flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Gave ava lieve Enn!

Wat ben je toch een schat.



Alle reacties Link kopieren
Lieve Leo,



Wat ben je toch een krachtig, eerlijk en mooi mens. Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen en ik heb momenteel de handen vol aan mezelf, maar ik laat je wel graag weten dat ik aan je denk.



Overigens kan ik met en rondom kerst best een dagje gemist worden hier.



X Florabellamina.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Florabellamina! Ben jij het?!

Lieverd, hoezo handen vol aan jezelf?

Kan ik dat ergens lezen?



Wat fijn je te zien.....

Zoen!
Alle reacties Link kopieren
Yep, ik ben het.



Heb zo'n jaar geleden al mijn telefoonnummers en mailadressen verwijderd, dus helaas kon ik je via pm geen bericht sturen.



Ik vind het enorm kut voor je de hele situatie. Ik vind je wel lief stoer, dapper en een enorme kanjer!



Als je mijn telefoonnummer nog hebt kun je me contacten. Mijn mailadres klopt niet meer.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
En mijn verhaal vertellen wil ik best, maar voorlopig nog even liever niet op een forum.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Kun je je pm functie niet even aanzetten?

Ik heb geen telefoonnummer meer van je, die staat in mijn vorige telefoon....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het beter gaat Leo!



Je bent welkom in regio 040 bij de VanDetta's met Kerst.



Maar volgens mij ben je stoer genoeg om het te kunnen.



Rust uit een doosje helpt prima.

Ik ben bezig met moed uit een doosje en gaat ook steeds beter!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren


Ik denk aan je.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je bent een lieve schat.



quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 december 2014 @ 23:45:

Wat fijn dat het beter gaat Leo!



Je bent welkom in regio 040 bij de VanDetta's met Kerst.



Maar volgens mij ben je stoer genoeg om het te kunnen.



Rust uit een doosje helpt prima.

Ik ben bezig met moed uit een doosje en gaat ook steeds beter!







Wat een lief aanbod...

Ik ben inmiddels van de straat wat kerst betreft maar verschrikkelijk lief, de uitnodigingen her en der.
Goedemorgen Leo,



Hoe is het nu met je? Nog even doorbijten voor de eerste kerst in jouw nieuwe situatie. Ik hoop dat het meevalt.

Gaat het lekker met je bedrijf? Hard werken geeft misschien ook afleiding en een hoopvoller perspectief?



Sterkte de komende weken.
Alle reacties Link kopieren
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je even veel liefs brengen, Leo.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Mjah, het gaat wel hoor....

Nog geen feest maar ook weer niet dramatisch.

Komende week weer even toeleven naar de dag dat mijn dochter voor een week naar haar vader gaat.

Ik zie er tegenop. Ik probeer enorm te relativeren. Daar ben ik best goed in, dus dat ga ik enorm doen, een week of twee.

Over twee weken is ze weer thuis.

Dat hou ik me voor.



O jongens, wat kijk ik uit naar 2015.



Alle reacties Link kopieren
2015 wordt jouw jaar Leo, en dan snel 2014 vergeten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
voor jou Leo!
Alle reacties Link kopieren
Dikke
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 03 december 2014 @ 21:26:

[...]





Ik ga nu een kerstbal/engel punniken. Twijfel nog over ding met broekrok of iets wat (als het gelukt zou zijn) moet lijken op je avatar. Ik hang jou gewoon in mijn boom. nou ja, in gedachten dan... Heb niet zo'n punnikdrif. ik denk dat ik 'gewoon' bij een mooie bal of engel aan jou denk.



nou denk ik bij mijn kerstboom aan jou



En voordat je hartjes, kusjes en roosjes gaat reageren een bekentenis:



Mijn kerstboom lijkt op een ontplofte hoerentent waar her en der wanhopig naar adem snakkende stukjes tak uitsteken. Mijn kroost (en man ) vonden de zorgvuldig gestyleerde boom én de doos met spullen voor een ander jaar.....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 16 december 2014 @ 19:14:

[...]





nou denk ik bij mijn kerstboom aan jou



En voordat je hartjes, kusjes en roosjes gaat reageren een bekentenis:



Mijn kerstboom lijkt op een ontplofte hoerentent waar her en der wanhopig naar adem snakkende stukjes tak uitsteken. Mijn kroost (en man ) vonden de zorgvuldig gestyleerde boom én de doos met spullen voor een ander jaar..... Prachtig
Whahahahaha!

Nou, ik ben vereerd!







Stemmen jullie allemaal even bij Radar op Fonq voor de meest irritante reclame van 2014?

Die heb ik allemaal ingesproken en we zijn genomineerd een van de meest ergerlijke commercials van het jaar.

Nou wil ik winnen ook!
Ga ik doen!



Hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Gestemd! Ik moest wel lachen om die reclame, had 'm nog nooit gehoord.



Zelfde vraag als Steinbeck.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 16 december 2014 @ 19:47:

Whahahahaha!

Nou, ik ben vereerd!







Stemmen jullie allemaal even bij Radar op Fonq voor de meest irritante reclame van 2014?

Die heb ik allemaal ingesproken en we zijn genomineerd een van de meest ergerlijke commercials van het jaar.

Nou wil ik winnen ook!



Haha doe ik!



Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik binnen een paar dagen een verse baby voor je om te knuffelen. Volgens mij werkt dat tegen en voor alles. Ik ben van plan om dit keer een hele roze wolk te hebben, die wil ik graag delen.
O Ambrosia...... Wat lief van je.

Nog even en je gaat bevallen. Ik denk aan je lieverd, wat zul je er naar uitkijken.





Het gaat wel.

Voelt al stilte voor de storm.

Morgenavond gaat mijn dochter naar haar vader. Hij haalt haar op na het schoolkerstdiner.

Voor het eerst gaan we na het glühwein drinken op het schoolplein onze eigen weg, in plaats van samen naar huis en vieren dat het vakantie is.

Dat was altijd zo heerlijk.

Vakantie, serious request, kerst, oud en nieuw, echt de fijnste tijd van het jaar.



Damnnnnnnnnn.......

Als ik dit schrijf schiet ik vol.

Ik schuif de pijn voor me uit maar ik zie er tegenop.



Verder werk ik zo hard mogelijk.

Dat leidt af.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven