meningsverschil met beste vriendin

21-03-2017 21:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies.



Wat is er gebeurd? Zo kort mogelijk:



dag 1: Man die ik leuk vind, flirt behoorlijk met me. (vriendin weet dat ik hem leuk vind) Ik flirt wel wat mee, maar hou afstand omdat hij in een relatie zit. Hij zegt dat die op z'n eind loopt en zegt dat we samen naar huis lopen. Huh? dat denk ik dus niet! Dat ontloop ik dus door naar huis te gaan als hij niet in de buurt is. Vriendin blijft nog.

dag 2: Ik app naar beste vriendin om te vertellen van de vorige avond en spreek mijn frustratie uit dat hij dan eens netjes een eind moet maken aan zijn relatie als hij mij beter willen leren kennen. Vriendin appt terug dat hij ook met haar aan het flirten was.

dag 3: Zien man weer, kletsen wat. In het gesprek komt ook weer thema relatie aan de orde. Ik geef aan dat ik best wel weer een relatie zou willen, maar dat dit voor mij wel een relatie zou moeten zijn waarin iemand volledig voor mij gaat en dat ik geen genoegen neem met minder. Man kletst ook met vriendin, ik let verder niet zo op hen.

dag 5: Vriendin vertelt op het eind van de avond dat bewuste man haar dag 1 en dag 3 naar huis heeft gebracht en dat ze gezoend hebben.



Ik was hier niet van gecharmeerd. Het feit dat ze gezoend heeft, vond ik niet fijn om te horen, maar het allerergste vond ik dat ze dat dagen voor mij heeft verzwegen! In gesprek wat we later hadden hierover vindt vriendin dat ze niks verkeerds heeft gedaan. Ach...een beetje zoenen, drank op, het stelde niks voor. Ze had het niet meteen verteld omdat ze mij geen pijn wilde doen. Daar vond ik iets te gemakkelijk.

Haar verdediging: Ze heeft het eerst aan hem gevraagd en zij vindt dat ze haar gang kon gaan omdat hij tegen haar zei dat hij mij aardig vindt, maar niks met me wil. Het allerergste vind ik nog dat ze vertelde dat hij op dag 3 naar haar stond te knipogen terwijl wij stonden te kletsen. Zij hield vol dat ik heus wel wat had gemerkt! Niet dus. Ik voel me bedonderd door haar.

Er kwam een moment in onze gesprekken waarin ik aan vriendin vroeg wat het haar nu heeft opgeleverd? Of haar ego nu is gestreeld? Dat vond ze een heel vervelende vraag. Zij vindt dat ik moeilijk doe en jaloers ben.

Ik vind zelf van niet. Waar zou ik jaloers op moeten zijn!?

We komen er niet aan uit. We proberen het te laten rusten omdat we er heel anders over denken en dat proberen te accepteren van elkaar. (waarheid heeft niemand in pacht)

Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Wat een akelige vriendin
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nare vent ook....
Hij heeft een relatie en daarom wil jij hem niet.

Wat maakt het jou dan uit met wie hij flirt of zoent?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij wel degelijk jaloers bent. Maar wat je vriendin heeft gedaan is een nare streek, zowel naar de vriendin van jongen als jou, als ze weet dat je hem leuk vindt. Sommige vrouwen zijn nou eenmaal erg competitief. Zou mijn vriendin niet meer zijn
Alle reacties Link kopieren
Rare vent maar van je vriendin vind ik het ook een naaistreek.
Wat een enge man en ja, jouw vriendin is ook eng.
Alle reacties Link kopieren
Nare vriendin én nare vent.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Lekkere vriendin dan.

Ik zeg: komt niet meer goed. Vind dat toch wel een fundamenteel dingetje om anders over te denken. Gaat over vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
2 honden vechten om een been, en de derde gaat er mee heen. En die derde zal zijn vriendin wel zijn, waar hij volgens wat leuke keuzes uit de smoezenlijst niet van weg kan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waarom is vriendin de enige die fout is geweest? Die vent had het je net zo hoed kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
waarom steek je hier nog energy in?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Natuurlijk ben jij niet jaloers.

Jij hebt het principe van seriële monogamie, oftewel één partner tegelijk.

Hij niet.

Hij begint terwijl hij in een relatie zit een ander te zoenen.

Alarmbellen: foute kerel, met verhoogde kans op herpes.



Je vriendin en jij hebben ook andere principes.

Relatie met een ander betekent afblijven, vind jij.

Als vrouwen eens afblijven van andermans partner zou de wereld er beter uitzien (en is het aantal gebroken-hart-ik-ben-belazerd-berichten op dit forum ook een stuk minder).
Alle reacties Link kopieren
Die kerel is gewoon een ordinaire vreemdganger, jouw vriendin een domme doos dat zij er op in gaat. Hij is geen leuke vent, duidelijk geen relatiemateriaal en zeker niet de moeite waard om ruzie over te maken. En ja, haar ego zal wel even gestreeld zijn. Maar niets om je druk over te maken. Dus nu? Nu niet meer over hebben. En blij zijn met jezelf en dat jij niet in de playertrucjes trapt.
quote:blueeyes*3 schreef op 21 maart 2017 @ 22:08:

Waarom is vriendin de enige die fout is geweest? Die vent had het je net zo hoed kunnen vertellen.Die vent is een loslopende vent, niet haar beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 21 maart 2017 @ 22:02:

Hij heeft een relatie en daarom wil jij hem niet.

Wat maakt het jou dan uit met wie hij flirt of zoent?



Zoals ik al zei: dat vond ik niet leuk, maar jaloers is dan een groot woord. Het feit dat ze het dagen verzwijgt...ik vond dat het écht niet fijn!

Het kwetste me dat ze samen blijkbaar achter mijn rug blikken van verstandhouding stonden uit te wisselen. (toen ik met hem stond te kletsen op dag 3 en nog van niks wist)
Alle reacties Link kopieren
Die vent en die vriendin, kijken niet zo naar liefde/relatie wat jij wil.



Dus trekken zij elkaar aan. Ze belullen jou achter jou rug om. En gaan voor de lusten, niet de echte liefde die jij zoekt.



Ik zou blij zijn dat je niets met die vent hebt uitgespookt, want daar voel jij je te goed voor. En gelijk heb je!



Gelukkig voelt die vriendin, zich heel goedkoop, en die vent ook!



Kwa relatiemateriaal en vriendschap, zou dit bij mij bekoelen. iig bij die vriendin je ware gevoelens niet meer verwoorden, en ik zou ze elkaar gunnen. Daar sta je boven, dat is jou eer te na! zulke personen met zon afwijkende optiek in relaties, als de jouwe, die verdienen elkaar! En als je dat op deze manier beredeneert, dan is t positief.



En dat zij t probleem bij jou legt, zegt iets over de mentaliteit van jou vriendin, die is "verrot". Jij niet!



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft tegen jou gezegd dat jij met hem naar huis gaat, op dag 1 en vervolgens zoent zij met hem?

Als haar ego nou wel is gestreeld hé, dan heeft ze echt nog een hele hele lange weg te gaan.



Ik denk niet dat het jou om hem gaat want jij wilde hem niet toch? (Ik lees ook er wel een beetje in dat je hem wilde) maar dat het er omgaat dat zij (hun tweeen) jou voor de gek hebben gehouden. Ik zou mij echt gekwetst voelen dat zij (je vriendin) daaraan mee heeft gedaan. Lekker een gozer opgeilen over jouw rug. Als ik eerlijk ben, ik zou haar niet meer zo vertrouwen. Als ze het gwn eerlijk had gezegd, dan okay maar zo sneaky doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen vriendin. Een vriendin doet zoiets niet. Tjsa en die vent is gewoon een vette player maar dat staat er los van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liez12 schreef op 21 maart 2017 @ 22:17:

Hij heeft tegen jou gezegd dat jij met hem naar huis gaat, op dag 1 en vervolgens zoent zij met hem?

Als haar ego nou wel is gestreeld hé, dan heeft ze echt nog een hele hele lange weg te gaan.



Ik denk niet dat het jou om hem gaat want jij wilde hem niet toch? (Ik lees ook er wel een beetje in dat je hem wilde) maar dat het er omgaat dat zij (hun tweeen) jou voor de gek hebben gehouden. Ik zou mij echt gekwetst voelen dat zij (je vriendin) daaraan mee heeft gedaan. Lekker een gozer opgeilen over jouw rug. Als ik eerlijk ben, ik zou haar niet meer zo vertrouwen. Als ze het gwn eerlijk had gezegd, dan okay maar zo sneaky doen.In het begin dacht ik dat hij misschien een man zou zijn die eerst netjes een eind zou maken aan zijn relatie voordat hij het met andere vrouwen aan gaat leggen. Toen had ik nog wel interesse. Daarvan was ik snel genezen.
Alle reacties Link kopieren
Perfecte match die twee
Joh deze man is het niet waard om een vriendschap om over te laten gaan.

Jij wist op dag 1 al dat hij in een relatie zat. Wat hij dan verder doet moet hij weten.

Dat hij dan wel beet heeft bij je vriendin is mooi meegenomen voor hem en zij is hier de slapplinge die zich dus wel heeft laten overhalen.



Verzwijgen om jou geen pijn te doen? Of verzwijgen omdat ze weet dat jij hem hebt afgewezen vanwege zijn relatie en zij niet en dit haar misschien toch dwarser zit dan ze wil toegeven.



Maak er niet meer van dan het is. Zij een stomme fout gemaakt, hij lacht in zijn vuistje.

Gewoon zand erover. Jullie hadden beide toch geen echte interesse in deze vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 maart 2017 @ 22:46:

Joh deze man is het niet waard om een vriendschap om over te laten gaan.

Jij wist op dag 1 al dat hij in een relatie zat. Wat hij dan verder doet moet hij weten.

Dat hij dan wel beet heeft bij je vriendin is mooi meegenomen voor hem en zij is hier de slapplinge die zich dus wel heeft laten overhalen.



Verzwijgen om jou geen pijn te doen? Of verzwijgen omdat ze weet dat jij hem hebt afgewezen vanwege zijn relatie en zij niet en dit haar misschien toch dwarser zit dan ze wil toegeven.



Maak er niet meer van dan het is. Zij een stomme fout gemaakt, hij lacht in zijn vuistje.

Gewoon zand erover. Jullie hadden beide toch geen echte interesse in deze vent.



Daar heb je gelijk in dat een vent dit niet waard is. Maar het gaat er meer om dat mijn vertrouwen in haar een knauw heeft gekregen omdat ze het voor me heeft verzwegen heeft en dát feit dan ook nog eens gebagatelliseerd! Daar heb ik echt veel moeite mee!

Ik probeer me daarover heen te zetten, maar dat vind ik heel moeilijk en vraag ik me af of ik dat wel moet proberen. Ben ik te principieel?
Dus jij dringt er bij hem op aan om zijn vriendin pijn te doen en voor jou te kiezen en jouw vriendin doet jou weer pijn door er voor te zorgen dat hij jou weer dumpten hij vindt het sowieso allemaal te gek. Leuk zooitje zijn jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 maart 2017 @ 22:46:

Joh deze man is het niet waard om een vriendschap om over te laten gaan.

Jij wist op dag 1 al dat hij in een relatie zat. Wat hij dan verder doet moet hij weten.

Dat hij dan wel beet heeft bij je vriendin is mooi meegenomen voor hem en zij is hier de slapplinge die zich dus wel heeft laten overhalen.



Verzwijgen om jou geen pijn te doen? Of verzwijgen omdat ze weet dat jij hem hebt afgewezen vanwege zijn relatie en zij niet en dit haar misschien toch dwarser zit dan ze wil toegeven.



Maak er niet meer van dan het is. Zij een stomme fout gemaakt, hij lacht in zijn vuistje.

Gewoon zand erover. Jullie hadden beide toch geen echte interesse in deze vent.



Zij heeft nog steeds interesse, ik heb zijn nummer aan haar gegeven en zelf zijn nummer daarna gewist.

Serieus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven