Geloof jij in leven na de dood?

18-02-2017 17:23 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, wat geloven jullie?



Ik geloof niks, hang ook geen religie aan. Ik heb de saaie mening dat je gewoon dood bent en alles stopt als eenmaal je hersenen stoppen met werken. Ik geloof niet dat je een ziel hebt.



Ook denk ik dat mensen willen geloven in een leven na de dood zodat ze minder bang zijn voor de dood, wat voor sommige wel een beladen onderwerp is. Dus, wat denken jullie en waarom? Vinden jullie dat een fijn idee?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 19 februari 2017 @ 18:46:

Ik las ooit zo'n horoscoopje uit de gids aan iemand voor, reageerde ze met ''ja, da's helemaal Kreeft!'' (haar horoscoop dus) of zo, terwijl het voor Ram was. ja maar ze weten het zo te brengen dat het voor iedereen herkenbaar is!, ik zit ook altijd ow ja dat klopt!!
quote:chillzone schreef op 19 februari 2017 @ 18:42:

[...]





ja dat wel, maar lees wel af en toe mijn horoscoop ff kijken of het klopt leuk!!Klinkt vies, maar ik poep vaak letters waar ik dan weer m'n dag uit kan voorspellen... True story
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het niet, vooral geen reïncarnatie, ik wil niet nog een keer.

Ik geloof wel in een leven na mijn door,voor een ander.

Orgaandonatie, een ander een leven geven als die van mij niet langer kan voortbestaan.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 18:49:

[...]











Tja een esoterist is geen volgeling of gelovige... Ik zal maar geen boekje open doen over de dalai lama (wel kleine letters)... Das pas echt een... Nou ja zowat het omgekeerde van wat men over hem denkt...
quote:ardni schreef op 19 februari 2017 @ 19:32:

Ik hoop het niet, vooral geen reïncarnatie, ik wil niet nog een keer.

Ik geloof wel in een leven na mijn door,voor een ander.

Orgaandonatie, een ander een leven geven als die van mij niet langer kan voortbestaan.Doet me denken aan die docu, waarin iemand die een orgaan kreeg van een overledene, plotseling allerlei karaktereigenschappen van de overledene, die hij nooit had gekend, begon te tonen. Van naar een bepaalde Mac gaan, waar hij voorheen nooit kwam, en bepaalde specifieke dingen bestellen, tot haar specifieke koosnaampje zeggen toen hij de vrouw van de overledene voor het eerst ontmoette...
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 19:35:

[...]



Tja een esoterist is geen volgeling of gelovige... Ik zal maar geen boekje open doen over de dalai lama (wel kleine letters)... Das pas echt een... Nou ja zowat het omgekeerde van wat men over hem denkt...

Crowley was een vreemde man die zich bezig hield met orgies en wat men toen perversiteiten noemde zoals bisexualiteit, perversiteiten waar nu meneer en mevrouw Jansen voor naar een club gaan en geen haan die er naar kraait.

Crowley had er maling aan wat men over hem dacht en was trots op de benaming de slechtste man ter wereld, maar je moet het in het tijdsgewricht zien, dat wat destijds onmogelijk fout was, is nu de normaalste zaak van de wereld.

De roddel dat hij een satanistische kindermoordenaar was is een flagrante leugen, die man heeft nooit een moord gepleegd.



Overigens, Crowley heeft nooit enige invloed gehad op de inhoud van de tarot, hij heeft er alleen maar over geschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 17:38:

[...]



Gelukkig m'n beste jongedame, je hebt een hart!!



Een hart,je hebt hersenen

Liefde is dopamine,serotonine,oxytocine,adrenaline en weet ik veel wat nog meer.



Liefde heeft niks te maken met hart en ziel
quote:ardni schreef op 19 februari 2017 @ 20:05:

[...]





Een hart,je hebt hersenen

Liefde is dopamine,serotonine,oxytocine,adrenaline en weet ik veel wat nog meer.



Liefde heeft niks te maken met hart en ziel Je vergeet heroïne, aspirine, en wasmachine...
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 20:56:

[...]



Je vergeet heroïne, aspirine, en wasmachine...Maar het is toch zo? Het hart is een orgaan dat bloed rondpompt. Met liefde heeft het niks te maken.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 19:49:

[...]



Crowley was een vreemde man die zich bezig hield met orgies en wat men toen perversiteiten noemde zoals bisexualiteit, perversiteiten waar nu meneer en mevrouw Jansen voor naar een club gaan en geen haan die er naar kraait.

Crowley had er maling aan wat men over hem dacht en was trots op de benaming de slechtste man ter wereld, maar je moet het in het tijdsgewricht zien, dat wat destijds onmogelijk fout was, is nu de normaalste zaak van de wereld.

De roddel dat hij een satanistische kindermoordenaar was is een flagrante leugen, die man heeft nooit een moord gepleegd.



Overigens, Crowley heeft nooit enige invloed gehad op de inhoud van de tarot, hij heeft er alleen maar over geschreven.Ik heb geen enkel belang bij het recht praten wat krom is. Tevens is niet alle informatie op het net te binden, zelfs niet in boeken. Zelfs rozenkruisers en vrijmetselaars weten niet wat er in de hoogste regionen van hun orde gebeurt en waarom. Esoterie is esoterie. Hoe dan ook Crowley, een zieke geest... Was een prominent lid van de Golden Dawn orde. Daar vind de Rider Waite tarot z'n oorsprong. De orde van GD had banden met de nazi's én Churchill. Crowley behoort tot de inspirators van Hitler. Hij propageerde niet alleen het offeren van mensen, hij gaf ook het offeren van kinderen zelf toe. Hij legt eea uit in zijn boek "Magick In Theory and Practice"....
quote:lux. schreef op 19 februari 2017 @ 21:01:

[...]





Maar het is toch zo? Het hart is een orgaan dat bloed rondpompt. Met liefde heeft het niks te maken.tja ik had ook liever een grote teen gezien als symbool van de liefde maar ja overal en altijd werd/wordt het hart gebruikt ...

Ik vraag me ook wel eens af waarom de Atlantische oceaan zo heet. Of waarom we spreken van de Nederlandse leeuw. Leeuwen komen hier helemaal niet voor. Waarom geen dikbilkoe?...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, moet ik de aluminiumfolie erbij pakken.



ik ben vanuit mijn katholieke opvoeders,middels de Rozenkruisers,binnengehengeld door mijn naar de pinkstergemeente overgelopen ouders atheïst geworden.



Eigenlijk was ik dat altijd al,als kind ook al, maar dat kan niet als je uit een gelovig nest komt,dus ga je op zoek.

Vervolgens verdwaal je totdat je beseft dat je een eigen mening mag en kan hebben en die is ook prima.
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:24:

[...]

tja ik had ook liever een grote teen gezien als symbool van de liefde maar ja overal en altijd werd/wordt het hart gebruikt ...

Ik vraag me ook wel eens af waarom de Atlantische oceaan zo heet. Of waarom we spreken van de Nederlandse leeuw. Leeuwen komen hier helemaal niet voor. Waarom geen dikbilkoe?...Ja, dus het is puur een uitdrukking inderdaad. Dus dan is het toch niet raar wat ze zegt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:24:

[...]

tja ik had ook liever een grote teen gezien als symbool van de liefde maar ja overal en altijd werd/wordt het hart gebruikt ...

Ik vraag me ook wel eens af waarom de Atlantische oceaan zo heet. Of waarom we spreken van de Nederlandse leeuw. Leeuwen komen hier helemaal niet voor. Waarom geen dikbilkoe?...



Het is erg logisch dat er overal een hart gebruikt wordt, als je een beetje nadenkt.

Vroeger begreep men niet dat de essentie ,de persoonlijkheid, eigenlijk het leven of dood zijn wordt bepaald door de hersenen.

Men is er toch lang vanuit gegaan dat het hart dat bepaalde.



Als je zenuwachtig bent voor belangrijke life events, dan gaat je hart sneller kloppen, eigenlijk is het gewoon een vorm van stress.



Niks geks
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:18:

[...]



Ik heb geen enkel belang bij het recht praten wat krom is. Tevens is niet alle informatie op het net te binden, zelfs niet in boeken. Zelfs rozenkruisers en vrijmetselaars weten niet wat er in de hoogste regionen van hun orde gebeurt en waarom. Esoterie is esoterie. Hoe dan ook Crowley, een zieke geest... Was een prominent lid van de Golden Dawn orde. Daar vind de Rider Waite tarot z'n oorsprong. De orde van GD had banden met de nazi's én Churchill. Crowley behoort tot de inspirators van Hitler. Hij propageerde niet alleen het offeren van mensen, hij gaf ook het offeren van kinderen zelf toe. Hij legt eea uit in zijn boek "Magick In Theory and Practice"....

Ik zal alleen op de Tarot ingaan, want ik heb ook geen zin om recht en krom te keren.



Tarot stamt uit de 15de eeuw en Waite heeft dat deck, met de symboliek geïnspireerd uit die tijd, laten maken door een vriendin van hem. Hij heeft zelf in het begin van de vorige eeuw een boek geschreven waarin uitleg wordt gegeven hoe die kaarten te gebruiken. Er is niets occult aan tarot te vinden, hoewel ze er vast voor gebruikt kunnen worden is mijn ervaring dat de kaarten allemaal even zuiver zijn en er niets laakbaars aan te vinden is. Alles is voor kwade zaken te gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat het op zich kwaad is, anders had ik de afgelopen 35 jaar wel iets gemerkt.
Denk wat je wilt. De dictatuur van het geprogrammeerde brein kent geen grenzen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:39:

Denk wat je wilt. De dictatuur van het geprogrammeerde brein kent geen grenzen...



De dictatuur, juist ja,ik noem mezelf geen meester.

Jij zal wel geloven dat het een dictatuur is.



Ik geloof niet in bepaalde soorten hiërarchie, ieder zijn ding.



Ik sluit me aan bij je motto.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 21:36:

[...]



Ik zal alleen op de Tarot ingaan, want ik heb ook geen zin om recht en krom te keren.



Tarot stamt uit de 15de eeuw en Waite heeft dat deck, met de symboliek geïnspireerd uit die tijd, laten maken door een vriendin van hem laten maken. Hij heeft zelf in het begin van de vorige eeuw een boek geschreven waarin uitleg wordt gegeven hoe die kaarten te gebruiken. Er is niets occult aan tarot te vinden, hoewel ze er vast voor gebruikt kunnen worden is mijn ervaring dat de kaarten allemaal even zuiver zijn en er niets laakbaars aan te vinden is. Alles is voor kwade zaken te gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat het op zich kwaad is, anders had ik de afgelopen 35 jaar wel iets gemerkt.Je voelt je aangevallen lijkt het. Niets is minder waar. Ik ben wel zeer kritisch en kan ook in de praktijk, dus niet alleen als interheld, dingen laten zien. Rider Waite heeft niet al zijn kennis in de tarot en z'n interpretatie gestopt. Hij was een ingewijde en beschermde zijn kennis. Ik heb alles wat los en vast zat aan New Age bestudeerd en ben na esoterische verdieping mijn eigen criticus geworden. Zuivere esoterie is neutraal bijna wetenschappelijk, maar glashard. Ik heb echter vrienden en kennissen met diverse overtuigingen. Wetenschappers, religieuze mensen, Lichtwerkers, Ayuhuasca begeleiders, Ashtar Commando representanten, yoga leraren etcetera. Verschillende denkbeelden die ik vanuit mijn esoterische visie tegemoettreed...
quote:ardni schreef op 19 februari 2017 @ 21:47:

[...]





De dictatuur, juist ja,ik noem mezelf geen meester.

Jij zal wel geloven dat het een dictatuur is.



Ik geloof niet in bepaalde soorten hiërarchie, ieder zijn ding.



Ik sluit me aan bij je motto.Thx Indra!
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:51:

[...]



Je voelt je aangevallen lijkt het. Niets is minder waar. Ik ben wel zeer kritisch en kan ook in de praktijk, dus niet alleen als interheld, dingen laten zien. Rider Waite heeft niet al zijn kennis in de tarot en z'n interpretatie gestopt. Hij was een ingewijde en beschermde zijn kennis. Ik heb alles wat los en vast zat aan New Age bestudeerd en ben na esoterische verdieping mijn eigen criticus geworden. Zuivere esoterie is neutraal bijna wetenschappelijk, maar glashard. Ik heb echter vrienden en kennissen met diverse overtuigingen. Wetenschappers, religieuze mensen, Lichtwerkers, Ayuhuasca begeleiders, Ashtar Commando representanten, yoga leraren etcetera. Verschillende denkbeelden die ik vanuit mijn esoterische visie tegemoettreed...

Als ik me aangevallen voel, waarom ga jij dan in de verdediging? Waarom wil je iets bewijzen?



Ik ben niet onder de indruk van esoterie, het bewandeld paden waar ik me niet toe aangetrokken voel.

Ik zoek mijn zaken in het licht, daar voel ik me meer in thuis en daar haal ik ook mijn kennis vandaan.



Wat betreft je mening over de tarot. Je zal de Crowley Thot tarot wel bedoelen en daar kan ik me van alles bij voorstellen



Maar goed, goed dat je er over begonnen bent, want nu snap ik waar het allemaal vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 21:54:

[...]



Thx Indra!



Ah het hindoeïsme is je ook niet vreemd.

Zou ook vreemd zijn, als het wel zo was.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 21:59:

[...]



Als ik me aangevallen voel, waarom ga jij dan in de verdediging? Waarom wil je iets bewijzen?



Ik ben niet onder de indruk van esoterie, het bewandeld paden waar ik me niet toe aangetrokken voel.

Ik zoek mijn zaken in het licht, daar voel ik me meer in thuis en daar haal ik ook mijn kennis vandaan.



Wat betreft je mening over de tarot. Je zal de Crowley Thot tarot wel bedoelen en daar kan ik me van alles bij voorstellen



Maar goed, goed dat je er over begonnen bent, want nu snap ik waar het allemaal vandaan komt.

Ik bespeur een bepaalde toon. OK ik kan het ook maar laten, want totaal niet belangrijk wat mensen vinden van mijn kennis (niet te verwarren met mening).

Maar ik ben een beetje koppig. Dus vooruit.

Allereerst, ik zei: het líjkt of je je aangevallen voelt. Net zoals het lijkt of ik iets wil bewijzen. Ik reageer hier en daar op onzin in een topic over zaken waar ik me mee bezighoudt en het eea over weet. That's it...

Ten tweede, Esoterie bewandelt geen paden. Spiritualiteit, en New Age bewandelen esoterische paden. Esoterie is de wetenschap, de essentie waar spiritualiteit slechts een uiting van is.

Verder heb ik het, zoals inmiddels meerdere keren gezegd, over de Rider Waite tarot. Geen mening, feit.

Tenslotte, als je weet waar dingen vandaan komen op basis van wat woorden in een topic op een forum van een tijdschrift, ben je wel heel savant...
quote:ardni schreef op 19 februari 2017 @ 22:11:

[...]





Ah het hindoeïsme is je ook niet vreemd.

Zou ook vreemd zijn, als het wel zo was.Van voetballen weet ik anders niks hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 19 februari 2017 @ 22:22:

[...]



Van voetballen weet ik anders niks hoor...



Ik ook niet ,ik ben een gelegenheid supporter van een (winnend) Oranje,omdat ik het gezellig vind niet vanwege de sport

Maar ik dwaal af,offtopic, bedtijd ,sorry TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven