Is dit een vorm van misbruik geweest?

23-03-2017 16:37 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet genoeg! Bedankt voor jullie berichten.



Topic Gesloten.



Groetjes
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2017 18:06
Reden: OP verwijderd - Maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee want je hebt het vrijwillig gedaan. Of het verstandig was van beide kanten is een ander verhaal..
Internagelaktisch
ik vind van wel.
Ja, sex tussen een minderjarige en een volwassene is altijd strafbaar, ook als de minderjarige het vrijwillig deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 23 maart 2017 @ 16:38:

Nee want je hebt het vrijwillig gedaan. Of het verstandig was van beide kanten is een ander verhaal..



Verstandig? Ze was 13!!

Dat hoef je haar dan niet aan te rekenen hoor. Het verstand had je bij die kerel van veertig mogen verwachten dacht je niet?
Alle reacties Link kopieren
een paar jaar terug toen je 13-14 was en nu ben je eind 30......Ook bij vrijwillig is het dacht ik verboden op die leeftijd.

plasjepal, wil je er nu nog iets mee doen dan?
Ja, want jij was minderjarig en hij was een volwassen man van 40.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van wel. Je was een puber makkelijk beinvloedbaar en veel te jong voor een volwasswn vent.
Alle reacties Link kopieren
Handelingen met minderjarigen van twaalf tot zestien die bestaan uit het buiten echt plegen van ontucht zijn verboden. Dit geldt zowel voor vrijwillige handelingen als voor onvrijwillige handelingen. Maximumstraf: 8 jaar gevangenisstraf.



Het corrumperen van iemand in deze leeftijdscategorie is ook verboden. Dit houdt in dat iemand met ontuchtig oogmerk wordt bewogen om getuige te zijn van seksuele handelingen. Maximumstraf: 2 jaar gevangenisstraf.



Ook verboden is het op bijvoorbeeld internet voorstellen van een ontmoeting met iemand in deze leeftijdscategorie met het oogmerk om seksuele handelingen te plegen wanneer daar reeds enige handeling is verricht om deze ontmoeting te verwezenlijken. Dit wordt ook wel ‘grooming’ genoemd. Maximumstraf: 2 jaar gevangenisstraf.



Dus ja, het was strafbaar, zou toch wat zijn als pedofielen alleen maar toestemming van de minderjarige hoefde te hebben om het legaal te maken...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 16:45:

[...]





En is dit een vorm van misbruik geweest of had hij alleen iets strafbaars gedaan i.v.b met de wet van seks tussen minderjarigen en meerderjarigen ?Wil je een rechtzaak beginnen?
Ik vind van wel maar waarom doet het er iets toe zoveel jaar later? Vooral omdat het destijds vrijwillig was?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is misbruik. Je was te jong om toestemming te geven. Volgens de wet ben je verkracht.
Ik vind het geen misbruik, je hebt er zelf mee ingestemd.

Het is wel strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk is dit strafbaar, al gaf je toestemming mag dit absoluut niet! Hoe komt het zo dat het je nu bezig houd?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijker is om je af te vragen of je je misbruikt voelt en als het antwoord "ja" is, heb je daar nu last van?
Alle reacties Link kopieren
.
natuurlijk is het misbruik, als kind van 13 kan je onmogelijk een gelijkwaardige seksuele relatie met een man van 40 hebben. Heb je zelf kinderen? wat zou jij ervan vinden als je kind van 13 'vrijwillig' seksuele omgang heeft met een man van jouw leeftijd?
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 16:47:

[...]





Haha ik voel me nog altijd jong hoor.. Maar goed. Nee ik ben niets van plan, ik vroeg het mij gewoon af xdenk je dat je het enige slachtoffer bent of blijft? pedoseksuelen zijn recidivisten als ze niet behandeld zijn
Alle reacties Link kopieren
We kennen de context natuurlijk niet, kennelijk wil to er nu iets mee. Voor misbruik van kinderen tussen 12-16 jaar geldt een verjaringstermijn van 20 jaar, las ik net dus je kan er nog wat mee doen. Natuurlijk is dit strafbaar!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon te googelen. Vanwaar deze nickname? En hoezo een paar geleden was je 13/14 en ineens ben je 30. Vaag verhaal dit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind van wel, hij had als volwassene beter moeten weten en jou tegen jezelf moeten beschermen c.q. niet moeten verleiden tot het doen van handelingen. Als er een machtsrelatie was, is het nog een tikje erger (bv. een leraar).
In een ander topic waar een meisje van 14 sex heeft met een man van 21, vinden de meeste dat heel normaal. Als ze maar aan de pil is.....
quote:Maaique schreef op 23 maart 2017 @ 16:38:

Nee want je hebt het vrijwillig gedaan. Of het verstandig was van beide kanten is een ander verhaal..Dan houd je alleen rekening met TO's instemming. Maar TO was nog een kind en daar had deze volwassen man rekening mee moeten houden: zij (of hij?) kon geen toestemming geven. Dus is het misbruik. Al bood TO zich naakt aan, dan mocht deze volwassen man daar niet op ingaan.



Los daarvan staat of het voor TO voelt als misbruik of niet.



TO, wat vind je er zelf van?
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 23-03-2017 16:54
Reden: over vagina heen gelezen
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven