Gezond of niet gezond?

12-02-2013 21:38 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



even korte samenvatting: huis hier heeft rolluiken. Bij dagen dat ik met rust gelaten wilt worden, blijft de rolluik hele dag zo goed als dicht. Andere dagen staat hij gewoon open, of gaat hij mee met de zon die hier binnenschijnt.



Schoonmoeder en mijn moeder vinden dat ongezond. Mijn moeder zegt ook dat het provocerend is omdat het verdacht overkomt zo de rolluiken dicht. Terwijl er, even voor alle duidelijkheid, GEEN verdachte zaken gaande zijn.



Ik vind dat niet ongezond eigenlijk, en in mijn ogen zeker niet provocerend, aangezien ik er verder ook niemand schade mee berokken. Voor mij is dat gewoon een "dagje voor mezelf". Mijn vriend heeft er geen problemen mee, en doet dat zelf ook op dagen dat hij met rust gelaten wilt worden.



Dus zit ik nu met de vragen: wat denken jullie ervan? Wanneer word iets als provocerend of ongezond gezien door jullie? Laatste vraag is een beetje in het algemeen gesteld, hoeft niet perse op deze situatie genomen te worden.



Het is ook niet de bedoeling dat het om "gelijk halen" gaat, eerder om jullie mening/inzichten te lezen en die dan met mijn eigen mening te vergelijken. Ik zit een beetje met het idee dat mijn moeder bv nogal "in the box" denkt en daardoor zo reageert, en ik misschien teveel "out the box" denk, waardoor ik zo reageer.



Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de rolluiken ook wel eens dicht overdag. Bijvoorbeeld als we allemaal vroeg moeten beginnen en niemand eraan denkt om ze open te maken, maar soms ook om me een dagje af te zonderen. Wel grappig, toen ik hoogzwanger was heb ik ze ook een dagje dichtgelaten, ik lag de hele dag in bed omdat ik al nachten niet geslapen had. De buurvrouw dacht meteen dat ik aan het bevallen was!
Alle reacties Link kopieren
Ok...als er gewoon licht is in jullie huis (en er anders allerlei schoonfamilie ed binnenstruint) dan geef ik je groot gelijk

Lekker dicht laten af en toe!
Alle reacties Link kopieren
Is juist heerlijk als het donker is. Ik heb een bloedhekel aan de zomer, dan gaan hier de gordijnen dicht en blijven de hele dag ook dicht. Zalig......
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de luxaflex altijd dicht. Tenminste je kunt niet van buiten naar binnen kijken. Ook wel eens opmerkingen over gehad.
Ik heb een hekel aan rolluiken, ik vind een huis met rolluiken er onaangenaam uitzien. En straten waar alle huizen rolluiken hebben vind ik nare straten.



Ik vind het iets onveiligs hebben. Zo van "ongelukken of berovingen of van de fiets gevallen, daar hebben wij niks mee te maken". Maar ik snap dat het zo helemaal niet bedoeld is en die hekel is dus een puur persoonlijk dingetje.

Als je genoeg licht en lucht binnenkrijgt in huis lijkt het me niet ongezond. Hooguit deprimerend.
Alle reacties Link kopieren
quote:daisymadelief schreef op 12 februari 2013 @ 21:59:

Hier zijn de rolluiken ook wel eens dicht overdag. Bijvoorbeeld als we allemaal vroeg moeten beginnen en niemand eraan denkt om ze open te maken, maar soms ook om me een dagje af te zonderen. Wel grappig, toen ik hoogzwanger was heb ik ze ook een dagje dichtgelaten, ik lag de hele dag in bed omdat ik al nachten niet geslapen had. De buurvrouw dacht meteen dat ik aan het bevallen was!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk je moeder/schoonmoeder zijn van een oudere generatie, die vinden "uiterlijk vertoon" belangrijker...

Mijn moeder maakt zich regelmatig druk om de verwaarloosde staat van de tuin van de (over)buren.Dat kan me ook niet echt boeien
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik hou de rolgordijnen aan de straatkant ook wel eens een dagje naar beneden. Wat een ander daar van vindt is niet mijn probleem.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:ginevra schreef op 12 februari 2013 @ 22:01:

Ik heb een hekel aan rolluiken, ik vind een huis met rolluiken er onaangenaam uitzien. En straten waar alle huizen rolluiken hebben vind ik nare straten.



Ik vind het iets onveiligs hebben. Zo van "ongelukken of berovingen of van de fiets gevallen, daar hebben wij niks mee te maken". Maar ik snap dat het zo helemaal niet bedoeld is en die hekel is dus een puur persoonlijk dingetje.

Als je genoeg licht en lucht binnenkrijgt in huis lijkt het me niet ongezond. Hooguit deprimerend.Had ik ook nog niet bij stilgestaan eigenlijk dat het voor sommige mensen (niet kwaad bedoeld) onveilig voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:flutzel schreef op 12 februari 2013 @ 21:59:

[...]





Voor ons is het prima, maar is omdat mijn moeder er nu herhaaldelijk (elk gesprek) op msn erover begint te praten. Dus ik begin me echt af te vragen of ik nou echt zo raar ben, omdat ik dus zoiets heb van :" zolang wij ons daar goed bij voelen is het toch goed? "Dan zeg je toch gewoon dat dit "het" teken voor haar is om op te zouten als ze spontaan voor je deur staat?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 12 februari 2013 @ 22:03:

Ik denk je moeder/schoonmoeder zijn van een oudere generatie, die vinden "uiterlijk vertoon" belangrijker...

Mijn moeder maakt zich regelmatig druk om de verwaarloosde staat van de tuin van de (over)buren.Dat kan me ook niet echt boeien Oh, zo herkenbaar hahaha. Mijn vader is er ook zo eentje
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 12 februari 2013 @ 22:05:

[...]



Dan zeg je toch gewoon dat dit "het" teken voor haar is om op te zouten als ze spontaan voor je deur staat?Ja, dat heb ik al gedaan, en aanvaard ze dan ook, maar dan begint ze er op msn over. Schoonmoeder snapt dat teken al van het rolluikgedrag van haar zoon
Alle reacties Link kopieren
quote:ginevra schreef op 12 februari 2013 @ 22:01:

Ik heb een hekel aan rolluiken, ik vind een huis met rolluiken er onaangenaam uitzien. En straten waar alle huizen rolluiken hebben vind ik nare straten.



Ik vind het iets onveiligs hebben. Zo van "ongelukken of berovingen of van de fiets gevallen, daar hebben wij niks mee te maken". Maar ik snap dat het zo helemaal niet bedoeld is en die hekel is dus een puur persoonlijk dingetje.

Als je genoeg licht en lucht binnenkrijgt in huis lijkt het me niet ongezond. Hooguit deprimerend.Dat ben ik wel met je eens.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet raar. Heerlijk, van die "mollendagen". Doe ik ook regelmatig.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:flutzel schreef op 12 februari 2013 @ 22:07:

[...]





Ja, dat heb ik al gedaan, en aanvaard ze dan ook, maar dan begint ze er op msn over. Schoonmoeder snapt dat teken al van het rolluikgedrag van haar zoon Zeggen dat je het rolluik op msn ook naar beneden doet als ze niet ophoudt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 12 februari 2013 @ 22:09:

[...]



Zeggen dat je het rolluik op msn ook naar beneden doet als ze niet ophoudt. Die moet ik onthouden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet raar. Dat mensen dan zouden slapen, tja, veel mensen die nachtdiensten draaien hebben om die reden rolluiken. Ik denk er niet zoveel van, als ik dichte rolluiken zie. Misschien wel als het elke dag zo is, dan zou het me opvallen.



En als je alleen aan de voorkant het rolluik dicht heb, kan ik ook niet indenken dat het ongezond zou zijn. Het zou toch ook niet ineens heel ongezond zijn als dat raam er helemaal niet zou zitten? Aangezien je nog genoeg andere ramen hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spoken schreef op 12 februari 2013 @ 22:12:

Ik vind het niet raar. Dat mensen dan zouden slapen, tja, veel mensen die nachtdiensten draaien hebben om die reden rolluiken. Ik denk er niet zoveel van, als ik dichte rolluiken zie. Misschien wel als het elke dag zo is, dan zou het me opvallen.



En als je alleen aan de voorkant het rolluik dicht heb, kan ik ook niet indenken dat het ongezond zou zijn. Het zou toch ook niet ineens heel ongezond zijn als dat raam er helemaal niet zou zitten? Aangezien je nog genoeg andere ramen hebt.Ramen genoeg hier inderdaad, dus verluchting en licht nog altijd binnen.
Alle reacties Link kopieren
ligt eraan, als je migraine hebt dan wil je zonlicht mijden geloof ik. Ik denk nooit over andermans luiken na. Ze zullen wel een reden hebben.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Je moeder en schoonmoeder zijn bemoeials. Jou huis, jou leven, jou rolluik.

Al ga je de hele dag naakt de samba dansen, nou en?

Who cares.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onze rolluiken aan de straatkant ook vaak naar beneden, heerlijk vind ik het. Als ze omhoog staan zit iedereen zo naar binnen te gluren en als we een dagje een grote rommel hebben laat ik ze lekker naar beneden.



Hoorde weleens van een kennis dat die buren had die altijd de gordijnen dicht hadden en die dat raar vond? Ik hou heel erg van privacy en zal me overigens zelf ook nooit druk maken om een onverzorgde tuin/ dichte gordijnen etc etc. Lekker doen dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 12 februari 2013 @ 21:45:

Hoezo met rust gelaten worden? Is het normaal de zoete inval bij jou?



Ikzelf moet er niet aan denken om de hele dag in zo'n donker hol met de rolluiken dicht te zitten, maar het provocerende waar je moeder van spreekt, zie ik niet zo.



ik snap het wel. Ik heb ook wel mijn gordijnen dicht als ik niet wil dat iedereen van op straat mij in pyjama onder een dekentje zien zitten midden op de dag.



Provocerend vind ik het niet, een beetje ordi wel, maar dat zijn mijn gordijnen ook.
Alle reacties Link kopieren
Voel me gelukkig wel al een beetje minder raar, met alle mensen die het ook doen



En de mensen die het niet doen, hebben me andere oogpunten gegeven om vanaf te kijken waar ik zelf nog niet bij stil had gestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 12 februari 2013 @ 22:03:

Ik denk je moeder/schoonmoeder zijn van een oudere generatie, die vinden "uiterlijk vertoon" belangrijker...

Mijn moeder maakt zich regelmatig druk om de verwaarloosde staat van de tuin van de (over)buren.Dat kan me ook niet echt boeien Ja, dat dacht ik ook. Mijn moeder deed vroeger altijd gelijk alle gordijnen open want de buurt kon weleens denken dat ze nog in bed lag. Hier ook de luxaflex dicht, vind het knus, geen inkijk, heerlijk. Kan me echt niets schelen wat iemand daarvan denkt.
beetje gek is het wel, het wijkt af van wat 'normaal' is en één dag ik de week vind ik best vaak. vind een rolluik ook weer nog stapje verder dan een gordijn. máár, mijn vriend doet ook geregeld (denk ook wel minstens 1x pw als het aan hem ligt) gordijn dicht en soms zelfs de deur op de haak zodat er niemand binnen kan lopen (mensen lopen hier via achterdeur gewoon naar binnen, niemand belt aan zeg maar, is ook geen bel). tja de één is wat meer gesteld op z'n privacy/een einzelganger dan de ander.



als je er diep van binnen eigenlijk aandacht mee wil krijgen of als je neiging tot depressiviteit hebt of vermijdend bent in sociaal contact, dan zou ik het wel ongezond noemen. anders: boeie, doe lekker als je dat wil. en als je vriend het ook doet... vinden ze het van je vriend ook ongezond dan? of alleen van jou? want als ze het van beide ongezond vinden zou ik me dr niets van aantrekken, maar als ze het alleen tegen jou zeggen dan zou ik toch eens vragen waarom ze het precies ongezond voor jou vinden.



wat ik trouwens wel gek vind is dat je in je post schreef dat er geen verdachte zaken zijn. maar zelfs al zijn er 'verdachte zaken' (wat dat ook moge zijn), dan is dat toch juist een reden en moet je het dan toch juist zelf weten. als je een troep hebt, naakt wil rondlopen of de regen deprimerend vind, dan vind ik het juist goed idee maar als je juist geen 'verdachte reden' hebt zou ik het gek vinden, naja die redenen die ik hierboven al noemde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven