ik wil een zeemeermin worden

03-08-2012 01:05 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jullie zullen vast over me denken dat mens is knettergek. Maar nee dat ben ik niet. Van kinds af aan ben ik gefascineerd door zeemeerminnen. Hoe vaak heb ik wel niet gedroomd dat ik als zeemeermin meezwom met dolfijnen en walvissen. We speelden in de golven van de oceaan. Dat was mijn huis. Nog steeds droom ik hierover en nog steeds is mijn allergrootste wens een zeemeermin te zijn. Vandaag bedacht ik iets wat kan helpen mijn wens ooit te worden vervuld. Misschien is het ooit mogelijk voor chirurgen om kieuwen bij mensen te operen. Als dat ooit kan ben ik de eerste die dit zal laten doen. Denken jullie dat dit mogelijk is bij de mens. Ik las dat embryos kieuwen hebben en dat er zelfs mensen met kieuwen zijn geboren. Zo gek is de gedachte dus niet. Ik ga dit echt niet aan mijn huisarts vragen want ben bang dat hij me dan rechtstreeks naar een gesticht stuurt. Daarom brsloot ik om maar eens jullie mening te vragen. En nee ik ben niet gek en wil ook geen aandacht. Dit is iets wat me heel erg bezighoudt en waar ik uit schaamte met niemand over kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:lepeltjes schreef op 04 augustus 2012 @ 18:52:

Stel (zeer hypothetisch) dat ze je kieuwen geven en dat je dan onder water zuurstof op kan nemen. Dan lijkt het me nog vrij naïef om te denken dat je in de zee kan overleven. Ik voorzie problemen als onderkoeling, niets zien, opgegeten worden door grotere zeedieren, enz. Een keer ongesteld en een haai ruikt je op kilometer afstand maar als zeemeermin heb je niks aan een baarmoeder...
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet toevallig zingen? Kun je altijd nog Understudy worden in die musical "The Little Mermaid".
Alle reacties Link kopieren
Hou baart een zeemeermin? Of komen baby-minnen uit een schelp?
Alle reacties Link kopieren
nou ik denk niet zoals mensen zich voortplanten. Ik heb bij Ariël nog nooit een baringskanaal gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:falsefloor schreef op 04 augustus 2012 @ 19:53:

nou ik denk niet zoals mensen zich voortplanten. Ik heb bij Ariël nog nooit een baringskanaal gezien.Ariël kreeg benen en heeft in "De Kleine Zeemeermin II" ook een dochter. Die wil dan weer graag een zeemeermin zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zeemeerminnen zijn eng

Alle reacties Link kopieren
Reuzen hebben ook bestaan joh!







Door dit topic kom je echt aan de vage kant van t www
Alle reacties Link kopieren


Bizar
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 04 augustus 2012 @ 19:55:

Zeemeerminnen zijn eng

In "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" vielen ze wel mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnysideup2 schreef op 04 augustus 2012 @ 18:16:

die ken ik niet hans, lijkt meer iets voor mannen:)?

De meerderheid van World of Warcraft-spelers zijn mannen; het spel trekt echter ook vrouwen aan, zie de Blood Elves hierboven. Trouwens. De tweede vrouw van links op de foto is een "gewone" mensenvrouw.



In WoW zijn er monsters die op zeemeerminnen lijken. Dat zijn de Naga:





Alleen Naga-vrouwen lijken enigszins op zeemeerminnen, maar ze hebben 4 of 6 armen. Hun hoofden lijken meer op dat van mensen. Naga-mannen hebben een kop van een draak en een onderlijf van een slang en slechts twee armen. Vrouwen en mannen lijken qua uiterlijk dus totaal niet op elkaar. Ze zijn veelal kwaadaardag, niet alleen naar de bekende humanoïde-rassen in WoW, maar ook naar andere monsters.



Blood Elves en Naga zijn maar een heel klein deel van World of Warcraft. De Blood Elves hebben een zeer uitgebreide geschiedenis in hun elfenbestaan. Ik moest aan de Naga denken omdat de Blood Elves van de Naga-leider Vashj hulp hebben gekregen tegen de Scourge in Quel'Thalas.



Naga komen ook buiten WoW voor als bovennatuurlijke wezens uit het boeddhisme en hindoeïsme. Alleen is het meervoud Naga's. In WoW is het meervoud van Naga Naga (zonder 's).



quote:Ik vind het wel een interessant onderwerp,

de films en ook de commerce errond zijn soms wel echt beangstigend gevaarlijk. Zal niet het eerste kindje zijn dat in zijn spiderman pakje en met zijn spinnendraad-schietertje uit het raam springt. Het enige verschil met de film lijkt nog dat je aan dat draadje niét kunt vasthangen..Fantasy is commercie, en bepaalde figuren zijn helemaal in en trekken veel kinderen aan. Jij noemde Spiderman op. Daarnaast heb je ook Superman, de Hulk, Star Trek (hoewel dat laatste meer sciencefiction is).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:lepeltjes schreef op 04 augustus 2012 @ 18:52:

Stel (zeer hypothetisch) dat ze je kieuwen geven en dat je dan onder water zuurstof op kan nemen. Dan lijkt het me nog vrij naïef om te denken dat je in de zee kan overleven. Ik voorzie problemen als onderkoeling, niets zien, opgegeten worden door grotere zeedieren, enz. Een keer ongesteld en een haai ruikt je op kilometer afstand



Om onderkoeling te voorkomen kan ik verblijven in tropische wateren. Overleven in de zee zal vast niet zo makkelijk zijn als op het vaste land, maar dat geeft niet. Als ik zo'n extreme stap zet door kieuwen te plaatsen op mijn lichaam wil ik ook best mijn baarmoeder verwijderen, zodat ik niet menstrueer en zodoende geen haaien aantrek. Bovendien wil ik me als een echte zeemeermin volledig wijden aan de natuur en in de natuur worden dieren nou door elkaar opgegeten. Het mooie van dit droom vind ik juist het feit dat ik onderdeel van de natuur word. Ik kan idd. worden opgegeten maar zelf moet ik ook overleven van de kleinere vissen. Hetzij zo. Overigens in de docu over echte zeemeerminnen op Discovery wordt verteld dat the real mermaids zich beschermen door speren e.d ;)



Soms schrik ik ook hoor van mijn 'zeemeerminnenobsessie' maar aan de andere kant ben ik er ook echt trots op.
Alle reacties Link kopieren
Al een tattooage?
Al aan het sparen Pinarcik?
Alle reacties Link kopieren
Pinarcik, is het misschien een idee om een regressietherapeut te bezoeken? Weet je wat dat is? Die brengen je onder hypnose naar je vorige levens. Misschien was je een visachtige? Dit is serieus, alleen weet ik niet of je hun vragen kunt beantwoorden als je onder hypnose in zee bent, want vissen kunnen niet praten, maar misschien hoeft dat ook niet nodig te zijn, sowieso is een therapeut geen slecht idee om erachter te komen waar je obsessie vandaan komt toch?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht... ik lees dit topic niet, ik lees het niet. Toch gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 05 augustus 2012 @ 01:57:

[afbeelding] idd
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 05 augustus 2012 @ 01:58:

Ik dacht... ik lees dit topic niet, ik lees het niet. Toch gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 05 augustus 2012 @ 01:58:

Ik dacht... ik lees dit topic niet, ik lees het niet. Toch gedaan. De nieuwsgierigheid, hè? Zo meteen ben je ook nog nieuwsgierig naar de zeemeerminervaring.
World of Warcraft: Legion
quote:Pinarcik schreef op 03 augustus 2012 @ 01:15:

Ik weet dat er zeemeerminnen pakken verkrijgbaar zijn maar wat heb ik eraan als ik geeneens 2 min. onder water kan. En nogmaals ik ben niet gek!Waarom volg je geen duiklessen? Dan kan je onderwater ademen. En gek of niet, ik vind dit wel een van de leukste wensen die ik ooit gehoord heb van een volwassene. :-)
Alle reacties Link kopieren
Dan kom ik opnieuw met



http://www.vinzwemmen.nl/



en



http://www.themermaidexperience.webs.com/



Vinzwemclubs zijn er al in Nederland. Ik weet het niet over Mermaid Experience (tweede URL). Ik zie wel een verschil tussen vinzwemmen en MME (MerMaid Experience). The tweede groep heeft een echte zeemeerminstaart, terwijl de eerste groep alleen een grote vin heeft aan het uiteinde.



Het is geenszins vreemd om je daarvoor te interesseren (mensen brengen dat in de praktijk; anders zouden deze clubs niet eens bestaan), maar wat Pinarcik wil kan biologisch gezien niet. Wat ze wel kan is dat zij één of beide van de twee mogelijkheden kiest.



Het is fascinerend, maar je hebt er niet zoveel aan als je enigszins bang bent voor water zoals ikzelf (ik had vroeger een waterfobie).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Toch een Nederlandse MME-club gevonden:



http://kittymermaid.blogspot.nl/ (Kitty Mermaid)



Maar BGB heeft al zoiets eerder gepost.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Haha hans je bent er wel erg mee bezig. Zie je het zelf ook zitten dat zeemeermin gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zie dat niet zitten. Maar de onderwaterwereld vind ik wel fascinerend. Het blijft beperkt tot erover lezen en filmpjes daarover zien.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Door dit topic of vond je dat altijd al,,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven