Met spoed hulp gevraagd!

10-11-2013 14:57 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meeste van jullie weten nu wel van mijn misselijkheidsprobleem in gespannen situaties.

Maar nu moet ik onverwacht vanavond mee uiteten moet met mijn schoonfamilie. Toen ik dat hoorde moest ik gelijk overgeven. Ik kan als ik bij hun thuis ben nog geen pepernoot eten zonder misselijk te worden! En dan nu uiteten?!
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek uit ervaring. Ik neem een hap en alles komt omhoog. Dat is altijd zo geweest in hun gezelschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:jovo schreef op 10 november 2013 @ 15:31:

Ik spreek uit ervaring. Ik neem een hap en alles komt omhoog. Dat is altijd zo geweest in hun gezelschap!Ja, en vanaf nu bij iedere hap die je neemt en tegelijk aan ze denkt ga je al spugen. Wat een misselijkmakende mensen zijn dat zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:jovo schreef op 10 november 2013 @ 15:31:

Ik spreek uit ervaring. Ik neem een hap en alles komt omhoog. Dat is altijd zo geweest in hun gezelschap!





het is altijd al zo geweest maar nog nooit een reden voor jou geweest het op te lossen?

fijne verjaardag voor je vriend
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, het staat iig op de goede pijler. JE kan ook rechtstreeks een afspraak met een psycholoog maken, voor dit en alle andere psychische problemen die je hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Fame.
quote:jovo schreef op 10 november 2013 @ 15:27:

Ik vind het lullig om mee te gaan, want het is zonde van hun geld, omdat ik toch niks eet. Ik krijg geen hap door mijn keel door de spanning, en als ik het toch doe moet ik kotsen.



Heb dat al gezegd tegen m'n vriend, maar die zegt dat ik gewoon mee moet gaan en dat ik zelf mag weten hoeveel ik eet.

Maar dan eet ik dus helemaal niks en da's ook zo raar voor die mensen.Ga niet mee, ooit had ik een schoonzusje zoals jij, en ook een etentje. Kind zat kokhalzend aan tafel. Niemand heeft lekker gegeten die avond! Inderdaad zonde van het geld!
Alle reacties Link kopieren
Neem een flinke hoeveelheid maagtabletten (domperidon) en drink cola
Alle reacties Link kopieren
quote:jovo schreef op 10 november 2013 @ 15:18:

Ik hoef niet nog tig advies over dat onderwerp. Alleen adviezen over hoe ik de avond niet-kotsend door kan brengen!Op 19 oktober had je hetzelfde. Dus doe je nu ook hetzelfe

Uiteten. Paniek!
Voor deze spoed is dus geen hulp jovo.

Zit niks anders op dan afzeggen en als je een eerste goeie stap voor jezelf wilt zetten zeg je eerlijk waaròm je afzegt.



Laat goed tot je doordringen wat de gevolgen van het ontzeggen van hulp en behandeling voor je dagelijkse leven zijn (dit dus!) en laat het je motiveren om zo snel mogelijk met een therapie te beginnen.
quote:sandt schreef op 10 november 2013 @ 15:42:

[...]





Ga niet mee, ooit had ik een schoonzusje zoals jij, en ook een etentje. Kind zat kokhalzend aan tafel. Niemand heeft lekker gegeten die avond! Inderdaad zonde van het geld!



Nou, hier heb je je antwoord! Lekker niet gaan dus.



En morgen open je een topic over het ontbijt dat je niet naar binnen krijgt?



Ik zou je problemen eens bij de kern aanpakken Jovo, in plaatst van loze kreten op het forum gooien. Doe er gewoon wat aan en zoek hulp!!
Kind, het zit tussen je oren. En daar kunnen wij hier verder niks aan doen, alleen jij.
Ik begrijp op zich nog wel dat je misselijk kunt worden van spanning, dat herken ik wel. Maar als dit al een spannende situatie is en je ook meteen boven de pot hangt...

Heb je vorige topic over hetzelfde gelezen en denk net zoals velen hier dat je je probleem bij de kern moet aanpakken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zucht.. daar ben je alweer.

Lees het stukje van ratsmodee goed door. Zo is het. En dat hebben we al heeeeeel vaak tegen je gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ga niet of zeg dat je buikgriep hebt en mee gaat maar niets eet. Misschien alleen een soepje heldere bouillon?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Joh, met spoed hulp gezocht? Je opent toch al tig topics hierover? Waar je vervolgens niets mee doet? Waar is hier dan de 'spoed' in dit verhaal?



En ook ik vind het knap dat je al precies weet hoe je zal gaan reageren. Ga mee, bestel en eet gewoon. Laat jezelf eens verrassen en slik die hap door zonder nadenken terwijl je lacht om een leuke anekdote van je vriend. Ontspan, relax en focus je op andere dingen. Doemdenken gaat je niet redden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2013 @ 16:01:

Ga niet of zeg dat je buikgriep hebt en mee gaat maar niets eet. Misschien alleen een soepje heldere bouillon?





waarom liegen?

haar vriend weet het toch al en morgen gaat ze naar de HA voor hulp

eerlijk duurt het langst
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaat ze niet naar de huisarts, volgende week pas.
Alle reacties Link kopieren
a.....jij weer......

niet met alle adviezen gedaan de vorige keer. Lastig he, dat het steeds erger en erger wordt. Als je blijft ontwijken.......anyway, ik herhaal mezelf.



optie a; je gaat en ervaart dat er niets gebeurt

optie b; je verteld iedereen wat er met je aan de hand is en zorgt dat je de juiste hulp krijgt.



kies maar.
Alle reacties Link kopieren
Maar in een van haar vorige topics over dit onderwerp zei ze dat ze het aan haar vriend had verteld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp jezelf niet zo serieus nemen. Dan kots je maar?! Boeien! Dan kots je de hele boel maar onder?! Boeien! Dan kijken mensen maar raar?! Boeien! Als dat het alleraller ergste is wat kan gebeuren?! Boeien!! Dat haalde de spanning van het "ik wil niet dit of dat" of "wat als dit of dat?" Goed weg
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2013 @ 16:01:

Ga niet of zeg dat je buikgriep hebt en mee gaat maar niets eet. Misschien alleen een soepje heldere bouillon?

Nee, géén smoesjes, juist niet!

Daarmee hou je de cirkel van vermijding juist in stand.
Alle reacties Link kopieren
Waarom besluit je nu pas de huisarts te bellen?



Ik kan er met mijn kop niet bij.



Kick je op de aandacht die je zo krijgt?
quote:isa__88 schreef op 10 november 2013 @ 15:28:

Ga gewoon eten ik denk dat het tussen je oren zit.Zou je denken?
quote:zomerfreak schreef op 10 november 2013 @ 16:06:

Morgen gaat ze niet naar de huisarts, volgende week pas.ah... maakt in principe niet uit: dan nog kan ze eerlijk zijn
quote:masque schreef op 10 november 2013 @ 16:09:

Bij mij hielp jezelf niet zo serieus nemen. Dan kots je maar?! Boeien! Dan kots je de hele boel maar onder?! Boeien! Dan kijken mensen maar raar?! Boeien! Als dat het alleraller ergste is wat kan gebeuren?! Boeien!! Dat haalde de spanning van het "ik wil niet dit of dat" of "wat als dit of dat?" Goed weg



Nou echt wel boeien. Ik heb liever dat mensen die weten dat ze gaan kotsen wegblijven uit een restaurant. Ik zit daar voor mijn lol en zin om lekker te eten, als ik kotsende mensen wil zien doe ik dat wel ergens anders



En TO, je hebt al eerder aangegeven de ouders van je vriend inmiddels goed te kennen, dus waar ben je nou zo zenuwachtig voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven