EMDR therapie

07-09-2012 09:53 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Gisteren heb ik mijn eerste EMDR therapie gehad.

Dit omdat ik de bevalling van mijn zoon en dochter nog niet goed verwerkt heb. Ik dacht dat ik het wel alleen (met man, familie en vrienden) kon, zonder professionele zorg.

Maar het lukte me niet en heb bij de huisarts een verwijzing naar de psycholoog gevraagd en zij vond dit een heel goed idee.



Dus na het intakegesprek gister dus de eerste keer EMDR gehad en ik weet niet zo goed wat ik er van vond.

Ik had van tevoren gedacht dat ik me heel goed kon inleven in de situatie die we terug haalden, maar het lukte me dus niet goed om me er op te concentreren.

Ik werd eigenlijk gewoon afgeleid ook door die tikjes, terwijl dat juist zou moeten helpen.

En ik moest tijdens die minuut tikjes luisteren aan van alles denken.

Van die situatie tot aan wat ik ging koken die avond.



Nu is mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze manier van therapie. Is je ervaring positief/negatief en heb je tips voor mij?



Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
ja iedereen heeft kans op een terugval tipsi.. dat heet menselijk..
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:04:

[...]





terugval maar wel geholpen?

wat is succes dan bij jou?

emdr is als een pleister in een verpakking van bladgoud.Who cares, als het mensen helpt dan is dat toch prima? Of moet jij al die dure cursussen uit eigen zak betalen ofzo?
Haha tipsi. Wat ben je toch heerlijk naïef. Ik zou zeggen: als je er geen verstand van hebt, praat dan niet mee.



Je weet niet eens hoe het zit. Wie zegt dat ik het zelf betaald heb ten eerste. Wie zegt dat andere therapieën wel hadden geholpen bij mij? Daar heb ik misschien al jaren over gedaan om te onderzoeken.



Ga eerst eens ervaringen vragen bij andere voordat je begint met blaten.
Misschien is het handig om een bepaalde forummer te negeren. Ze staat bij mij al onder de negeerknop.
TO heb je ook aangegeven bij je behandelaar dat je het erg lastig vond om je te concentreren?



En is die foto in je avatar een foto van je kindje? Wat een pietepeuterig handje
Alle reacties Link kopieren
quote:Miekkie schreef op 07 september 2012 @ 11:06:

Haha tipsi. Wat ben je toch heerlijk naïef. Ik zou zeggen: als je er geen verstand van hebt, praat dan niet mee.



Je weet niet eens hoe het zit. Wie zegt dat ik het zelf betaald heb ten eerste. Wie zegt dat andere therapieën wel hadden geholpen bij mij? Daar heb ik misschien al jaren over gedaan om te onderzoeken.



Ga eerst eens ervaringen vragen bij andere voordat je begint met blaten.

idd, vaak word die bullshit betaald door anderen.

en ik geef je notabene een artikel gebasseerd op wetenschappelijke onderzoeken.



dus ervaringen van jou en andere domme huisvrouwtjes doen niet ter zake,
Ocherm...



Zoveel te vertellen, en dan toch een ban krijgen...
Alle reacties Link kopieren
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:19:

[...]



idd, vaak word die bullshit betaald door anderen.

en ik geef je notabene een artikel gebasseerd op wetenschappelijke onderzoeken.



dus ervaringen van jou en andere domme huisvrouwtjes doen niet ter zake,1 artikel... Geweldig. Hoe heette die zogenaamde onderzoeker ook alweer die allerlei onderzoeken uit zijn duim had gezogen? Ik vind het een heel verstandige beslissing van je om inderdaad op onderzoeken te vertrouwen in plaats van op de ervaringen die hier op het forum verteld worden. Dat past ook bij je gezien de respectloze manier waarop je communiceert.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoes1 schreef op 07 september 2012 @ 11:26:

[...]





1 artikel... Geweldig. Hoe heette die zogenaamde onderzoeker ook alweer die allerlei onderzoeken uit zijn duim had gezogen? Ik vind het een heel verstandige beslissing van je om inderdaad op onderzoeken te vertrouwen in plaats van op de ervaringen die hier op het forum verteld worden. Dat past ook bij je gezien de respectloze manier waarop je communiceert.



echt slim ben je niet he.

dat artikel heeft een bronvermelding met veel wetenschappelijke bronnen van vooraanstaande wetenschappers in dat vakgebied.

wil je nu zeggen dat je zo dom bent dat je dat niet ziet en niet kunt googlen op de titels en namen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak emdr gehad een aantal maanden en ik heb er baat bij gehad voel me stukken beter en voor iedereen die er aan gaat beginnen neem iemand mee want je hebt nu veel dingen om na te denken en ik was ook heel erg moe sterkte die er aan vaan beginnen
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:27:

[...]





echt slim ben je niet he.

dat artikel heeft een bronvermelding met veel wetenschappelijke bronnen van vooraanstaande wetenschappers in dat vakgebied.

wil je nu zeggen dat je zo dom bent dat je dat niet ziet en niet kunt googlen op de titels en namen?Zullen we het over slim hebben, bosgarnaal die je er bent? Dit is een topic waar iemand vraagt om ervaringen. Iemand die met een probleem zit en graag wil praten met andere "huisvrouwtjes" met een zelfde probleem.



Er staat niet : kan Tipsi de forumgek hier even komen propaganderen dat EMDR helemaal niet werkt en kan Tipsi even komen woordbraken dat PTSS een aandoening is die bij het " dwars zitten van een scheet" al gediagnostiseerd word.



Dus slim? Niet echt Tipsi, of liever gezegd...echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 07 september 2012 @ 11:31:

[...]





Zullen we het over slim hebben, bosgarnaal die je er bent? Dit is een topic waar iemand vraagt om ervaringen. Iemand die met een probleem zit en graag wil praten met andere "huisvrouwtjes" met een zelfde probleem.



Er staat niet : kan Tipsi de forumgek hier even komen propaganderen dat EMDR helemaal niet werkt en kan Tipsi even komen woordbraken dat PTSS een aandoening is die bij het " dwars zitten van een scheet" al gediagnostiseerd word.



Dus slim? Niet echt Tipsi, of liever gezegd...echt niet.



dus jij bent ook het type die praktijken als kankerpatienten slootwater aanpraten goed vind (sylvia millecam)?

domme mensen moet je tegen zichzelf beschermen maar vooral de samenleving die dit mag gaan betalen.



en de bevalling niet goed verwerkt. Je bevalt in nederland, niet in een ontwikkelingsland. Had manlief te weinig het handje van TO vastgehouden of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:04:

[...]emdr is als een pleister in een verpakking van bladgoud.

EMDR is door 'n psycholoog geadviseerd bij mijn (toen) 5-jarige kind. Na 2 sessies veranderde hij van een driftig en boos kind dat z'n knokkeltjes kapot sloeg tegen de muur weer terug in het vrolijke, gelukkige kind dat hij voor de traumatische ervaring was.



Bullshit of niet, pleister of niet, ik ben heel blij dat ik toen afgegaan ben op de professional waar m'n zorgverzekeraar me naar toe heeft laten gaan (psycholoog) en die op haar beurt weer doorverwees naar 'n andere professional die de EMDR toegepast heeft.

En ik ben ook heel blij dat ik niet naar roeptoeters op internet heb geluisterd die wat artikelen rondsmijten die in hun eigen straatje passen maar wiens staat van dienst en opleiding op geen enkele manier te verifiëren valt.
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:34:

[...]





dus jij bent ook het type die praktijken als kankerpatienten slootwater aanpraten goed vind (sylvia millecam)?

domme mensen moet je tegen zichzelf beschermen maar vooral de samenleving die dit mag gaan betalen.



en de bevalling niet goed verwerkt. Je bevalt in nederland, niet in een ontwikkelingsland. Had manlief te weinig het handje van TO vastgehouden of zo?





DUS jij leest nog steeds niet. Er word niet gevraagd om een preek of EMDR al dan niet zou werken. Mensen hebben er kennelijk baat bij.



Je hebt geen idee waar je over praat. Als je alleen de foto van de TO al zou bekijken dan zou je die laatste opmerking je strot niet uitgekregen hebben. Ben je wel goed bij je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 07 september 2012 @ 11:34:

[...]



EMDR is door 'n psycholoog geadviseerd bij mijn (toen) 5-jarige kind. Na 2 sessies veranderde hij van een driftig en boos kind dat z'n knokkeltjes kapot sloeg tegen de muur weer terug in het vrolijke, gelukkige kind dat hij voor de traumatische ervaring was.



Bullshit of niet, pleister of niet, ik ben heel blij dat ik toen afgegaan ben op de professional waar m'n zorgverzekeraar me naar toe heeft laten gaan (psycholoog) en die op haar beurt weer doorverwees naar 'n andere professional die de EMDR toegepast heeft.

En ik ben ook heel blij dat ik niet naar roeptoeters op internet heb geluisterd die wat artikelen rondsmijten die in hun eigen straatje passen maar wiens staat van dienst en opleiding op geen enkele manier te verifiëren valt.

Als je de namen van de auteurs had doorgenomen dan zou je zien dat dit de experts in het gebied zijn.

Die shapiro zelf stelt niks voor.



Bovendien ben je gewoon een slechte moeder als je een 5 jarig kind niet kunt corrigeren.
Alle reacties Link kopieren
Bosgarnaal Geniaal
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:37:

[...]



Als je de namen van de auteurs had doorgenomen dan zou je zien dat dit de experts in het gebied zijn.

Die shapiro zelf stelt niks voor.



Bovendien ben je gewoon een slechte moeder als je een 5 jarig kind niet kunt corrigeren.Op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
Om EMDR te begrijpen, moet je veel meer teruggrijpen naar hoe het onderbewuste werkt. Bijvoorbeeld Ap Dijksterhuis.

Er zijn namelijk meer dingen die veranderen, als je met je hoofd schudft, dan wel knikt (lees zijn boeken eens). Niet te verklaren, wel te meten
Alle reacties Link kopieren
quote:tipsi schreef op 07 september 2012 @ 11:37:

[...]



Als je de namen van de auteurs had doorgenomen dan zou je zien dat dit de experts in het gebied zijn.

Die shapiro zelf stelt niks voor.



Bovendien ben je gewoon een slechte moeder als je een 5 jarig kind niet kunt corrigeren.Dat had niks met corrigeren te maken want hij deed niks verkeerd. Hij was bang en verdrietig en ik als moeder kende mezelf genoeg om te weten dat ik zijn angst en verdriet niet weg kon nemen, kende mijn kind genoeg om te weten dat hij zijn angst en verdriet niet zelf kon kaderen en heb hulp gezocht. Dat maakt mij een verdomd goede moeder, dank u wel zeer beleefd.
Chartreuse, je gaat je toch zeker niet verklaren tegenover zo'n overduidelijk onderontwikkelde diersoort?
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 07 september 2012 @ 11:41:

[...]



Dat had niks met corrigeren te maken want hij deed niks verkeerd. Hij was bang en verdrietig en ik als moeder kende mezelf genoeg om te weten dat ik zijn angst en verdriet niet weg kon nemen, kende mijn kind genoeg om te weten dat hij zijn angst en verdriet niet zelf kon kaderen en heb hulp gezocht. Dat maakt mij een verdomd goede moeder, dank u wel zeer beleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 07 september 2012 @ 11:42:

Chartreuse, je gaat je toch zeker niet verklaren tegenover zo'n overduidelijk onderontwikkelde diersoort?

Oh ik hoef het op geen enkele manier goed te praten hoor, ik stond en sta er volledig achter en daar gaat geen tipsi ook maar iets aan veranderen. Ik zou het alleen zo verdrietig vinden als anderen door tipsi gaan twijfelen en denken dat bijvoorbeeld verdriet en angst bij zo'n kleintje of nare ervaringen bij volwassenen vooral en liefst alleen maar met 'n harde hand bestreden moeten worden.

Dus ik praat wel tegen tipsi, maar wat ik schrijf is eigenlijk voor anderen bedoeld
Dan is het goed Char.
Dat jullie nog reageren op tipsy. Ik zie alleen ''bericht verborgen''.



Zo fijn!
quote:waarbij schreef op 07 september 2012 @ 11:31:

[...]





Zullen we het over slim hebben, bosgarnaal die je er bent? Dit is een topic waar iemand vraagt om ervaringen. Iemand die met een probleem zit en graag wil praten met andere "huisvrouwtjes" met een zelfde probleem.



Er staat niet : kan Tipsi de forumgek hier even komen propaganderen dat EMDR helemaal niet werkt en kan Tipsi even komen woordbraken dat PTSS een aandoening is die bij het " dwars zitten van een scheet" al gediagnostiseerd word.



Dus slim? Niet echt Tipsi, of liever gezegd...echt niet.Fantastisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven