Ik wil opgenomen worden...

29-06-2015 22:18 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Maar waarom weet je psycholoog niet de hele situatie? Want dan kan die je toch ook niet helpen met je problemen. Ik zou beginnen met dat volgende keer gewoon eens aan te kaarten. Dat je dan aangeeft even de hele situatie eens te willen bespreken. Als je dat niet zo durft dan lijkt via een brief me een hele goede optie. Maar dan zou ik in die brief niet als doel stellen opname, mar het helder krijgen van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
De brief is een goeie aanzet.

Het zal in deze vorm waarschijnlijk niet genoeg zijn om tot opname te geraken.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Een opname is geen vakantie, je kan dit niet zomaar boeken.



Wat zijn de behandelopties die ze je nu aanbieden? En waarom denk je dat je 24 uur per dag opgenomen moet worden? Wat kunnen ze je dan bieden wat je niet via ambulante zorg kunt krijgen?



Rust en mensen die voor je zorgen en koken, dat is geen goede reden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
nah, teveel zelfinzicht om een opname nodig te hebben.
Sorry maar dit kan prima via normale therapie worden aangepakt.
Weet je wel wat een opname inhoudt? Je brief lijkt me een prima aanzet voor therapie, maar dit staat zeker niet synoniem aan opname. Als je het op dit moment te zwaar vindt om jezelf te verzorgen, probeer dan om bij vrienden of familie mee te eten / eventueel slapen.



Een opname gebeurt - voor zover ik het uit mijn omgeving ken- alleen bij mensen die een gevaar voor zichzelf of anderen vormen. Je zit dan bij mensen die allemaal met een heftig probleem en heftige emoties kampen, wat ook beangstigend kan zijn.



Voor problemen in mijn verleden heb ik EMDR gehad, deze therapie hielp om zowel de nare ervaringen als emoties een plekje te geven. Wat wordt er bij jou aan behandelmogelijkheden aangeboden?
Waarom denk jij dat een opname nodig is?

Wat verwacht je van een opname?

Ik zelf heb momenten gehad(tijdens depressie) dat ik het ook wel wilde. Puur het even niets moeten dan werken aan mijn problemen. Een stukje "rust"

Maar besefte ook echt wel dat het zo niet werkt. Dan moet er toch heel wat meer aan de hand zijn, en dat besef dat het nog niet zo erg was, is toch weer een positief iets.

Ik hoop dat jij dat ook zo kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil je, medelijden? Je verhaaltje is best wel zaai.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
hier ook dat gevoel gehad dat het fijn zou zijn om in ieder geval in dagbehandeling te gaan. Dat je je helemaal op je herstel kan focussen, en soms is het dagelijks leven ook niet meer goed te leiden door alle problemen. Maar dan heb je dus die wens denk ik, in plaats van de NOODZAAK om opgenomen te worden. Daar zijn diagnoses voor nodig waar je- zoals ikbenmeer eentje al zegt- ook niet blij van zou worden.

Maar die behoefte aan rust en ruimte om met jezelf bezig te (kunnen) zijn kan voldaan worden. Zo ben ik net een aantal dagen weg geweest, op vakantie in de natuur. Helemaal tot mezelf komen, nadenken, schrijven.....even niet meer in die ratrace. Dus zie je ook mogelijkheden dit buiten een inrichting te doen?

Maw: waar staat een opname in een instelling voor jou voor?



Verder vind ik het goed van je dat je wel aan de bel trekt. Als je het gevoel dat je het niet trekt/zelfmoordneigingen hebt (?) dan MOET je acuut blijven zoeken naar hulp.

Sterkte!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 29 juni 2015 @ 23:15:

Maar wat wil je, medelijden? Je verhaaltje is best wel zaai.Haha, dat 'verhaaltje' is ook niet voor jouw vermaak geschreven.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:rennie_girl schreef op 29 juni 2015 @ 22:25:

Maar waarom weet je psycholoog niet de hele situatie? Want dan kan die je toch ook niet helpen met je problemen. Ik zou beginnen met dat volgende keer gewoon eens aan te kaarten. Dat je dan aangeeft even de hele situatie eens te willen bespreken. Als je dat niet zo durft dan lijkt via een brief me een hele goede optie. Maar dan zou ik in die brief niet als doel stellen opname, mar het helder krijgen van de situatie.Dank je voor je tip, ik kon het gewoon niet. Zelf bij de psycholoog was ik bang hoe er over me gedacht ging worden..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyx- schreef op 29 juni 2015 @ 22:55:

Voor problemen in mijn verleden heb ik EMDR gehad, deze therapie hielp om zowel de nare ervaringen als emoties een plekje te geven. Wat wordt er bij jou aan behandelmogelijkheden aangeboden?Ik heb ook EMDR gehad voor mijn pestverleden, het hielp op het begin maar ik heb er nog steeds last van. Op dit moment bieden ze me anti depressiva en pillen waarvan ik rustig wordt. Ik ben al langer onder behandeling en kreeg altijd opdrachten mee waaraan ik moest werken, maar binnenkort is het budget op van de zorgverzekeraar. Dus moet ik waarschijnlijk op zoek naar een andere behandelaar.
quote:ferdinandje schreef op 29 juni 2015 @ 23:15:

Maar wat wil je, medelijden? Je verhaaltje is best wel zaai.



Hulp. Aandacht voor zijn probleem. Feedback. Steun.

Dat wil hij neem ik aan.



Moeilijk? Een beetje met iemand meevoelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenmeereentje schreef op 29 juni 2015 @ 22:58:

Waarom denk jij dat een opname nodig is?

Wat verwacht je van een opname?

Ik zelf heb momenten gehad(tijdens depressie) dat ik het ook wel wilde. Puur het even niets moeten dan werken aan mijn problemen. Een stukje "rust"

Maar besefte ook echt wel dat het zo niet werkt. Dan moet er toch heel wat meer aan de hand zijn, en dat besef dat het nog niet zo erg was, is toch weer een positief iets.

Ik hoop dat jij dat ook zo kan zien.Ik wil er gewoon continu mee bezig zijn, ik voel me al zo lang rot dat ik er inderdaad in alle rust aan wil werken. Hoe is de therapie bij jou verlopen? ben jij van je klachten af?
quote:nerdjee schreef op 29 juni 2015 @ 23:45:

[...]





Ik heb ook EMDR gehad voor mijn pestverleden, het hielp op het begin maar ik heb er nog steeds last van. Op dit moment bieden ze me anti depressiva en pillen waarvan ik rustig wordt. Ik ben al langer onder behandeling en kreeg altijd opdrachten mee waaraan ik moest werken, maar binnenkort is het budget op van de zorgverzekeraar. Dus moet ik waarschijnlijk op zoek naar een andere behandelaar.Waarom haal je de OP nou weg?
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 29 juni 2015 @ 23:19:

Maar die behoefte aan rust en ruimte om met jezelf bezig te (kunnen) zijn kan voldaan worden. Zo ben ik net een aantal dagen weg geweest, op vakantie in de natuur. Helemaal tot mezelf komen, nadenken, schrijven.....even niet meer in die ratrace. Dus zie je ook mogelijkheden dit buiten een inrichting te doen?

Maw: waar staat een opname in een instelling voor jou voor?Ik zou willen dat ik er even tussenuit kon. Als ik dat doe dan worden de problemen niet opgelost het zou het op dit moment alleen dragelijker maken. Er zijn zoveel dingen waarmee ik zit, daar heb ik echt hulp van professional voor nodig. Maar ik zal het zeker meenemen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 29 juni 2015 @ 23:47:

[...]





Waarom haal je de OP nou weg?Ben toch een beetje bang voor de reacties van anderen.
Balen dat het budget op is heb je je huidige behandelaar ook voorgelegd dat daar ook een deel van het probleem ligt? Misschien kan hij / zij daar in meedenken. Mijn psycholoog heeft ook meegedacht over het vervolgtraject, omdat ik niet meer onder haar regio viel.



Naar dat je je zo rot voelt, sterkte! Ik hoop dat je een geschikte therapie kan vinden die jou verder helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyx- schreef op 29 juni 2015 @ 23:55:

Balen dat het budget op is heb je je huidige behandelaar ook voorgelegd dat daar ook een deel van het probleem ligt? Misschien kan hij / zij daar in meedenken. Mijn psycholoog heeft ook meegedacht over het vervolgtraject, omdat ik niet meer onder haar regio viel.



Naar dat je je zo rot voelt, sterkte! Ik hoop dat je een geschikte therapie kan vinden die jou verder helpt.Hoe is dit verder bij jou afgelopen? En dank je ik hoop het ook
quote:nerdjee schreef op 29 juni 2015 @ 23:54:

[...]





Ben toch een beetje bang voor de reacties van anderen.



Zonde. Bijna iedereen reageert behulpzaam en vriendelijk tot nu toe.

Of vond je van niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenmeereentje schreef op 29 juni 2015 @ 22:58:

Een stukje "rust"

Maar besefte ook echt wel dat het zo niet werkt. Dan moet er toch heel wat meer aan de hand zijn, en dat besef dat het nog niet zo erg was, is toch weer een positief iets.

Ik hoop dat jij dat ook zo kan zien.Ik denk dat ik inderdaad gewoon de rust wil hebben om aan al mijn problemen te werken. Ik vind het moeilijk om iets positiefs te zien. Het voelt alsof ik alles verpest heb, school, werk, kindje, ex vriendin. Terwijl dat ik eigenlijk gewoon het beste wilde voor alles en iedereen...
quote:nerdjee schreef op 30 juni 2015 @ 00:01:

[...]





Ik denk dat ik inderdaad gewoon de rust wil hebben om aan al mijn problemen te werken. Ik vind het moeilijk om iets positiefs te zien. Het voelt alsof ik alles verpest heb, school, werk, kindje, ex vriendin. Terwijl dat ik eigenlijk gewoon het beste wilde voor alles en iedereen...Een troost. Iedereen verpest wel eens wat of alles. Positief is dat je nu geleerd hebt wat niet werkt. Kun je het de volgende keer anders aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 29 juni 2015 @ 23:59:

[...]





Zonde. Bijna iedereen reageert behulpzaam en vriendelijk tot nu toe.

Of vond je van niet?Ja, en dat vind ik heel fijn bedankt daarvoor!, maar ik wil anderen ook niet lastig vallen met mijn problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven