Geloof jij in leven na de dood?

18-02-2017 17:23 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, wat geloven jullie?



Ik geloof niks, hang ook geen religie aan. Ik heb de saaie mening dat je gewoon dood bent en alles stopt als eenmaal je hersenen stoppen met werken. Ik geloof niet dat je een ziel hebt.



Ook denk ik dat mensen willen geloven in een leven na de dood zodat ze minder bang zijn voor de dood, wat voor sommige wel een beladen onderwerp is. Dus, wat denken jullie en waarom? Vinden jullie dat een fijn idee?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Dood is dood. Er is dan niks meer.

Ik geloof niet in een leven na de dood.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Dat gelooof ik ook, maar het lijkt zo fijn om te geloven dat er iets moois is, alleen dat is zo moeilijk te geloven
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het wel heel graag geloven.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist handig om te geloven dat er helemaal niets is: dan hoef je het onbekende ook niet te vrezen.

Als er een hemel bestaat, zou er ook een hel moeten bestaan, en het lijkt mij afschuwelijk om daar terecht te komen.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
omdat ik christelijk, ben geloof ik in een leven na de dood.
quote:ladygaga_xx schreef op 18 februari 2017 @ 17:26:

Dat gelooof ik ook, maar het lijkt zo fijn om te geloven dat er iets moois is, alleen dat is zo moeilijk te gelovenAlles wat ik kan verzinnen qua paradijs is niet mooi genoeg om er eeuwig in door te brengen, dus ik hoop dat er na de dood niets is.
Ik geloof niet persee in leven na de dood. Maar ik kan ook niet voorstellen dat, laten we het de ziel noemen, er na de dood niet meer is. Dat ik er geen voorstelling bij kan maken, betekent niet dat ik er in geloof trouwens.
quote:madame-- schreef op 18 februari 2017 @ 17:30:

omdat ik christelijk, ben geloof ik in een leven na de dood.



Geloof je dan in leven na de dood omdat je christelijk bent, of geloof je er oprecht en vanuit jezelf daar in?



Het klinkt zo vanuit het geloof opgedragen. Het geloof zegt... dus dan is het zo...
Ik ben niet religieus, maar ben overtuigd van een leven na de dood.

Ik ben ook overtuigd van reïncarnatie en pre-existentie.



Ik heb die overtuigingen overigens niet om mezelf ergens mee te sussen, het is zoals het is.
quote:SaveAngie schreef op 18 februari 2017 @ 17:27:

Ik wil het wel heel graag geloven.



Dit.

Rationeel weet ik best dat het bij de dood gewoon ophoudt, maar ik zou het ook best willen geloven. Soort troost of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in een god ofzo maar ik geloof ook niet dat er na de dood niets meer is, het idee dat er over een paar jaar als mijn lichaam dood is niets meer is van mijn ziel, van wat ik ben, van mijn energie, nee daar geloof ik niet in. Ik geloof dat de ziel na de dood totale vrijheid heeft en ik dan kan doen wat ik wil en waar ik wil.
Ik hoop echt ontzettend dood te zijn. Gewoon niets meer, geen bewustzijn.



Ik begrijp wel waarom mensen (willen) geloven in leven na de dood. Het maakt het einde minder eng.
Ik heb geen flauw idee maar ik krijg altijd wel de kriebels van mensen die zeggen het te 'weten'.

We weten het pas als we doodgaan, of niet
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat er leven na de dood is. Niet een hemel of hel oid. Maar wel dat de ziel bewaard blijft. Ik heb zoveel onderzoeken gelezen over bijna dood ervaringen en de blik van wetenschappers die niet alles kunnen verklaren.



En ik hoop het ook zo hard <3



Verder zo nuchter als de pest Haha.
quote:graciak schreef op 18 februari 2017 @ 17:44:

Ik geloof dat er leven na de dood is. Niet een hemel of hel oid. Maar wel dat de ziel bewaard blijft. Ik heb zoveel onderzoeken gelezen over bijna dood ervaringen en de blik van wetenschappers die niet alles kunnen verklaren.



En ik hoop het ook zo hard <3



Verder zo nuchter als de pest Haha.Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Meliora- schreef op 18 februari 2017 @ 17:33:

Ik geloof niet persee in leven na de dood. Maar ik kan ook niet voorstellen dat, laten we het de ziel noemen, er na de dood niet meer is. Dat ik er geen voorstelling bij kan maken, betekent niet dat ik er in geloof trouwens.Dit denk ik dus ook! Je kunt het niet weten, dus het maakt ook niets uit wat je gelooft. Want wat je ook gelooft, dan is dat de waarheid voor JOU. Niets is fout om te geloven in dit geval, omdat er geen bewijs is.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hoorde dat ik niet oud zou gaan worden ben ik een tijdje heel sterk bezig geweest met 'de dood en wat daarna dan.....' Vond het ook heel boeiend om de verschillende geloven van mensen te horen maar ik ben daarmee gestopt toen de verhalen van 'ja maar je gelooft niet dus je gaat naar de hel/een slechte wereld/hoe je het ook maar wil noemen' Ik vind het heel mooi dat mensen kracht halen uit een geloof maar ik vind ook dat je mensen moet laten geloven wat ze willen en dat als iemand niet gelooft het OOK goed is. Jammer dat er nog steeds heel veel mensen zijn die dat niet kunnen accepteren. Ik heb ook wel gevraagd waarom ze dan niet accepteerden dat ik niet in een god geloof en dan kwam het verhaal van 'je kent de waarheid gewoon nog niet want ik WEET de waarheid.....' nou inderdaad, niemand weet de waarheid, dat is onmogelijk
Ik geloof niet in iets na de dood. Wat is dat is en zo niet, dan niet.
quote:BridgetteDubois schreef op 18 februari 2017 @ 17:42:

Ik heb geen flauw idee maar ik krijg altijd wel de kriebels van mensen die zeggen het te 'weten'.

We weten het pas als we doodgaan, of niet

Misschien hebben die mensen wel ervaringen waar jij nog niet aan toe gekomen bent.



Ik vind het triest dat mensen zichzelf zo slecht kennen dat ze er zelfs van overtuigd zijn geen ziel te hebben. Het lijkt mij de allereerste taak die je hebt om jezelf te leren kennen en te weten hoe je in elkaar steekt.
Nee.
Ik geloof zeker in leven na de dood, geesten, entiteiten, de hele rambam. Alsnog ben ik redelijk bang voor de dood, het is een vorm van controle loslaten en daar ben ik heel slecht in. Ik ben bang om te weten dat ik doodgaan (en dan bedoel ik kort van tevoren, niet bij ziekte) en er niks meer aan te kunnen doen.



Maar goed, er is zeker leven na de dood. Daar is voor mij genoeg bewijs van.
quote:Dragisa schreef op 18 februari 2017 @ 17:41:

Ik hoop echt ontzettend dood te zijn. Gewoon niets meer, geen bewustzijn.



Ik begrijp wel waarom mensen (willen) geloven in leven na de dood. Het maakt het einde minder eng.

Een beetje dood? Nee



Behoorlijk dood? Nee



ONTZETTEND dood!



Alle reacties Link kopieren
Ik zef altijd misschien is er wel iets maar of ik dat echt geloof?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet dat er iets is na de dood.

Volgens mij gaat gewoon het lampje uit en weg is alles.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven