Eenzaam en ongelukkig

28-09-2016 19:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond lieve mensen,



Eigenlijk vind ik het heel eng, maar ik ga me hier eens uiten. Misschien hebben jullie tips.

Ik voel me kut, want als het erop aankomst heb ik het idee er alleen voor te staan. Ik heb 1 goede vriendin, een paar 'meh' kennissen. Ik ben sinds een klein jaar single, en heb tussendoor het gevoel dat ik alleen goed genoeg ben voor 'een keertje tussendoor' of, nog erger, om mee vreemd te gaan. Hier pas ik voor, one night stands zijn niet mijn ding en een relatie kapotmaken doe ik ook niet.

Maar een leuke, trouwe kerel vinden, of een paar leuke vriendinnen die daadwerkelijk het zien zitten om wat met me te ondernemen, lijkt me maar niet te lukken!

Normaal gesproken ga ik mee met die goede vriendin, maar de laatste tijd valt het mij dus op dat mijn sociale contact, háár sociale contact is en als zij wegvalt, ik spontaan niemand heb. Zo zit ze nu een tijdje in het buitenland en ben ik hier enorm mee geconfronteerd.



Herkenning? Tips? Zou fijn zijn
Sowieso herkenning Super vervelend voor je dat je je zo voelt. Maar ik snap je gevoel wel.

Ik ben veel alleen. Op zich zijn er genoeg mensen waar ik mee kan afspreken, maar ik merk dat ik dat ook niet echt wil. Mijn relatie is net uit en dat valt zwaar. Ik ben niet in staat om een relatie lang te laten duren kennelijk, hoewel ik er altijd vol voor ga. Maar misschien is dat wel het probleem. Geen moeite om een vrouw aan de haak te slaan, is tot nu toe gelukt bij elke vrouw waar ik dat mee wilde, maar vasthouden lukt mij niet, ik ben leuk voor even, daarna gaan ze weg.

Om het leven leuker proberen te maken of om het een doel te geven, heb ik mezelf maar volledig gestort op het sporten. Als in: elke dag in de sportschool staan en flink zweten.

Verder, alle momenten buiten het sporten om voel ik me eenzaam. Veel afspreken met vrienden is niks voor mij, word ik niet echt gelukkiger van. En ik ben het vertrouwen in de liefde kwijt, dus daten gaat het niet meer worden voor mij.



Ik heb geen tips voor je. Misschien werkt het sporten ook wel bij jou
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, herkenning is ook fijn. Wat jammer wat je relatie net uit is, en je het gevoel hebt dat je alleen leuk bent voor even.

Sporten is niet perse mijn ding hehe, maar fijn dat het voor jou werkt. Ik ben meer van de muziek. Heb twee avonden in de week dat ik jam sessies bezoek hier in de stad en daar houd ik me enorm aan vast. Vanavond is er een, en zondag is de tweede.
quote:Gjsva schreef op 28 september 2016 @ 20:01:

Bedankt voor je reactie, herkenning is ook fijn. Wat jammer wat je relatie net uit is, en je het gevoel hebt dat je alleen leuk bent voor even.

Sporten is niet perse mijn ding hehe, maar fijn dat het voor jou werkt. Ik ben meer van de muziek. Heb twee avonden in de week dat ik jam sessies bezoek hier in de stad en daar houd ik me enorm aan vast. Vanavond is er een, en zondag is de tweede.Gelegenheden met live-muziek zijn hele leuke plekken om anderen te ontmoeten. Zeker als je zelf meespeelt. Minstens de helft van mijn vrienden/kennissen heb ik zo voor het eerst ontmoet.
quote:Gjsva schreef op 28 september 2016 @ 20:01:

Bedankt voor je reactie, herkenning is ook fijn. Wat jammer wat je relatie net uit is, en je het gevoel hebt dat je alleen leuk bent voor even.

Sporten is niet perse mijn ding hehe, maar fijn dat het voor jou werkt. Ik ben meer van de muziek. Heb twee avonden in de week dat ik jam sessies bezoek hier in de stad en daar houd ik me enorm aan vast. Vanavond is er een, en zondag is de tweede.



Ik vind sporten ook vreselijk hoor. Iedere keer als ik naar de sportschool rij hoop ik dat hij ondertussen afgebrand is. Maar dat is nooit het geval, dus scan ik mijn pasje braaf en loop ik met goede moed maar gelijk naar de halters.

Muziek is verder helemaal mijn ding ook, dus ik snap dat je daar plezier uit kunt halen. Het is bevrijdend, ofzo. Ik adem muziek, in en uit



Speel je zelf ook iets?
Alle reacties Link kopieren
Antoon bedankt, inderdaad erg fijn. Hoop op deze manier inderdaad ook wat contacten op te bouwen. Wat voor muziek gelegenheden bezoek jij zoal?



Firefly wat knap dat je dan elke keer blijft gaan!! Zoveel doorzettingsvermogen heb ik niet haha, en anders is het tijd dat ik die eerst eens in mijn huishouden steek :p

Ik zing, heb eens in de twee weken zangles. En jij?

Weet overigens niet of ik vanavond mee ga zingen, ben nogal verkouden. Maar wie weet!
Leuk zeg dat zingen! Ik doe het ook weleens, maar het is niet microfoon-waardig. Ik ben meer van de snaarinstrumenten. Dat gaat me beter af dan zingen

Verkouden en zingen gaat lastig samen. Maar een beetje nasaal zingen kan misschien voor een nieuw effect zorgen? ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenning. Ik heb mijn relatie een paar maanden geleden verbroken.

In al die tijd dat ik met mijn ex was zijn (bijna) al mijn vriendschappen verwaterd. Mede doordat ik in een andere provincie ben gaan wonen. Dus ik heb nu eigenlijk niemand meer, behalve mijn familie. Daar woon ik nu ook weer tijdelijk, tot ik iets voor mezelf heb. Waar ik ook erg naar verlang.



Ik heb wel een paar keer met een andere man afgesproken, maar daar werd ik ook niet gelukkig van. Integendeel zelfs. Dus daarmee gestopt.

Ik probeer veel te werken en daarnaast te bedenken wat ik nog meer zou kunnen doen om mensen te ontmoeten. Maar aan de andere kant heb ik daar nu ook geen zin in. Dus het is allemaal een beetje dubbelop. Aan de ene kant vind ik alleen wel even prima, maar aan de andere kant mis ik toch iemand om mee te praten etc. Dat kan wel met familie, maar ik kan niet over alles met ze praten. Ik vind toch wel veel andere dingen leuk dan de meeste meiden en vrouwen, dus dat is ook al wat lastiger om weer een goede vriendin te vinden met gemeenschappelijke interesses.

En mijn kijk op het leven is nu ook heel anders dan een X aantal jaar geleden, dus dat speelt ook wel mee.

Ach ja, het is denk even een periode waar ik doorheen moet, hopelijk gaat het snel beter.



Sterkte beiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook wel..het geen zin erin hebben,maar het ook wel weer missen..

Mis vooral een persoon die echt goed aansluit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zich eenzaam voelt. Echter wel jammer dat er meerdere mensen zijn die dit rot gevoel ervaren.



Ik heb een leuke vriend, ik doe een leuke opleiding en ik heb mooi werk (in de zorg).

Desondanks voel ik mij af en toe zo ontzettend rot.

Ik mis een beste vriendin, iemand waarmee ik lekker veel kan lachen en leuke dingen mee kan doen.

Met mijn vriend kan ik ook lachen en leuke dingen doen, maar toch mis ik een vriendin.

Ik doe heel erg mijn best plezier te hebben met andere mensen, zo ben ik laatst een keer mee geweest naar de kermis. Ik zie dat iedereen het erg gezellig vindt en er veel plezier aan beleefd. Heel graag zou ik zelf ook dat gevoel ervaren maar iedere keer als ik weer iets probeer voel ik toch niet dat plezier en die gezelligheid als dat, naar mijn idee, de andere mensen voelen.



Wat ik ook vervelend vind is dat ik soms zelfs een beetje jaloers wordt. Als ik dan zie dat mijn vriend soms met een vriend afspreekt en zich de hele dag kan vermaken met die vriend, dan wil ik zo graag ook iemand hebben met wie ik mij een dagje lekker kan vermaken.



Ik heb wel mensen om mij heen, van mijn opleiding, mensen van de middelbareschool, vrienden van mijn vriend, maar ik heb altijd het idee dat iedereen het zo druk heeft met zijn eigen vrienden en dat ik nergens bij hoor. Ik houd ook niet van stappen en alcohol drinken, soms heb ik het idee dat als dat je niet ligt dat je er dan al snel niet bij hoort.



Binnenkort ga ik beginnen met pianoles, ik moest van mezelf iets gaan doen waar ik plezier in heb. Ik hoop dat ik mijn ei een beetje kwijt kan in het spelen van piano.



Sorry voor mijn wat warrige verhaal misschien, ik vind het best lastig om het op te schrijven. Ik vind het ook moeilijk om toe te geven aan de eenzaamheid die ik soms voel.



Hopelijk is het inderdaad een periode waar we door heen moeten, en hopelijk komen we daar sterker uit!
quote:Gjsva schreef op 28 september 2016 @ 20:21:

Antoon bedankt, inderdaad erg fijn. Hoop op deze manier inderdaad ook wat contacten op te bouwen. Wat voor muziek gelegenheden bezoek jij zoal?





Meeste anderen ken ik viavia. Je speelt dan weer eens met die en die stelt je dan weer aan iemand anders voor of je spreekt zelf bij optredens muzikanten aan met wie je graag iets samen zou willen doen. Met muziek wordt je gedwongen iets van jezelf bloot te geven, je staat eigenlijk een beetje in je nakie en dat schept meteen een vrij sterke band, zeker als je elkaar goed vindt.

Om andere muzikanten te vinden heb je ook wel websites voor zoals muzikantenbank.net of youtube om jezelf te promoten . Verder ligt het er natuurlijk erg aan waar je woont maar bijna overal heb je wel zo'n 'scene'



Hoop dat je er snel weer bovenop krabbelt trouwens. Zal wel erg wennen zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties in die paar uurtjes dat ik weg was. Bedankt!

Hoewel ik de herkenning fijn vind, vind ik het ook erg rot voor jullie zeg.



Firefly haha nee ik heb me braaf stil gehouden.. Snaren zijn wel leuk ja, ik bak daar helaas niks van :p



Kraaitje wat vervelend, en dan ook nog naar een andere stad verhuizen lijkt me zo lastig. Ik heb ook eer een paar maanden bij moeders ingewoond voor ik mijn eigen plekje vond, gelukkig woont zij gewoon in dezelfde stad!



Sweety dat is denk ik nog wel het lastigste... Écht die aansluiting, anders blijven contacten toch snel oppervlakkig :/



Ivpk wat een boel herkenning! Ik hoop dat je pianoles echt goed uitpakt. Is her een op een of in een groepje? Ik vond het best meevallen met hoe warrig je verhaal klonk trouwens



Antoon dat echt blootstellen vind ik moeilijk, maar heb het idee dat het groepje van zondag veel meer door m'n schild heen prikt. Hoop ook echt daar wat contacten uit te halen, zijn zulke mooie mensen!



Vanavond was wel gezellig, met m'n ex bijgekletst (we zijn gewoon goed uit elkaar gegaan en zien elkaar zo nu en dan in de stad). Verder voornamelijk een beetje toegekeken, en wat woorden gewisseld met mensen die er standaard komen. Niet heel bijzonder hehe. Maar was wel even goed zo.
Alle reacties Link kopieren
Gjsva,

De pianoles die ik ga volgen is een op een. In een groep zou ik het minder snel doen denk ik, omdat ik nog nooit piano heb gespeeld. Onzekerheid is een heel groot struikelblok bij mij.

Maar als ik hier plezier uit kan halen en ontspanning in kan vinden dan vind ik het helemaal niet erg dat het een op een is.



Heb je eigenlijk wel eens eerder in je leven een periode gehad waarin je je eenzaam hebt gevoeld?

Ik ben nog maar 19 jaar en ik heb heel erg het idee dat deze periode (van deze leeftijd en een beetje daarvoor) een beetje bepalend is voor de vrienden die ik straks hebt. In de zin van, ik moet nu vrienden hebben die ik later dan nog steeds heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog een tip!

Als je sporten niet zo leuk vindt, misschien is het met iemand anders dan wel leuk.

Je kunt je inschrijven op sites als sportpartner of sportmaatje oid.

Dan kan je aangeven wat je leuk vindt om te doen en je kan er bij schrijven dat je iemand nodig hebt die je motiveert.



Wie weet houd iemand er een leuk wandelmaatje of sportschoolmaatje aan over waar ie ook gezellig mee kan praten, of wat kan drinken na het sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ivpk ik snap dat wel, en Een op een les is wel fijn. Dan krijg je ook alle aandacht die je nodig hebt om het echt goed te leren!



Nah ik ken wel periodes van depressie en toen ik nog op school zat hoorde ik nooit ergens bij. Maar heb me altijd wel weten te omringen met wat mensen, en dat was altijd genoeg. Nu ben ik 27 en kom ik mezelf gigantisch tegen en zoals nu heb ik het nog nooit meegemaakt.



Die tip is inderdaad wel leuk, ik zal er eens naar googlen!
Alle reacties Link kopieren
Gsjva,



Echt super vervelend om te horen.

Wat ik denk dat het belangrijkste is is dat je onvoorwaardelijk van jezelf houdt. Als je dit uitstraalt dan komen mensen denk ik ook vanzelf op die positieve energie af.

Dit zeg ik nu heel wijs maar hier moet ik zelf ook aan werken, dus ik heb een klein stappen plannetje voor mezelf gemaakt.

Ik hoop dat het werkt en ik hoop dat jij ook een manier gaat vinden waardoor je weer lekker in je vel gaat zitten!
Alle reacties Link kopieren
@Ipvk, leuk dat je pianoles gaat volgen. Ik zit eraan te denken om keyboardles te volgen.

Mijn keyboard staat nog bij mijn ex en ik heb al zelf geprobeerd het een en ander te leren uit boeken. Maar les krijgen is toch handiger, haha. Al kan ik al wel een beetje noten lezen, akkoorden enz.



@Gsjva, dat gevoel van op school en nergens bij horen ken ik ook maar al te goed. Ik had wel wat 'vriendinnen', maar echt close waren we niet. Ik zie nu ook niemand meer van school. Was geen fijne tijd.
Alle reacties Link kopieren
Kraaitje87,

Krijg je je keyboard nog wel terug? Misschien staan er nog wel leuke, leerzame filmpjes op YouTube! Maar les is natuurlijk ook heel leuk. Lijkt me zo ontzettend gaaf om een mooi pianostuk te kunnen spelen.
tvp (te moe om nu te schrijven )
Alle reacties Link kopieren
quote:lvpk schreef op 29 september 2016 @ 20:58:

Kraaitje87,

Krijg je je keyboard nog wel terug? Misschien staan er nog wel leuke, leerzame filmpjes op YouTube! Maar les is natuurlijk ook heel leuk. Lijkt me zo ontzettend gaaf om een mooi pianostuk te kunnen spelen.Ja, die krijg ik terug. Mijn ex en ik hebben ook geen ruzie en hij bewaard al mijn spulletjes waar ik nu geen ruimte voor heb. Pas als ik weer mijn eigen plekje heb worden de meubels etc over verhuist. Maar idd, lijkt me zoo leuk om een stuk te kunnen spelen. Via Youtube heb ik ook al het een en ander gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk keyboard! Zodra ik weer wat heb kunnen sparen wil ik ook een keyboard aanschaffen.

Je kan jezelf heel veel leren maar door naar les te gaan heb je toch een extra stok achtere deur om er echt mee door te gaan is mijn ervaring. En dan heb je ook wat om naar uit te kijken



Wat betekent 'tvp' trouwens precies?
Alle reacties Link kopieren
Kraaitje 87,

Fijn dat jullie het zo hebben kunnen regelen, je ziet het ook nog wel een anders namelijk. Hopelijk heb je gauw je eigen plekje waar je je uit kunt leven op je keyboard, haha!



Gjsva,

Ik wist ook niet wat tvp betekende, maar ik ben er achter! Het staat voor Terug Vind Post, zodat iemand deze topic later nog terug kan vinden om er bijvoorbeeld op te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!! Na het lezen van jullie verhalen herken ik mezelf hier ook maar al te goed in. Nooit ergens bij gehoord en heel veel pogingen gedaan vroeger om bij een groep te horen. Ik ben inmiddels bijna 28 en heb de drang niet meer om bij een groep te willen horen, maar een maatje waar je alles tegen kan zeggen mis ik. Ben veel naar het buitenland geweest en dus zijn veel vriendschappen verwaterd. Dat eenzame gevoel begint nu te knagen. Inmiddels uit wanhoop een aantal tinder dates gehad, om maar niet alleen te zijn. Nou dat was geen succes haha!

Dat sporten is idd misschien een goed idee om te proberen! En dat ik hier m'n verhaal kwijt kan is natuurlijk ook al fijn! Want eenzaam eindigen als workaholic is nou niet bepaald een leuk levensdoel haha

Xx
Alle reacties Link kopieren
@Gjsva 'Een trouwe kerel'? Klinkt heel betrouwbaar, maar ook best saai. Is dat wat je wilt?

@Odette88 Niet vervelend bedoeld, maar waarom schrijf je steeds 'haha'? Het staat raar bij wat je vertelt. Je hoeft echt niet altijd vrolijk te zijn. Heeft dit te maken met verlangen naar acceptatie? Doe je dat in het echt ook veel?
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
Alle reacties Link kopieren
Durocq,

Wanneer je partner niet vreemd gaat, is dat per definitie saai?

Een 'trouwe kerel', ik denk dat 95% van Nederland het liefst een trouwe partner heeft.

En heel veel mensen die een trouwe partner hebben, hebben echt geen saaie relatie hoor.



Dit er vanuitgaande dat Gjsva een partner die niet vreemd gaat bedoeld met 'trouwe kerel'. En iemand die laat blijken dat zij niet iemand is voor 'een keertje tussendoor'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven