Is dit een vorm van misbruik geweest?

23-03-2017 16:37 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet genoeg! Bedankt voor jullie berichten.



Topic Gesloten.



Groetjes
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2017 18:06
Reden: OP verwijderd - Maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 23 maart 2017 @ 16:48:

We kennen de context natuurlijk niet, kennelijk wil to er nu iets mee. Voor misbruik van kinderen tussen 12-16 jaar geldt een verjaringstermijn van 20 jaar, las ik net dus je kan er nog wat mee doen. Natuurlijk is dit strafbaar!Ze is eind 30, dan is het toch al verjaard? Of reken ik niet goed...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 23 maart 2017 @ 16:49:

In een ander topic waar een meisje van 14 sex heeft met een man van 21, vinden de meeste dat heel normaal. Als ze maar aan de pil is.....Ja dat vind ik ook niet normaal maar dit leeftijdsverschil is ook wel heel groot en zeker op die leeftijd..
Ja. En ja ook wettelijk strafbaar.



Dit is geen gelijkwaardige relatie geweest ook al meen je dat het van jouw kant vrijwillig was. En dat is precies de reden dat dit volgens de wetgever strafbaar gesteld is, die ongelijkwaardigheid.



Een tikje erger maar van dezelfde orde zijn bijvoorbeeld relaties tussen patient en arts of therapeut en leerling/docent.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 16:51:

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om een rechtzaak te starten, en ik zit er ook totaal niet mee. Ik was namelijk heel erg verliefd op deze man waardoor ik het niet als iets ''slechts'' heb ervaren. Ik vroeg me gewoon af hoe dit wettelijk gezien wordt.wettelijk mag dit niet en zijn deze handelingen strafbaar, is het misbruik? als jij er zonder enige dwang volledig mee in hebt gestemd en er toen ook geen enkel bezwaar tegen had: ik vind van niet. Maar goed; maakt het niet minder strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 16:51:

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om een rechtzaak te starten, en ik zit er ook totaal niet mee. Ik was namelijk heel erg verliefd op deze man waardoor ik het niet als iets ''slechts'' heb ervaren. Ik vroeg me gewoon af hoe dit wettelijk gezien wordt.Je kunt het zo op internet vinden. Ik vind het wel bizar en vind die man eng. In mijn ogen ben je dan een pedofiel.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Hetvrijewoord schreef op 23 maart 2017 @ 16:53:

Ja. En ja ook wettelijk strafbaar.



Dit is geen gelijkwaardige relatie geweest ook al meen je dat het van jouw kant vrijwillig was. En dat is precies de reden dat dit volgens de wetgever strafbaar gesteld is, die ongelijkwaardigheid.



Een tikje erger maar van dezelfde orde zijn bijvoorbeeld relaties tussen patient en arts of therapeut en leerling/docent.vind jij een seksuele relatie patient/ dokter erger dan een volwassen/ kind ?
quote:guppekop schreef op 23 maart 2017 @ 16:55:

[...]





wettelijk mag dit niet en zijn deze handelingen strafbaar, is het misbruik? als jij er zonder enige dwang volledig mee in hebt gestemd en er toen ook geen enkel bezwaar tegen had: ik vind van niet. Maar goed; maakt het niet minder strafbaar.Eens. Op alle fronten verwerpelijk, maar als jij je niet misbruikt voelt, zou ik het ook niet zwaarder maken dan het is door het nu misbruik te gaan noemen.
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 16:51:

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om een rechtzaak te starten, en ik zit er ook totaal niet mee. Ik was namelijk heel erg verliefd op deze man waardoor ik het niet als iets ''slechts'' heb ervaren. Ik vroeg me gewoon af hoe dit wettelijk gezien wordt.Dat is ook op internet te vinden. Waarom dan dit topic?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een beetje een raar gevoel bij dit topic...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Waarom verwijder je de OT en je berichten Plasjepal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kootsies schreef op 23 maart 2017 @ 17:08:

Waarom verwijder je de OT en je berichten Plasjepal?Omdat ik mijn antwoord heb en verder niet herkent wil woorden door bekenden. Groetjes
Alle reacties Link kopieren
.
Heel raar dit!
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 17:10:

Omdat ik mijn antwoord heb en verder niet herkent wil woorden door bekenden. GroetjesEcht he, alsof het zo uniek is dat je eind dertig bent en als tiener iets had met een volwassen man. Jouw bericht kan wel de ogen openen van een tiener die hier stiekem meeleest en zich misschien niet bewust is dat een dergelijke relatie niet gezond is. Jammer voor haar dat je OP weg is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil iedereen bedanken die zijn reactie heeft geplaatst!



Ik verwijder hierbij dit topic omdat ik mijn antwoord hier heb kunnen vinden. Ik snap niet wat hier raar aan is? Ik wil verder niet herkend woorden door bekenden en dergelijke. Ik vroeg mij gewoon of hoe mensen naar z'n situatie kijken en hoe dit wettelijk gezien woord.



Dus hierbij hoop ik duidelijk genoeg te zijn, met vriendelijke groeten,



Plasjepal
Alle reacties Link kopieren
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 17:19:

Ik wil iedereen bedanken die zijn reactie heeft geplaatst!



Ik verwijder hierbij dit topic omdat ik mijn antwoord hier heb kunnen vinden. Ik snap niet wat hier raar aan is? Ik wil verder niet herkend woorden door bekenden en dergelijke. Ik vroeg mij gewoon of hoe mensen naar z'n situatie kijken en hoe dit wettelijk gezien woord.



Dus hierbij hoop ik duidelijk genoeg te zijn, met vriendelijke groeten,



PlasjepalVerwijderen mag niet, daarom is het raar.
quote:plasjepal schreef op 23 maart 2017 @ 17:19:

Ik wil iedereen bedanken die zijn reactie heeft geplaatst!



Ik verwijder hierbij dit topic omdat ik mijn antwoord hier heb kunnen vinden. Ik snap niet wat hier raar aan is? Ik wil verder niet herkend woorden door bekenden en dergelijke. Ik vroeg mij gewoon of hoe mensen naar z'n situatie kijken en hoe dit wettelijk gezien woord.



Dus hierbij hoop ik duidelijk genoeg te zijn, met vriendelijke groeten,



Plasjepal



Het is niet aan jou om een topic te sluiten en zomaar een OP weghalen is tegen de regels.

En t is gewoon superirritant.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de volwassen man in dit verhaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dan had je net zo goed even kunnen googlen. Had je nog sneller je antwoord gehad.
godver ik wil dit uit mijn lijst, het interesseert me ook geen reet.
quote:viva-amber schreef op 23 maart 2017 @ 17:24:

Jij bent de volwassen man in dit verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven