En toen...

11-06-2015 12:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit wel een account gehad maar te lang niet meer gebruikt, dan toch maar een nieuwe aangemaakt.



**De namen in dit topic zijn fictief**



Mijn dochter van 13 jaar, heeft gisteren een zelfmoordpoging gedaan! zo dat is eruit.

Voorafgaand gaat een heel verhaal, wat ik hieronder zal neerzetten in beknopte versie, wat ik hiermee wil? de knoop uit mijn maag verkleinen/verwijderen.



Heleen, is 2 jaar gelden gediagnosticeerd met conversie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Conversiestoornis) ik vind het nogal een lastige stoornis om goed uit te leggen vandaar de link hierbij.

Bij haar heeft de conversie gezorgd dat ze een tijd volledig verlamd is geweest, pseudo-epileptische aanvallen, pseudo-coma en een geheugenverlies van alles voor haar (ongeveer) 12de jaar.

Naast deze stoornis heeft zij ook ASS, LVB, automutilatie, suïcidaal, depressief, paniek/angst stoornis.



Door al deze factoren gaat zij ook maar 4 dagdelen per week naar school, heeft 1op1 begeleiding nodig.

Ze liep al in een behandelingstraject met diverse therapieën, ze is meerdere malen opgenomen geweest etc.



Mijn werk is komen te vervallen, haar broer en zus hebben plaats moeten maken voor deze complexe situatie en mijn relatie heeft ook flink wat deuken opgelopen door dit alles.

Al maanden geleden werd het automutileren erger en haar doodswens groter, de hulpverlening heeft het al die tijd afgedaan als, "het komt wel goed".

Afgelopen 3 weken ging het in rap tempo slechter en was men bezig met een opname zodat de hulp adequater word en wij meer rust krijgen.



Gisteren is ze op school gevonden in een leeg lokaal, proberen zichzelf te verstikken met een computersnoer.

Per direct met de crisis afdeling gebeld waar men nog durfde te vragen of we de opname nog 48-hr konden uitstellen.

Uiteindelijk is ze gisteravond opgenomen en zit ik nu hier met...idd even geen idee.



Dank jullie wel voor het lezen, en mocht ik iemand hiermee voor het hoofd stoten, dan spijt mij dat bij deze...
Tendering trees @ marmelade sky's
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, wat afschuwelijk voor je
Wat verschrikkelijk, ik kan je alleen maar sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig. Veel sterkte en een knuffel.
Wat verschrikkelijk! Wat een ellende, uiteraard voor je dochter met conversie, voor jou en broer en zus.

Hopelijk komt er nu héél snel goede hulp!

Verder kan ik niets nuttigs toevoegen. Sterkte voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was op tv hierover een uitzending bij "shock-doc". Misschien iets wat je via "uitzending gemist" kunt terugkijken. Er werd een aantal mogelijke oplossingen aangedragen.

Succes en sterkte!
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een nachtmerrie. Voor je dochter, voor jou, jullie naasten. Vreselijk.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
O wat verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
wat vreselijk..

Krijg jij ook hulp hiermee? Het is erg veel om alleen te moeten verwerken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, voor de knuffels en warme woorden.



Wat betreft shock doc...ga ik als ik behoefte heb, zsm even bekijken.



@Biol, ik sta in standje, I'am a survivor...Er moet zoveel geregeld worden, haar broer en zus zitten ook even klem (zoon heeft ASS, ADHD en GDLT) dus die gaan nu voorop.

Zo erg ook, ik ben niet boos, niet verdrietig, ik kan niet huilen, ik kan alleen even praktisch reageren dmv dingen doen/regelen.

Ik kom straks wel als het kan.
Tendering trees @ marmelade sky's
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat heftig!



Zag je het zelf aankomen in tegenstelling tot de hulpverlening?

En wat heeft ze op haar jonge leeftijd al veel meegemaakt!



Standje overleven en praktische zaken regelen is misschien wel goed op dit moment....



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@Jippie55



Wij voelden al wel langer dat het niet enkel om "aandacht" te doen was, maar serieuzer zeg maar.

Afgelopen week heb ik duidelijk aangegeven, dat we haar zsm zouden gaan verliezen als we door zouden gaan zoals eerder.



Hier in huis lagen alle messen ed al achter slot en grendel en was ze niet alleen (kan ze ook niet).
Tendering trees @ marmelade sky's
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! En wat zul je je een roepende in de woestijn hebben gevoeld.



Hoe gaat het nu met haar?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lucy,



mijn opmerking over die shock-doc was niet bedoeld om even de dingen lekker in te wrijven, maar wellicht worden daar conclusies getrokken qua behandeling die op je dochter ook van toepassing zijn. Volgens mij was een van de gevolgde behandelingen er eentje met zware antibiotica.



Op internet staat dit over de betreffende aflevering: "Amerikaanse documentaire over een aantal tienermeiden uit het stadje LeRoy die uit het niets symptomen van het syndroom van Gilles de la Tourette gingen vertonen. De leerlingen van de LeRoy Highschool kregen plotseling last van tics en spraakproblemen en raakten de controle over hun lichaam kwijt. Na diverse onderzoeken concludeerden medische experts dat de oorzaak van psychisch aard zou zijn. Dat leidde tot grote onvrede onder de ouders die hun kinderen beschreven als modelleerlingen met stabiele achtergronden. Door middel van archiefbeelden en gesprekken met alle betrokken partijen wordt een beeld geschetst van deze uitbraak die een lokale gemeenschap volledig op zijn kop zette en zorgde voor een ware mediahype.".



Nogmaals veel sterkte en succes!
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk!
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2015 14:16
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo een bericht maakt dat je toch even anders tegen andere topic hier kijkt.. Zo erg lijken die dan vaak niet. Heftig hoor!!

Heel veel sterkte hiermee!
Alle reacties Link kopieren
@Johannes22



Nee zo interpreteerde ik het ook niet, maar concentratie lukt niet echt en wilde daarom aangeven het wel te hebben gelezen maar er nu nog geen behoefte aan te hebben.

Bedankt voor de uitleg.
Tendering trees @ marmelade sky's
Alle reacties Link kopieren
Lucy, wat erg, wat een schrik!



Ik hoop dat jouw dochter nu adequate hulp krijgt, waardoor haar algehele toestand zal verbeteren en jullie rust krijgen. Sowieso dat de volledige verantwoording nu even niet bij jullie ligt, kan al rust geven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:turksegirl21 schreef op 11 juni 2015 @ 13:36:

bekijk *spam* eens met een leuke chat een aanrader !!!



zeg, ga eens ergens anders vervelen...



ik heb je gestaft trouwens. Totaal ongepast om in dit topic zo`n bericht te plaatsen. Mafkees
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:turksegirl21 schreef op 11 juni 2015 @ 13:36:

bekijk ... eens met een leuke chat een aanrader !!!Te erg dit...
Alle reacties Link kopieren
Biol & Jippie55



Ik heb ze al weggetoverd...ziekelijk dat soort mensen
Tendering trees @ marmelade sky's
Alle reacties Link kopieren
quote:turksegirl21 schreef op 11 juni 2015 @ 13:36:

-Randdebiel...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2015 15:14
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoe blijf jezelf staande to?

want het is wel erg veel wat jij op je bordje krijgt.
wij slapen nooit.
Jeetje TO, wat heftig dit. Ik kan even niet de juiste woorden vinden.



Maar ik vind je ontzettend dapper om hier jouw verhaal te doen, hopelijk werkt het als een uitlaatklep voor je.



Pas je wel goed op jezelf? Het is niet niks waar je nu mee te maken hebt.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven