Dwangmatige liedjes in mijn hoofd!

29-04-2017 18:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al heel lang heb ik liedjes in mijn hoofd, ik ben eigenlijk nooit zonder. Deuntjes, teksten, melodieën.... continu!

Overdag heb ik er niet zo'n last van, omdat het dan op de achtergrond is omdat ik dan bezig ben.

Maar in bed komt het heel hard op de voorgrond. Het is geen gewone oorwurm, het is dwingend en hard en niet te stoppen. Het is ook niet het hele liedje maar steeds een stukje...

Herkent iemand dit? Zijn er tips? Ik zou er erg graag vanaf willen.

( Er wordt altijd lacherig gedaan hierover maar heb er echt last van! Zelfs de huisarts moest lachen. Snap niet waarom!)
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
ja ik! Ik word soms wakker ' s nachts en moet dan een liedje zingen in m'n hoofd. Het hele liedje, alleen een couplet kan niet.

Het is zelfs zo erg dat niemand ' s avonds van mij bepaalde liedjes mag zingen.

Echt vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het niet... het is er gewoon ... ook geen hele liedjes! Heb nu al 3 dagen een stukje refrein van Het Goede Doel in mijn hoofd: België!!!!
Life is a balance of letting go and holding on!
quote:19Zuma74 schreef op 29 april 2017 @ 18:39:

Ik moet het niet... het is er gewoon ... ook geen hele liedjes! Heb nu al 3 dagen een stukje refrein van Het Goede Doel in mijn hoofd: België!!!!

Ik ook



Kan er niets aan doen. Het is er altijd, maar storend vind ik het niet.
Ik heb dat heel erg na een oppasdag bij de kleinkinderen, heb ik nog dagen de meest

suffe liedjes in mijn hoofd. Vind ik ook heel hinderlijk.
quote:19Zuma74 schreef op 29 april 2017 @ 18:39:

Ik moet het niet... het is er gewoon ... ook geen hele liedjes! Heb nu al 3 dagen een stukje refrein van Het Goede Doel in mijn hoofd: België!!!!



Als Belg voel ik me vereerd nu



Dat is inderdaad vervelend. Bij mij helpt het om dan een ander liedje op te zetten. Of niet.. ik laat het gewoon gebeuren en denk ondertussen aan andere dingen. Met een achtergrondmuziekje dus. Als ik mij op iets anders concentreer gaat het meestal wel weg.



Dus misschien is het een idee om dan even een interessant youtube filmpje (tutorial ofzo) te kijken?
Als het stukje van het liedje hardnekkig in je hoofd zit moet je dat liedje afluisteren..zoek het liedje op en luister hem helemaal af, dan is het weg.

Zo niet, ga dan nog een keer naar een arts.
Ik heb het ook bij vlagen. Heel irritant en alleen 's nachts. Zijn altijd dezelfde liedjes die ik nergens heb gehoord maar gewoon elke keer weer opploppen. Ik herken het bij mezelf in tijden van stress, slecht slapen en piekeren.



Een oplossing heb ik helaas niet. Het is wel heel vervelend. Steeds weer hetzelfde refrein moeten zingen in je hoofd.
Je kan het manipuleren, door net voordat je naar bed gaat een heel mooi en rustig lied op te zetten en dat mee te zingen. Een lied waar je van ontspant, dan dondert België vanzelf wel op.





Wat erg dit, ben dankbaar dat ik daar nooit last van heb.
Hoe is je gehoor?



Mijn oma had er last van, vooral liedjes uit haar jeugd hoorde ze, tot vervelens toe. Zij werd doof, dus mogelijk was het een compensatiemechanisme van haar hersenen. Zo van, horen we niks, verzinnen we het zelf wel.
Ik vind het wel vreemd dat die arts begon te lachen, hij had het och op zijn minst een kwartier lang gewoon als een serieuze klacht kunnen nemen en wat onderzoeken doen. Lachen vind ik respectloos voor een huisarts tijdens een consult.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, hier ook. Ik weet eigenlijk niet beter, heb altijd liedjes in mijn hoofd. En inderdaad, nooit het hele liedje maar altijd een klein stukje. Da's helemaal irritant als je de tekst maar deels kent!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Oh ja hoor, soms 'dwingender' dan andere momenten maar ik heb altijd liedjes in mijn hoofd, ik ken dan ook enorm veel songteksten uit mijn hoofd en weet bij bijna alle situaties wel een liedje te bedenken. Mijn vriend zegt altijd jij hebt echt een bijbel aan songteksten in je hoofd, bij ieder verhaal weet jij wel een liedje.



Soms dan kom ik er inderdaad ook moeilijk vanaf, als ik emotioneel ben of druk in mijn hoofd dan zijn de liedjes ook duidelijker aanwezig, soms vind ik het wel eens irritant maar nooit irritant genoeg om er dan ook echt iets (dokter ofzo) mee te gaan doen
Ik heb dat regelmatig en het enige wat echt helpt is het liedje opzetten en afluisteren. Ik herken ook wat jij zegt sterrenregen, als ik chaotischer ben heb ik er ook meer last van



Ik heb ook al-tijd als ik in een winkel ben geweest het liedje in mijn hoofd wat ze daar op hadden staan. Altijd!
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenregen schreef op 29 april 2017 @ 19:12:

Oh ja hoor, soms 'dwingender' dan andere momenten maar ik heb altijd liedjes in mijn hoofd, ik ken dan ook enorm veel songteksten uit mijn hoofd en weet bij bijna alle situaties wel een liedje te bedenken. Mijn vriend zegt altijd jij hebt echt een bijbel aan songteksten in je hoofd, bij ieder verhaal weet jij wel een liedje.



Soms dan kom ik er inderdaad ook moeilijk vanaf, als ik emotioneel ben of druk in mijn hoofd dan zijn de liedjes ook duidelijker aanwezig, soms vind ik het wel eens irritant maar nooit irritant genoeg om er dan ook echt iets (dokter ofzo) mee te gaan doen
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
Precies zo! Wandelende jukebox ben ik!
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:regenworm schreef op 29 april 2017 @ 18:56:

Hoe is je gehoor?



Mijn oma had er last van, vooral liedjes uit haar jeugd hoorde ze, tot vervelens toe. Zij werd doof, dus mogelijk was het een compensatiemechanisme van haar hersenen. Zo van, horen we niks, verzinnen we het zelf wel.Na mijn idee prima!
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jitsie schreef op 29 april 2017 @ 18:52:

[...]





Als Belg voel ik me vereerd nu



Dat is inderdaad vervelend. Bij mij helpt het om dan een ander liedje op te zetten. Of niet.. ik laat het gewoon gebeuren en denk ondertussen aan andere dingen. Met een achtergrondmuziekje dus. Als ik mij op iets anders concentreer gaat het meestal wel weg.



Dus misschien is het een idee om dan even een interessant youtube filmpje (tutorial ofzo) te kijken?Doe je dat midden in de nacht?
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 29 april 2017 @ 19:06:

Ik vind het wel vreemd dat die arts begon te lachen, hij had het och op zijn minst een kwartier lang gewoon als een serieuze klacht kunnen nemen en wat onderzoeken doen. Lachen vind ik respectloos voor een huisarts tijdens een consult.Ik weet niet wat het is, het wordt niet serieus genomen !! Moest een of andere piekercursus doen. Maar dat is het niet!
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 april 2017 @ 18:56:

Je kan het manipuleren, door net voordat je naar bed gaat een heel mooi en rustig lied op te zetten en dat mee te zingen. Een lied waar je van ontspant, dan dondert België vanzelf wel op.





Wat erg dit, ben dankbaar dat ik daar nooit last van heb.



Dat is een goede tip! Nog niet geprobeerd.

Moet dan het liefst een liedje zijn zonder tekst en een verrassende melodie die niet in herhaling valt... ontspan zelden van muziek! Tips voor een muziekje?
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 29 april 2017 @ 18:47:

[...]



Ik ook



Kan er niets aan doen. Het is er altijd, maar storend vind ik het niet.Overdag vind ik het ook niet storend, maar midden in de nacht wel!
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem. Ik kan voor het inslapen geen muziek luisteren, dat blijft doorzingen in mijn hoofd.

Ik luister nu dus naar de podcasts van the naked scientists. Dat zijn engelste wetenschappers met stukjes van een paar minuten over wetenschappelijke weetjes. De hele podcast duurt ongeveer 3 kwartier maar door de korte stukjes luisterd het wel lekker.
quote:19Zuma74 schreef op 29 april 2017 @ 20:10:

[...]





Overdag vind ik het ook niet storend, maar midden in de nacht wel!'s nachts slaap ik dus merk ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 29 april 2017 @ 20:14:

Bekend probleem. Ik kan voor het inslapen geen muziek luisteren, dat blijft doorzingen in mijn hoofd.

Ik luister nu dus naar de podcasts van the naked scientists. Dat zijn engelste wetenschappers met stukjes van een paar minuten over wetenschappelijke weetjes. De hele podcast duurt ongeveer 3 kwartier maar door de korte stukjes luisterd het wel lekker.



Ook een idee

Maar ik luister zelf geen muziek hoor voor het slapen gaan. Is vaak een liedje dat ik ergens overdag heb opgepikt.. of.... als iemand een woord gebruikt waar ik een liedje op weet! Het is hardnekkig
Life is a balance of letting go and holding on!
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 29 april 2017 @ 20:15:

[...]



's nachts slaap ik dus merk ik het niet.



Ik moet vaak plassen.. dan hoor ik gelijk het liedje dat al in mijn hoofd zat. Daar kan ik vervolgens niet meer van slapen.

Soms gaat het liedje zelfs door in mijn dromen ????
Life is a balance of letting go and holding on!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven