Hoe de dagen doorkomen?

01-02-2017 10:26 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe ik de dagen door moet komen. Ik zit nu iedere dag thuis met 2 kinderen. We zijn momenteel ook nog ziek. De oudste gaat volgende week weer naar school. De jongste gaat na de zomervakantie naar school. Ik ben sinds vorige week mijn baan kwijt.



Ik zit nu iedere dag thuis en voel me behoorlijk doelloos. Mijn partner werkt 3 dagen per week en de dagen dat hij weg is duren erg lang. Ik kijk er 's morgens al naar uit dat hij weer thuis komt. Ik ben blij dat hij geen 5 dagen werkt want dan was het helemaal een lange week.



Het is heel dubbel want toen ik werk had miste ik mijn kinderen en wou ik dat ik meer bij ze was. Maar nu ik iedere dag thuis ben vind ik de dagen saai, ontzettend lang duren en kan ik er niet van genieten.



Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je het niet wil horen..Maar als ze straks beiden naar school zijn, kun je wellicht tijd steken in therapie?
Alle reacties Link kopieren
En tot die tijd:

Pinterest afstruinen voor creatieve knutselideeën voor/met de kinderen

Naar buiten; de speeltuin of uitwaaien in het bos
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus geen idee wat je met je kinderen kan gaan ondernemen?



Wat dacht je van naar buiten gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 01 februari 2017 @ 10:29:

Ik weet dat je het niet wil horen..Maar als ze straks beiden naar school zijn, kun je wellicht tijd steken in therapie?+1
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken zou ik zeggen solliciteren. En in de tussentijd sporten, naar buiten gaan, een cursus doen, iets nieuws leren.

Maar in dit geval zeg ik ook eerst therapie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 01 februari 2017 @ 10:29:

Ik weet dat je het niet wil horen..Maar als ze straks beiden naar school zijn, kun je wellicht tijd steken in therapie?Dit ja, therapie.
zeefietser1 wijzigde dit bericht op 01-02-2017 10:49
Reden: Van mening veranderd na een loepje
% gewijzigd
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 01 februari 2017 @ 10:44:

[...]



Doe even zeg, ze zit nog niet eens week thuis. Mag je even bijkomen als je net je baan kwijt bent.loep even
Alle reacties Link kopieren
Ja het therapie verhaal weet ik wel en dat is ook de bedoeling. Vooralsnog is dat maar een uurtje per week voorlichting erop. De komende maanden gaat de dagbehandeling nog niet van start.



Ik zou het ook gewoon eens fijn vinden om herkenning te horen. Vrouwen die dit ook hebben en wat die dan doen.
Wat doe je nu de hele dag dan met je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:en wat kun je eraan doen?

proberen je manier van denken om te buigen naar iets constructievers/positievers.



Daarmee bedoel ik dat wanneer je iets "negatiefs" denkt/voelt en je merkt dat je dat doet, probeer dan te denken: ik kan mijn dag hierdoor laten verpesten. Maar dat heeft geen zin, dus doe ik stop daarmee.

Bijvoorbeeld wanneer je denkt: "Wat is het saai".

Probeer daar dan een positievere gedachte van te maken. Iets als: Ik ben nu niets zinnigs aan het doen. Daardoor verveel ik me. Ik ga iets leukers bedenken om mijn tijd te vullen.

Ga iets doen en trek jezelf los uit die vervelende gedachten/gevoelens.



Je kunt vanalles leuks met je kinderen gaan doen. Naar de speeltuin, eendjes voeren, kinderboerderij etc... En binnen knutselen etc..

En verder lijkt het me dat er genoeg in je huishouden te doen is, met 2 kleine kinderen?

En kun je niet op school gaan helpen met iets? Lezen, knutselmiddag etc...?



En ga op zoek naar hobby's.

Wat vind je leuk/interessant om te doen?



En nieuw werk zoeken?

Of anders vrijwilligerswerk
Boeken lezen. Hou je van lezen? Ik las ontzettend veel toen ik jonger was en dat gaf me wel een iets bredere horizon, je wordt er ruimdenkender van, vind ik. Zowel fictie als non-fictie. Ik leerde er van alles door over het leven, de wereld en de mensheid. Je kunt ook herkenning vinden in een boek, toch?
En dan zet je bv een film aan voor je kinderen. Kopje thee erbij, lekker lezen. Je kunt ook hier op het forum veel lezen trouwens, er zijn ontzettend veel oude topics. Bv op de psychepijler.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 01 februari 2017 @ 10:50:

Ja het therapie verhaal weet ik wel en dat is ook de bedoeling. Vooralsnog is dat maar een uurtje per week voorlichting erop. De komende maanden gaat de dagbehandeling nog niet van start.



Ik zou het ook gewoon eens fijn vinden om herkenning te horen. Vrouwen die dit ook hebben en wat die dan doen.



Toen je nog werkte, wilde je graag bij je kinderen zijn. Wat deed je dan met je kinderen in je gedachte?



Je zal toch zelf op moeten staan, je kinderen hun jas aan moeten doen en lekker naar buiten gaan. Begin eens bij de speeltuin, daar zitten vast ook andere moeders waarmee je een gesprekje aan kan knopen over hoe zij hun dagen vullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 01 februari 2017 @ 11:02:

[...]





Toen je nog werkte, wilde je graag bij je kinderen zijn. Wat deed je dan met je kinderen in je gedachte?



Je zal toch zelf op moeten staan, je kinderen hun jas aan moeten doen en lekker naar buiten gaan. Begin eens bij de speeltuin, daar zitten vast ook andere moeders waarmee je een gesprekje aan kan knopen over hoe zij hun dagen vullen.



precies.

Ik krijg het gevoel dat je nooit tevreden bent, gezien je vorige posts.
Alle reacties Link kopieren
Als je kan lopen dan ga je leuk winkelen. Meteen goed voor de spiertjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of ga lekker op bezoek bij een vriendin of familielid. Helemaal leuk als je een vriendin hebt die ook jonge kinderen heeft; kunnen ze samen spelen.
Een mens is zoals een accu, je moet er beweging in houden, anders loopt ie leeg. Actie zorgt voor energie, ik weet dat het tegenstrijdig klinkt maar je moet jezelf even op gang helpen. Maak anders een klein lijstje met dingen die je moet doen en dingen die je wil doen. Er zijn altijd taken die moeten, maar ook dingen die kunnen. Zo breng je structuur aan in je leven, dat moet je zelf doen.



Deel je dag eens in op papier, je kinderen moeten eten op bepaalde momenten, daaromheen plan je je dag. Koop anders een agenda waar je per dag een bladzijde hebt en maak daar je lijstje op. Kun je ook meteen afspraken erin zetten. Maak anders een wandeling naar de supermarkt en koop dan ook bloemen voor jezelf.



Je moet het zelf doen in het leven. Een therapeut gaat je ook niet vertellen hoe je je dag in moet vullen. Je lijkt erg jong, zoals je de vraag stelt. Je kunt ook je huishouden indelen in een dagplanner. Begin ergens mee. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 01 februari 2017 @ 10:57:

Wat doe je nu de hele dag dan met je kinderen?Momenteel ben ik te ziek om wat te doen. Ze spelen samen en vermaken zich gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu vast wel tijd voor een gedegen behandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 01 februari 2017 @ 10:50:

Ja het therapie verhaal weet ik wel en dat is ook de bedoeling. Vooralsnog is dat maar een uurtje per week voorlichting erop. De komende maanden gaat de dagbehandeling nog niet van start.



Ik zou het ook gewoon eens fijn vinden om herkenning te horen. Vrouwen die dit ook hebben en wat die dan doen.Dit had je toch afgezegd ivm je nieuwe baan, opleiding en zinloos en niet aansluitend?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 01 februari 2017 @ 11:27:

Een mens is zoals een accu, je moet er beweging in houden, anders loopt ie leeg. Actie zorgt voor energie, ik weet dat het tegenstrijdig klinkt maar je moet jezelf even op gang helpen. Maak anders een klein lijstje met dingen die je moet doen en dingen die je wil doen. Er zijn altijd taken die moeten, maar ook dingen die kunnen. Zo breng je structuur aan in je leven, dat moet je zelf doen.



Deel je dag eens in op papier, je kinderen moeten eten op bepaalde momenten, daaromheen plan je je dag. Koop anders een agenda waar je per dag een bladzijde hebt en maak daar je lijstje op. Kun je ook meteen afspraken erin zetten. Maak anders een wandeling naar de supermarkt en koop dan ook bloemen voor jezelf.



Je moet het zelf doen in het leven. Een therapeut gaat je ook niet vertellen hoe je je dag in moet vullen. Je lijkt erg jong, zoals je de vraag stelt. Je kunt ook je huishouden indelen in een dagplanner. Begin ergens mee. Succes.Ik ben niet erg jong, ik ben 33. Maar dit heb ik altijd al moeilijk gevonden om mezelf bezig te houden en structuur te geven aan mijn leven als ik geen baan heb.
quote:Singlegirlx schreef op 01 februari 2017 @ 11:27:

[...]





Momenteel ben ik te ziek om wat te doen. Ze spelen samen en vermaken zich gelukkig wel.Waarom vraag je dan hoe je je dag kunt vullen, als je te ziek bent om wat te doen?
quote:Singlegirlx schreef op 01 februari 2017 @ 11:30:

[...]





Ik ben niet erg jong, ik ben 33. Maar dit heb ik altijd al moeilijk gevonden om mezelf bezig te houden en structuur te geven aan mijn leven als ik geen baan heb.Ja. Nou ik heb je verteld hoe je dat kunt doen, probeer het eens. Kun je dat? Je bent nu ouder en wijzer he.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 01 februari 2017 @ 11:29:

[...]



Dit had je toch afgezegd ivm je nieuwe baan, opleiding en zinloos en niet aansluitend?Ja dat had ik afgezegd ivm nieuwe baan en opleiding. Maar ik heb weer contact met mijn behandelaar zodra ik mijn baan kwijt was en ik kan weer instromen. Het zijn nog een paar bijeenkomsten en dit zit ik dan maar uit en dan is het een paar maanden wachten tot de behandeling kan starten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven