Figuur vergelijken

21-07-2011 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK meiden, ik ga hier maar eens met de billen bloot, voordat ik mezelf horendol maak...



Al mijn leven lang hoor ik dat ik "niet dik, lekker stevig" ben met mijn, momenteel, 1.75m en 75 kg. Ik voel me ook al sinds ik me kan herinneren niet top in mijn vel en ben constant bezig met eten, minder eten, minder vet eten, minder suiker eten, minder brood eten, minder etc. etc. Zonder resultaat overigens, want ik heb het doorzettingsvermogen van een dweil. Ineens krijg ik dan weer zo'n moment waarin ik denk: "Ziek zijn is erger dan stevig, blij dat ik gezond ben" of "Het valt allemaal best mee en je leeft maar 1x". Jullie kennen het vast wel.



De laatste jaren echter vergelijk ik constant mijn figuur met elke vrouw die ik tegenkom. Ik heb het idee dat dit erger en erger wordt en dat ik er straks in doordraai. Ik kan niet met iemand praten zonder te checken hoeveel rollen en hammen diegene heeft en mezelf constant de vraag te stellen of ik dikker of minder dik dan diegene ben. Zelfs met mijn beste vriendinnen ben ik mezelf constant aan het vergelijken en ik vraag ze heel vaak of ze niet toevallig iemand kennen die hetzelfde figuur heeft als ik. Ik kan ook helemaal niet inschatten hoe mijn figuur er nou "voor de buitenwereld" uit ziet, ik voel me een enorm hok maar misschien valt dat best mee. Foto's zijn hiervoor trouwens geen oplossing, want ik zie er altijd vreselijk op uit. :-)



Wat wil ik met dit verhaal zonder dat ik een foto wil plaatsen? Ik weet het niet. Misschien herkenning, misschien hulp om gewoon tevreden te worden met wie ik ben en mensen die slanker zijn dan ik, niet automatisch minder aardig te vinden. Enzo... Ik weet het niet... Wie weet het wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:kittepit schreef op 21 juli 2011 @ 20:01:

@krokusje: maatje 38? met cup C toevallig?



Hier maat 36 met cup C en schaam me in bikini. Overal putten en zullen we het maar niet over mijn zwaaiarmen hebben.



@ Waldorf, ik moest erg lachen om je terras beschrijving. Eigenlijk is het om te huilen, want zo gaat het in mijn hoofd dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Wel een beetje herkenning hier, ik heb het met vlagen. Als ik een rotbui heb voel ik me een lompe koe, als ik vrolijk ben vind ik dat het wel meevalt en dat ik er best mag wezen.

Ben 1.67, weeg 61 kg (mag nog wel ietsje af, maar heb 8 maanden geleden een kind gekregen, ik gun mezelf de tijd)

Spijkerbroeken zijn in maat 28/30, maar de beha's doen 75F.



Ik heb wel een proportie-dingetje ja, als ik door een deur kom is het " tieten eerst". Ik heb zo'n figuur: redelijk brede schouders, flink grote borsten, een taille van niks, en wel weer heupen, een kont en (te) zware bovenbenen.



Overigens, zodra ik het hoofdstuk kinderen definitief heb afgesloten gaat het mes erin en gaan er minimaal twee cupmaten af. Ben het nu al 16 jaar zat!
Alle reacties Link kopieren
Lengte en gewicht vind ik zo weinig zeggen. Het gaat vooral om de verhoudingen denk ik. Als je een zogenaamd confectiefiguur hebt, maakt het formaat niet veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Eh ik ben 40+ en ben wel tevreden met mijn figuur, mag dat ook . Alles in verhouding, mag allemaal wel wat strakker, maar ja daar ben ik vrouw voor



Maar goed ik vergelijk ook wel hoor, het valt mij op dat er weinig vrouwen zijn die in verhouding kloppen zeg maar. Of boven dun, onder dik of andersom. Hele korte beentjes, lang bovenlichaam of andersom.



Vanmiddag zag ik een vrouw, niet eens meer zo jong, die droeg een sportboek en strak topje en wow wat een prachtig lichaam, alles strak, mooi rond kontje , daar geniet ik van. Terwijl ik niet op vrouwen val.



Eigenlijk ook wel weer raar dat ik daarvan geniet .

Mmmm wat is er mis met mij
Alle reacties Link kopieren
@krokusje,

Knap hoor dat je zo tevreden kan zijn, en nee dat zeg ik niet omdat je geen maatje 38 hebt.

Maar het is duidelijk aan alle reacties dat jij in de minderheid bent als het op tevredenheid aankomt. Toch zou het voor ons allemaal beter zijn.

( en nou denk ik ook nog: ik wordt bijna 40! Het gaat echt niet beter worden.. )
Alle reacties Link kopieren
quote:Juf_achterbak schreef op 21 juli 2011 @ 20:49:



Hele korte beentjes, lang bovenlichaam of andersom.Andersom is voor een vrouw zelden erg. Voor een man wel, daar zijn lange benen geen gezicht bij.
Alle reacties Link kopieren
Lengte en gewicht zeggen niet veel. Je kunt gespierd zijn en daardoor meer wegen dan iemand die vetrolletjes heeft en net zo zwaar is als jij met dezelfde lengte.



Zelf ben ik van normale lengte en ben door het sporten ruim 3 kilo aangekomen terwijl mijn kleding losser zit. Zwaarder maar wel strakker.

BMI van 19.



Ja, ik ben blij met mijn lijf, strak, geen putjes, bultjes etc

Wel herken ik het dat ook ik blijf vergelijken als ik een minder goede tijd heb en weet dat ik een vertekend lichaamsbeeld heb zodat de meesten slanker lijken dan ik.
Alle reacties Link kopieren
6 april 2011 18:16 info.





AMSTERDAM - Maar liefst 93 procent van de vrouwen gelooft dat ze zich zekerder voelt door het praten over haar gewicht. Een nieuwe studie toont echter het tegenovergestelde aan. Hoe meer vrouwen praten over hoe dik ze zich voelen, hoe onzekerder ze worden.



Foto: Thinkstock



In het onderzoek werd aan 200 vrouwen tussen de 18 en 23 jaar in een online enquête gevraagd om een fictief gesprek tussen twee vriendinnen over hun gewicht af te maken.



Daarnaast beantwoordden de vrouwen vragen over hoe vaak ze over hun gewicht praten, de betekenis hiervan, hoe tevreden ze zijn over hun eigen lichaam en de factoren die van invloed zijn op hoe ze hun lichaam het liefst zouden hebben, zo meldt Msn.





Gemakkelijk





“Het verraste me om te zien hoe normaal het is voor vrouwen om te praten over gewicht en hoe gemakkelijk het ze af ging om een realistisch gesprek over gewicht op te schrijven”, aldus Rachel Salk, promovendus klinische psychologie aan de University of Wisconsin-Madison en hoofdonderzoeker van deze studie.



“Vrouwen voeren de meeste gesprekken over hun gewicht om gerustgesteld te worden over hun uiterlijk. Ondanks ze zich daar beter en meer verbonden door voelen met andere vrouwen, merkten meerdere deelnemers op dat ze willen dat hun vrienden zeggen dat ze niet dik zijn, maar dat ze het niet geloven als ze het horen”, zegt Salk.



De conclusie van dit onderzoek is volgens Salk dat het lichaamsideaal voor vrouwen zo onbereikbaar is, dat vrouwen zich door denken en praten over de vorm van het lichaam en het gewicht slechter voelen in plaats van beter. “Door de gesprekken over gewicht gaan nog meer vrouwen letten op hun lichaam, terwijl ze daar al te veel tijd aan spenderen.”





Ouder worden





Sommige vrouwen zitten lekkerder in hun vel en praten minder over hun gewicht naarmate ze ouder worden. Helaas brengt ouder worden weer andere schoonheidsproblemen met zich mee. Volgens Salk blijven veel vrouwen over hun gewicht praten, aangezien hun lichaam steeds verder van het slankheidsideaal af komt te staan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft ook altijd een waardeoordeel in de vorm van slank-niet slank. Dan ontmoeten we iemand nieuw, zeg ik: 'Wat een leuke vrouw', zegt zij: 'Ja, ze is mooi slank hè'.

Huh?? Ik vind dat enigzins triest. Wat maakt het uit??!!
Alle reacties Link kopieren
quote:siep1234 schreef op 21 juli 2011 @ 19:44:





Wat wil ik met dit verhaal zonder dat ik een foto wil plaatsen? Ik weet het niet. Misschien herkenning, misschien hulp om gewoon tevreden te worden met wie ik ben en mensen die slanker zijn dan ik, niet automatisch minder aardig te vinden. Enzo... Ik weet het niet... Wie weet het wel?Wil je graag lezen dat - bijna - iedereen meer weegt? Zou je daar blij van worden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Goh, hier ookal een en al herkenning. Ik vergelijk me sowieso veel met andere vrouwen. Voornamelijk toch met vrouwen waar ik van denk te weten dat m'n vriend ze erg mooi vindt. Toch een stukje angst denk ik. Weeg momenteel 75 bij 1.75. Ook type stevig, net als jij. Ben wel aan het lijnen en ben nu 4 kwijt. Nog iets minder dan tien te gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:kittepit schreef op 21 juli 2011 @ 20:52:

@krokusje,

Knap hoor dat je zo tevreden kan zijn, en nee dat zeg ik niet omdat je geen maatje 38 hebt.

Maar het is duidelijk aan alle reacties dat jij in de minderheid bent als het op tevredenheid aankomt. Toch zou het voor ons allemaal beter zijn.

( en nou denk ik ook nog: ik wordt bijna 40! Het gaat echt niet beter worden.. )Ow, maar ik ben echt niet altijd tevreden over mezelf hoor. Qua figuur zou ik best wat minder kilo's hebben. Ik ben gewoon te zwaar. Maar dat vergelijken met anderen om mij heen heb ik gewoon niet. Ik ben ik, met m'n buikje, dikke billen en bovenbenen (en daar zou ik best wat vanaf willen hebben). Ik weet echter dondersgoed wat ik daarvoor moet doen (net als volgens mij iedere vrouw dat weet) maar ik ben zoals jij dat zo mooi omschrijft, soms een slappe dweil.
Je zegt dat je je afvraagt hoe de buitenwereld jou ziet?

Antwoord: heel verschillend. De een zal zeggen dat je dik bent, de ander zal je slank noemen en weer een ander zal zeggen dat je stevig bent. Wat jij nu ''echt'' bent valt niet te zeggen aangezien dat ontzettend interpretatiegevoelig is.
Ik vergelijk mezelf totaal niet met anderen, maar ik merk wel dat ik mezelf vergelijk met hoe ik vroeger was, zeg maar 5 tot 10 jaar geleden.



Qua figuur ben ik nog min of meer hetzelfde (iets slapper), maar mijn hoofd wordt wel steeds ouder en ik merk dat ik daar steeds meer op begin te letten, zeker als ik foto's van vroeger zie waarin mijn gezicht nog mooi vol was. Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Ben wel tevreden met mijn figuur (1.67, 60 kilo, maat 36 en cupmaat A) en ben goed stevig (als ik gespierd) maar ik vergelijk me ook best vaak met anderen. Buik, billen en borsten zijn vaak de punten waarop ik vergelijk. waarom weet ik eigenlijk, het doet ook niets met bv mijn humeur. Maar ik doe het wel.



En ik doe dan ook wel een beetje ala confiture, me vooral vergelijken met vrouwen waarvan ik denk te weten dat mijn vriend ze mooi vind. Als ik dan zo'n mooie vrouw zie ga ik mezelf ook vergelijken en dan kan ik toch wel blij zijn als ik dan slanker ben! Tja hoe het komt weet ik niet, ik doe het gewoon!



Maar zo heb ik nog wel meer van dat soort eigenaardigheden!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 21 juli 2011 @ 21:17:

Ik vergelijk mezelf totaal niet met anderen, maar ik merk wel dat ik mezelf vergelijk met hoe ik vroeger was, zeg maar 5 tot 10 jaar geleden.



Qua figuur ben ik nog min of meer hetzelfde (iets slapper), maar mijn hoofd wordt wel steeds ouder en ik merk dat ik daar steeds meer op begin te letten, zeker als ik foto's van vroeger zie waarin mijn gezicht nog mooi vol was. Herkenning?Ja, herkenning, vooral dat gezicht, de laatste 2 jaar is die ontzettend 'achteruit' gegaan. Ineens zoveel ouder geworden, het valt mij nu zelfs op. Nou en dan is het erg hoor haha.
Erg hè, ik was altijd zo fris en fruitig . Twee jaar geleden leek ik nog 30 maar nu echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:siep1234 schreef op 21 juli 2011 @ 19:44:

Ik kan ook helemaal niet inschatten hoe mijn figuur er nou "voor de buitenwereld" uit zietMisschien helpt je dit: 12 body shapes



En? Welk figuur heb je?
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartwitofgrijs schreef op 21 juli 2011 @ 20:13:





Vrouwen die even lang zijn als ik krijgen het voor elkaar om 2 maten grote kleding te dragen maar tot 10/15 kilo minder te wegen...



...





met 10 kilo zwaarder heb ik ook nog steeds dezelfde kleding maat. het is maar waar de kilo's eraf gaan



dus het kan wel hoor dat andere minder wegen maar grotere maat kleding nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 21 juli 2011 @ 21:41:

Erg hè, ik was altijd zo fris en fruitig . Twee jaar geleden leek ik nog 30 maar nu echt niet meer. ja zeker erg, in eens hé niet geleidelijk nee, pats boem
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verre van gezond maar toch kan ik af en toe balen van mijn lijf. Staat er bij mij los van. Hoewel, als het beter gaat maak ik me eerder zorgen om een pukkel, als het slecht gaat heb ik echt wel iets anders aan mijn hoofd.

Ik vergelijk me echter meer met vrouwen die fitheid en energie uitstralen, onafhankelijk van hun figuur, daar kan ik echt jaloers op zijn.

Gezien de verschillende figuren ben ik een lollipop met iets meer rondingen. Ik sta er dus eigenlijk niet bij.... ben ik zo'n zeldzaamheid?
Alle reacties Link kopieren
bedenk me net dat mijn nick dus niet echt klopt
quote:schwipschwap schreef op 21 juli 2011 @ 21:44:

[...]





Misschien helpt je dit: 12 body shapes



En? Welk figuur heb je?Leuk dit. Wel lastig te zeggen wat voor figuur ik heb. Ik denk een lollipop: een sliertje met cup D .
Alle reacties Link kopieren
je bent ontevreden en je hebt niet de discipline om te lijnen en of sporten. Met jouw gewicht is niks mis. Das helemaal gezond.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar goede / mooie kleding kan zoveeel doen. Vraag een keer advies als je er zelf niet uit komt.

Of bel trinny & susannah. Dit is wat ik er van vind ( na al het tv kijken) of je nu lang, dik, dun of wat dan ook bent:



- klassieke pumps met hoge (naald) staat altijd zexy /vrouwelijk

- goede / juiste maat BH

- goede kledingmaat: te klein, maakt altijd dik, al ben je nog zo slank

- jurken zijn niet alleen voor slanke dames en vind ik, mist juist gekozen qua maat / lijn al.



Weinig mensen hebben een perfect figuur er is altijd wat, maar elke vrouw kan er verzorgd/ leuk uit zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet dik maar ook niet dun; ik zal dus wel "slank" zijn. Of ik mooi ben? Ik vind dat ik meestal het vermogen mis om kleding mooi te dragen. Ik loop er altijd bij of niks me iets kan schelen (zegt m'n zus) en ik haat het dragen van ongemakkelijke kleding. Dus als ik door het dragen van fantastische kleding er heel goed uit zou kunnen zien, dan doe ik dat gewoon niet als het niet even lekker zit als mijn slobbergoed.



Ik maak soms een uitzondering als we uitgaan. Maar ook dan moet het heel lekker zitten anders wil ik al gauw naar huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven