Eenzaam in het weekend

01-06-2009 00:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb iets raars, ik voel me namelijk vooral in het weekend niet goed. Ik voel me dan vaak eenzaam en depressief. Het is niet zo dat ik geen vrienden heb (ik heb ook niet heel veel vrienden), maar zij hebben meestal hun weekenden al volgepland. Zelf hou ik niet zo van alles plannen en ik ben dan ook een beetje terughoudend in het lang vooruit plannen van dingen . Wat ook meespeelt is dat veel mensen zijn verhuisd naar een ander deel van het land. Het komt het er best vaak op neer dat ik bijna een heel weekend alleen doorbreng. Ik vind dat één dag nog wel te doen, maar twee of drie dagen dan voel ik me wel triest. Ik merk ook dat nu ik de dertig ben gepasseerd en nu mensen om mij heen kinderen krijgen etc, het steeds moeilijker wordt om even iemand op te bellen en iets leuks te gaan doen.

Het gekke is dat ik door de week aan het werk ben, cursussen doe, sport en dan spreek ik wel dingen af. Ook heb ik een leuke relatie. Maar ik heb ook behoefte aan dingen doen buiten mijn relatie.

Misschien lijkt dit voor sommige mensen een non-probleem, maar ik voel me er echt vervelend over. Als ik eenmaal in het weekend zit, voel ik me al zo passief en triest dat ik niemand meer durf te bellen. En van te voren meen ik altijd dat ik rust nodig heb in het weekend en dan plan ik maar niets.

Zijn er meer mensen die last hebben van zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Via dit forum, andere fora en hyves zoeken mensen vaak naar sociaal contact zoals jij. Zoek eens op google naar "Viva vriendinnen -jouw stad-" of iets in die trend. Als je me zegt welke omgeving help ik ook wel even.



Ik heb zelf zo 2 weken geleden ook contact gelegd met een aantal meiden, wat zeer geslaagd was!
Alle reacties Link kopieren
Het is waarschijnlijk toch een kwestie van zélf initiatief tonen. Gaan zitten wachten tot het je overkomt, brengt je niets. Plan 'es een keertje wel wat langer van tevoren een leuk weekendje. Misschien valt het je wel heel erg mee! Zet 'em op, het klinkt heel truttig, maar je hebt je geluk (meestal) in eigen hand!
Je hebt een leuke relatie en je brengt vaak het hele weekend alleen door?



?????



Ik snap wel dat je dingen wilt doen buiten je vriend/man om, maar dit snapte ik echt niet. Of werkt hij altijd in het weekend?
Misschien kun je de cursussen, afspraken en sporten meer verdelen over het weekend in plaats van alles door de week?



Ben idd benieuwd naar je relatie..



En even voor de duidelijkheid. Ik ben nooit een heel weekend alleen, maar dat zou ik ook heel slecht trekken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties!

Ik heb een leuke vriend, en inderdaad hij werkt altijd één dag in het weekend. We doen ook wel dingen samen, dus ik ben niet letterlijk alleen, maar ik wil ook dingen voor mezelf doen. Volgens mij maakt het niet zo veel uit of je wel of niet een relatie hebt, als je zelf niet helemaal goed in je vel zit, en niet de dingen doet die je echt wil, dan helpt die relatie niet zoveel (hij steunt me wel etc.)

Pelikaan, je hebt gelijk, het is gewoon een kwestie van doen, als ik iets plan van te voren, dan is het ook meestel leuk. En zelf initiatief nemen, vind ik wat moeilijk, ik denk dan dat mensen niet op mij zitten te wachten. Of ik ga er zo over nadenken of ik iemand nu wel of niet moet bellen, dat het een heel groot ding wordt. Ik denk dat de oplossing is om het gewoon maar te doen.

Ook een goed idee om de afspraken wat meer te verspreiden over de week, piekjuh.

Ik woon in het noorden van het land, ik ga wel even kijken of ik iets kan vinden via google. Hebben jullie ervaring met zo contacten opdoen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel af en toe een heel weekend alleen zijn. En dat kan ik prima trekken. Ga ik lekker van allemaal fijne dingetjes genieten die je in je up kan doen. Wandelen, lekker koken voor mezelf, lezen, goede film kijken. Als het maar niet vaak voor komt, want dan vind ik 't wel saai.



Als je denkt dat niemand op je zit te wachten schiet het natuurlijk niet op. Als jij 't leuk vindt met jezelf zijn er ongewtijfeld ook anderen die dat vinden. Er is op internet genoeg te vinden, volop clubjes en contacten sites. Ik heb er wel ervaring mee en heb er leuke contacten aan over gehouden. Gewoon doen dus! Maar ook zorgen dat als je in je eentje zit, dat je 't dan ook gezellig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem wel... Ik benut het weekend vaak ook om contact met mijn familie te hebben, een bezoekje aan mijn ouders/grootouders/zus etc.. Gewoon even een dagje lekker winkelen gaan met hen bevalt me altijd goed!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zelf initiatief nemen idd. Je kunt kijken op het prikbord van dit forum of er vrouwen zijn die net als jij contacten zoeken in het noorden vh land. Ik heb via dit prikbord twee nwe vriendinnen gevonden.
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar, ik zit vaker alleen in het weekend dan dat ik afspraken heb. Familie en vrienden wonen helaas minstens op 2 uur rijden afstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam hier toevallig op terecht..



Ik herken mezelf heel erg hierin..zijn er meer mensen?
Alle reacties Link kopieren
Koop een ns weekend vrij abo en ga elk weekend naar een ander museum.

Of lekker een pokke eind met de trein naar bv Limburg en daar slenteren door de stad, of een boottochtje over de Maas.



Ik noem maar iets.



Ik ben zelf iemand die bijna nooit de deur uit gaat, alleen voor werk, boodschappen en pokemon jagen.

Doordat ik in september begin met een deeltijd studie, ben ik ook gedwongen om vaker naar buiten te gaan, 2 keer per maand een studie bijeenkomst, moet met de trein gaan reizen, heb dus een weekend vrij abo aangeschaft, Morgen een pokke eind treinen naar Maastricht om daar 2 grotten te gaan bewonderen, ben daar nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dat is goed idee..

Soms zit je gewoon soort van vast.
Herkenbaar, maar ik heb mezelf voorgenomen om dan zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Het ene weekend ga ik naar mijn zus, het ander weekend heb ik lekker voor mezelf, haal ik lekkere dingen in huis, zet ik een filmpje op, als het goed weer is ga ik lekker een stuk wandelen..

Ik heb sinds kort een abonnement op de Efteling (woon er 20 minuten vandaan) en heb onder andere via dit forum een paar leuke mensen in de buurt leren kennen waar ik zo nu en dan mee op pad ga.

Probeer via dit forum een oproepje te plaatsen, wie weet doe je leuke contacten op!
Alle reacties Link kopieren
O leuk wil ook abo op efteling

Ik heb abo op dierentuin
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel vreemd at ik zoveel moeite heb met weekend en dat t me maar niet lukt t echt te doorbreken
quote:Sweety2015 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:46:

O leuk wil ook abo op efteling

Ik heb abo op dierentuinLeuk! woon je ook in de buurt van de efteling dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:47:

Vind het wel vreemd at ik zoveel moeite heb met weekend en dat t me maar niet lukt t echt te doorbreken



Opstarten is het probleem, als je eenmaal buiten bent dan ben je wel blij dat je toch die stap gemaakt hebt.



Of wil je liever niet alleen op stap gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:46:

O leuk wil ook abo op efteling

Ik heb abo op dierentuin

ik heb een abo op Netflix, is net een dierentuin, LOL.



Efteling heb ik altijd wel leuk gevonden, niet zozeer de attrakties, maar meer de omgeving van het park, bloemen, plantjes, heb echt het idee op vakantie te zijn. Maar ja, om in je uppie daarheen te gaan, is een eind reizen, maar goed, ook ik misbruik nu diverse excuses....entree alleen al is eur 34.50.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik woon helaas niet echt in de buurt..

Heb ook Netflix..maar een keer wat anders is ook wel leuk..

Heb me nu voorgenomen om iniedergeval op uitnodigen in te gaan, dan heb ik de komende weekenden iig iets te doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven