ik wil een zeemeermin worden

03-08-2012 01:05 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jullie zullen vast over me denken dat mens is knettergek. Maar nee dat ben ik niet. Van kinds af aan ben ik gefascineerd door zeemeerminnen. Hoe vaak heb ik wel niet gedroomd dat ik als zeemeermin meezwom met dolfijnen en walvissen. We speelden in de golven van de oceaan. Dat was mijn huis. Nog steeds droom ik hierover en nog steeds is mijn allergrootste wens een zeemeermin te zijn. Vandaag bedacht ik iets wat kan helpen mijn wens ooit te worden vervuld. Misschien is het ooit mogelijk voor chirurgen om kieuwen bij mensen te operen. Als dat ooit kan ben ik de eerste die dit zal laten doen. Denken jullie dat dit mogelijk is bij de mens. Ik las dat embryos kieuwen hebben en dat er zelfs mensen met kieuwen zijn geboren. Zo gek is de gedachte dus niet. Ik ga dit echt niet aan mijn huisarts vragen want ben bang dat hij me dan rechtstreeks naar een gesticht stuurt. Daarom brsloot ik om maar eens jullie mening te vragen. En nee ik ben niet gek en wil ook geen aandacht. Dit is iets wat me heel erg bezighoudt en waar ik uit schaamte met niemand over kan hebben.
Ik moest denken aan het volgende:



http://www.kijk.nl/nieuws ... ikers-vloeistof-inademen/



Maar er staat daadwerkelijk iets in over kieuwen die bevestigd worden!



Op zich wel een leuke gedachtengang om je af te vragen of het mogelijk is oude genen weer te heractiveren en te kweken. Ze kunnen allerlei dingen al kweken zoals bijvoorbeeld nieuwe oren uit cellen. In theorie is het dus mogelijk.



Maarreh... houd er rekening mee dat de dierenwereld ook niet alles is. Mensen zijn zo omdát ze afstammen van de dierenwereld. Daarvan doen er een heleboel gewoon goede dingen maar de slechte dingen vallen helaas eerder op. Je kan als mens meer doen voor de aarde dan als zeemeermin denk ik zo.



Nieuw pak laat duikers vloeistof inademen

Geschreven op 22 november 2010 door AK





Het is nog steeds vrij link om dieper te duiken dan pakweg een meter of zeventig. En hoe dieper je gaat, hoe gevaarlijker het wordt. Dat is ook de reden dat er meer mensen op de maan hebben gelopen dan dat er in een duikpak dieper dan 240 meter zijn gegaan*. Maar als het aan de 79-jarige uitvinder Arnold Lande ligt, verandert dat binnenkort. Hij bedacht een duikpak dat het mogelijk maakt om vloeistof te ademen.



Het gaat om perfluorkoolstoffen (PFC’s), die flinke hoeveelheden gassen kunnen bevatten. De techniek is niet nieuw. In ziekenhuizen worden PFC’s gebruikt om (veel) te vroeg geboren baby’s te laten ademen. Hun longen zijn vaak nog niet genoeg ontwikkeld om lucht te kunnen verwerken en dankzij de vloeistof gaan de overlevingskansen voor baby’s onder de 28 weken van 5 procent naar meer dan 60 procent.



Maar vloeistof inademen gaat niet zomaar. Je moet eerst een psychologische horde over en lichamelijk is het ook niet erg prettig. Uit tests gedaan in de jaren tachtig bleek dat het in- en uitademen zwaar gaat en dat de proefpersonen (mariniers) zoveel kracht moesten zetten dat ze scheurtjes in hun ribben opliepen. Om dat te voorkomen, heeft Lande patent aangevraagd op een soort borstplaat (bekend van het ridderharnas) die het middenrif assisteert en zo het ademen gemakkelijker moet maken.



Vloeistof inademen zodat het net lijkt alsof je verzuipt… Nou vooruit. Een apparaat dat je borst samenperst: oké… Maar het breekpunt ligt wat ons betreft bij het systeem dat de Amerikaanse uitvinder bedacht om de opgebouwde kooldioxide, die we normaal gesproken uitademen, uit het bloed te halen. Om dat voor elkaar te krijgen, ontwikkelde Lande een soort mechanische kieuw die aan de beenslagader wordt geknoopt.

Het wachten is op investeerders, maar vooral ook op mensen die het aandurven om proefpersoon te worden.



* De diepste duik met gewone duikapparatuur staat op naam van de Zuid-Afrikaan Nuno Gomes. Hij dook in juni 2005 naar een diepte van 318,25 meter. Het kostte hem veertien minuten om beneden te komen en iets meer dan twaalf uur om de oppervlakte weer te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dat is ook de reden dat er meer mensen op de maan hebben gelopenEigenlijk apart als je daarover na gaat denken. De zee is dichterbij.
Hier een gekweekt oor op een muis:

In de film Abyss komt dat vloeistof waarmee je ademt ook al aan bod.
quote:missy_acy schreef op 10 augustus 2012 @ 13:31:

[...]



Eigenlijk apart als je daarover na gaat denken. De zee is dichterbij.



Ja heel apart om daar bij stil te staan. Dat we best wel "makkelijk" tegenwoordig naar de man en ruimte kunnen en dat ook frequent inmiddels doen maar dat we eigenlijk maar een paar honderd meter diep kunnen duiken.



http://www.wegwijslezer.nl/php/question ... ionID=1281



Het is nog maar twee mensen gelukt om het diepste punt van de aarde te bereiken. Dat

ligt zo'n 11.000 meter onder de zeespiegel in de Marianentrog bij het eiland Guam in de

Grote Oceaan. Dit record dateert uit 1960. Het werd gevestigd door de Zwitser Jacques

Piccard en de Amerikaan Don Walsh.

Zij doken in een zware bol in bijna vijf uur naar de zeebodem. Het stalen voertuig

doorstond de enorme druk, die onder water met elke tien meter duiken met 1 bar

toenam tot 1100 bar, wat omgerekend overeenkomt met de onvoorstelbare druk van

bijna twaalf miljoen kilo per vierkante meter. Het record zal voorlopig wel in handen

blijven van Piccard en Walsh, want geld wordt niet meer in zulke kostbare diepzee-

expedities gestoken. Moderne atoomonderzeeërs kunnen wel grote dieptes bereiken,

maar doen geen moeite om dieper dan vierhonderd meter te gaan, omdat dit

strategisch geen zin heeft.

Wel zijn er nog de nodige andere duikrecords gevestigd. Zo doken duikers in speciale

metalen drukpakken naar een diepte van duizend meter. Dieper ging niet, omdat de

pakken onder de toenemende druk konden bezwijken. Zonder deze extra bescherming

zwemt een mens onder water eerder tegen zijn grenzen aan. Ons onbeschermde

lichaam kan aardig wat druk doorstaan, omdat het voor het overgrote deel uit water

bestaat en water niet samen te drukken is. Maar de wanden van luchthoudende

ruimtes, als de voorhoofdsholte, de neusbijholtes, het binnenoor en de longen kunnen

wel worden samengedrukt. Een sportduiker met luchtflessen zal normaal ook niet

verder gaan dan 75 meter, omdat hij dan last krijgt van zuurstofvergiftiging.

Toch zijn er altijd weer duikers die de grenzen opzoeken en ze overschrijden. De Zuid-

Afrikaan Nuna Gomes, vestigde in 2005 in een gewoon duikpak met luchtflessen, waarin

een speciaal gasmengsel zat, een diepterecord van 318 meter. Daarnaast zijn er ook

nog duikers die helemaal zonder ademhalingsapparatuur op recordjacht gaan. De Belg

Patrick Misumu liet zijn voorhoofdsholte vollopen met water om de druk te weerstaan,

ademde heel diep in en dook met gewichten razendsnel omlaag tot een recorddiepte

van 209 meter. Tijdens de hele duik hield hij zeveneneenhalve minuut zijn adem in!

* Om te kunnen trouwen onder water hoef je niet zo heel diep te duiken als eerdere

waaghalzen dat deden.
quote:fru1t3lla schreef op 10 augustus 2012 @ 13:34:

In de film Abyss komt dat vloeistof waarmee je ademt ook al aan bod.In dat stukje over vloeistof begon het ook over The Abyss maar dat had ik even niet mee geplakt, maar die was pas nog weer eens op tv. :-) Toch weer helemaal afgezien!
Okay....... Ik vind wel dat je nu te ver gaat door alle mensen op deze aarde over een kam te scheren. Alles wat je zegt, daar doen wij (en een heleboel mensen die ik ken) niet aan mee en verafschuwen wij ook. Moeten wij daarom maar op de maan gaan wonen of in de zee? Ik ben van mening dat je veel beter goed kunt leven en voorleven. Gekken heb je nou eenmaal overal, ja ook in de zee, vluchten voor de donkere kant van de samenleving vind ik zwak.



en je bent nou eenmaal als mens op deze aarde gekomen. In plaats van een een of andere droomwereld na te streven kun je beter je energie steken in een mooiere samenleving. Wat wat jij goed doet telt.
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik, zo lief en aardig zijn dolfijnen niet altijd hoor, wel bijzonder, intelligent en ook bijzonder sociaal maar zeker niet alleen maar lief en zonder agressie. En jawel, wat er in een dolfijnenleven op seksgebied kan gebeuren, zal jij misselijkmakend vinden haha! Interessante studies genoeg te vinden daarover.

"The dolphin's smile is nature's greatest deception" Ric O' Barry
Alle reacties Link kopieren
Stel dat jij kon leven in de oceaan, half mens half vis. Grote kans dat jij niet geaccepteerd zult worden ( gediscrimineerd!) door dolfijnenfamilies. Sterker nog, grote kans, dat als jij je je blijft opdringen, contact blijft zoeken maar zij niet willen, je een flinke harde dreun in je maag kan krijgen, met hun snuit.

Zwemmen met dolfijnen is niet geheel ongevaarlijk als mensen zich aan groepen dolfijnen opdringen. Maar het is big business. Ten koste van de dolfijnen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Maar er over dromen mag, is fijn Ik hoop alleen dat je beseft, mocht je ooit aan zo'n Zwemmen met dolfijnen programma mee willen doen, de realiteit minder mooi is...

De discussie over of dolfijnen in gevangenschap thuishoren, zal ik je besparen...Dat is weer een ander onderwerp en voor hier off-topic. Hoewel iets om over na te denken als je van dolfijnen houdt....
Alle reacties Link kopieren
http://www.thefeejeemermaid.com/gallery1b.htm

Juan Cabana Mermaid Hoax :D
Alle reacties Link kopieren
quote:ciscis schreef op 11 augustus 2012 @ 00:47:

En jawel, wat er in een dolfijnenleven op seksgebied kan gebeuren, zal jij misselijkmakend vinden haha! Interessante studies genoeg te vinden daarover.

Zie ook mijn eerdere opmerkingen. Bepaald gedrag wordt bij dieren geaccepteerd maar bij mensen niet (wij zien dat dan als parafilieën (afwijkingen in seksueel gedrag)) en omgekeerd.



Voor mij lijkt het steeds dat een dolfijn glimlacht, maar dat is - zoals gezegd - slechts schijn.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het toe, ik heb zeemeerminnen ook altijd fascinerend gevonden!

Maar ik vind het een dom verhaal dat je zelf er één wil worden..

Dit kan natuurlijk niet..
Alle reacties Link kopieren
Nou, die Australische leeft al sinds haar 6e als zeemeermin las ik.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft zich vast verstopt in het dolfinarium om 's nachts vriendjes te worden met de dolfijnen, om hun taal te leren voor als het zover is. Helaas reageren ze daar op fluitjes en gebaren als er eten te krijgen is. Heeft ze d'r fluitje mee en wat kilo's vis? Dan komt het vast goed met de vriendschap met de dolfijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd ervan gedroomd om een zeemeermin/man te zijn. Sinds een paar weken heb ik een mooie staart gekocht waardoor ik nu zeemeerman kan zijn wanneer ik wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:meermannibb schreef op 10 november 2012 @ 14:14:

Ik heb ook altijd ervan gedroomd om een zeemeermin/man te zijn. Sinds een paar weken heb ik een mooie staart gekocht waardoor ik nu zeemeerman kan zijn wanneer ik wil! Bedankt voor de lach toen ik dit topic weer zag opduiken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht he een update over de kiemen !
Alle reacties Link kopieren
quote:meermannibb, 6 uur geleden

Ik heb ook altijd ervan gedroomd om een zeemeermin/man te zijn. Sinds een paar weken heb ik een mooie staart gekocht waardoor ik nu zeemeerman kan zijn wanneer ik wil!Ik heb je fb gevonden. Maar zie alleen staarten, geen meerman
Ik wou dit vroegah ook.



Mijn moeder heeft ooit eens een staart voor me in elkaar genaaid.
Alle reacties Link kopieren
Leer duiken.
Maar je kunt niet neuken, he. Zonder benen....
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_Acy schreef op 10 november 2012 @ 19:47:

[...]



Ik heb je fb gevonden. Maar zie alleen staarten, geen meermanHele aparte vrienden ook, vooral die vrouw met geweer
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnysideup2 schreef op 03 augustus 2012 @ 22:33:

[...]





mammiee..

een goede reden om te wachten met bezoekjes aan 'tante zeemeermin' tot de kinderen oud genoeg zijnxD Als die zo lelijk zijn denk ik nie aan een nepstaart...Stel dat die vastgroeit en je veranderd in "dat"?!!
Be yourself ;D
Alle reacties Link kopieren
quote:2813anoniem schreef op 04 augustus 2012 @ 19:55:

Zeemeerminnen zijn eng

[img]http://th04.deviantart.net/fs70/PRE/i/2 ... 5584xz.jpg[/img]6





Dat is een halve Alien!(Ik zit op tab dus drm gaat een trema nie op de e)Oh,ik snap het al!Drm hebben ze op een andere planeet water ondekt!
Be yourself ;D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven