Eng? Hoe goed bescherm jij jezelf?

14-10-2014 22:03 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu op de metro te wachten na een avondje gezellig kletsen met vriendinnen.

Normaal gesproken is 22:00 mijn grens om

Nog met Ov. naar huis te gaan ik ben namelijk 2x eerder lastig gevallen waarvan ik 1x echt ternauwernood ben ontkomen als kind. Dit maakt mij toch wat voorzichtiger kwa alleen reizen of fietsen/lopen in het donker...



Hoe voorzichtig ben jij?
Ik ga ten eerste altijd uit van het goede van de mens en ten tweede heb ik wel 's gelezen dat zelfverzekerde mensen minder snel worden last gevallen. Dus attitude hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit bang, maar heb me dan ook nooit bedreigd gevoeld.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
O, en een hele grote hond helpt ook
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg gewoon dat ik niet onnodig op rustige plekken beland. Dus ga ik bijvoorbeeld bij de metro in het zicht van anderen staan. Op die manier is alleen het laatste stukje naar huis 'eng' maar dat is zo rustig dat ik er nooit iemand tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op straat loop en ik kom "tegenliggers" tegen, maak ik mezelf extra lang en loop ik rechtop. Met een ' mij maak je niks houding' vallen ze je idd minder snel lastig.
Ik ben geloof ik niet zo voorzichtig. De kans dat er wat gebeurd is zo klein en anders moet ik mijn hele leven daarvoor voorzichtig zijn. Nou ben ik niet iemand die in 'flirterige' kleding loopt maar eerder met spijkerbroek, gympen en een stevige rugzak. Misschien dat dat ook helpt.

Als jij er door je eerdere ervaringen huiverig voor bent kan ik me voorstellen. Blijf maar lekker in de buurt van de trap of de kiosk staan, daar waar meer mensen staan, onder een goede lamp. Dat helpt ook.
Licht of donker maakt voor mij niet uit. Alleen ergens naartoe gaan heb ik nooit vervelend gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg dat ik altijd uiterlijk 23.00 thuis ben. Daarna laat ik me brengen. Of neem ik een taxi.

Afhankelijk van de omstandigheden en de persoon met wie ik al dan niet ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets altijd hard 's avonds en bij voorkeur door goed verlichte straten en drukke buurten. Bang ben ik niet, maar ik woon dan ook niet op een afgelegen plek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik haat het ov sowieso donker of licht zijn tijd mensen die me aan spreken! Wat naar dat je zon ervaring heb kan me voorstellen dat je daardoor bang bent
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik rij alleen maar auto. Ik vind het OV 's avonds drie keer niets.
Alle reacties Link kopieren
Geen eindtijd en niet zo voorzichtig. Nooit gehad ook. Ben ook nooit lastig gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelden met het OV en 's avonds helemaal niet meer, veel te veel rottigheid gezien in vooral de metro en de tram. Ben er een keer bijna uitgeschopt toen in een bijna lege coupé twee gasten hun shot klaarmaakten, twee keer is er geprobeerd iets uit mijn tas te halen, pech, alles zit in mijn binnenzakken, werd een keer betast maar toen heb ik een knietje kunnen geven en onderweg van de garage naar huis werd ik een paar jaar geleden hinderlijk gevolgd door iemand die duidelijk op mijn tas, aan de kant van de muur, uit was. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik nog niet maar ik heb hem tegen de muur geplet, de bloedvlek zat er de volgende dag nog. Hij nam wel de benen maar niet ongehavend. Nou zou ik dat toch niet meer durven. Ik ben een makkelijk slachtoffer omdat ik sinds een paar jaar iets aan mijn ogen mankeer, ik loop daardoor ook voorzichtig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag te allen tijde een zwart pak met een pompoenenhoofd.



http://www.youtube.com/watch?v=n_qbGJuxCYY
Alle reacties Link kopieren
Is een zelfverdedigingscursus niets voor je? De wetenschap dat ik een mogelijke aanrander de pan in kan hakken maakt mij een stuk zelfverzekerder op 'enge' plekken.
Met een klein flesje gevuld met zelf gemaakte pepperspray in mijn jaszak.
Ik ga met OV zolang het nog rijdt. Maar ik woon wel op een plek waar ik op zich met een gerust hart over straat ga. En in de stad heb ik helemaal geen probleem met laat op stap dus ik ga gerust met de laatste bus van 1h naar huis. Op de fiets ben ik wat huiveriger voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook het van de locatie afhangt. Ik heb een tijd in een wijk gewoond waar het om 20:00 al stil en donker was daar voelden ik me in de avonduren erg onprettig terwijl ik me in de binnenstad midden in de nacht vaak heel veilig voel tussen alle drukte.
Je kan ook zo'n klein busje haarlak kopen als "wapen". Als je dat bij je draagt voel je je mss veiliger en straal je dat ook uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 14 oktober 2014 @ 22:08:

O, en een hele grote hond helpt ook



Wij hadden een Deense dog hij heeft mij echt een keer gered. Liep op een donker stuk, waar niet veel mensen komen kwam ik een groep mannen tegen die nogal wat vervelend werden. Had mijn hond los, echt een hele lieve hond hadden wij. Nou toen was hij niet lief, kwam opeens dus 70 kg grommende hond op hun afrennen. De sukkels waren toen ook snel vertrokken .



Wijze les; ik ga niet meer s'avond langs enge plekken.



Dochter van 16 mag na 9 uur ook niet meer door het donker alleen naar huis. Klinkt misschien erg, maar het gebeurt niet. Wij halen haar dan op. Na feestjes ook, zien we 16 jarige alleen naar dorpen toe fietsen over industrieterreinen etc. Bij ons geen haar die er aan denkt. Ze mag tot 4 uur blijven dan wel op één locatie niet dat ze gaan rond zwerven maar we halen haar dan altijd op. En we willen weten bij wie ze is.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik 's-avonds met de metro ging was ik op het perron a) de enige vrouw en b) de enige blanke. En dat was om 10 uur ofzo, niet extreem laat, moest ook nog anderhalf uur treinen. Ben maar goed in het zicht van de camera's gaan staan.
quote:darivva schreef op 14 oktober 2014 @ 22:19:

[...]





Wij hadden een Deense dog hij heeft mij echt een keer gered. Liep op een donker stuk, waar niet veel mensen komen kwam ik een groep mannen tegen die nogal wat vervelend werden. Had mijn hond los, echt een hele lieve hond hadden wij. Nou toen was hij niet lief, kwam opeens dus 70 kg grommende hond op hun afrennen. De sukkels waren toen ook snel vertrokken .

Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 14 oktober 2014 @ 22:14:

Geen eindtijd en niet zo voorzichtig. Nooit gehad ook. Ben ook nooit lastig gevallen.+1
Ik heb soms diensten tot 11u 's avonds waarna ik met het openbaar vervoer terug moet, wat meestal dus tussen half twaalf en half één gebeurt. Ben regelmatig lastig gevallen maar ben er niet angstig door geworden. Heb sowieso geen andere keus, heb zelf geen rijbewijs/auto en kan moeilijk elke avond door m'n ouders gebracht/gehaald worden (ben 20, woon nog thuis)



Vaak zet ik gewoon muziek op en negeer ik vervelende mannen. Soms zeg ik er iets van (als het echt te ver gaat qua opmerking of mij achterna lopen) of als ik met een collega op dienst heb gestaan bel ik met haar zodat ik niet helemaal alleen ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven