Gezond of niet gezond?

12-02-2013 21:38 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



even korte samenvatting: huis hier heeft rolluiken. Bij dagen dat ik met rust gelaten wilt worden, blijft de rolluik hele dag zo goed als dicht. Andere dagen staat hij gewoon open, of gaat hij mee met de zon die hier binnenschijnt.



Schoonmoeder en mijn moeder vinden dat ongezond. Mijn moeder zegt ook dat het provocerend is omdat het verdacht overkomt zo de rolluiken dicht. Terwijl er, even voor alle duidelijkheid, GEEN verdachte zaken gaande zijn.



Ik vind dat niet ongezond eigenlijk, en in mijn ogen zeker niet provocerend, aangezien ik er verder ook niemand schade mee berokken. Voor mij is dat gewoon een "dagje voor mezelf". Mijn vriend heeft er geen problemen mee, en doet dat zelf ook op dagen dat hij met rust gelaten wilt worden.



Dus zit ik nu met de vragen: wat denken jullie ervan? Wanneer word iets als provocerend of ongezond gezien door jullie? Laatste vraag is een beetje in het algemeen gesteld, hoeft niet perse op deze situatie genomen te worden.



Het is ook niet de bedoeling dat het om "gelijk halen" gaat, eerder om jullie mening/inzichten te lezen en die dan met mijn eigen mening te vergelijken. Ik zit een beetje met het idee dat mijn moeder bv nogal "in the box" denkt en daardoor zo reageert, en ik misschien teveel "out the box" denk, waardoor ik zo reageer.



Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Waauw superlekker, bonbons. Heb ze 1x mogen maken op de koksopleiding.
Ik zou het wel raar vinden ja...
Alle reacties Link kopieren
quote:mysterious- schreef op 12 februari 2013 @ 21:39:

Waauw superlekker, bonbons. Heb ze 1x mogen maken op de koksopleiding.Verkeerde topic toevallig ?
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 februari 2013 @ 21:40:

Ik zou het wel raar vinden ja...En waarom zou je het raar vinden? Omdat de rolluik niet open is of andere redenen?
Alle reacties Link kopieren
Tja...meerdere dagen per week in een huis zonder daglicht lijkt mij ook niet gezond. Als je het heel af en toe doet maakt het weinig uit denk ik.



Ik moet er zelf overigens niet aan denken, lijkt mij helemaal niks de hele dag zonder daglicht.



En of het provocerend is...geen idee. Het ziet er niet "gezellig" uit, een huis met dichte rolluiken, maar of je je daar iets van moet aantrekken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonovrouw schreef op 12 februari 2013 @ 21:41:

Tja...meerdere dagen per week in een huis zonder daglicht lijkt mij ook niet gezond. Als je het heel af en toe doet maakt het weinig uit denk ik.



Ik moet er zelf overigens niet aan denken, lijkt mij helemaal niks de hele dag zonder daglicht.



En of het provocerend is...geen idee. Het ziet er niet "gezellig" uit, een huis met dichte rolluiken, maar of je je daar iets van moet aantrekken...Het is niet meerdere dagen, hooguit een dag per week. En het is alleen de voorste rolluik, dus is niet dat ik dan helemaal in donker zit.
Hoezo met rust gelaten worden? Is het normaal de zoete inval bij jou?



Ikzelf moet er niet aan denken om de hele dag in zo'n donker hol met de rolluiken dicht te zitten, maar het provocerende waar je moeder van spreekt, zie ik niet zo.
quote:flutzel schreef op 12 februari 2013 @ 21:41:

[...]





En waarom zou je het raar vinden? Omdat de rolluik niet open is of andere redenen?Als er een rolluik omlaag zit, is het voor mij een teken dat iemand slaapt. En ja, als zo'n ding dan de hele dag omlaag blijft, vind ik dat raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 12 februari 2013 @ 21:45:

Hoezo met rust gelaten worden? Is het normaal de zoete inval bij jou?



Ikzelf moet er niet aan denken om de hele dag in zo'n donker hol met de rolluiken dicht te zitten, maar het provocerende waar je moeder van spreekt, zie ik niet zo.Het is hier wel een in en uit geloop bij momenten ja. En dan wil ik soms een dagje met helemaal geen bezoek. En ik zit echt niet in een donker hol, woonkamer heeft twee grote joekels van ramen en huis heeft ramen zat, is ook alleen maar de rolluik aan de straatkant die dicht is op zo een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij vaak af hoe de mensen uit huis komen als ik eens huis met rolluiken zie. En dan heb ik het over brand o.i.d. Met nood je huis uitmoeten. Gaat het op electriciteit? Kan je het op een andere manier openen als het moet?



Heb je overdag ramen open om te luchten? Dagje en af en toe lijkt mij niet raar als je je er prettig mij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Leven en laten leven, al wil je onder de grond leven, mag je zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 februari 2013 @ 21:47:

[...]





Als er een rolluik omlaag zit, is het voor mij een teken dat iemand slaapt. En ja, als zo'n ding dan de hele dag omlaag blijft, vind ik dat raar.Ah ok zo, had ik ook nog niet eens aan gedacht eigenlijk Maar is ook niet zo dat ik dan hele dag slaap, ik ben dan nog altijd zelfde tijd als anders wakker.
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je je druk om?
Maar belt er dan ook niemand aan als je dat rolluik dicht laat, als een soort code ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn gordijnen soms dagen achter elkaar niet open, het kan me wat als iemand anders daar iets van vindt. Mijn huis, mijn gordijnen.



Kan ik lekker heel de dag in mijn nakie rondlopen, en doen waar ik zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 12 februari 2013 @ 21:47:

Ik vraag mij vaak af hoe de mensen uit huis komen als ik eens huis met rolluiken zie. En dan heb ik het over brand o.i.d. Met nood je huis uitmoeten. Gaat het op electriciteit? Kan je het op een andere manier openen als het moet?



Heb je overdag ramen open om te luchten? Dagje en af en toe lijkt mij niet raar als je je er prettig mij voelt.Is alleen de voorste rolluik, en de ramen staan hier dagelijks open voor verluchting in huis. En het is gewoon een handmatig systeem. En is hooguit een dag per week, meer echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik doe het zelf ook, alleen heb ik geen rolluiken maar gordijnen.

Mijn vriend doet ze altijd open in de morgen, ik sta later op en als ik beneden kom doe ik ze soms weer dicht. Meestal dagen dat ik de hele dag thuis ben aan het studeren of luiwammessen. Dan heb ik er geen zin dat als ik op de bank zit te laptoppen mensen die langslopen me kunnen zien. Soms zit ik de hele dag in huispak onder dekentje. De lekkere overbuurman hoeft dat niet te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 12 februari 2013 @ 21:47:

Leven en laten leven, al wil je onder de grond leven, mag je zelf weten.Dat denk ik dus ook, maar omdat mijn moeder en schoonmoeder heel anders reageerde ben ik dus na gaan denken of ik nou zo raar denk.
Alle reacties Link kopieren
quote:yuna86 schreef op 12 februari 2013 @ 21:49:

Waar maak je je druk om?Ik maak me niet druk, ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen hier tegenover stonden en wat hun mening was.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 12 februari 2013 @ 21:49:

Maar belt er dan ook niemand aan als je dat rolluik dicht laat, als een soort code ofzo?Nee, belt dan niemand aan en komt niemand. Schoonmoeder weet het van haar zoon zijn "rolluikgedrag" dat hij dan een dag rust wilt, dus ze komt dan ook niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:usena schreef op 12 februari 2013 @ 21:51:

Ik doe mijn gordijnen soms dagen achter elkaar niet open, het kan me wat als iemand anders daar iets van vindt. Mijn huis, mijn gordijnen.



Kan ik lekker heel de dag in mijn nakie rondlopen, en doen waar ik zin in heb.
Dan werkt jullie systeem dus. Prima toch? jullie huis, jullie rolluik.
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen wat je zelf wil
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 12 februari 2013 @ 21:57:

Dan werkt jullie systeem dus. Prima toch? jullie huis, jullie rolluik.Voor ons is het prima, maar is omdat mijn moeder er nu herhaaldelijk (elk gesprek) op msn erover begint te praten. Dus ik begin me echt af te vragen of ik nou echt zo raar ben, omdat ik dus zoiets heb van :" zolang wij ons daar goed bij voelen is het toch goed? "

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven