, je ziet er echt niet aan af dat het plastic is. Verder natuurlijk een hele hoop warmwitte lampjes, zilverkleurige ijssterren en twee zilveren slingers en een zwarte slinger. En het zachte witte nepbontkleed om de standaard heen!



Helaas toont Huisprins ook bovenmatige interesse in de boom, maar dat was dan ook te verwachten. Hij vindt het leuk om met zijn poot tegen de glimmende ballen te tikken of hij omklemt een bal met zijn voorpoten. Ik ben benieuwd... Er stond op de verpakking dat het echt onbreekbare ballen zijn, en ik kan alleen maar hopen...
Alle reacties Link kopieren
Heb een foto op fb gezet Hipster!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ff kijken
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh, huisprinsen en de kerstboom



Mijn eerste kat was een kitten toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder hing onbreekbaar spul onder in de boom en de plantenspuit stond klaar. Aantikken en kijken mocht maar springneigingen werden afgestraft met een straaltje water. Ging prima!



Alle jaren dat ik een kerstboom had heeft ze zich gedragen, stiekum aantikken was altijd leuk, en op de loer liggen ook maar nooit in de boom gezeten of iets stuk gemaakt.



Ik weet niet of je het weet maar wil je als kattenliefhebber toch nog ff wat info meegeven: echte naalden zijn giftig voor katten net als echte kerststerren dus daar moet je altijd erg mee uitkijken.
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
De plantenspuit is inderdaad een goed idee, dan weten ze het ook meteen. Hij laat de boom nu met rust, de nieuwigheid is er wel een beetje af volgens mij. Hopelijk blijft het goed gaan. En ik heb alleen maar kunst maar heel erg bedankt voor je info!!
Alle reacties Link kopieren
Just in case......
It's hip(ster) to be square!
Wat was het een heerlijke zondag. Geweldigenoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 december 2014 @ 17:22:

Wat was het een heerlijke zondag. Geweldigenoten. Wat heb je gedaan Cateautje????
It's hip(ster) to be square!
Even een wandeling gemaakt in de omgeving en gelijk bij de Marokkaanse bakker een plat brood gehaald en bij de Turkse super bananen en dat is een overheerlijke combi, dus ik geniet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 december 2014 @ 17:55:

Even een wandeling gemaakt in de omgeving en gelijk bij de Marokkaanse bakker een plat brood gehaald en bij de Turkse super bananen en dat is een overheerlijke combi, dus ik geniet.



Ja, lekker zijn die platbroden hé, helemaal als ik 's morgens vroeg langs ga als ze net gebakken zijn. Zo'n warm stukje met een beetje honing, jammie!



Ik stond hier vanmiddag op het balkon (om e.e.a. weer neer te zetten en op te hangen), het zonnetje scheen maar het was behoorlijk koud. Gelukkig had ik ook een emmertje heet water om de balkonrand schoon te maken en daar stak ik nu heel graag mijn handen in!
It's hip(ster) to be square!
quote:hipstercat schreef op 14 december 2014 @ 18:02:

[...]





Ja, lekker zijn die platbroden hé, helemaal als ik 's morgens vroeg langs ga als ze net gebakken zijn. Zo'n warm stukje met een beetje honing, jammie!



Ik stond hier vanmiddag op het balkon (om e.e.a. weer neer te zetten en op te hangen), het zonnetje scheen maar het was behoorlijk koud. Gelukkig had ik ook een emmertje heet water om de balkonrand schoon te maken en daar stak ik nu heel graag mijn handen in!

Bij mijn bakker worden ze de hele week de hele dag gebakken, dus het is altijd vers. Ik vind die broden met gries erop het lekkerst en het knapperigst en dan zo heerlijk zacht van binnen. Ik eet ze altijd met banaan, dat is mijn snoep.



Ja, het was fris, maar goed aangekleed in mijn donsjas.
Goedemorgen allemaal, ik wens jullie fijne feestdagen en een koel 2015 toe.

Ik post niet zo vaak, zit de ganse dag naar hondjes te kijken, ik mis mijn schatje zo.

Struin heel internet af maar kan niet beslissen pfff.

Ben in ieder geval blij dat het lekker donker en fris weer is.

De kerstboom en andere prullen staan/hangen.

De katers vermaken zich door de kerststukjes uit elkaar te trekken, luid spinnend wat een lol.
Alle reacties Link kopieren
Alvast voor lammy fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar en een dikke



Op gebied van koelte moeten we deze week niet zo erg veel verwachten zie op de weerkaarten voor mijn regio voor woensdag,donderdag en vrijdag temperaturen van 12/13 graden en nacht temperaturen al niet veel lager dus januari en februari doe je best voor koud weer
Hartelijk gefeliciteerd Kimmeke, met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst.





Alle reacties Link kopieren
Hey, gezellig, een verjaardag! Gefeliciteerd Kimmeke



Ik ben nog steeds erg blij met het weer! Hoewel ik wel echt van winters weer, vrieskou en sneeuw en zo houd, ben ik eigenlijk altijd allang blij met alle temperaturen onder de 15 graden. Liever nog 15 graden zonder zon, dan vrieskou mét zon.

Heeft iedereen inmiddels de boom staan??



Lammy, zulk verdriet slijt maar langzaam hè? Ik heb na het overlijden van een van mijn dieren jaren geleden vrij snel 'een nieuwe' genomen (ook voor het achtergebleven dier dat we juist een maatje gunde). Ik dacht dat het erg dubbel zou zijn, maar toen onze nieuwe lieverd kwam was daar helemaal geen sprake van om de een of andere reden. Voor iedereen is dit natuurlijk weer anders. Hoe denkt je man erover?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd kimmeke1983! Een fijne verjaardag gewenst.

Jen, de boom staat!



Lammy, heel veel sterkte. Het is moeilijk inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allemaal voor de verjaardags wensen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven