Emoties van anderen overnemen

28-09-2012 00:24 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik van sommige mensen boos of verdietig kan worden. Als ik die mensen niet zie is t opeens gewoon heel rustig en kalm in mn hoofd. Ben erg hooggevoelig, dus weet wel dat t zo werkt, maar heb er laatste tijd veel last van. Wie herkent dit en hoe kun je dit beter van je afhouden??
Alle reacties Link kopieren
Bring it on feeks.. Gooi t eruit
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 01:02:

Huh Feeks???? Wat een vreemde post.ff teruglezen, sonja silva heeft ook allerlei zelfverzonnen diagnoses waaronder hoogsensitiviteit
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 28 september 2012 @ 01:03:

Bring it on feeks.. Gooi t eruitnee, ik ga nu heel hoog sensitief aan mn slaap beginnen, ik kan alle emoties niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 28 september 2012 @ 01:03:

[...]





ff teruglezen, sonja silva heeft ook allerlei zelfverzonnen diagnoses waaronder hoogsensitiviteit Oh Sonja! Ik denk: ' Wat blep jij nou een end in de ruimte'.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zou t maar doen.. Heel snel graag
Alle reacties Link kopieren
Nou ja anyway ben wie ik ben.. Ken dr ook niks aan doen..tips blijven welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 01:04:

[...]



Oh Sonja! Ik denk: ' Wat blep jij nou een end in de ruimte'.t is laat, maar ik ben nog wakker . Ik kreeg echt zo'n Sonja Silva visioen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 28 september 2012 @ 01:04:

Zou t maar doen.. Heel snel graagZeg, ik voel allerlei negatieve emoties vanuit jou die heel hard bij mij binnen komen, wil je daar wel eens rekening mee houden? Ik ga nu echt slapen, dan voel ik je slechte vibes tenminste niet meer en wordt t rustig in mn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Whatevaaa byyeee feeksjee
Alle reacties Link kopieren
Hou ook van jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 28 september 2012 @ 01:09:

Hou ook van jou!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ook van jou hoor enn ;) lol
Alle reacties Link kopieren
Echt HSP kom je niet over in je posts, eerder snel op de teentjes getrapt...

Die flauwe reacties had je kunnen verwachten als je na twaalven dit soort topics opent, dat ook. Hoef je niet HSP voor te zijn (of paranormaal, of hoogbegaafd).



On topic;

Hoe weet jij dat je HSP bent? Die zelftestjes op internet zijn om te huilen. Daar past iedereen die er ontvankelijk voor is wel min of meer in. Geen goede bron om aan vast te klampen dus.



Als je niet door 10 heel algemene vragen of 100 nog algemenere vragen hebt vastgesteld dat je HSP bent, ben je vast bij iemand geweest die er ervaring mee heeft. Vraag het daar eens. Of zoek zo iemand op.
Gevoelvampier? Alsof die ander zn gevoel meteen kwijt is... Heeft de ander totáál geen last van. Het is eerder irritant voor degene bij wie al die gevoelens zoals bijv spanningen of woede binnenkomen. Volgens mij is iedereen daar in zekere mate wel ontvankelijk voor, maar niet iedereen heeft het door. Hoe je je er goed voor kunt afsluiten weet ik ook niet, anders dan bijv in gwdachten een schild om je heen te dragen, of een mantel. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je zo makkelijk gevoelens van anderen overneemt, geef je over het algemeen ook heel makkelijk jouw gevoelens aan een ander.

Rete-irritant is dat.

En heeft niks met hsp te maken, maar met zuigen. Een ander leegzuigen welteverstaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zijn er dan mensen die dat echt helemaal niet herkennen? Dat je bijv naast iemand staat en voelt dat diegene agressief is/ niet lekker in zijn vel zit (zonder te kijken)



Nu krijg ik vast ook een aluminiumhoedje opgestuurd maar ik herken het wel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 28 september 2012 @ 08:06:

Zijn er dan mensen die dat echt helemaal niet herkennen? Dat je bijv naast iemand staat en voelt dat diegene agressief is/ niet lekker in zijn vel zit (zonder te kijken)



Nu krijg ik vast ook een aluminiumhoedje opgestuurd maar ik herken het wel.Aanvoelen hoe iemand zich voelt is iets anders dan die gevoelens overnemen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Moonlight82 schreef op 28 september 2012 @ 08:06:

Zijn er dan mensen die dat echt helemaal niet herkennen? Dat je bijv naast iemand staat en voelt dat diegene agressief is/ niet lekker in zijn vel zit (zonder te kijken)



Nu krijg ik vast ook een aluminiumhoedje opgestuurd maar ik herken het wel.



Ja hoor. En ik heb de knop om het af te zetten nog niet gevonden helaas, want leuk is anders.



Ik voel aan wanneer iemand ziek is, blij, boos, bang, verdrietig is. Niet bij ´kleine´ dingetjes, maar hoe sterker de emotie, hoe meer ik daarvan mee krijg. Als het echt heel sterk is, is het moeilijk om er niet in mee te gaan. Een alu-hoedje helpt niet, want dan zou ik dat serieus overwegen.



Zo gingen we eens bij een pasgetrouwd stel op bezoek, waarvan ik meteen bij binnenkomst wist; die hebben net ruzie gehad. Het waren vrienden van mijn man en ik had ze nog nooit gezien, was een week of 4 na het huwelijk. Na een half jaar zijn ze gescheiden, de man heeft gebroken met iedereen die hem aan haar doet denken. Het was dus echt heftig. Ik was toen 20 jaar.



In de loop van de jaren heb ik heel wat van dit soort dingen meegemaakt. Het grenst aan gedachten ´lezen´. Niet dat ik precies weet wat een ander denkt, godzijdank niet. Maar die gevoelens opvangen van anderen, ja, dat is heel sterk. En bij mijn man en dochter heb ik het nog veel sterker, maar dat vind ik dan weer niet zo´n probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Exces. Ik herken dat wel. Ben me er wel van bewust dat ik hiet niet moet 'proberen' en me zoveel mogelijk afsluiten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:feeks schreef op 28 september 2012 @ 00:48:

praat eens met Sonja Silva, ook erg hoog sensitief, ADHD, ME en ga maar door. Ze kan je vast wat tips geven.Schijnt ook nog flinke eksterogen te hebben.
quote:framblij schreef op 28 september 2012 @ 00:53:

[...]







Er zal vast een speciaal forum zijn voor hooggevoeligenHebben ze daar een zachter stafje? Meer een plumeau?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, herken ook veel uit je lijst bgb. Zou best eens kunnen dat ik ook binnen de diagnose pas. Iemand heeft mij daar jaren geleden ook wel eens op gewezen. Maar heb het nooit uitgezocht. Snap het nut van labeltjesnooit zo in (echte ziekten daargelaten) Je wordt er niet ineens een ander mens van.



On-topic: ik heb zelf een opleiding gevolgd om healer te worden, voorafgegaan aan een basis-energie jaar over jezelf. Daar heb ik op een positieve manier geleerd om mezelf af te sluiten. Is helaas complexer dan hier in vier regels uit te leggen is, maar wel een aanrader voor Jou ook denk.
quote:Moonlight82 schreef op 28 september 2012 @ 08:23:

Dank je Exces. Ik herken dat wel. Ben me er wel van bewust dat ik hiet niet moet 'proberen' en me zoveel mogelijk afsluiten.



Ligt eraan om wie het gaat. Mijn schoonmoeder is zo onvoorstelbaar sterk emotioneel dat ik haar zelfs door de telefoon kan aanvoelen, ik heb dan ook liever niet met haar te maken want ze is nogal egoistisch aangelegd, wat een ander denkt, voelt of wil, daaraan heeft ze geen boodschap. Ik probeer haar dus gewoon zo snel mogelijk af te kappen. In een winkel, als het gaat om vreemden, dan vang ik het op maar ik kan daar niks mee. Ik kan toch moeilijk tegen de meneer achter me in de rij bij de appie zeggen; wilt u uw pesthumeur thuislaten de volgende keer?



Maar als het gaat om bijv. mijn man, die ergens mee zit, en een typische binnenvetter is, dan is het wel weer handig. En bij kleine kinderen ook, die kunnen vaak niet uitleggen wat ze bedoelen maar ik weet het dan toch wel. Het voordeel van kinderen is dan weer dat ik mijn kalmte kan overbrengen op hun.



*Gaat nu echt werken. Met beide voeten stevig op de grond want er moet een huis schoongemaakt worden*
Alle reacties Link kopieren
Lobelia, m.i. is het nut van labeltjes, dat je gericht kunt zoeken naar behandeling/begeleiding.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moonlight, echt afsluiten kan niet. Maar je kunt er wel voor kiezen om er anders mee om te gaan. Als je zelf emotioneel/psychisch/geestelijk (wat je wilt) sterker wordt, dan kun je na verloop van tijd dingen wel weer van je af zetten.



En nu moet ik echt weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven