Halloween fright nights

05-10-2015 17:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet zo goed onder welk kopje ik dit onderwerp anders moet posten maar ik vraag me iets af.

Ik heb een angststoornis maar wil toch heel graag naar halloween fright nights, ik wil de psychologie erachter weten zodat ik misschien op die manier iets kan veranderen aan mn m'n eigen angsten en hoe dat allemaal werkt in m'n hoofd. (Ik heb ook behandaren hoor dus hulp heb ik) maar ik vraag me dus af hoe die psychologie daarachter werkt, hebben jullie misschien ideeen? Ik vind dit soort onderwerpen altijd heel erg interessant. Het feit dat iedereen weet dat het acteurs zijn en toch enorm schrikken ervan elke keer weer. Zo werkt het voor mij dus ook in het dagelijks leven (met dingen die dus eigenlijk niet eng horen te zijn die ik wel eng vind)... daarom (en omdat ik al heel erg lang eddie de clown wil ontmoeten en het me gewoon heel leuk lijkt) ga ik er dit jaar heen :D met vrienden.



Fijna avond iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het handig is als je erheen gaat terwijl je een angststoornis hebt. ik plaste letterlijk in mn broek... En ik ben veel horror dingen gewend
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je behandelaar van dit probleem? Misschien kan hij wel mee, om je te helpen met de exposure. Mits hij het een goed idee vindt natuurlijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook niet verstandig.

Soms moet je je angsten overwinnen, maar wel gematigd.

Sterkte
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
1. Moet je perse heen om de 'filosofie'/'psychologie' er achter te begrijpen? Er zijn vast studies naar gedaan, en ik denk dat de uitkomsten ook gelden voor bijvoorbeeld films. Dus daar is vast veel over te vinden.

2. En ja het zijn acteurs, maar daarom kan je nog wel heel erg schrikken (en het eventueel vergeten). Ik denk dat het vergelijkbaar is met een goochelshow. Daar gaan mensen ook graag heen terwijl ze weten dat ze voor de gek gehouden worden. Maar het is nou eenmaal vermakelijk, dus ook zo'n spookavond. Als je niet zou weten dat het acteurs waren en er komt zo'n monster op je af zou je van angst flauwvallen en dan gaat niemand meer heen



Maar alvast veel plezier !
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening.. Niet gaan! Ik ben er vorig jaar geweest. Mijn broer werkte in een van de spookhuizen. Mochten gewoon achterom naar binnen dan zou je denken dat het allemaal al wat minder eng is omdat je met gewoon personeel mee loopt. Maar dat is dus niet zo. Was zelfs nog bang voor mijn broer dus kun je na gaan. En ik ben niet zo bang aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jinthe schreef op 05 oktober 2015 @ 18:01:

Mijn mening.. Niet gaan! Ik ben er vorig jaar geweest. Mijn broer werkte in een van de spookhuizen. Mochten gewoon achterom naar binnen dan zou je denken dat het allemaal al wat minder eng is omdat je met gewoon personeel mee loopt. Maar dat is dus niet zo. Was zelfs nog bang voor mijn broer dus kun je na gaan. En ik ben niet zo bang aangelegd.Woah! Wat gebeurde er dan wat het zo eng maakt? Heb je je broer herkend? Ik ben zo benieuwd, mijn vriend werkt er dit jaar dus ik ga waarschijnlijk wel heen. Lijkt me echt super !!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik heb ook een angststoornis, maar ga elk jaar toch weer :P Ik ben wel wat gewend, kijk wel eens horror, nee, alleen schijt ik in me broek, ben dan voor alles bang, maar samen met vrienden vind ik het wel meevallen. Blijf er wel bij nadenken dat:



1. Ze kunnen je goed laten schrikken

2. Het is wel allemaal nep



Het is en blijft je eigen keuze!



-Lynn
Maybe one day we'll find the place where our dreams and reality collide.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer speelde the joker. En dat deed hij erg goed. Herkende hem nauwelijks. Ze komen in het donker op je af en juist omdat je weet dat er elk moment wat kan gebeuren en iemand op je af komt.. jaagt me op de kast 8-P!

Ik was met mijn vader daar. In een ander spookhuis werden we ineens van elkaar gescheiden. En echt.. In zo een situatie is zelfs voor een 25 jarige papa nog de held waar jij je graag aan vast wilt houden en achter wilt verschuilen .

Als je vriend er werkt.. Kijk dan even of je wat kan regelen om achterom de spookhuizen in te komen want het duurt echt heel lang en je krijgt niet alles te zien. Hebben die dag ook maar 2attracties gehad vanwegen de drukte
Alle reacties Link kopieren
quote:Jinthe schreef op 05 oktober 2015 @ 18:19:

Mijn broer speelde the joker. En dat deed hij erg goed. Herkende hem nauwelijks. Ze komen in het donker op je af en juist omdat je weet dat er elk moment wat kan gebeuren en iemand op je af komt.. jaagt me op de kast 8-P!

Ik was met mijn vader daar. In een ander spookhuis werden we ineens van elkaar gescheiden. En echt.. In zo een situatie is zelfs voor een 25 jarige papa nog de held waar jij je graag aan vast wilt houden en achter wilt verschuilen .

Als je vriend er werkt.. Kijk dan even of je wat kan regelen om achterom de spookhuizen in te komen want het duurt echt heel lang en je krijgt niet alles te zien. Hebben die dag ook maar 2attracties gehad vanwegen de drukteZo zal het waarschijnlijk wel gaan ja :-) Ben benieuwd ! Hihi
Alle reacties Link kopieren
Op zich is bloot stellen aan je angsten iets wat goed werkt in therapieën. Dit is echter niet in een behandelsetting en je kan het niet gradueel opbouwen of eruit stappen als het echt niet meer gaat.

Ik raad je aan het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je aan het niet te doen. Het is niet vergelijkbaar met exposure therapie, omdat hier niemand met je angststoornis rekening houdt. Als je eenmaal in een spookhuis rondloopt, kun je er maar op 1 manier uit en dat is de route met de engerds.

Daarnaast is Eddie de Clown gewoon een nare vent, die mensen belachelijk maakt tot het pijnlijke aan toe.

Ik raad het je dus af.
Alle reacties Link kopieren
Aaw dank jullie wel voor het meedenken!

Ik houd wel van horrordingen hoor, het helpt me in de strijd tegen m'n angststoornis hoe gek het ook klinkt, omdat er een bepaalde psychologie achter zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven