flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ooh Leo, kan het me zo vreselijk voorstellen! Hoe kan je daar nou ook niet tegenop zien. Ik hoop dat je volle dagen met afleiding hebt. Lieve mensen om je heen, t is je zo gegund. Fijn dat je je werk hebt om je op te storten, t ziet er indrukwekkend uit op fb. Dikke knuffel van mij
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ambrosia, ik hoop zo dat je afleiding hebt en dat de tijd heel snel voorbij gaat. Komt die goede vriend van jou ook langs met de feestdagen?



Even dit nog



Life is short. Eat dessert first.
Ik snap dat je ertegenop ziet.



Voor mij betekent kerst iets anders. Voor mij betekent het niet: gezellig, familie, samen, lekker eten, knus bij de kachel. Voor mij betekent het maar één ding: dit zijn de donkerste dagen, maar het wordt weer licht. Elk lampje, hoe spuuglelijk ook, zegt: het wordt weer licht.



Misschien helpt het je om het ook zo te zien. De kerstboom als een levensgroot, 3D glitterplaatje om je door de allerdonkerste dagen te loodsen.



Alle reacties Link kopieren
Auch!! Dat wordt weer zo'n keihard confronterend moment. Hij die wegloopt met je dochter en jij die alleen naar huis moet. En toch Leo, hoe afschuwelijk ook, toch ga je hiervan leren en word je er sterker van. Het blijven altijd K-momenten, zulke thuiskomsten, maar er gaat een moment komen dat je dat niet meer als zo hartverscheurend ervaart. Dat je het zelfs wel even fijn vindt om even lekker alleen thuis te zijn.

Zet je schrap lieve vrouw, voor morgenavond. Visualiseer in je hoofd hoe het zal gaan. Mogelijk overvalt het je dan niet zo. En weet dat ook dit moment weer voorbij gaat!!



Alle reacties Link kopieren
Zo'n herkenbaar gevoel! Hoewel het voor mij nu de derde kerst is na de scheiding. Mijn ex zit in de schoolband. Morgenavond zullen we dus alle drie op het feest zijn, maar daarna....

Vaak zijn de ouders van mijn ex er ook. Dat vind ik ook zo lastig. Aangezien ik zelf geen ouders heb....

Ik wil niet terug naar de oude situatie, maar dit soort momenten blijven nog ff lastig. Vaak is tijd een belangrijke factor (helaas)



Mij helpt het vaak om wat bezigheden te plannen.



Wie weet zijn er meer die nog leuke en gezellige invulling zoeken voor de kerstvakantie
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 10:58:

Eens met Ambrosia, ik hoop zo dat je afleiding hebt en dat de tijd heel snel voorbij gaat. Komt die goede vriend van jou ook langs met de feestdagen?



Even dit nog



[afbeelding]



Awww, wat lief......



Ja hoor, de goede vriend is er gewoon, die woont hier intussen zo'n beetje, tijdelijk, dus dat is gezellig. Ik ben absoluut niet alleen met kerst, maar wel thuis, ik heb geen zin om tussen de gezinnen te gaan zitten, dat trek ik niet nog.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 11:08:

Ik snap dat je ertegenop ziet.



Voor mij betekent kerst iets anders. Voor mij betekent het niet: gezellig, familie, samen, lekker eten, knus bij de kachel. Voor mij betekent het maar één ding: dit zijn de donkerste dagen, maar het wordt weer licht. Elk lampje, hoe spuuglelijk ook, zegt: het wordt weer licht.



Misschien helpt het je om het ook zo te zien. De kerstboom als een levensgroot, 3D glitterplaatje om je door de allerdonkerste dagen te loodsen.







In een boom had ik ontzettend geen zin.

Die heb ik dan ook niet gekocht dit jaar.

Momenteel is mijn dochter haar kamer aan het opruimen, met hulp van de goede vriend, die echt haar maatje is geworden ook. Daarna gaan ze samen naar zolder en halen ze een doos ballen en lichtjes naar beneden en die gaan we dan beneden kunstzinnig in vazen doen en zo.



Van mij hoeft het niet maar goed, dat lieve kind wil het zo graag, dus huppekee, aan de slag zo met die versiering.



Het komt wel goed.

Als ze eerst maar weg is, dan kan ik weer uitkijken naar haar terugkomst.....



Je mag altijd bij mij komen spelen he, Koor, als je dat leuk vindt.
quote:kaasmadam schreef op 17 december 2014 @ 11:13:

Auch!! Dat wordt weer zo'n keihard confronterend moment. Hij die wegloopt met je dochter en jij die alleen naar huis moet. En toch Leo, hoe afschuwelijk ook, toch ga je hiervan leren en word je er sterker van. Het blijven altijd K-momenten, zulke thuiskomsten, maar er gaat een moment komen dat je dat niet meer als zo hartverscheurend ervaart. Dat je het zelfs wel even fijn vindt om even lekker alleen thuis te zijn.

Zet je schrap lieve vrouw, voor morgenavond. Visualiseer in je hoofd hoe het zal gaan. Mogelijk overvalt het je dan niet zo. En weet dat ook dit moment weer voorbij gaat!!







Kweet het Kaasvrouwtje, het gaat weer over.

Even er doorheen.

Gaat lukken hoor. En huilen mag, dat weet ik en dat zal ook zeker gebeuren op de terugweg naar huis.

Gelukkig ben ik niet alleen als ik thuis kom. Dan zit er een intussen erg dierbaar geworden persoon op me te wachten.
quote:marielle75 schreef op 17 december 2014 @ 13:57:

Zo'n herkenbaar gevoel! Hoewel het voor mij nu de derde kerst is na de scheiding. Mijn ex zit in de schoolband. Morgenavond zullen we dus alle drie op het feest zijn, maar daarna....

Vaak zijn de ouders van mijn ex er ook. Dat vind ik ook zo lastig. Aangezien ik zelf geen ouders heb....

Ik wil niet terug naar de oude situatie, maar dit soort momenten blijven nog ff lastig. Vaak is tijd een belangrijke factor (helaas)



Mij helpt het vaak om wat bezigheden te plannen.



Wie weet zijn er meer die nog leuke en gezellige invulling zoeken voor de kerstvakantie



Wij kunnen in ieder geval eens een lekker kopje thee doen in de komende weken.

Ik heb eigenlijk geen vakantie, want ik ben net begonnen maar ik kan mijn eigen tijd indelen en ik vind het leuk je te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen in ieder geval eens een lekker kopje thee doen in de komende weken.

Ik heb eigenlijk geen vakantie, want ik ben net begonnen maar ik kan mijn eigen tijd indelen en ik vind het leuk je te ontmoeten.[/quote]



Dat vind ik een goed idee.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 17 december 2014 @ 14:00:

[...]





Awww, wat lief......



Ja hoor, de goede vriend is er gewoon, die woont hier intussen zo'n beetje, tijdelijk, dus dat is gezellig. Ik ben absoluut niet alleen met kerst, maar wel thuis, ik heb geen zin om tussen de gezinnen te gaan zitten, dat trek ik niet nog.

Nee, dat begrijp ik, dat je geen zin hebt om tussen de gezinnen te zitten. Zo fijn dat je goede vriend er voor jou is.



Ik begrijp het hele 'geen zin in Kerst' gevoel wel hoor. Het is wel iets heel anders, maar ik heb er ook niet veel zin in dit jaar door een sterfgeval in mijn familie.
Life is short. Eat dessert first.
Ach lieve Doornroosje, wat naar...

Gecondoleerd lieve schat.



Alle reacties Link kopieren
Lief! Dank je.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Vind het helemaal geen irritante reclame, van Fonq. Of hoe je het ook maar spelt.

De stemmetjes vervelen niet.



Sorry
Alle reacties Link kopieren
Eleonora, je "kent" me niet maar ik wil je ook sterkte wensen.

Ik weet hoe het voelt 11 jaar geleden maakte mijn ex het na 8 jaar uit 3 dagen voor kerst (gelukkig geen kinderen in het spel). Wat een klotetijd ook omdat ik daarna nog bijna een jaar met hem in hetzelfde huis moest wonen omdat ik een nieuw appartement moest kopen en hij zijn financieen nog niet rond had om ons huis over te nemen.

Ik dacht ook dat ik nooit meer gelukkig zou worden en wilde nooit meer een relatie maar ben toch weer iemand tegengekomen waar ik gelukkig mee ben.

Ik wens je alle geluk samen met je dochter.

Gelukkig dat je een goede vriend hebt waarmee je de kerstdagen kunt doorbrengen.



Ik vind de Foncq reclame leuk omdat ik weet dat jij het hebt ingesproken. Ben dus bevooroordeeld.
Alle reacties Link kopieren
2 keer is teveel.
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij (meelezer) een knuffel. Fijn dat je zo'n goede vriend hebt die je bijstaat. Dat het maar snel 2015 mag worden!

Sterkte en nogmaals een dikke
Jullie zijn lief.

Thanks.



Karma Leo.



2015 wordt vast een veel beter jaar. Met een nieuwe baan, meer hoop en optimisme, afstand en dan uiteindelijk ook meer plezier.
Alle reacties Link kopieren












Life is short. Eat dessert first.
Hahaha!
Leo, ik ben te lui om terug te zoeken, maar hoe heet jouw bedrijf ook alweer?
Streetcasting heet het.

Ik doe de Nederlandse vestiging.

Hoofdkantoor zit in Antwerpen.
Thanks.

Gaat het goed met het opzetten? Het lijkt me een hele uitdaging, maar wel leuk.



Is je meisje al weg naar haar vader?

Ik wens je sterkte de komende weken, als kindloze kan ik me niet voorstellen hoe moeilijk dat is, ik hoop dat je veel steun hebt aan de lieve mensen om je heen.
Het gaat qua inschrijvingen wel goed, nu nog opdrachten....



Mijn dochter heb ik net weggebracht naar het kerstdiner op school. Ik breng haar spullen daarheen, plus de hond en mijn ex haalt haar daar op.

Bah. Moeilijk ja.



Maar goed, het hoort er bij en ze heeft veel zin in de week bij haar vader, wat ik haar van harte gun.



Pfffff......

Ook de komende week gaat voorbij.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven