Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij ook Mich!

Wat is sparen via de 'bingo methode'..?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat heb ik via het forum. Je hebt een bingokaart met getallen van 1 t/m 52 (weeknummers). En elke week stop je een bedrag in een spaarpot of op een spaarrekening. En dat mag dus elke week een ander getal van de kaart zijn.



Ik kan het niet zo goed uitleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh oké!
Alle reacties Link kopieren Quote
Op weg naar eerste werkdag... Twee treinen te vroeg en zenuwachtig dat ik ben...



Maar heel blij met werk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij......

Ik heb ook gezocht naar de dingen waar ik blij van wordt.



Advies: stop met het kijken van tv, alle negatieve energie uit je leven halen. Geen krant ....



IK zwem nu koud en wat is dat een feestje.



Er zijn al verschillende plekken waar dit wordt gedaan in nederland in groeps verband.

Het is koud maar daarna zo blij..

Verder word ik blij van dansen..



Mocht je info willen over koud zwemmen of dompelen laat het mij weten,



Vanuit daar ben ik zoveel meer gaan genieten van de natuur .....



liefs xx
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij......

Ik heb ook gezocht naar de dingen waar ik blij van wordt.



Advies: stop met het kijken van tv, alle negatieve energie uit je leven halen. Geen krant ....



IK zwem nu koud en wat is dat een feestje.



Er zijn al verschillende plekken waar dit wordt gedaan in nederland in groeps verband.

Het is koud maar daarna zo blij..

Verder word ik blij van dansen..



Mocht je info willen over koud zwemmen of dompelen laat het mij weten,



Vanuit daar ben ik zoveel meer gaan genieten van de natuur .....



liefs xx
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook al jaren geleden gestopt met het lezen van kranten, kijken van het journaal etc. Ik werd (word) er ZO ongelooflijk somber van. Trek dat niet. Ik trek me dingen zo vreselijk aan. Oorlogen, onrecht, de zoveelste milieuramp, voorspellingen over het smelten vd poolkappen, etc etc



Ik voel me daar overigens dan ook weer schuldig over. Je 'hoort' je toch ook op de buitenwereld te richten, gezonde open blik op de wereld om je heen, interesse hebben, standpunt innemen, weten waar je staat, wat JIJ doet met deze info om de wereld te verbeteren (?)

Veel actualiteiten programma's of bijv de oudjaars-cabaret-voorstelling kan ik niet volgen omdat je dan het nieuws had moeten volgen.

Maarja. Is een keuze.



Verder vandaag blij om:

-kind is erg blij en dankbaar omdat we al dagen aan het klussen zijn in diens slaapkamer. Dat werkt erg aanstekelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij, want een grote plant met mooie pot gekocht net in de supermarkt, was aanbieding. Mijn lievelingsplant!

Vooral blij omdat ik het mezelf gegund heb. Ik zit nu aan mijn tafel in de woonkamer, en als ik naar links kijk, staat ie daar. Zo fijn!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om te lezen weer.

Ik word er blij van dat ik al weer thuis ben omdat alle patiënten vandaag hebben afgezegd.

Dus ik zit te chillen op mijn billen met de kat op schoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn, ev! Je inspireert me! Ik ga vandaag nog naar de winkel om mezelf op een grote bos bloemen te trakteren

Hihi, Mich, geniet van je 'chillen op je billen'!
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen mag ik weer sporten , vorige week ging het niet door.

Verder een fijne sjaal gekocht en blij met m'n wasmachine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staan de bloemen mooi?
Blij omdat er vandaag een bevriend stel langs kwam en hij hele mooie foto's van mijn zwangere buik heeft gemaakt. Zij hadden hun kleine meid van 1,5 bij zich en ik vond het heerlijk om te zien hoe natuurlijk mijn man met haar omging en lekker gek aan het doen was, denk dat hij een hele leuke papa wordt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Prachtig, Mich!



Vandaag blij van een eerste ontmoeting met een jong kind (op mijn werk) met gehoorproblemen en flinke ontwikkelingsachterstand, omdat hij onmiddellijk contact met me maakte, me op zijn manier uitnodigde om met hem te komen spelen, en me de hele dag bleef betrekken bij wat hij deed, voelde, wenste.

Terwijl hij nogal tekeer ging toen anderen hem wilden verzorgen. Hij had vandaag duidelijk besloten dat hij mij lief vond, (wat wederzijds was). Hij schreeuwde en ging tekeer, maar zocht steeds het contact en liet zich troosten, kalmeren en bijsturen door me. Dat was best heel bijzonder. Ik werd er blij van dat ik zijn frustratie zag, ipv alleen het dwingende gedrag, en ik vond het fijn om hem de woorden te geven om zich te uiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi, Marloes. .!
Wat fijn ikbenik dat je iemand zo kan helpen!



Ik ben blij dat ik vandaag niks moet, voel me ook een beetje griepig en ga er een relaxte dag van maken met tijdschriften lezen, stukje wandelen, veel thee, vers fruit en straks uitgebreid in bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 09 januari 2017 @ 23:52:

Prachtig, Mich!



Vandaag blij van een eerste ontmoeting met een jong kind (op mijn werk) met gehoorproblemen en flinke ontwikkelingsachterstand, omdat hij onmiddellijk contact met me maakte, me op zijn manier uitnodigde om met hem te komen spelen, en me de hele dag bleef betrekken bij wat hij deed, voelde, wenste.

Terwijl hij nogal tekeer ging toen anderen hem wilden verzorgen. Hij had vandaag duidelijk besloten dat hij mij lief vond, (wat wederzijds was). Hij schreeuwde en ging tekeer, maar zocht steeds het contact en liet zich troosten, kalmeren en bijsturen door me. Dat was best heel bijzonder. Ik werd er blij van dat ik zijn frustratie zag, ipv alleen het dwingende gedrag, en ik vond het fijn om hem de woorden te geven om zich te uiten.

Zo kan het ook!

Ik zie vaak dat de hulpverleners zich empathisch willen opstellen maar daar niet in slagen.

(cfr. wat jij bijvoorbeeld ook zegt van de anderen)

Je mag jezelf een schouderklopje geven van wat je hier hebt bereikt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marloes, een beetje bijgekomen?

En ikbenik, wat mooi!



Ik ben blij dat ik nu thuis zit met een pot thee en een leuke Netflix serie op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje!



Ik ben blij... dat het weekend is..!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben blij met origami-hartjesboekenleggers.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@mitch, late reactie maar weer helemaal bijgekomen, dank je!



Blij dat alles gister op de 38weken echo er goed uit zag. De stoepen naar de stad toe vanaf ons huis zo goed als sneeuwvrij zijn zodat ik straks weer "veilig" een rondje kan lopen naar de markt en vanavond lekker uit eten ga met mn man.



@elmer die boekenleggers klinken ook mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
voor de 38 weken echo, uit eten gaan, boekenleggers en weekend!



Hier blij met m'n eigen in-elkaar-gezette-ikea-kast (dat het uren duurde voor het zover was, vergeet ik even).

Blij ook dat ik zo ga sporten en blij met m'n cracotte met pindakaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij met dit topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij dat de zon schijnt
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word blij van m'n progressie met sport.

Al lijkt het misschien niet zo veel, ik ben er toch trots op... Ik kon vandaag 20 Push ups op m'n knieën, achter elkaar



Verder blij met serie kijken op de bank, dat het weekend is, dat de kat een keer NIET voor de tv zit en straks een bakje chips (ipv een zak)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven