gecompliceerde ikke

19-02-2017 01:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel eens na over bepaalde dingen en die dingen zijn best wel bizar.



Zo hecht ik geen waarde aan mijn leven, zou ik het niet erg vinden als het morgen op zou houden. Ik vind het leven in het algemeen niet leuk, mijn gezondheid is ruk, mijn toekomst is ook niet zo rooskleurig maar ik kan wel voor 100% zeggen dat ik niet depressief ben ( been there done that ) ik vind er gewoon geen klap aan. Suicidaal ben ik absoluut niet, niet van plan om ermee te kappen maar stopt het dan is dat oke.



Ook heb ik niet veel gevoel wat betreft de mensheid, ik kan kijken naar nare filmpjes zonder er iets van emoties bij te voelen. Filmpjes met fatale ongevallen, suicide of vliegtuig ongeluk slachtoffers bekijk ik zonder er iets bij te voelen. Houd niet in dat ik er op kick of het leuk vind maar ik voel gewoon niets.



Enige waar ik echt niet tegen kan is dierenleed, zie ik iets met dierenleed zoals eergister : kat gemarteld in Venlo dan gaat mijn bloed koken, krijg ik hartkloppingen en word ik koud van binnen.



Ik vind de mens in het algemeen gewoon niet zo leuk, slecht en arrogant. En denk soms wel eens dat het goed zou zijn als de wereld overnieuw begint, zonder de mensheid.



Ook vind ik als jonge vrouw kinderen niet leuk en moet ik niet denken aan een partner. Ben nu 3 jaar single, geen seks niks en ik moet daar ook echt niet aan denken.



Ik ben geen slecht persoon, help mensen om mij heen daar waar ik kan maar mensenleed vind ik gewoon niet heel erg, dierenleed daarentegen.



Dit is toch best ziek? Geen normale gedachten, zeker wat betreft het niet meer hoeven leven.
Alle reacties Link kopieren
Ziek? Nee ik vind het niet ziek hoor. Ik kan me behoorlijk vinden in alles wat je opnoemt..Maarja mss ben ik dan ook ziek..
Och jeej ik ben dan ook flink ziek hoor. Ik ben precies hetzelfde alleen dan met een man en 3 kinderen en andere kinderen vind ik ook niks aan, alleen de mijne zijn leuk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt raar maar dit is voor mij een opluchting
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het voor het grootste deel eens met jouw opvattingen en ideeen. Ik vind je helemaal niet raar of ziek. Je bent dus bepaald niet alleen. Maar ik heb ook wel vaak het gevoel dat men mij nogal raar vindt. Gelukkig kunnen we hier dan samen raar zijn. Of eigenlijk heel gewoon.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is echt een openbaring voor mij. Omdat ik mijzelf soms slecht vind omdat ik niet veel emoties heb. Misschien ook omdat ik best veel heb meegemaakt op jonge leeftijd en daarom veel kan hebben visueel gezien ( videos/fotos ) het doet mij gewoon weinig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 02:26:

Ja, dit is echt een openbaring voor mij. Omdat ik mijzelf soms slecht vind omdat ik niet veel emoties heb. Misschien ook omdat ik best veel heb meegemaakt op jonge leeftijd en daarom veel kan hebben visueel gezien ( videos/fotos ) het doet mij gewoon weinig.Hoeveel en welke emoties je hebt, is niet goed of slecht, het is gewoon wie en wat je bent en daar is niks mis mee. Onverschilligheid kan echter wel een symptoom van depressie zijn. Let wel, -kan-, niet -is-. Je zegt dat je ooit depressief geweest bent. Kan het zijn dat dit een soort restverschijnselen zijn? Ik heb zelf heel wat bipolaire depressies gehad, en voor mij zijn dit wel een soort hele lichte depressieverschijnselen, maar dat is heel persoonlijk.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Nee, je bent niet ziek. Net wat iemand hier boven zegt in een reactie, het gaat niet om de hoeveelheid emotie, of welke emotie je hebt. Iedereen is anders en laten we eerlijk zijn, de wereld en het leven is niet altijd mooi en leuk dus niks geks aan dat je je zo voelt. Ik heb dit gevoel een jaar of acht geleden ook gehad. En nee ik was ook niet depresief.
Het klinkt alsof je heel erg beschadigd bent toen je zelf liefde en zorg nodig had. Niet ziek, maar wel alsof de mensen die je veilig hadden moeten grootbrengen ernstig tekort zijn geschoten.
Alle reacties Link kopieren
Herken het grootste gedeelte wel. Alleen voel ik bij dat dierenleed ook weinig. Vind het wel erg, maar echt iets voelen? Nee. Weet ook niet of het ziek of raar is. Normaal is het naar mijn idee niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als jij TO of een van je kinderen ziek worden. Waar gaat je naar toe, naar je kat of naar een mens-dokter?

Wie heb je dan nodig?



Van dieren houden is normaal, doe ik ook, maar het uitroeien van de mensheid wensen is zacht uitgedrukt ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er wel degelijk iets is als levenslust, levenskracht en dat je daar kennelijk flink wat van mist. Ik vermoed ook dat angst en bezorgdheid over de rest van je leven je in een passiviteit trekken waardoor je inderdaad nooit veel meer meemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik vind de mens in het algemeen gewoon niet zo leuk, slecht en arrogant. En denk soms wel eens dat het goed zou zijn als de wereld overnieuw begint, zonder de mensheid.Dergelijke gedachten, die jij op een gegeven moment noodzakelijk vond om je tegenover jezelf te excuseren, helpen je bepaald nou ook niet om een boeiend leven te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TO ik heb even een interessante vraag voor je.

Hoezo en waarom is het in jouw ogen meteen complex of ziek als jij blijkbaar niet voldoet aan de meerderheid wat betreft behoeftes en denkwijzes?

Wie zegt dat?



Ik herken in mindere mate ook wel het een in ander in wat je zegt, ik vind het alleen wat vreemd dat je dat zelf zo sterk veroordeeld.

Je bent wie je bent, daar doe je toch niemand kwaad mee?

En als je bepaalde dingen niet prettig vind dan kun je misschien een keer gaan praten met iemand als je dat fijn vindt.



Leef hoe jij dat prettig vindt, blijf dicht bij jezelf en f*ck de rest...
quote:retrostar schreef op 19 februari 2017 @ 08:33:

[...]



Dergelijke gedachten, die jij op een gegeven moment noodzakelijk vond om je tegenover jezelf te excuseren, helpen je bepaald nou ook niet om een boeiend leven te krijgen.



Precies, met dat excuseren veroordeel je het.

Gedachten zijn maar gedachten hoor... je hebt zelf invloed erop hoe serieus je die neemt.
Iets is pas ziek of niet normaal als het je ernstig belemmert in je dagelijks leven, of als je er anderen kwaad mee doet.



Ik denk regelmatig dat de wereld beter af is als de mens uitsterft. Dat vind ik niet ziek. Het word pas ziek als ik daadwerkelijk mensen van de brug af ga duwen.



Dat je niet veel emoties hebt, kan vanalles betekenen. Misschien ben je gewoon zo, misschien ben je depressief, misschien ben je een sociopaat, misschien een Vulcan.
quote:orkenflow schreef op 19 februari 2017 @ 09:17:

Iets is pas ziek of niet normaal als het je ernstig belemmert in je dagelijks leven, of als je er anderen kwaad mee doet.



Ik denk regelmatig dat de wereld beter af is als de mens uitsterft. Dat vind ik niet ziek. Het word pas ziek als ik daadwerkelijk mensen van de brug af ga duwen.



Dat je niet veel emoties hebt, kan vanalles betekenen. Misschien ben je gewoon zo, misschien ben je depressief, misschien ben je een sociopaat, misschien een Vulcan. Geen gevoelens hebben lijkt me iig niet normaal. Ziekte is hier niet de juiste term, dan lijkt mij stoornis logischer. En het is pas een stoornis als je er last van hebt, officieel, maar mensen hebben emoties over het algemeen. Het lijkt mij heel vreemd leven als je die niet hebt. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat je daar geen last van hebt.
Maar het is wel zo dat je zonder het te weten een stoornis kunt hebben. Een neurochirurg bv nam zichzelf als proefpersoon voor scans waarop je kunt zien of iemand een psychopaat is, dat is namelijk te zien aan het brein dmv een scan (weet niet wat voor soort), er ontbreken wat onderdelen. Wat bleek? Was hij zelf een psychopaat.



De man deed geen vlieg kwaad maar dat is met de meeste mensen met een stoornis zo. Hij had nooit opgemerkt dat hij die stoornis had en anderen ook niet. Dus het is mogelijk een stoornis te hebben zonder dat zelf te weten en zonder er last van te hebben. Het lijkt mij dan wel onmogelijk, het kan.
quote:orkenflow schreef op 19 februari 2017 @ 09:17:

Iets is pas ziek of niet normaal als het je ernstig belemmert in je dagelijks leven, of als je er anderen kwaad mee doet.



Ik denk regelmatig dat de wereld beter af is als de mens uitsterft. Dat vind ik niet ziek. Het word pas ziek als ik daadwerkelijk mensen van de brug af ga duwen.



Dat je niet veel emoties hebt, kan vanalles betekenen. Misschien ben je gewoon zo, misschien ben je depressief, misschien ben je een sociopaat, misschien een Vulcan.Yup:

O, maar er zijn zoveel mensen die dierenleed erger vinden dan mensenleed. Ik denk wel eens dat ik apart ben. Ik vind namelijk kinderleed het allerergst. Ik had een vriendin die dol op dieren was, maar een hekel had aan kinderen. Ze was ook heel afwijzend naar het kind van een vriendin van haar. Ik vind het oprecht verschrikkelijk. Ze deed ook dingen expres naar mijn mening, zoals het kind pijn doen en als het begon te huilen was ie natuurlijk een huilebalk en ook kookte ze bijvoorbeeld gepeperd eten en als hij het niet at was hij slecht opgevoed natuurlijk en iedereen haalde zijn schouders erbij op.



Ooit had ze met andere vriendinnen een oorlogsfilm bekeken. Het allerergste vond ze dat een hond in de film doodging. Er waren ook een paar kinderen die dood gingen, maar volgens haar zijn er toch al zoveel kinderen op de wereld.



Misschien ben ik dan overgevoelig of gek, maar ik kan met zulke mensen niet omgaan. Ik heb afstand genomen. Ik vind dat nog steeds moeilijk, want ik denk wel eens dat ik de enige ben.
quote:loreley12 schreef op 19 februari 2017 @ 12:45:

O, maar er zijn zoveel mensen die dierenleed erger vinden dan mensenleed. Ik denk wel eens dat ik apart ben. Ik vind namelijk kinderleed het allerergst. Ik had een vriendin die dol op dieren was, maar een hekel had aan kinderen. Ze was ook heel afwijzend naar het kind van een vriendin van haar. Ik vind het oprecht verschrikkelijk. Ze deed ook dingen expres naar mijn mening, zoals het kind pijn doen en als het begon te huilen was ie natuurlijk een huilebalk en ook kookte ze bijvoorbeeld gepeperd eten en als hij het niet at was hij slecht opgevoed natuurlijk en iedereen haalde zijn schouders erbij op.



Ooit had ze met andere vriendinnen een oorlogsfilm bekeken. Het allerergste vond ze dat een hond in de film doodging. Er waren ook een paar kinderen die dood gingen, maar volgens haar zijn er toch al zoveel kinderen op de wereld.



Misschien ben ik dan overgevoelig of gek, maar ik kan met zulke mensen niet omgaan. Ik heb afstand genomen. Ik vind dat nog steeds moeilijk, want ik denk wel eens dat ik de enige ben.Nee hoor, je bent niet de enige. Ik vind het gestoord. Ik geef zelf niet al te veel om leed uberhaupt, als het niet gaat om mensen waar mee ik iets heb. Maar een menselijk leven staat voor mij altijd boven een dierlijk leven. Dat iemand verdrietiger is om een eigen huisdier dat sterft dan een kind elders op de wereld, dat snap ik weer wel. Maar onbekend dier en onbekend mens, dan kies ik voor de mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 19 februari 2017 @ 12:51:

[...]



Nee hoor, je bent niet de enige. Ik vind het gestoord. Ik geef zelf niet al te veel om leed uberhaupt, als het niet gaat om mensen waar mee ik iets heb. Maar een menselijk leven staat voor mij altijd boven een dierlijk leven. Dat iemand verdrietiger is om een eigen huisdier dat sterft dan een kind elders op de wereld, dat snap ik weer wel. Maar onbekend dier en onbekend mens, dan kies ik voor de mens.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Je vraag of het ziek is weet ik niet. Ik denk dat het niet hele normale/gezonde gedachten zijn. Vooral wat je zegt over het niet meer willen leven en er geen waarde aan hechten.



Begrijp me niet verkeerd, ik heb namelijk precies hetzelfde. Ik vind er namelijk ook allemaal niks aan en denk er vaak aan dat ik opgelucht zou zijn als ik binnenkort dood zou gaan en van alles af ben. Ik ben dan chronisch depressief (met borderline). Daarop baseer ik dat het niet helemaal gezond is om zo te denken. En als ik kijk naar de mensen om mij heen die wel waarde aan hun leven hechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 19 februari 2017 @ 06:42:

Het klinkt alsof je heel erg beschadigd bent toen je zelf liefde en zorg nodig had. Niet ziek, maar wel alsof de mensen die je veilig hadden moeten grootbrengen ernstig tekort zijn geschoten.Dit deel klopt wel, wil niet te persoonlijk worden maar heb als kind nooit emotionele liefde gehad en ik vind het nu nog steeds niet fijn om complimenten te krijgen of om geknuffeld te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven