Kan ik het maken om af te zeggen?

21-08-2015 07:18 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:21
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja als je over een maand toch uit dienst bent vind ik het prima kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als je daar nog maar een paar weken werkt, absoluut naar sail.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar Sail gaan.



Zeg maar dat je een privé afspraak hebt. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan en ook zeggen waarom. Dat je uitgenodigd bent om op Sail te gaan varen en die kans niet voorbij wil laten gaan. Ik vind dat een prima reden, ik denk dat iedereen liever zou gaan varen.
.
Ik vind het niet kunnen als je al aangegeven hebt om naar dat etentje te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 21 augustus 2015 @ 07:25:

Lekker naar Sail gaan.



Zeg maar dat je een privé afspraak hebt. Klaar.Dat klinkt wel een beetje stom, zo zonder verdere uitleg omdat TO tot nu toe steeds zei dat ze zou gaan.
.
Je kan het wel gewoon eerlijk zeggen, als je toch niet gaat. Dus wat Impala zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 21 augustus 2015 @ 07:28:

Ik vind het niet kunnen als je al aangegeven hebt om naar dat etentje te gaan.Denk je nou echt dat iemand er wakker van zal liggen als ze niet gaat?
.
Nee. Maar dat iemand ergens NIET van wakker ligt betekend niet dat fatsoen niet meer hoeft.
quote:catacarax schreef op 21 augustus 2015 @ 07:28:

Ik vind het niet kunnen als je al aangegeven hebt om naar dat etentje te gaan.Helemaal mee eens!
Ga lekker naar Sail. En zeg gewoon waarom je niet komt. Zo'n kans laat je toch niet lopen voor een avond met je (toekomstige) ex-collega's?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet onfatsoenlijk om dit af te zeggen. Het is bepaald niet zo dat het etentje staat of valt met haar aanwezigheid. Sterker nog, als ik het zo hoor zullen ze haar niet echt missen.
.
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik niet gaan, dan zal ik dat uiteraard netjes melden aan degene die het etentje organiseert...



Het enige dat mij een beetje tegen de borst slaat, is dat ik al een beetje de naam heb van ''afhaker'', maar anderzijds lijken sommige collega's ook hun best te doen mij zo min mogelijk bij de groep te betrekken. Want hoewel ik absoluut niet on-sociaal ben, heb ik eigenlijk amper tot geen persoonlijke contacten.



Ik heb overigens ook al vernomen dat er een aantal oud - collega's komen waarmee ik nooit heb gewerkt, dus dat wordt sowieso weer een oude herinneringen ophaal avond vol met verhalen waar ik me toch niet in kan mengen...



Voel me misschien altijd wel een beetje té schuldig over dit soort dingen, terwijl het mijn collega's inderdaad niet echt uit zal maken..
Alle reacties Link kopieren
Kies voor jezelf: lekker gaan varen en ook tegen je collega's zeggen dat je dat gaat doen. Weten zij ook al dat je per 1 oktober weg gaat? Dat maakt het wat mij betreft nóg makkelijker...
Winter is coming...
Weten je collega's dat je stopt per 1 oktober?
Alle reacties Link kopieren
Tja, een afhaker ben je. Maar wat maakt dat uit. Naar de sail zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor,kun jij gewoon afzeggen.

Als jij toch binnenkort weggaat bij dit bedrijf,geen tijd meer aan verspillen.

En hoe jouw collega's verder over jou denken, daar zou ik mij niet zo druk overmaken.

Jij komt hun toch niet weer tegen, bij het kerstdiner of zo
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weten ze...



Ik moet gewoon echt gaan leren om op het moment zelf ''nee'' te kunnen zeggen, ik toe te vaak toezeggingen waarvan ik weet dat ik er op het moment zelf gewoon niet blij van word....
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje24 schreef op 21 augustus 2015 @ 07:41:

Mocht ik niet gaan, dan zal ik dat uiteraard netjes melden aan degene die het etentje organiseert...



Het enige dat mij een beetje tegen de borst slaat, is dat ik al een beetje de naam heb van ''afhaker'', maar anderzijds lijken sommige collega's ook hun best te doen mij zo min mogelijk bij de groep te betrekken. Want hoewel ik absoluut niet on-sociaal ben, heb ik eigenlijk amper tot geen persoonlijke contacten.



Ik heb overigens ook al vernomen dat er een aantal oud - collega's komen waarmee ik nooit heb gewerkt, dus dat wordt sowieso weer een oude herinneringen ophaal avond vol met verhalen waar ik me toch niet in kan mengen...



Voel me misschien altijd wel een beetje té schuldig over dit soort dingen, terwijl het mijn collega's inderdaad niet echt uit zal maken..Maak je niet druk joh. Als mijn collega's mijn aanwezigheid wel echt op prijs zouden stellen, zou ik er nog steeds voor kiezen om te gaan varen. Die kans laat je toch niet liggen?
.
Meid, ga lekker naar Sail, zo'n kans krijg je toch ook niet gauw, lekker meevaren op zo'n boot.

Wees er gewoon eerlijk over en zeg dat je een unieke kans krijgt om met Sail mee te varen. En dat je het jammer vind (oke, niet waar), maar deze kans niet wil laten gaan. En heb schijt aan dat bedrijf.



Je hebt het lang geprobeerd, maar je hoort er blijkbaar niet bij, en dat is pijnlijk. En omdan ook nog eens privetijd met hen door te brengen is iets te veel van het goede. Daar alle dagen op deze manier werken zal je al genoeg energie kosten. Dus: kies voor jezelf! Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker naar Sale gaan hoor. Zeker na je laatste post.
Dus: diep ademhalen en nu gelijk afzeggen. Dan heb je dat maar weer gedaan en ben je er vanaf.
quote:catacarax schreef op 21 augustus 2015 @ 07:28:

Ik vind het niet kunnen als je al aangegeven hebt om naar dat etentje te gaan.Ik vind het ook niet kunnen. Je hebt een afspraak gemaakt en toegezegt te gaan. Een dag vantevoren afzeggen vind ik niet netjes. Jammer van het andere uitje, maar je kan nu eenmaal niet op 2 plekken zijn en ik ben echt van "afspraak is afspraak". Maar goed, blijkbaar ben ik in de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Thanks : )



Ik denk dat ik mijn beslissing gemaakt heb.



Overigens : Ik bedenk met net dat ik de collega die dit organiseert , vandaag niet meer spreek. Is het vreemd om zelf het restaurant te bellen, om te vertellen dat er één persoon minder komt?



Ik geef uiteraard wel aan andere collega's door dat ik niet kom, maar in dat geval komen ze er pas 's avonds achter dat er ééntje minder aanwezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven