Iemand wakker? Een beetje steun nodig

02-07-2016 01:44 41 berichten
Ik ben vannacht alleen en net dan komen al mijn emoties los en lig ik in bed onbedaarlijk hard te huilen. Over twee weken ga ik trouwen en ik wilde heel, heel erg graag dan slank zijn maar in plaats daarvan ben ik dikker dan tijdens het aanzoek en zit mijn jurk echt minder mooi dan vorig jaar. Ik voel me zo lelijk en wil de bruiloft het liefste afblazen en ik haat mezelf voor mijn eetgestoorde gedrag. Het kan nooit normaal en dat heeft het nooit gekund. Ik ben zo bang dat ik altijd zo blijf en ik wil mezelf zo helemaal niet.



Ik haat het leven echt. Na vijftien jaar psychisch gezeik mag het nu echt wel klaar zijn.



Alle reacties Link kopieren




Makkelijker gezegd dan gedaan..

Even 2 weekjes lekker gezond eten en bewegen, voel je je een stuk beter en positiever!

En dan (maar dat ben je sowieso al) sta jij mooi in je jurk op jou dag :)!!
Alle reacties Link kopieren
Trouwjurk zit minder mooi maar nog steeds mooi toch to?

Stap over je onzekerheid heen, je gaat een topdag beleven!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
En gefeliciteerd!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt zozo van je dus laat het aub los
Je jurk staat in het niets bij de symboliek van het trouwen. Het is "maar" een jurk. Een jurk waar jij inzit, de vrouw waar jou aanstaande voor heeft gekozen en liefheeft. Daar gaat het om. Het is maar een stukje stof, wat ook weer uit kan. Echt, je bent zoveel beter dan dat.
quote:Wieoowiej schreef op 02 juli 2016 @ 01:47:





Makkelijker gezegd dan gedaan..

Even 2 weekjes lekker gezond eten en bewegen, voel je je een stuk beter en positiever!

En dan (maar dat ben je sowieso al) sta jij mooi in je jurk op jou dag :)!!Dit. Laat deze huilbui de trigger zijn om 2 weken gezond te eten/sapkuur te doen en schaf goed corrigerend ondergoed aan, dan voel je je straks goed in je jurk en op de foto's.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken gezond eten (niet gaan crashen, dan vreet je het er over twee dagen driedubbel bij) en dan zit jouw jurk perfect.



Geniet straks van jullie mooie dag !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lief, dankjulliewel. Het stomme is dat ik dacht dat de trigger om gezond te eten er al was, al meerdere keren, maar al na twee dagen is het weer mis. Ik verlies dus het vertrouwen en ook juist daardóór gaat het weer vaker mis. Ik zit behoorlijk in een cirkeltje dus. En ja, hij vindt me mooi en m'n jurk zit mooi (nadat hij vorige week uitgenomen is terwijl dat vorig jaar nog niet nodig was ) maar ik wil de foto's van deze dag niet in m'n woonkamer hangen (bij wijze van) omdat ik het haat om mezelf zo te zien. Vriend zegt 'dan doen we nog een shoot met een mooie auto en een mooie jurk als je wel afgevallen bent' en dat is ontzettend lief maar niet hetzelfde. Dat is namelijk niet mijn bruiloft die er maar één keer komt als het goed is.
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:06:

Lief, dankjulliewel. Het stomme is dat ik dacht dat de trigger om gezond te eten er al was, al meerdere keren, maar al na twee dagen is het weer mis. Ik verlies dus het vertrouwen en ook juist daardóór gaat het weer vaker mis. Ik zit behoorlijk in een cirkeltje dus. En ja, hij vindt me mooi en m'n jurk zit mooi (nadat hij vorige week uitgenomen is terwijl dat vorig jaar nog niet nodig was ) maar ik wil de foto's van deze dag niet in m'n woonkamer hangen (bij wijze van) omdat ik het haat om mezelf zo te zien. Vriend zegt 'dan doen we nog een shoot met een mooie auto en een mooie jurk als je wel afgevallen bent' en dat is ontzettend lief maar niet hetzelfde. Dat is namelijk niet mijn bruiloft die er maar één keer komt als het goed is.



Je houdt jezelf teveel vast aan het "perfecte" plaatje.

Overigens krijg ik het idee dat jouw probleem dieper ligt dan teveel eten. Overgewicht is het resultaat , vanwege over eten, maar wat is de aanleiding van het teveel eten? Dat is iets wat je aan moet pakken. Een jurk die mooi zit is mooi meegenomen, maar je moet geestelijk ook lekker in je velletje zitten.
Dat begrijp ik heel goed. Misschien moet je die foto ook niet ophangen als je dat echt niet wil. Toch kan het je nog meevallen. Mij wel tenminste. Ik zag er op mijn best uit die dag en vooral erg gelukkig en mijn man ook. Zo'n foto wil ik toch wel aan de muur. En dan misschien over een paar jaar een dunnere versie van mezelf.
Ik denk dat het wel begon als emo-eten (of dat weet ik wel zeker) maar de meeste psychische shit heb ik overwonnen en alleen de overlevingsmechanismes die me toen heel erg hebben geholpen zijn overgebleven. Toen hielp het, nu heb ik er vooral heel erg veel last van. Terwijl ik met wat erachter zat nu behoorlijk goed kan dealen. Maar met dit niet want het is echt een verslaving geworden.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 02 juli 2016 @ 02:12:

Dat begrijp ik heel goed. Misschien moet je die foto ook niet ophangen als je dat echt niet wil. Toch kan het je nog meevallen. Mij wel tenminste. Ik zag er op mijn best uit die dag en vooral erg gelukkig en mijn man ook. Zo'n foto wil ik toch wel aan de muur. En dan misschien over een paar jaar een dunnere versie van mezelf.Ik hoop zooo dat het me meevalt en dat het me op de dag zelf niet bezighoudt.
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:15:

Ik denk dat het wel begon als emo-eten (of dat weet ik wel zeker) maar de meeste psychische shit heb ik overwonnen en alleen de overlevingsmechanismes die me toen heel erg hebben geholpen zijn overgebleven. Toen hielp het, nu heb ik er vooral heel erg veel last van. Terwijl ik met wat erachter zat nu behoorlijk goed kan dealen. Maar met dit niet want het is echt een verslaving geworden. Een verslaving levert iets op. Je hebt er baat bij. Wat geeft het jou?
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik eten gewoon fucking lekker vind. Net als dat ik dol ben op heel lang slapen.
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:22:

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik eten gewoon fucking lekker vind. Net als dat ik dol ben op heel lang slapen.



Eten is ook heerlijk!

Maar als je tot de kern komt; eet je uit verveling; automatisme of een leegte mee op te vullen? Denk je bv na als je eet, wat je eet of stop je het klakkeloos in je mond?
Ik denk niet dat het een leegte is, of misschien ook wel. Vanavond was m'n gedachtengang: ik ga wat lekkers halen, want het is het begin van de vakantie en ik ben alleen thuis dus ik ga onderuitgezakt op de bank hangen met wat lekkers. Dat klinkt meer als verveling, maar ik beloon mezelf ook met eten en ik vind het vaak minder gezellig zonder eten. Ik geniet van de eerste paar happen en daarna eet ik uit automatisme door. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Wie koopt dan ook zn trouwjurk dan ook al een jaar vantevoren?



Anyway, als ie met volle overtuiging JA! zegt, houdt ie gewoon van je ongeacht je gewicht. Dat moet belangrijker zijn dan je gewicht.
quote:Springetje schreef op 02 juli 2016 @ 02:32:

Wie koopt dan ook zn trouwjurk dan ook al een jaar vantevoren?



Anyway, als ie met volle overtuiging JA! zegt, houdt ie gewoon van je ongeacht je gewicht. Dat moet belangrijker zijn dan je gewicht.



Ik, vanwege de sale en nieuwe collectie die rond die periode altijd komt (september/oktober, dus niet helemaal een jaar van tevoren). Daar heb ik om meerdere redenen ook spijt van, maar goed.



Is ook zo, maar ik had dat perfecte plaatje zo in m'n hoofd...
Lieve mensen, ik ga nu toch proberen te slapen. Ik ben weer rustig mede dankzij jullie en zal morgen nog verder reageren als er nog reacties komen. Bedankt.
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:31:

Ik denk niet dat het een leegte is, of misschien ook wel. Vanavond was m'n gedachtengang: ik ga wat lekkers halen, want het is het begin van de vakantie en ik ben alleen thuis dus ik ga onderuitgezakt op de bank hangen met wat lekkers. Dat klinkt meer als verveling, maar ik beloon mezelf ook met eten en ik vind het vaak minder gezellig zonder eten. Ik geniet van de eerste paar happen en daarna eet ik uit automatisme door. Zoiets?



Het verklaard een hoop en is heel herkenbaar.

Je zou het waarschijnlijk minder snel doen als je partner erbij was.

Je hebt jezelf onbewust iets aangeleerd " het is gezelliger met eten" " als ik toch alleen ben dan verdien ik het juist om mijzelf te verwennen"

Zo kon ik vroeger ook nooit de stad in , zonder daar een patatje te halen. Onzin natuurlijk; maar het wordt een gewoonte, waarvan wel denken dat we het nodig hebben.
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:39:

Lieve mensen, ik ga nu toch proberen te slapen. Ik ben weer rustig mede dankzij jullie en zal morgen nog verder reageren als er nog reacties komen. Bedankt. Lekker slapen meis. Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 02 juli 2016 @ 02:06:

Lief, dankjulliewel. Het stomme is dat ik dacht dat de trigger om gezond te eten er al was, al meerdere keren, maar al na twee dagen is het weer mis. Ik verlies dus het vertrouwen en ook juist daardóór gaat het weer vaker mis. Ik zit behoorlijk in een cirkeltje dus. En ja, hij vindt me mooi en m'n jurk zit mooi (nadat hij vorige week uitgenomen is terwijl dat vorig jaar nog niet nodig was ) maar ik wil de foto's van deze dag niet in m'n woonkamer hangen (bij wijze van) omdat ik het haat om mezelf zo te zien. Vriend zegt 'dan doen we nog een shoot met een mooie auto en een mooie jurk als je wel afgevallen bent' en dat is ontzettend lief maar niet hetzelfde. Dat is namelijk niet mijn bruiloft die er maar één keer komt als het goed is.

Juist om die reden zou je het moeten loslaten en accepteer jezelf zoals je nu bent want op dit moment zijn er geen andere smaken . En als je wel een andere smaak wil dan kan dat op een later moment ..

Maar nu verlang je iets van jezelf wat onmogelijk is en ook werkt het een eetprobleem in de hand .

Ga eens voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf hij houdt van mij, en gaat trouwen met mij om wie ik ben en niet om u hoeveel ik ben . Ik ben mooi in welke vorm dan ook . Stop met jezelf naar beneden te halen . Je bent prima zoals je bent .
alles is energie
Ach lieverd



Ik was ook net aangekomen toen ik ging trouwen, ipv afgevallen en wát vond ik dat moeilijk. Maar weet je? Ik voelde me geweldig die dag, was zo verliefd op alles en iedereen, en op de een of andere manier zie je het niet op de foto's, behalve dan mijn armen, mja mijn armen zijn gewoon altijd mollig, of ik nou maat 38 heb (wat ik had voor ik ging trouwen), of maat 40-42, zoals nu.



Weight is but a number, echt ECHT waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven