Gebonden aan narcistische ex ivm, kindje.

23-05-2013 16:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Isolde...



"Mijn kind is erger bespaard' Hij komt steeds bij me op, al sinds een aantal maanden en ik heb het nog niet zo duidelijk durven uiten als jij. Maar het is gewoon wel zo..... In jouw en mijn geval (en nog wel een aantal) zijn de kinderen beter af zonder vader dan met deze vader....



Ik snap ook ergens echt niet die nieuwe vriendin van hem, al die andere vriendinnen van hem waren binnen no time weer exit, alleen deze dus niet.... (nou kan ze ook nergens anders naar toe en heeft ze zelfs haar eigen 3 kinderen in de steek gelaten om bij mijn ex te gaan wonen....) Daar zitten ze dan met zijn tweetjes.... een samengesteld gezin met 5 kinderen, die ze alle 5 niet mogen zien van de rechtbank(en)

Ik moet het ook niet willen begrijpen denk ik, dat staat zover van me af....



Ik heb zo'n hekel aan dat gefriemel aan mijn voeten, maar ja ik wil dan toch wel graag poezelige voetjes en ze heeft heel lief mijn teennagels gelakt, ik ben klaar voor de zon zeg maar :-)



Lekker! op vakantie! Wat heerlijk voor jullie, geniet er lekker van.



Wij genieten hier van de zon, en de rust.... nog 4 weken, dan is het zomervakantie! Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Hoe is het bij jullie? Lekker met vakantie geweest?



Het contact met mijn ex loopt nogsteeds niet vloeiend, maar de vraag of dat ooit wel goed zal gaan. Hij blijft mediation weigeren. Wel zie ik goed een patroon en daarin vind ik hem zielig. Telkens maar horen dat ik een slechte moeder ben, niet kan verzorgen, opvoeden en dat IK dreig. Ik heb hem gezegd dat als hij zich zorgen maakt een melding moet doen bij het AMK of een advocaat moet nemen.

Vandaag viert zoonlief een kleine viering op het KDV, hij is 2 geworden. Ik ben niet welkom omdat het op een dag is dat zoon bij zijn vader verblijft en omdat IK zorg voor spanningen. En een hoop zielige praat dat hij het zo zwaar heeft dat IK zo ben. Inclusief dreigement dat hij het personeel inschakelt om mij de deur te ontzeggen. Heel chique, en waarom? Omdat ik hem heb gewezen dat ik het niet verstandig vindt wanneer zoon wordt blootgesteld aan weer een nieuwe scharrel/relatie. Drie maanden terug werd ik nog voorgesteld aan zijn nieuwe vriendin, stabiele serieuze relatie na iemand 4 dagen te kennen, is het nu alweer voorbij ( hij ging alweer vreemd en was niet meer verliefd op haar) er is weer een ander maar hij wil wachten met deze aan mij voorstellen, mogelijk omdat deze ook na de 2 maanden termijn weer exit is. Maar stelt haar wel bloot aan onze zoon. Inmiddels zijn er alweer drie vrouwen geweest in amper een jaar tijd. Ik heb het geaccepteerd dat dit patroon zich blijft voortzetten maar verwacht dat hij wel wat voorzichtiger mag zijn en hier heb ik hem op geattendeerd. Vooral wanneer zoon wat ouder wordt. En dan krijg ik de volle lading; niet welkom bij de viering op het KDV en een hoop stront dat ik een slechte moeder ben.



Koekkoek
Alle reacties Link kopieren
snack-a-jack,

ik zou heeeel graag met je mailen!



Heb klein beetje zelfde situ!!!
Alle reacties Link kopieren
In mijn zoektocht naar hulp en informatie kwam ik bij dit topic terecht. Ik heb inmiddels zelf een topic gestart (vreselijk lang verhaal geworden, maar voor mijn gevoel nog niet 1/1000 verteld van wat ik zou willen vertellen).

Ik zie dat hier al lange tijd niet gepost is, maar ben wel benieuwd hoe het iedereen vergaan is tot dusver.

In ieder geval wel veel herkenning gevonden en daarvoor dank!
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat alle grenzen over, kom op voor jezelf
Alle reacties Link kopieren
Ah, herkenbaar!



Ik heb ook twee rechtszaken achter de rug, krijg nog steeds appjes dat z'n haar niet goed zit en dat ik een egoïst ben en blaaaaaaa blaaaaaaaa blaaaaaaaa.



Dat is wat ik tegenwoordig lees en hoor; blaaaaaa blaaaaaaa blaaaaaa.



Ik haal de kern uit z'n boodschap en thats it.



Ik ben naar hem toe een apathische zakelijke vrouw geworden. Ik kijk zelfs emotieloos. En dat voelt perfect eigenlijk.



In de tussentijd probeert hij de omgangsregeling altijd te veranderen, tijden houdt hij zich niet aan.

Doet me niks neer. Als hij een ander weekend wil, kijk ik of het mij goed uitkomt, zo niet stuur ik alleen nee.



Als hij hem niet op tijd terugbrengt drnk ik; ik zit toch thuis dus een uurtje maakt me niks uit. Want als ik ga zeuren, heeft ie me.



En voor de rest concentreer ik me op de toekomst! Heerlijk! Hij is voor mij net zoveel waard geworden als hij voor zichzelf is; niks!
Alle reacties Link kopieren
Dus als er tips nodig zijn in bepaalde situaties, laat het me weten, ik kan het per situatie bekijken. Je zit er zelf namelijk emotioneel teveel in.
Alle reacties Link kopieren
Snack a jack

Ik zou graag eens privé met je in contact komen. We zijn inmiddels 3 jaar verder na openen van dit topic en hoop dat jij na contact met anderen mij wat adviezen kunt geven. Mijn ex Was ook de perfecte man, tot we gingen samenwonen. In de 3 jaar tijd van samenwonen ging het hard bergafwaarts en heb ik heel veel laten gebeuren door steeds verder over mijn grenzen te laten gaan. We kregen een kindje (dwars door de pil heen) en 4 maanden na zijn geboorte heb ik eindelijk de stap durven nemen voor mezelf en m'n zoon te gaan. Dit is inmiddels bijna een jaar geleden.

We hebben geen co-ouderschap, maar een omgangsregeling en vader heeft nooit gekraaid naar een voogdijregeling gelukkig, dus ik heb volledig gezag.



Mijn ex is ook een narcist (alle details uit beschrijvingen van een narcist en relatie met een narcist kloppen tot in detail, pathologisch leugenaar ook). Hij gebruikt alleen ook nog eens heel veel drugs. Ook in het bijzijn van ons kind. Rookt in huis, ook wanneer m'n zoontje van nu 16mnd oud bij hem is. Ziet de noodzaak er niet van in dit buiten te doen. Zoonlief komt regelmatig met hoge koorts thuis. Middenoorontsteking, luchtweginfecties, noem maar op..



Vorige week belde vader de ochtend voordat hij m'n zoontje op zou halen op dat ie ziek naar huis Was gegaan van zn werk en niet anders deed dan kotsen en hem dus niet op kwam halen. De volgende dag lag meneer met dikke 28 graden te zwemmen bij bleidestein (zwemvijver in Ruinerwold). Gisteren vernam ik van een van zijn vrienden dat ze de nacht voordat hij zogenaamd ziek Was, heel de nacht bij hem zijn geweest en er flink veel drugs gebruikt is. Hij was dus helemaal niet ziek, maar Had gewoon geen zin in zijn zoon.



Ik zie het liefste dat ik niks meer met hem te maken heb. Hij betaalt geen rooie cent mee (is al voor de 3e keer een schuldsaneringstraject gestart in 4 jaar tijd), wil niet voor zijn zoon zorgen wanneer hij wat beters te doen heeft, gebruikt liever drugs met z'n vrienden dan dat hij zijn zoon ziet, vind het niet nodig zoons gezondheid boven eigen verslaving te zetten (roken in huis).

Ik word er inmiddels knap gek van! Ik krijg steeds een ziek kind thuis, zoonlief Is na bezoek aan vader vaak zo moe dat hij de eerste dag niet anders doet dan slapen.. Vader neemt niks van me aan, hij doet volgens eigen zeggen alles goed en vind het vreselijk dat hij hem zo weinig ziet (1 dag per week, van avond tot avond), maar laat van geen kant zien dat hij echt kan en wil zorgen voor z'n kind en de daarbij behorende verantwoordelijkheid wil nemen.



Advocaat zegt dat ik niet hard genoeg bewijzen heb om omgang te laten beëindigen en als ik t aan ga vechten en hij ook een advocaat in de arm neemt ik ook nog grote kans heb dat hij eerst gedeeld gezag aan gaat vragen en ik dat verlies.



Ik weet niet meer wat ik er mee moet! Wil graag met anderen praten die dit kennen en die wellicht tips kunnen geven over hoe hier mee om te gaan en wat ik er mee kan en moet.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben allemaal gelijk! Diegene die nog nooit met een narcist te maken hebben gehad kunnen zich inderdaad niet inbeelden wat er mis is met een vader-zoon kampeer tripje en vinden dat daar geen toestemming voor nodig is. Wel beste normale mensen ik kan jullie verzekeren dat een narcist in alles gewoon zijn goesting doet en van niemand toestemming neemt dat is ook niet nodig want hij is toch de perfectie zelf en er staat niemand boven hem dus waarom is er toestemming nodig? Het zijn allemaal kleine beproevingen die je als moeder moet doormaken in zijn mind spelletjes.( Hoe hard kan ik haar kwetsen als ik dit of dat doe) Er is geen schuldgevoel beste normale mensen kennen jullie dat? Geef je kind maar mooi mee elke week aan zo een vaderfiguur! Snack-a-Jack je bent niet alleen in deze strijd er zijn er heel veel in dezelfde situatie. Tip: zo weinig mogelijk contact alleen het hoognodige ivm met je zoon. Geen gesprekken over de telefoon, geen email alles kan tegen je worden gebruikt hij verdraaid immers jou woorden en kan jou mail misbruiken. Gebruik whatsapp dan weet je direct of je boodschap is aangekomen en kan hij ook niet ontkennen dat hij je berichtje niet gezien heeft. Neem de touwtjes in eigen handen, hou uw financiën goed in de gaten ivm gemeenschappelijke kosten.

Veel succes en hou je taai!

Aan alle bovenstaande betweters, ik hoop dat er nooit een narcist in jullie privéleven komt.
Alle reacties Link kopieren
Mama-gien kan je geen sociale inspectie bij hem thuis sturen? Drugs kan toch echt niet in bijzijn van je kind!
Alle reacties Link kopieren
Snack-a-jack stelt een hulpvraag. De bedoeling is dat ze antwoorden krijgt die haar helpen om met de situatie om te gaan. Zelfs opbouwende kritiek zal ze fijn vinden. DAT kan ervoor zorgen dat ze haar leven weer op de rails krijgt.

Dat ze het anders aan kan pakken en daar tips over krijgt zal haar kunnen helpen. Ze staat er wagenwijd voor open.



Geef elkaar aub liefde en steun via deze topic in plaats van veroordelingen.



Liefs mimosa x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven