Ik wil zo graag meer kinderen

14-02-2016 10:09 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weleens mee hier op het viva forum en heb besloten om mijn verhaal hier neer te zetten omdat ik het verder aan niemand kwijt kan. Ik ben 31 jaar, en sinds 8 jaar moeder van een dochter. Sinds vijf jaar heb ik geen relatie meer met de vader. Mijn grootste wens is altijd geweest om een groot gezin te hebben, waarschijnlijk omdat ik zelf enig kind ben en me altijd alleen heb gevoeld. Na mijn ex heb ik geen nieuwe partner meer gehad. Ik baal hier heel erg van omdat ik zo ontzettend graag verlang naar een groot gezin. Samen op vakantie, de feestdagen samen doorbrengen, uitstapjes. Ik doe dit nu ook met mijn dochter maar ik gun haar ook zo graag broertjes/zusjes om dit allemaal mee te delen. Ik wil niet dat mijn dochter enig kind blijft maar ik ben bang dat ik de rest van mijn leven alleen blijf en dus ook geen groot gezin kan stichten. Ik ben 31 en vraag me af hoe ik hier mee om moet gaan. Wat ik wil bereiken met dit topic? Ik weet het niet. Misschien tips of verhalen. ik ben blij dat ik het van me af heb geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Zaaddonor?



Heb je een goede baan en ben je financieel onafhankelijk? Dan zou je dat kunnen overwegen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
neuken dan maar.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wellicht vindt jouw dochter haar leven uiteindelijk juist veel beter als enig kind. Ik had er niet aan moeten denken om siblings te hebben bijv. Dat jij dat wel wilde zegt niets over je dochter. Bovendien wordt 'n eerste leg uiteindelijk meestal achtergesteld op de 2e leg mits je met de 2e verwekker wel samen blijft. Bedenk 'ns wat je je dochter allemaal voor moois kunt bieden als je geen geldverslindende en aandachtvretende extra kinderen neemt!
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 10:16:

Wellicht vindt jouw dochter haar leven uiteindelijk juist veel beter als enig kind. Ik had er niet aan moeten denken om siblings te hebben bijv. Dat jij dat wel wilde zegt niets over je dochter. Bovendien wordt 'n eerste leg uiteindelijk meestal achtergesteld op de 2e leg mits je met de 2e verwekker wel samen blijft. Bedenk 'ns wat je je dochter allemaal voor moois kunt bieden als je geen geldverslindende en aandachtvretende extra kinderen neemt!Hebben jouw ouders ook een 2e leg gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je: een gezin met man, vrouw en kinderen, of een gezin met jou als moeder en meerdere kinderen?



Dat laatste kan je bereiken door een zaaddonor.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 14 februari 2016 @ 10:18:

[...]





Hebben jouw ouders ook een 2e leg gehad?Nee, mijn ouders hebben bewust gekozen voor één kind: moi!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Dit is een wezenlijk verlangen....



Je bent nog jong en. Nig 10 jr vruchtbaar dus wie weet en verder.....

Acceptatie . .dat t leven loopt zoals het loopt.



Ik heb een groot gezin en dit vervult mij in het diepst van mijn hart....dus ik begrijp je verlangen heel goed.
--
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 10:20:

[...]



Nee, mijn ouders hebben bewust gekozen voor één kind: moi! Dat kan ik heel goed volgen van jouw ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 14 februari 2016 @ 10:24:

[...]





Dat kan ik heel goed volgen van jouw ouders.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Een groot gezin geeft geen enkele garantie op 'n gezinsleven als je kinderen het huis uit zijn. Kom vaak mensen tegen die hun siblings niet kunnen luchten of zien en ouders die dus tussen 2 vuren zitten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Projecteer je nu niet je eigen gevoel teveel op je dochter? Misschien vindt zij het heerlijk, enig kind zijn. Dat jij nog kinderen wilt staat hier los van, vind ik. En zal je zelf een oplossing voor moeten zoeken.



Ik heb zelf een broertje, vijf jaar jonger. Door het leeftijdsverschil hadden we alleen maar ruzies. Niks aan.



Mijn dochter (6, bijna 7) is enig kind. Ze heeft een vriendin die ze haar zusje noemt en vice versa net zo (vriendin is ook enig kind). Ze gaan nu al geregeld met elkaar op (kleine) vakantie, of met ons mee of met haar ouders. Ik denk dat ze een broer/zus helemaal niet mist. Ze heeft het er überhaupt nooit over gehad, terwijl klasgenoten best wel eens een broertje of zusje erbij krijgen natuurlijk. En ze ook wel eens speelt bij kinderen met broertjes/zusjes.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Het leven loopt vrijwel nooit zoals je dat wenst. De uitdaging is tevreden te zijn met wat er is. Ik gun je dochter een moeder die tevreden is met jullie gezin. En niet een moeder die ongelukkig is omdat ze denkt dat ze dochter te kort doet door geen broers of zussen te leveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 10:20:

[...]



Nee, mijn ouders hebben bewust gekozen voor één kind: moi! Viel je zo tegen? 😀
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 februari 2016 @ 10:29:

Het leven loopt vrijwel nooit zoals je dat wenst. De uitdaging is tevreden te zijn met wat er is. Ik gun je dochter een moeder die tevreden is met jullie gezin. En niet een moeder die ongelukkig is omdat ze denkt dat ze dochter te kort doet door geen broers of zussen te leveren.Wauw, prachtig gesproken Meds!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 14 februari 2016 @ 10:29:

[...]





Viel je zo tegen? 😀Ik vervulde juist in mijn eentje hun gezinswens zonder dat ze daar nog nieuwe kinderen voor nodig hadden
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen! Ik ben ook opgegroeid als enig kind, en ken het verlangen naar een groot gezin. Ik ben inmiddels 41, en heb uiteindelijk wel een tweede gekregen waar ik zoooooo blij mee ben. Maar eigenlijk vind ik het nog niet genoeg



Je bent wel nog jong. Het kan natuurlijk heel goed dat je nog wel een of meerdere kinderen krijgt.
In je OP lees ik allemaal leuke dingen die je samen had willen doen. Helaas is de werkelijkheid niet altijd wat je ervan hoopte. Blijf wel realistisch met wat je wenst. Jouw dochter is al 8 en zal weinig contact hebben met een broer of zusje dat nu nog geboren moet worden. Dat contact hoeft ook helemaal niet gezellig te zijn. Veel broers en zussen kunnen het helemaal niet goed met elkaar vinden. Je verlangt naar een situatie die je zelf hebt bedacht, misschien is het tijd om je beeld bij te stellen?
Je hebt gelukkig nog een aantal vruchtbare jaren voor de boeg, dus ga daten!

Tegenwoordig knappen mannen niet zo snel meer af op het al hebben van een kind (of meerdere!)bij iemand, zo zie ik in mijn omgeving.

Samengestelde gezinnen zijn normaal. (ik zie het zelf ook liever anders, maar dat is de realiteit)

Ik snap je wens en verlangen heel goed, kans is best groot dat je iemand spontaan tegen het lijf loopt, maar om het geluk te helpen misschien mee op vakantiereizen voor single ouders? Via estivant ofzo komende zomer? of via een datingsite?
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 februari 2016 @ 10:31:

[...]



Ik vervulde juist in mijn eentje hun gezinswens zonder dat ze daar nog nieuwe kinderen voor nodig hadden 😃
Alle reacties Link kopieren
Als je huidige kind al 8 is zal die idd niets aan 'n nieuw kind hebben. Te groot leeftijdsverschil en ipv dat er nu uitjes en activiteiten mogelijk zijn naar haar leeftijd, zal alles weer terug naar af moeten als er 'n baby bij komt. TO kan zich beter richten op leuke dingen doen met haar dochter. Daar kan ze nu mee op reis gaan de komende jaren, lekker shoppen, leuke sport/hobby, wellicht ook iets wat je samen kunt doen zoals bijv. paardrijden. Je kunt ook mee op wedstrijden in de weekends i.t.t. als je aan 'n baby vast zit. Als je weer moet gaan moederen met 'n baby verlies je kostbare jaren van de jeugd van je huidige kind.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:ramy72 schreef op 14 februari 2016 @ 10:34:

In je OP lees ik allemaal leuke dingen die je samen had willen doen. Helaas is de werkelijkheid niet altijd wat je ervan hoopte. Blijf wel realistisch met wat je wenst. Jouw dochter is al 8 en zal weinig contact hebben met een broer of zusje dat nu nog geboren moet worden. Dat contact hoeft ook helemaal niet gezellig te zijn. Veel broers en zussen kunnen het helemaal niet goed met elkaar vinden. Je verlangt naar een situatie die je zelf hebt bedacht, misschien is het tijd om je beeld bij te stellen?



Dit. Het leeftijdsverschil zal minstens 9 jaar zijn als je nu zou beginnen, maar ik neem aan dat je niet meteen met na een relatie te beginnen een kind neemt. Je dochter zal dus in werkelijkheid 12 of zo zijn, als je nog een kind neemt. Ze gaat dan al naar de brugklas, zal meer huiswerk hebben. Een huilende baby zal ze dan misschien als storend ervaren. Tegen de tijd dat je tweede kind naar de basisschool gaat, gaat zij al op kamers.



Dat wil niet zeggen dat je niet later nog kinderen moet willen, maar om het te doen zodat je dochter niet alleen opgroeit oid, lijkt me nu al te laat.
quote:waterlelieke schreef op 14 februari 2016 @ 10:35:

Je hebt gelukkig nog een aantal vruchtbare jaren voor de boeg, dus ga daten!

Tegenwoordig knappen mannen niet zo snel meer af op het al hebben van een kind (of meerdere!)bij iemand, zo zie ik in mijn omgeving.

Samengestelde gezinnen zijn normaal. (ik zie het zelf ook liever anders, maar dat is de realiteit)

Ik snap je wens en verlangen heel goed, kans is best groot dat je iemand spontaan tegen het lijf loopt, maar om het geluk te helpen misschien mee op vakantiereizen voor single ouders? Via estivant ofzo komende zomer? of via een datingsite?Ik vind het een slechte instelling om te gaan daten om zo een vader te zoeken voor de nieuwe kinderen. TO zou eerst op zoek moetrn zijn naar een leuke date, dan kijken of er een stabiele relatie in zit en als die realatie er enige jaren is dan pas nadenken over een kind. Overigens worden kinderen niet gelukkig ban stiefbroers en zussen. zeker niet als ze gewend zijn alle aandacht te krijgen. En hoe zit dat met vader? Die levert misschien ook een gezinsleven.
Ach Meds, zo werkt het nou eenmaal. Niks mis met een kinderwens en hrt verlangen naar een gezinsleven, en met dat doel een relatie willen. En het een sluit het ander niet uit hè, lijkt me logisch dat TO dan een man zoekt waarmee ze zelf een stabiele liefdevolle relatie kan hebben waar dan kinderen uit voortkomen.



TO, hoezeer ik je verlangen ook begrijp, wil ik je meegeven dat het leven niet zo maakbaar is als we soms denken. Het loopt zoals het loopt. En soms zit het er niet in. Probeer het wat los te laten en geen verbittering in je gevoel te krijgen. Want dat proef ik een beetje.
quote:Dubbs schreef op 14 februari 2016 @ 10:50:

Ach Meds, zo werkt het nou eenmaal. Niks mis met een kinderwens en hrt verlangen naar een gezinsleven, en met dat doel een relatie willen. En het een sluit het ander niet uit hè, lijkt me logisch dat TO dan een man zoekt waarmee ze zelf een stabiele liefdevolle relatie kan hebben waar dan kinderen uit voortkomen.



TO, hoezeer ik je verlangen ook begrijp, wil ik je meegeven dat het leven niet zo maakbaar is als we soms denken. Het loopt zoals het loopt. En soms zit het er niet in. Probeer het wat los te laten en geen verbittering in je gevoel te krijgen. Want dat proef ik een beetje.To realiseert zich niet dat een nieuwe relatie en stiefbroers misschien helemaal niet zo leuk is voor haar kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven