EMDR therapie

07-09-2012 09:53 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Gisteren heb ik mijn eerste EMDR therapie gehad.

Dit omdat ik de bevalling van mijn zoon en dochter nog niet goed verwerkt heb. Ik dacht dat ik het wel alleen (met man, familie en vrienden) kon, zonder professionele zorg.

Maar het lukte me niet en heb bij de huisarts een verwijzing naar de psycholoog gevraagd en zij vond dit een heel goed idee.



Dus na het intakegesprek gister dus de eerste keer EMDR gehad en ik weet niet zo goed wat ik er van vond.

Ik had van tevoren gedacht dat ik me heel goed kon inleven in de situatie die we terug haalden, maar het lukte me dus niet goed om me er op te concentreren.

Ik werd eigenlijk gewoon afgeleid ook door die tikjes, terwijl dat juist zou moeten helpen.

En ik moest tijdens die minuut tikjes luisteren aan van alles denken.

Van die situatie tot aan wat ik ging koken die avond.



Nu is mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze manier van therapie. Is je ervaring positief/negatief en heb je tips voor mij?



Bedankt voor het lezen!
Tipsi, waarom doe je zo aan zelfkastijding en blijf je komen op een plek waar echt iedereen, zonder ook maar een uitzondering, je compleet spreekwoordelijk uitkotst?
Oriane, ik hoop ( en denk) dat Tipsi inmiddels een ban heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oh Nolleke...

Ik hoop zo dat EMDR je geeft wat je verdient.

Heb met een cliënt van me de therapie "meegemaakt", die heeft er veel aan gehad en is er sterker van geworden. Hij heeft veel moeilijke dingen een plek kunnen geven.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:grizzella schreef op 07 september 2012 @ 14:28:

Heeft iemand ervaring met EMDR bij fobie achtige klachten? Het is mij geadviseerd door mijn huisarts, ga nu op zoek naar een therapeut...ben benieuwd!Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Mathieuw = Tipsi. Verder niet op reageren, svp.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Staf voor 21.36
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als we nu allemaal braaf niet quoten kan de mod het zo verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets WIL je niet eens quoten....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Staf voor 21:45
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nolleke ik ken je verhaal niet, net je reactie aan Tipsi gelezen...

Hartverscheurend, ik wens jou en je man heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Staf voor 21:46
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt hier allemaal??!! Ik heb ook 2 keer gestafd. Wat zijn dit voor lieden?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je zou denken dat de schoolvakanties voorbij zijn...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Nolleke, wat een verhaal... Heel veel sterkte met de verwerking gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, dit is de eerste keer dat ik je lees, hier over de EMDR. Na enkele jaren in een hel te hebben geleefd bij mijn ex (hier ga ik in jouw topic niet verder over uit wijden) heb ik ook EMDR therapie gehad. Ik vond het erg moeilijk in het begin omdat ik terug moest naar situaties waar ik geestelijk nooit meer naar terug wou keren. '



Maar.. Ik heb door gezet met mijn psychologe en ik ben nu klaar. Ik merk dat ik ontspannender leef en traumatische dingen echt beter achter me kan laten. Ik hoop voor jou dat je ook zo ver mag komen. Ik wens je heel veel sterkte en ben trots op je dat je de kracht hebt om zo'n doorzetter te zijn, daar is kracht en moed voor nodig en je kinderen kunnen heel trots zijn op zo'n mama



In gedachten geef ik je een knuffel..
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Nolleke



Gebruik de negeerknop voor deze idioot. Niet waard om hier om maar 1 letter meer van te lezen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van medeforumster verwijderd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@snoesje, dat zou ik hem ook al typen. Misschien moeten we die idioot met z'n allen negeren ofzo? Maar hij mag mij te lang zijn gang gaan..
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat Nolleke hem onder de negeer heeft, inmiddels.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje ik vind jouw een na laatste posting ook niet echt gepast hier.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve allemaal,



Ik heb hem/haar/het niet onder de negeerknop, maar ik negeer hem/haar/het wel.

Ik voel me ook totaal niet aangesproken, ik geniet gelukkig volkomen van het leven. Dat zou wel anders zijn als ik Tipsi/Matth Orie zou heten!
Knap van je Nolleke. Ik vind je een dapper ding.
Alle reacties Link kopieren
Dat moest dus Matt ieuw zijn.
nvt
Lieve Nolleke,



Met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal.

Ik heb geen ervaring met EMDR, maar wens je alle sterkte! 

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven