Geloof jij in leven na de dood?

18-02-2017 17:23 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, wat geloven jullie?



Ik geloof niks, hang ook geen religie aan. Ik heb de saaie mening dat je gewoon dood bent en alles stopt als eenmaal je hersenen stoppen met werken. Ik geloof niet dat je een ziel hebt.



Ook denk ik dat mensen willen geloven in een leven na de dood zodat ze minder bang zijn voor de dood, wat voor sommige wel een beladen onderwerp is. Dus, wat denken jullie en waarom? Vinden jullie dat een fijn idee?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 17:21:

Wat ik vaak merk is dat de gelovigen soms nogal arrogant overkomen en zich verheven boven ons naieve atheisten voelen. Beetje jammer, wij hebben geen bewijs dat er geen leven na de dood is maar gelovigen hebben ook geen bewijs dat er wel leven na de dood is al willen ze dat natuurlijk wel graag. Er is geen bewijs mensen, deal daarmee, dring je niet op en doe niet alsof je god zelf bent met al die zgn wijsheden.



Ik vind dat je je hersenen bent, en dat er geen ziel is, dat je functioneert, voelt, en handelt met je hersenen die ook deels je karakter ( volgens sommigen de ziel ) vormen. Gelovigen zeggen dat er wel een ziel is en ik onzin praat. Wie er gelijk heeft weet niemand en laten we fijn in het midden liggen.Ben benieuwd wat voor kaarten je hypothetisch gesproken stuurt met valentijn, van die grijze met hersenen erop?
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 17:21:

[...]



Ga eens naar een spirituele beurs en steek daar je licht op. Er zijn veel mensen die misschien wel iets voor je kunnen betekenen en dan kan je proeven van die wereld zonder dat je er gelijk volop mee bezig hoeft te zijn.

Dan kan je zelf ervaren en heb je de ervaringen van anderen niet nodig.Ik ben ooit naar zo'n beurs geweest. Ik voelde me zwaar bedrogen naderhand. En ik heb daar echt met verschillende mensen gesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:32:

[...]



Ben benieuwd wat voor kaarten je hypothetisch gesproken stuurt met valentijn, van die grijze met hersenen erop?Valentijn, je bedoelt die commerciele dag waarbij je moet laten zien hoeveel je om je geliefde geeft? Sorry, maar dat doe ik elke dag wel en heb ik geen Valentijnsdag voor nodig.
I rest my case.
Ook weer de kunst kaf van koren te scheiden. New Age is dodgy business, net als religie, politiek, media, viva forum etc
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het wel, iig de ziel die een ander leven gaat bezitten.



Heb verder geen geloof die ik geloof...:P
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 17:34:

[...]





Valentijn, je bedoelt die commerciele dag waarbij je moet laten zien hoeveel je om je geliefde geeft? Sorry, maar dat doe ik elke dag wel en heb ik geen Valentijnsdag voor nodig.Gelukkig m'n beste jongedame, je hebt een hart!!
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:32:

[...]



Ben benieuwd wat voor kaarten je hypothetisch gesproken stuurt met valentijn, van die grijze met hersenen erop?Ik heb mijn man (niet voor Valentijn) eens een kaartje gestuurd waarop stond 'you make my dopamine levels go silly' ja...
Ik vraag me btw af hoeveel ongelovigen zich de kaarten laten leggen hier op 't Viva forum, door een forummer waarvan men niet weet wat z'n (spirituele) intenties en level zijn en met welke kaarten hij (al dan niet) werkt ...
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:43:

Ik vraag me btw af hoeveel ongelovigen alhier de kaarten laten leggen hier op 't Viva forum, door een forummer waarvan men niet weet wat z'n (spirituele) intenties en level zijn en van welke kaarten hij zich bedient...Goeie vraag! Mijn inbox explodeerde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:43:

Ik vraag me btw af hoeveel ongelovigen alhier de kaarten laten leggen hier op 't Viva forum, door een forummer waarvan men niet weet wat z'n (spirituele) intenties en level zijn en van welke kaarten hij zich bedient...Ik niet iig. Is meestal veel te algemeen, en de kaarten en hun verhaal zijn iets waar iedereen zich wel in kan herkennen.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 17:44:

[...]



Goeie vraag! Mijn inbox explodeerde.Ah er zijn meerdere kaartleggers...
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:47:

[...]



Ah er zijn meerdere kaartleggers...

Al 35 jaar.

De twee topics die nog lopen zijn hard op weg naar de drieduizend posts.
Alle reacties Link kopieren
Behalve over politiek moet je het ook nooit hebben over geloof met de mensen die je nabij staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
mag je dan geen kaarten laten leggen?, omdat je niet in het hiernamaals of leven na de dood gelooft,,



en dan zeggen dat ik niet chill ben?
anoniem_314585 wijzigde dit bericht op 19-02-2017 18:00
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
die dames op rtl iedere morgen met het programma dit is mijn toekomst zijn smerige oplichters die mensen kaal plukken door een fake toekomst te voorspellen via een sms van 2 euro of vies duur telefoongesprek. zij zetten God nou niet bepaald in een go(e)d daglicht. en kaartenleggers, meh er zullen er vast een paar zijn die het goed bedoelen maar ook daar geloof ik niet in, laat mijn toekomst niet voorspellen en het komt zoals het komt.
quote:chillzone schreef op 19 februari 2017 @ 18:00:

mag je dan geen kaarten laten leggen?, omdat je niet in het hiernamaals of leven na de dood gelooft,,



en dan zeggen dat ik niet chill ben?

Haha, inderdaad ja.

Als ik kaarten gelegd zou willen hebben, dan kan ik dat zelf. Daar hoef je geen spirituele inslag voor te hebben. Beter van niet, denk ik eigenlijk Ik heb zelf tarotkaarten in huis omdat ik de archetypes erg interessant vind. Ik zou ze prima voor iemand kunnen leggen (maar doe dat niet! Dus geen PB's )
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 19 februari 2017 @ 18:04:

[...]



Haha, inderdaad ja.

Als ik kaarten gelegd zou willen hebben, dan kan ik dat zelf. Daar hoef je geen spirituele inslag voor te hebben. Beter van niet, denk ik eigenlijk Ik heb zelf tarotkaarten in huis omdat ik de archetypes erg interessant vind. Ik zou ze prima voor iemand kunnen leggen (maar doe dat niet! Dus geen PB's )inderdaad we hebben allemaal een pakje in huis liggen!, al vind ik het fijner als iemand anders het doet!, ik haal zelf altijd de dood uit het stok kaarten
Alle reacties Link kopieren
quote:chillzone schreef op 19 februari 2017 @ 18:09:

[...]





inderdaad we hebben allemaal een pakje in huis liggen!, al vind ik het fijner als iemand anders het doet!, ik haal zelf altijd de dood uit het stok kaarten maar de dood is in dit geval toch iets positiefs ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 18:10:

[...]





maar de dood is in dit geval toch iets positiefs ? was een grapje hoor!,
Tarot in handen van een leek is even significant als horoscopen lezen in de krant. Entertainment van de onderste plank... En dan heb ik het nog niet eens over het deck. Rider Waite bv is een zeer inaccuraat deck, wat symbolen, vormen en kleuren betreft, en vind z'n oorsprong ook nog eens in dubieus occulte hoek : Waite, Levi, Crowley (je weet wel, die satanische kindermoordenaar) etc...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 18:38:

Tarot in handen van een leek is even significant als horoscopen lezen in de krant. Entertainment van de onderste plank... En dan heb ik het nog niet eens over het deck. Rider Waite bv is een zeer inaccuraat deck, wat symbolen, vormen en kleuren betreft, en vind z'n oorsprong ook nog eens in dubieus occulte hoek : Waite, Levi, Crowley (je weet wel, die satanische kindermoordenaar) etc...ja dat wel, maar lees wel af en toe mijn horoscoop ff kijken of het klopt leuk!!
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 18:02:

die dames op rtl iedere morgen met het programma dit is mijn toekomst zijn smerige oplichters die mensen kaal plukken door een fake toekomst te voorspellen via een sms van 2 euro of vies duur telefoongesprek. zij zetten God nou niet bepaald in een go(e)d daglicht. en kaartenleggers, meh er zullen er vast een paar zijn die het goed bedoelen maar ook daar geloof ik niet in, laat mijn toekomst niet voorspellen en het komt zoals het komt.Daar zit ik inderdaad wel eens met verbazing naar te kijken.
Ik las ooit zo'n horoscoopje uit de gids aan iemand voor, reageerde ze met ''ja, da's helemaal Kreeft!'' (haar horoscoop dus) of zo, terwijl het voor Ram was.
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 18:38:

Tarot in handen van een leek is even significant als horoscopen lezen in de krant. Entertainment van de onderste plank... En dan heb ik het nog niet eens over het deck. Rider Waite bv is een zeer inaccuraat deck, wat symbolen, vormen en kleuren betreft, en vind z'n oorsprong ook nog eens in dubieus occulte hoek : Waite, Levi, Crowley (je weet wel, die satanische kindermoordenaar) etc...









Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven