Ik ben gek geworden

29-07-2015 18:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok dames, ik moet even iets kwijt.

Sinds kort werk ik op een nieuwe locatie, oud pand. In het begin nergens last van, alles leuk en aardig.

Nu begreep ik van mijn verse collega's dat het in dat pand schijnt te 'spoken' en er zijn verschillende dingen gesignaleerd. Ik weet zeker dat dit niet was om mij te pesten.

En nu ben ik, nuchtere ik, "bang".

Ik voel me niet prettig meer daar en ik ben niet graag alleen in ruimtes. Gezien mijn functie komt dit erg vaak voor.

Collega's zijn erg leuk en ze hadden het er meer 'speels' over dus niet als waarschuwing oid.



Ik voel me raar, morgen werk ik weer en ik voel me niet fijn. Ik denk er veel aan en ik voel me wat stressig. Ik herken dit helemaal niet van mezelf.

Wat kan ik eraan doen?

M'n nuchtere zelf spelen lijkt niet zo te werken in deze kwestie.



Ik ben dus niet op zoek naar bangmakende verhalen, dan durf ik helemaal niet meer. Maar meer naar tips over hoe hiermee om te gaan.

Ik voel me niet prettig en ik wil graag met een prettig gevoel naar mijn werk gaan.

Ik moet ook wel lachen om m'n eigen verhaal, zo idioot klinkt het. Als ik het van een ander zou lezen zou ik ook wel even moeten gniffelen maar pffff het zit me behoorlijk dwars
Visualiseer een witte bol om je heen en je hebt nergens last meer van....
Welke dingen zijn dan 'gesignaleerd'? Op een school waar ik ooit zat is er een plafond omlaag gekomen en ooit iets gebeurt met de verwarming en toen kwam de term 'spoken' ook voorbij. Terwijl het gewoon kan dat dat deel van de school bouwkundig slecht in orde was.



Wie weet kunnen we het rationaliseren voor je?
Geesten doen vaak helemaal niks en zijn er niet op uit om mensen bang te maken. Gewoon accepteren dat ze er zijn en als je iets ziet niet hysterisch reageren dan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 'geesten' gezien. Aantal keer door verschillende mensen.

Heb verder niet doorgevraagd. Wilde ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:sjampa schreef op 29 juli 2015 @ 18:50:

Geesten doen vaak helemaal niks en zijn er niet op uit om mensen bang te maken. Gewoon accepteren dat ze er zijn en als je iets ziet niet hysterisch reageren dan is er niks aan de hand.Ik reageer ook hysterisch als ik ineens een muis zie lopen. Als in, ik schrik me de pleures want ik verwacht het niet, hoe werkt zoiets in zo'n geval dan?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch collega's om je heen daar? Wat vind je er dan eng aan?
quote:nieuwsbrief schreef op 29 juli 2015 @ 18:52:

Er zijn 'geesten' gezien. Aantal keer door verschillende mensen.

Heb verder niet doorgevraagd. Wilde ik nietDat iemand ze kan zien betekend niet dat jij ze ook kan zien, als jij heel bang er voor bent ga je in alles iets zoeken en dat willen verklaren... Dan wordt je dus echt gek... gewoon een bol om je heen maken ( in je gedachte) je werk doen en er niet meer aan denken... Een geest kan je sowieso niks aan doen hoor? Of neem anders salie mee en roei je kantoor uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Die collega's zijn niet altijd bij mij in de buurt. Groot pand met diverse ruimtes
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 29 juli 2015 @ 18:54:

[...]





Dat iemand ze kan zien betekend niet dat jij ze ook kan zien, als jij heel bang er voor bent ga je in alles iets zoeken en dat willen verklaren... Dan wordt je dus echt gek... gewoon een bol om je heen maken ( in je gedachte) je werk doen en er niet meer aan denken... Een geest kan je sowieso niks aan doen hoor? Of neem anders salie mee en roei een je kantoor uit ;)

Ja ik wil dus niet dat het zover komt dat ik straks gek word en bijv niet alleen naar boven 'durf' die optie is er gewoon niet haha.

Daarbij moet ik kolven op m'n werk en is die stress niet goed voor m'n productie ben ik bang
Alle reacties Link kopieren
Niet bang zijn is het beste middel.

Hoe banger je bent, hoe sneller je in geluiden, schaduwen en lichtvallen iets ziet.



Goed diep ademhalen als je alleen ruimtes binnenloopt.

Paar keer dit bewust doen als je de drempel overgaat.

En dan goed om je heen kijken. Niks negeren.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Goed advies mwa, dat zou ik ook doen. Geen idee of geesten bestaan maar het placebo-effect zal je ook helpen. Je kunt ook hardop (in je hoofd) zeggen: ik bescherm mezelf in een bol van wit licht.



Misschien ben je wat gestrest of vermoeid, dan ben je gevoeliger. Ben je net op vakantie geweest? Vakantie kan stressvoller zijn dan je denkt, bv als je als moeder gans continue zorgt dat anderen een fijne vakantie hebben en jezelf vergeet.
quote:nieuwsbrief schreef op 29 juli 2015 @ 18:56:

[...]



Ja ik wil dus niet dat het zover komt dat ik straks gek word en bijv niet alleen naar boven 'durf' die optie is er gewoon niet haha.

Daarbij moet ik kolven op m'n werk en is die stress niet goed voor m'n productie ben ik bang



Nou lieve schat, ik kan je echt zeggen dat al zie je een geest, ( die komen vaak savonds) ze je niks doen, daarnaast als jij ze niet wil zien, zie je ze niet, Dat ze er zijn betekend niet dat jij ze ook kan zien.. Als je in een ruimte bent, zeg dan hard op: alles wat hier is, ik stuur je naar het licht, ik wil niks zien etc...



Je staat er overduidelijk niet voor open dus al zou een geest contact met je willen maken, zou je dat niet eens door hebben.. neem salie mee en brand het op ( je hebt die ook in wierrook volgens mij, raam open zetten) maar goed kan zijn dat je collegas dat een beetje apart vinden, dus doe het voor dat zij er zijn :p Of nadat ze weg zijn...



Maar je hoeft echt niet bang te zijn, je maakt je nu gek om helemaal niks! En dat is sowieso niet goed voor kolven!
quote:Chiefseattle schreef op 29 juli 2015 @ 19:00:

Goed advies mwa, dat zou ik ook doen. Geen idee of geesten bestaan maar het placebo-effect zal je ook helpen. Je kunt ook hardop (in je hoofd) zeggen: ik bescherm mezelf in een bol van wit licht.



Misschien ben je wat gestrest of vermoeid, dan ben je gevoeliger. Ben je net op vakantie geweest? Vakantie kan stressvoller zijn dan je denkt, bv als je als moeder gans continue zorgt dat anderen een fijne vakantie hebben en jezelf vergeet.Precies schaadt het niet baat het niet ! maar jezelf zo bang maken is echt niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Ze nemen je in de maling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ah, je hebt dus een jonge baby. Slaap je wel goed dan? Slaapgebrek kan de bron zijn van je gevoeligheid iig.
Alle reacties Link kopieren
@chief. Net zwangerschapsverlof gehad mega stress mega vermoeid!



@mwa nee ik wil ze echt niet zien.... Word blijkbaar al gek bij de gedachte dus liever niet haha.



Bedankt voor alle serieuze reacties tot dusver doet me goed!
quote:nieuwsbrief schreef op 29 juli 2015 @ 19:09:

@chief. Net zwangerschapsverlof gehad mega stress mega vermoeid!



@mwa nee ik wil ze echt niet zien.... Word blijkbaar al gek bij de gedachte dus liever niet haha.



Bedankt voor alle serieuze reacties tot dusver doet me goed!je gaat ze ook niet zien, geen zorgen! x
Alle reacties Link kopieren
@viva. Denk je dat ja? Ik had zwaar de indruk van niet. De eerste keer dat een collega erover begon was ze alleen. De tweede keer waren het twee anderen die niet wisten dat ik in de buurt was dus lijkt me stug.

Misschien heb je gelijk, zou fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 29 juli 2015 @ 19:11:

[...]





je gaat ze ook niet zien, geen zorgen! xKan dat echt alleen als je daarvoor openstaat?
quote:nieuwsbrief schreef op 29 juli 2015 @ 19:15:

[...]



Kan dat echt alleen als je daarvoor openstaat?



Ja.. ! Want dan zet je kanalen open zeg maar, en dan geloof je dus wat je ziet... Dus als ze bestaan, maar dat laten we even in het midden... Bol om je geen in gedachte maken, niet steeds aan denken.



er kan jou echt niks gebeuren hoor.. ik vind het ergens heel aandoenlijk maar je moet je echt geen zorgen maken, meeste ''geesten'' zijn actief snachts en of ze daadwerkelijk bestaan is maar de vraag, echt niet bang zijn!



Ppff ik klinkt nu echt als een spiritueel fanaat maar dat ben ik niet hoor
Als je collega's zeggen dat ze ze gezien hebben, zou ik gewoon daar toch maar eens op doorvragen. Waarschijnlijk is het een storm in een glas water.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet is om je te stangen hebben jullie helaas last van massahysterie.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
"Ik ben gek geworden."



Heb je een psychose gehad of ben je alleen maar bang?



Pfff...
:angel:Wel WITTE salie heb ik onlangs geleerd op dit forum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven