Figuur vergelijken

21-07-2011 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK meiden, ik ga hier maar eens met de billen bloot, voordat ik mezelf horendol maak...



Al mijn leven lang hoor ik dat ik "niet dik, lekker stevig" ben met mijn, momenteel, 1.75m en 75 kg. Ik voel me ook al sinds ik me kan herinneren niet top in mijn vel en ben constant bezig met eten, minder eten, minder vet eten, minder suiker eten, minder brood eten, minder etc. etc. Zonder resultaat overigens, want ik heb het doorzettingsvermogen van een dweil. Ineens krijg ik dan weer zo'n moment waarin ik denk: "Ziek zijn is erger dan stevig, blij dat ik gezond ben" of "Het valt allemaal best mee en je leeft maar 1x". Jullie kennen het vast wel.



De laatste jaren echter vergelijk ik constant mijn figuur met elke vrouw die ik tegenkom. Ik heb het idee dat dit erger en erger wordt en dat ik er straks in doordraai. Ik kan niet met iemand praten zonder te checken hoeveel rollen en hammen diegene heeft en mezelf constant de vraag te stellen of ik dikker of minder dik dan diegene ben. Zelfs met mijn beste vriendinnen ben ik mezelf constant aan het vergelijken en ik vraag ze heel vaak of ze niet toevallig iemand kennen die hetzelfde figuur heeft als ik. Ik kan ook helemaal niet inschatten hoe mijn figuur er nou "voor de buitenwereld" uit ziet, ik voel me een enorm hok maar misschien valt dat best mee. Foto's zijn hiervoor trouwens geen oplossing, want ik zie er altijd vreselijk op uit. :-)



Wat wil ik met dit verhaal zonder dat ik een foto wil plaatsen? Ik weet het niet. Misschien herkenning, misschien hulp om gewoon tevreden te worden met wie ik ben en mensen die slanker zijn dan ik, niet automatisch minder aardig te vinden. Enzo... Ik weet het niet... Wie weet het wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:michellevanderesistance schreef op 24 juli 2011 @ 00:37:

[...]





Niet door mij.Dat is mooi, maar het algemene beeld verandert daar niet mee.
quote:Substanza_ schreef op 22 juli 2011 @ 10:03:

Ik schrik nogal van dit topic.



Er zijn dus blijkbaar hordes vrouwen ( als dit " normaal" gedrag is) die mij niet mogen omdat ik een mooi lijf heb ( volgens sommigen).



helemaal met je eens: ik ben geschokt!



en dames: bah, wat zijn jullie vervelend, gemeen en onzeker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Substanza_ schreef op 22 juli 2011 @ 10:03:

Ik schrik nogal van dit topic.



Er zijn dus blijkbaar hordes vrouwen ( als dit " normaal" gedrag is) die mij niet mogen omdat ik een mooi lijf heb ( volgens sommigen).Herkenbaar, ben dus 1.75 m weeg 58 kilo en heb 70c (en geloof me dat is kleiner dan 80b) en heb dus ook twee kinderen. En van horen zeggen een mooi lijf, en dat vinden vrouwen niet leuk en dan zal ik wel een kreng zijn, of niets eten, moe wordt je daar van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Substanza_ schreef op 24 juli 2011 @ 10:48:

[...]





Door wie? Zit dat niet gewoon in die hoofden van ze? Of is het misschien zo dat vrouwen onderling zo streng voor elkaar zijn?



Als een vrouw er 'goed' uitziet, wordt ze in eerste instantie heel anders behandeld dan wanneer ze niet voldoet aan bepaalde schoonheidsnormen of er onopvallend uitziet. In het eerste geval wordt je 'gezien' en is er sprake van allerlei kleine gunsten en voordelen, in het tweede geval ben je voor veel mensen onzichtbaar (als ik het even zwart-wit benoem).



Zoals een forumster in een ander topic eens zei: vroeger stopte de bus recht voor m'n voeten en nu ziet de buschauffeur me niet staan.

Het kan oppervlakkig zijn, maar volgens mij werkt het wel zo.

Ik denk dat je er -op z'n slechts- afhankelijk van kunt worden. Als je er mooi en verzorgd uitziet, krijg je voortdurend positieve bekrachtiging. Je uiterlijk en gevoel van zelfwaarde raken met elkaar verweven. Dat is nu juist zo gevaarlijk.

Als je uiterlijk verandert, kan de positieve waardering van de buitenwereld wegvallen, en dan kan het voelen alsof je als persoon ook minder belangrijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 1.75 en weeg ook 75 kg,en vind mezelf niet dik.

Ik draag maat 38-40, heb hele slanke benen&heupen, een klein buikje, en grote borsten(85E).

Vorig jaar ben ik ernstig ziek geweest,en een kilo of 4 aangekomen,ik heb ooit(10 jaar geleden) 60 kg gewogen bij deze lengte, vreselijk als ik nu foto's zie vind ik het echt niet mooi.

Ik zorg er nu wel voor dat ik niet over die 75 kg heen ga,en netjes in maat 38-40 blijf passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je juist de dingen waar je zelf ontevreden over bent gaat vergelijken met anderen. Ik heb cup 70E dus dat is een aardige bosje hout voor de deur. Mijn neus vind ik dan weer niet mooi. Als ik mezelf vergelijk met een andere vrouw denk ik dus 'had ik ook maar zo'n mooie neus', dat die vrouw in kwestie cup AA heeft valt me dan waarschijnlijk niet eens op terwijl zij dan misschien weer denkt, 'had ik ook maar zo'n volle borsten'... enz. enz.



Ik weeg 52,5 en ben 166 cm. Een jaar of 4-5 geleden woog ik zo rond de 56-58. Ik herinner me nog dat ik toen dacht, oh als ik maar onder die 60 kg blijf vind ik het prima. Nu een paar jaar verder, overgestapt naar een andere pil en onlangs zelfs helemaal gestopt ben ik dus wat afgevallen. Ik merk bij mezelf dat mijn beeld daardoor wel wat veranderd is. Ik moet er nu écht niet aan denken dat ik 60 kg weeg. Nu ik al een tijdje rond de 52-53 kg zit ligt "de grens" eerder bij 55 kg. Al weet ik heus wel dat ik dan nog een gezond gewicht heb, het is maar net waar ik me prettig bij voel.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen worden vooral afgerekend op hun uiterlijk door andere vrouwen. Vooral als je teveel afwijkt van het gemiddelde (in Nederland is dat meen ik ongeveer maat 42). Als je dik bent word je meewarig aangekeken, maar als je dun bent ben je een bedreiging, en dus fout. Als je leuk en slank bent hebben veel vrouwen per definitie een hekel aan je, vooral als mannen je leuk vinden.



Mannen vinden het eigenlijk allemaal wel best, als je maar niet zeurt en als ze er maar aan mogen zitten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Cello figuur. Heb brede slanke schouders, een flinke voorgevel (80F)

Tegenwoordig een zichtbare taille maar wel heupen en billen.



Ik ben de afgelopen 5 maanden 23 kg afgevallen en wil er eigenlijk nog 14 af hebben.

Ik ben nu 82 kg bij 1,79. En draag maat 40-42 van kleding.

Einde van het jaar krijg ik een borstverkleining en dan wil ik uiteindelijk 68-69 kg wegen.



Ik ben overigens niet van de vergelijk. Het doet me niet zoveel. Ik denk ook niet dat slanke vrouwen bij voorbaat niet leuk of niet aardig zijn.



Wel heb ik gemerkt dat slanke vrouwen zich geroepen voelen om een mening te hebben over niet slanke vrouwen en menen dat ze daar ook quasi grappige opmerkingen over mogen maken. Toen ik 23 kg zwaarder was heb ik dat meerdere malen meegemaakt en dat is ook niet nodig lijkt me..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als 'slanke vrouw' geen mening over vrouwen die te zwaar zijn. Als ik soms leeftijdsgenoten zie (20-25) die dik zijn, en dan bedoel ik het stadium van volslank voorbij, vraag ik me soms wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen. Dat klinkt misschien hard, of makkelijk gezegd maar ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen (de gevallen die overgewicht hebben door ziekte en/of medicatie daargelaten). En bovendien vind ik het vaak gewoon jammer, op zo'n jonge leeftijd al zó zwaar, dat kan gewoon niet gezond zijn.



Ik kreeg gisteren te horen dat ik eens wat meer spek op de botten moest krijgen. Dat vind ik dan wel weer typisch Nederlands, dat welbekende "Hollands glorie". Niks mis mee hoor maar als ik in Spanje rondloop ben ik met mijn maatje 34 echt geen uitzondering daar zijn de vrouwen bijna allemaal zo slank (naar mijn beleving). Dus het hangt er maar net vanaf wat in een land als 'normaal' gezien wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook slank. Was vroeger enorm dun (maat 34/36) heb nu maat 38, 1,68m lang, 61 kilo. Wil er eigenlijk nog 4 kwijt, maar die gaan er, ondanks veel sporten en gezond eten, niet meer af. Al word ik wel een stuk strakker en fitter van al dat sporten.



Figuur vergelijken doe ik soms wel, en ik vind het eigenlijk wel leuk om een mooie vrouw te zien met een goed gevormd lichaam. Fijn voor haar, vooral als ze lekker in haar vel zit.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Maar Blusher: iets vinden en denken of iets vinden en zeggen dat zijn nog 2 dingen.

En ik vraag me ook wel eens af hoe mensen zover komen ja.



Er zijn serieus opmerkingen tegen mij gemaakt als:



-Tja, de achtbaan gaat natuurlijk langzamer als jij erin zit.

-je man wil ook wel eens naar wat leuks kijken ipv naar jou.

-kleding kopen is natuurlijk niet leuk voor jou. Voor mij wel maar ik heb ook een ideaal figuur. Kunnen we van jou niet zeggen.

- toch een compliment he, als iemand denkt dat jij mij bent. Aangezien ik toch een veel beter figuur heb!



Etc etc.. Tja, dat maakt het niet leuker zeg maar.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
@biol: au.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Thanks bewitched... Ik trok me er nooit zoveel van aan en gaf ze direct lik op stuk door reacties over karakter te maken.



Maar het is maar even om de keerzijde aan te geven..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Meen je dat nou Biol? Wat een gebrek aan respect hebben veel mensen toch, ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
biol



Zelf weeg ik boven de 100 bij 1.76 cm. Ik merk ook wel dat mensen (voornamelijk vrouwen) je heel snel beoordelen op je uiterlijk. In winkels word ik soms weggekeken omdat de winkeldame verwacht dat ik toch de kleding niet pas. Ook denken veel mensen dat ik wel dom zal zijn en geen doorzettingsvermogen heb. En ik kan je verzekeren dat is beide niet zo. Vanuit mijzelf heb ik wel een positief zelfbeeld, ik vergelijk me niet erg vaak met het gewicht van anderen. Toch zie ik wel eens vrouwen op straat en dan denk ik, had ik maar zo'n figuur. Niet echt jaloezie, meer bewondering.



Wat mij opvalt is dat de reacties de laatste tijd wat harder worden. Ik ben nu iets meer dan 20 kilo afgevallen. Vroeger dacht iedereen kennelijk dat het mij toch nooit zou lukken om wat slanker te worden. Nu het me wel lukt krijg ik ineens opmerkingen te horen als "nou vanaf nu zal het wel weer bergopwaarts gaan" of als ik even stil sta in gewicht "zo heb je het opgegeven". Heel naar om te horen. En het zijn ook steevast de mensen die zelf problemen hebben met hun zelfbeeld. Een vriendin heeft tegen mij gezegd dat ze het heel vervelend zou worden als ik slanker wordt dan haar. Aan de ene kant ben ik blij dat ze dit zo zegt. Aan de andere kant zegt het wel iets over de manier waarop veel vrouwen zich continue vergelijken.
Dun,slank of dikzijn,dat is geen karaktertrek hoor.Hoe moet ik

het ff uitleggen,het gaat toch ook erom wie je bent.Maar niet

iedereen denkt daar zo over.En uiteraard is het iedereens goed

recht om een bepaalde voorkeur te hebben.Maar of je nou dik

of dun bent en of dat nou wel of niet mooi of gezond is en wat

dan ook,in eerste instantie ben je mens met een karakter en

gevoelens.Amen,ha ha!!!



Christiana,mensen hebben altijd wat te zeiken en het is toch

nooit goed.Opmerkingen zoals jij ze krijgt zijn echt vervelend.

Tegen mij is er ook wel eens gezegd dat ik vast wel in de

sportschool woon,dat ik te breed en te onvrouwelijk ben.Er is

me zelf eens opgelegd dat ik moest stoppen met krachtraining.

Dat gaat me te ver.Ik heb nogal wat spieren maar ben niet

abnormaal breed.



sandy,ik heb van onderen maat 40/42 en van boven maat 38/40.

Vind mezelf ook prima zoals ik ben.Een paar jaar geleden 10

kilo afgevallen en het blijft nu zoals het is.Kan dus niet klagen.



Blusher,gisterern zei er ook iemand tegen me dat ik nu niet nog

meer af moest gaan vallen want ik had al zo een mooi figuur

(volgends een bewonster uit het verpleeghuis).Ben ook niet

bezig met afvallen.Als je gewoon gebouwd bent voor maat 34 dan past dit gewoon bij je en ben je ook gewoon mooi.



biol,wat gemeen zeg!Ik vraag me dan altijd af of mensen niet zelf eens in de spiegel hebben gekeken voordat ze het uiterlijk van anderen afkraken?Je weet nooit wat erachter zit.Een dikke

knuf voor je!
Dat ben ik niet helemaal met je eens Geraldine, want je gewicht zegt vaak wel iets over je karakter, je discipline, je doorzetingsvermogen en je verslavingsgevoeligheid. De meeste mensen worden toch echt te dik van te veel eten en te weinig bewegen en afvallen is dan ontzettend moeilijk als je eenmaal die levensstijl gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Iris, je gewicht komt door je karakter.



Door dat "gezellige" karakter dan zeker want elke dikkerd is gezellig zegt men.



Als ik hier soms lees is men al snel dik, zelfs TO vindt zich dik terwijl dat echt niet zo is.



Waarom, als iedereen dan toch zo dik is, merk ik zo weinig van die gezelligheid?
Ja je gewicht en je karakter hebben wel degelijk een link met elkaar, maar of dat een gezellig karakter is betwijfel ik vaak. Niemand is immers graag te dik en bijna iedereen gaat dan lijnen of heeft dat gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet hoor, ik vind mezelf namelijk niet t edik ook al ben ik dat volgens de normen wel.



En ik ben héél gezellig maar dat wist je al
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 1.70m, 60 kg, slank en ook na 2 kinderen een platte buik. Maar ik heb niet vooraan gestaan met het uitdelen van de grote borsten . Niemand is perfect. En een slank lijf is geen garantie voor gelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat dikke menden geen discipline hebben is een hardnekkig misverstand. Wel hebben ze vaak buitengewoon slechte eetgewoontes, en het afleren van gewoontes valt gewoon echt niet mee. Daarom zijn die programma's op tv zo"leuk", je ziet telkens mensen in herhaling vervallen en je kan je zo lekker superieur voelen, omdat JIJ, de kijker, het allemaal natuurlijk veel beter gedaan zou hebben.



Maar laten we ook even eerlijk zijn, hoeveel van ons nemen zich herhaald voor om nu wel echt drie keer per week te gaan sporten en hoe lang duurt het voordat daar weer de klad in komt?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 24 juli 2011 @ 16:43:

Dat dikke menden geen discipline hebben is een hardnekkig misverstand. Wel hebben ze vaak buitengewoon slechte eetgewoontes, en het afleren van gewoontes valt gewoon echt niet mee. Daarom zijn die programma's op tv zo"leuk", je ziet telkens mensen in herhaling vervallen en je kan je zo lekker superieur voelen, omdat JIJ, de kijker, het allemaal natuurlijk veel beter gedaan zou hebben.



Maar laten we ook even eerlijk zijn, hoeveel van ons nemen zich herhaald voor om nu wel echt drie keer per week te gaan sporten en hoe lang duurt het voordat daar weer de klad in komt?



Klopt, maat houden en vooral volhouden/discipline hebben is ontzettend moeilijk. Het maakt je dus geen slap mens als het je niet lukt.



Ik hou het bijv. totaal niet vol om te flossen of veel fruit te eten, terwijl ik weet dat het goed voor je is. Met eten kan ik die maat dan wel weer houden, want anders krijg ik een buikje en dat wil ik niet. Sommige mensen hebben die disciple van nature bij alles. Erg prettig lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Maar iris, als gewicht en karakter gelieerd zijn aan elkaar. Hoe zit het dan met dat karakter als je 20/30/40 of misschien wel 50 kg bent afgevallen.



Denk je dat iemand zijn katakter mee veranderd naarmate hij gewicht verliest?



En denk je dan ook dat mensen die door medische redenen dik zijn geworden datzelfde stukje gebrek aan discipline hebben??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 24 juli 2011 @ 17:02:

Maar iris, als gewicht en karakter gelieerd zijn aan elkaar. Hoe zit het dan met dat karakter als je 20/30/40 of misschien wel 50 kg bent afgevallen.



Denk je dat iemand zijn katakter mee veranderd naarmate hij gewicht verliest?



Jij denkt aan karaktereigenschappen, zoals aardig zijn of lief of opvliegend enzo. Ik bedoel het verschil in wilskracht, het vermogen maat te houden enz.



En denk je dan ook dat mensen die door medische redenen dik zijn geworden datzelfde stukje gebrek aan discipline hebben??



Die laatste categorie (een kleine groep) valt er uiteraard buiten. Dat lijkt me logisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven