Elkaar motiveren; gezond leven en dagritme creeëren

15-01-2016 15:06 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik twijfelde over de pijler, toch maar Psyche gedaan, maar had ook gezondheid kunnen zijn

Het gaat bij mij al een tijdje niet zo lekker, ik zit in een soort burn-out en heb daarbij veel vage fysieke klachten etc.

Extreme vermoeidheid, pijn en spanning, waardoor ik niet lekker in mijn vel zit

Deze week is een stukje hulpverlening gestart wat ontzettend fijn is.



Waar ik echter tegen aanloop is dat ik momenteel in de ziektewet zit en hele dagen thuis ben.

Er komt echter niets uit mijn handen, mijn dag-nachtritme is verstoord, ik eet niet goed, ik beweeg amper.

Ik ben dit enorm zat en wil dit graag anders doen. Ik "weet" daarbij wat goed voor mij is, mbt slapen, eten, bewegen, dingen ondernemen, alleen het komt er steeds niet van. Noem het gebrek aan discipline, luiheid, of teveel vastzitten in het "denken" ipv doen! Het maakt ook niet uit, ik wil het graag anders.



Ik ben op zoek naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten, die wellicht door ziekte, een burn-out, depressie, werkloosheid ed ook thuis zitten en tegen dezelfde problemen aan lopen. Die graag willen, maar net als mij vastlopen in het doen.



We kunnen elkaar hier motiveren, stimuleren en desnoods elkaar een schop onder de kont geven!

Dus wie wil er samen met mij aan de slag?
Choose love in everything you do! ♥
Ik doe mee ik heb ook behoefte aan een goed dagritme en ik lig eruit ook uit door overspannenheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 15 januari 2016 @ 15:22:

Ik doe mee ik heb ook behoefte aan een goed dagritme en ik lig eruit ook uit door overspannenheid.Hoe zien jouw dagen er nu uit en wat zou je het liefst willen veranderen?
Choose love in everything you do! ♥
Ik wil ook mee doen. Zit nu ruim 5 maanden thuis met burn out. Mijn ritme enzo gaat echt op en neer. Dan gaat het een week goed, dan weer 2 weken slecht, dan weer goed.. etc. Ik loop er dus ook erg in vast, en dat frustreert me!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:29
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lelie en Cordial: Leuk dat jullie mee willen doen!



Enig idee wat jullie kan helpen?
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:29
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed topic! Eindelijk een beetje positiviteit.



Ik ben van plan hier ook te gaan meelezen en zo nu en dan iets te posten.



Zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje. Onlangs afgestudeerd, geen baan, aan het solliciteren maar tot op heden zonder succes. Zit al vanaf begin september thuis, en in die periode heb ik wel mijn scriptie geschreven, maar nu die ook af is, word ik af en toe eerlijk gezegd bijna wanhopig.



Wat ik wel echt merk is dat sporten / bewegen echt ZO belangrijk is. Dat (in combinatie met het feit dat ik ook graag wat wil afvallen) houdt me echt op de been nu.



Maar vooral op sociaal vlak / buiten mijn comfortzone komen vind ik lastig. Heb opzich wel ritme in mijn leven, lig niet tot later dan half 9 op bed, slaap overdag niet en heb verder ook geen verslavingsproblemen ofzo god zij dank, maar ik merk wel dat ik niet meer echt uitdaging / lol zie in de toekomst. Niet omdat ik me depressief voel, maar wel omdat ik me een beetje uitgeblust voel.
Mij zou het ook helpen om elkaar te kunnen motiveren, zoals Cordial zegt. Ik probeer nu elke dag om 8 uur mijn bed uit te gaan (dan gaat mijn man ook naar zijn werk), ook al heb ik slecht geslapen. Heb veel last van slaapproblemen, en daardoor soms de neiging mijn bed niet uit te komen. Ook probeer ik elke dag even een wandeling buiten te maken. Dit vind ik soms nog best lastig. Ik weet niet waarom.



Wat mij heeft geholpen met mijn dag-nacht ritme, is dat ik een aantal wekkers heb gezet op mijn telefoon. Eentje om 8 uur: bed uit. Eentje om 22:00uur: Tijd om alles af te sluiten en naar bed toe te gaan. Of je moe bent of niet. Misschien helpt dat ook voor jou, morfientje, dan word je er aan herinnerd om je dag-nacht ritme weer goed te krijgen.



Wil ik er wel bij zeggen dat ik de eerste paar maanden in mijn burn out echt heel veel heb geslapen, ook overdag. Dat had mijn lichaam echt nodig, dus je zou wel goed naar je lichaam moeten luisteren. Het forceren om op te blijven is ook niet goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 15 januari 2016 @ 16:54:

Thanks



Wat voor mij zou werken is elkaar motiveren.

Als ik ertegenop zie om naar buiten te gaan om mijn beweging en frisse lucht te pakken, dat er hier mensen zijn die weten dat ik het van plan ben.

Die vragen of ik geweest ben, even vragen hoe het ging, dat soort dingen.

En die schop onder mijn achterwerk als ik het uitstel mag ook best.



Dat is iets dat ik niet durf te vragen van familie en vrienden, is zo belastend.

Als we dat soort dingen hier onderling voor elkaar kunnen betekenen, dat zou voor mij heel waardevol zijn.





Zo zie ik het zelf ook. Ik heb vooral moeite met de dag beginnen en mijn plannen uitvoeren die ik van plan was.

Ik neem mij van alles voor maar het uitvoeren lukt vaak niet. Door dit topic heb ik mss een stok achter de deur.



Dus wat mij helpt is denk ik mijn plannen en voornemens delen, dat jullie het weten en mij daarin motiveren



Ook tips delen om dingen te doorbreken helpt mij denk ik. Ben nog een beetje zoekende hoor!
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:26
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lelie90 schreef op 15 januari 2016 @ 18:03:

Mij zou het ook helpen om elkaar te kunnen motiveren, zoals Cordial zegt. Ik probeer nu elke dag om 8 uur mijn bed uit te gaan (dan gaat mijn man ook naar zijn werk), ook al heb ik slecht geslapen. Heb veel last van slaapproblemen, en daardoor soms de neiging mijn bed niet uit te komen. Ook probeer ik elke dag even een wandeling buiten te maken. Dit vind ik soms nog best lastig. Ik weet niet waarom.



Wat mij heeft geholpen met mijn dag-nacht ritme, is dat ik een aantal wekkers heb gezet op mijn telefoon. Eentje om 8 uur: bed uit. Eentje om 22:00uur: Tijd om alles af te sluiten en naar bed toe te gaan. Of je moe bent of niet. Misschien helpt dat ook voor jou, morfientje, dan word je er aan herinnerd om je dag-nacht ritme weer goed te krijgen.



Wil ik er wel bij zeggen dat ik de eerste paar maanden in mijn burn out echt heel veel heb geslapen, ook overdag. Dat had mijn lichaam echt nodig, dus je zou wel goed naar je lichaam moeten luisteren. Het forceren om op te blijven is ook niet goed



Bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad ontzettend moe, heb ook nog wat fysieke klachten die nog verder onderzocht worden. Wat lastig is omdat ik enigzins er aan moet toegeven, maar aan de andere kant moet doorbreken.



Ik slaap gemiddeld rond 2uur en ga niet voor 11uur eruit. Dat wil ik sowieso al aanpassen. Ik ga wel tegelijk met mijn vriend naar bed rond 11u. Met mijzekf afgesproken dat ik na 0.00u licht uit en boek/telefoon weg. Maar lig dan echt lang wakker en te malen.



Ergens denk ik dat ik er gewoon sochtends bepaalde tijd uit moet. Net als jij doet. Aan de andere kant dan zit ik om 08:30 beneden. Ontbeten etc. En dan?

Ik mis denk ik ook een doel, bezigheden etc. Zodat ik ook wat te doen heb én een doel oid heb om uberhaupt mijn bed uit te gaan. Herkent iemand dat?
Choose love in everything you do! ♥
Ik heb een lichtwekker een aantal weken kunnen lenen van iemand. Probleem was dat ik wel wakker werd, maar uiteindelijk weer in slaap viel met de lamp aan.. Ook een 'gewone' wekker zette ik toen gewoon uit half in mijn slaap..



Ik heb nu 3 weken de wekker standaard om 8 uur staan, en ik begin er aan te wennen. Vrijwel elke dag lukt het me inmiddels om bed uit te komen. (En dan nog echt wat te gaan doen... dat is de volgende stap )
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 15 januari 2016 @ 18:10:

Wat mijn oplossing is geweest mbt dag-nacht ritme is een lichtwekker.

Dat werkte niet meteen.

Ik heb 'm nu ongeveer anderhalf jaar en nu pas heb ik aan de lichtwekker genoeg.

Eerst had ik naast de lichtwekker altijd een extra wekker nodig om me mijn bed uit te toeteren, maar de lichtwekker zorgde er wel voor dat het soepeler ging.

Is een geleidelijk proces geweest.

Heel blij mee.



De lichtwekker heeft invloed op je hormoonhuishouding:

http://www.philipswakeuplight.nl/licht-wekkers



Goeie tip! Heb er meerdere positieve verhalen over gehoord. Wel prijzig.



Mijn schoonouders brengen morgen zo'n losse lamp mee die gebruikt wordt bij lichttherapie. Deze kun je aanzetten als je uit bed bent. Bv tijdens je ontbijt. Dat licht zorgt dan voor wakkerder worden en helpt ook bij je beter voelen. Mijn schoonvader gebruikte hem altijd bij winterdipjes omdat er dan gewoon zoveel minder (zon)licht is.



Maar stel dat helpt allemaal dan blijf ik bij dat punt hoe ik mijn dag beter kan indelen. Ik heb nu weinig te doen en eigenlijk ook nergens zin in. Is stukje stemming wat denk ik mede door vermoeidheid ed ook erger is. Dus echt een cirkel. Mss na ontbijt direct even naar buiten? In principe kan ik genoeg doen, boodschappen, huishouden, lezen, netflixen, wandelen etc.. maar ik heb nergens zin in... :(



(Als ik mijzelf teruglees voelt het wat zeurderig, maar het is echt hoe dat voelt. Komt ook door die neerslachtigheid en vermoeidheid denk ik, ergens hoop ik dat het beter word als ik beter slaap en beter eet daardoor meer energie!)
Choose love in everything you do! ♥
quote:morfientje schreef op 15 januari 2016 @ 18:21:

[...]



Ik slaap gemiddeld rond 2uur en ga niet voor 11uur eruit. Dat wil ik sowieso al aanpassen. Ik ga wel tegelijk met mijn vriend naar bed rond 11u. Met mijzekf afgesproken dat ik na 0.00u licht uit en boek/telefoon weg. Maar lig dan echt lang wakker en te malen.



Ergens denk ik dat ik er gewoon sochtends bepaalde tijd uit moet. Net als jij doet. Aan de andere kant dan zit ik om 08:30 beneden. Ontbeten etc. En dan?

Ik mis denk ik ook een doel, bezigheden etc. Zodat ik ook wat te doen heb én een doel oid heb om uberhaupt mijn bed uit te gaan. Herkent iemand dat?



Misschien kun je in bed helemaal telefoon kijken? Telefoon geeft een soort blauw licht af, wat slecht schijnt te zijn voor je melatonine huishouding. Misschien helpt geleide meditatie je tegen het malen? Dan moet je wel weer je telefoon pakken om een podcast of youtube filmpje aan te zetten



Ik zit nu ook vaak om 8:30 beneden.. En doe dan eigenlijk ook niks. Ik kijk wat youtube filmpjes, of wat tv programma's terug. Beetje internetten.. Vind het zelf ook moeilijk om me echt bezig te houden. Grotere projecten worden mij vaak al te veel. Meestal pas tegen de middag begin ik echt energie te krijgen om bijvoorbeeld boodschappen te doen, of wat in het huishouden, naar buiten gaan..
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:26
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:26
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag aansluiten. Ben aan het herstellen van een GBP operatie. Ritme aanbrengen in mijn leven en bewegen weer oppakken is nu erg belangrijk voor me
Alle reacties Link kopieren
quote:lelie90 schreef op 15 januari 2016 @ 18:30:

[...]





Misschien kun je in bed helemaal telefoon kijken? Telefoon geeft een soort blauw licht af, wat slecht schijnt te zijn voor je melatonine huishouding. Misschien helpt geleide meditatie je tegen het malen? Dan moet je wel weer je telefoon pakken om een podcast of youtube filmpje aan te zetten



Ik zit nu ook vaak om 8:30 beneden.. En doe dan eigenlijk ook niks. Ik kijk wat youtube filmpjes, of wat tv programma's terug. Beetje internetten.. Vind het zelf ook moeilijk om me echt bezig te houden. Grotere projecten worden mij vaak al te veel. Meestal pas tegen de middag begin ik echt energie te krijgen om bijvoorbeeld boodschappen te doen, of wat in het huishouden, naar buiten gaan..



Ik snap het nut dan niet echt van zo vroeg opstaan. Ik bedoel dan kan ik net zo goed langer slapen en tegen het middaguur onbeten hebben, gedoucht en direct wat gaan doen toch? ;p



Ik ben sowieso altijd al een avond mens geweest. En soms als ik niet kan slapen en ik uit bed ga dan voel ik mij heerlijk. In de stilte van de nacht terwijl iedereen slaapt. Dan voel ik mij rustig en tevreden. Dus ergens denk ik nu. Mijn eerste prio is denk ik niet direct dat ritme verschuiven. Maar wel gezonder leven qua voeding, beweging.
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij drukke dagindeling vanwege huishouden en mantelzorg en weinig energie; structuur is een werkpunt.Ik ben vooral op zoek naar mensen die zo af en toe een stukje willen meewandelen met mij en mijn hond ( een echte lieverd en pure therapie)



Regio Muiden is voor mij de ideale wandelplek; wie eens mee wil en kan :

pb s zijn welkom..





en inderdaad jezelf niet veroordelen, een fiilmpje kijken of een boek lezen wanner je niet kan slapen of te futloos bent om wat je aan je taken te wijden...en de boel de boel laten..
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:25
97.96% gewijzigd
Hoi, (hoi morfientje )



Ik schrijf ook graag mee. Ik heb last van depressies door onderliggende problematiek en heb heel veel moeite om te overleven op het moment. Ik ben er 10 maanden uit geweest, maar nu wel weer aan het werk. Wel werken/niet werken, het is kiezen uit twee kwaden op het moment. Werk geeft me veel stress en kost me veel energie, niet werken betekent ongestructureerde, lege dagen, daar werd ik op een gegeven moment ook echt niet beter van. En door te werken kan ik ook oefenen met omgaan met de zaken die me stress geven, door niet te werken word ik niet blootgesteld aan die situaties. Dat kost alleen vreselijk veel energie natuurlijk.



Mijn doelen zijn:

- Gezond eten

- Bewegen

- Nieuwe contacten leggen

- Naar de (gewenste) toekomst blijven kijken



Als ik vooral die eerste twee stabiel krijg komen andere stappen, maar dit is echt de basis. Zonder die twee wordt het sowieso niks en kom/blijf ik in een neerwaartse spiraal. Slapen gaat wel, ik ben nu wel erg moe, heb ik ook privé heel veel stress op het moment, zou de hele dag willen slapen, maar daardoor dus ook weinig inslaapproblemen. Soms word ik wel 's nachts wakker, maar op zich is dat het minst van mijn problemen op het moment. En die onderste twee zijn dingen die nu ook nodig zijn. Naar de gewenste toekomst kijken is het enige wat me een beetje overeind houdt. Ogen op het doel houden met alles wat ik heb.



Morfientje, ik zou na het ontbijt naar buiten gaan inderdaad. Maak een wandeling. En ja, het is doelloos, het is allemaal doelloos, dus misschien moet je niet verwachten dat de dingen die je doet op een dag zinvol moeten zijn. Als je daarover gaat malen dan doe je niks meer inderdaad. De balans tussen inspanning en ontspanning kan lastig zijn als je je mentaal niet goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:25
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiny: Welkom

Had geen idee van jouw worstelingen..



Cordial: welke regio woon jij?

Mij lijkt zoiets ook wel wat. Kans is klein dat we bij elkaar in de buurt wonen, maar toch Voor 11uur de deur uit is wel een mooi streven. Zal het eens onthouden..
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:25
99.44% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven