Met spoed hulp gevraagd!

10-11-2013 14:57 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meeste van jullie weten nu wel van mijn misselijkheidsprobleem in gespannen situaties.

Maar nu moet ik onverwacht vanavond mee uiteten moet met mijn schoonfamilie. Toen ik dat hoorde moest ik gelijk overgeven. Ik kan als ik bij hun thuis ben nog geen pepernoot eten zonder misselijk te worden! En dan nu uiteten?!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik als de sodemieter zorgen bij een psychiater terecht te komen want als je later groot bent krijg je misschien een baan waarbij je regelmatig met cliënten moet lunchen of dineren, dan kun je ook niet aan tafel gaan zitten als een dood vogeltje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
een oxazepam en een domperidon.

niks zal je meer in de weg staan.
Voordeel van thuisblijven is dat je tijd hebt om een meer proactieve avatar uit te zoeken, deze vind ik zielig.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 10 november 2013 @ 16:25:

een oxazepam en een domperidon.

niks zal je meer in de weg staan.Tuurlijk. En verder geen therapie of andere hulp.
quote:christiane schreef op 10 november 2013 @ 16:25:

een oxazepam en een domperidon.

niks zal je meer in de weg staan.Welja, we stoppen het kind vol en spuiten d'r plat. Probleem bij de kern aanpakken.
quote:Star schreef op 10 november 2013 @ 16:22:

En TO, je hebt al eerder aangegeven de ouders van je vriend inmiddels goed te kennen, dus waar ben je nou zo zenuwachtig voor?

Zo te lezen is TO al voorbij het stadium dat de kotsangst ontstaat vanuit zenuwen voor het onbekende. Ze is al zo geconditioneerd dat elke associatie met dit soort gebeurtenissen (hoe irreëel ook) angst voor overgeven oproept die zo sterk kan zijn dat ze mogelijk tot echt overgeven leidt.

Hier is maar één remedie: zsm cognitieve therapie en mbv die therapie oefenen met deze situaties en stoppen met vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Oxazepam schijnt behalve een kalmerende ook een eetlustopwekkende werking te hebben.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op zondag 10 november 2013 16:25 een oxazepam en een domperidon.

niks zal je meer in de weg staan. Wtf? En verslavingsgevoeligheid en leverproblemen ed voor lief nemen?? Weird..
quote:MarianneDavids schreef op 10 november 2013 @ 16:28:

Oxazepam schijnt behalve een kalmerende ook een eetlustopwekkende werking te hebben.Nou, helemaal ideaal. En als je dan een lijntje speed erbij neemt blijf je slank, en ben je ook nog lang wakker. Topavond, niks meer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 10 november 2013 @ 15:24:

[...]





Men lijdt het meest door het lijden wat men vreest.



Oftewel, hou nou eens op met je zo aan te stellen!Dit dus. Inderdaad
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Ratsmodee schreef op 10 november 2013 @ 16:27:

[...]



Zo te lezen is TO al voorbij het stadium dat de kotsangst ontstaat vanuit zenuwen voor het onbekende. Ze is al zo geconditioneerd dat elke associatie met dit soort gebeurtenissen (hoe irreëel ook) angst voor overgeven oproept die zo sterk kan zijn dat ze mogelijk tot echt overgeven leidt.

Hier is maar één remedie: zsm cognitieve therapie en mbv die therapie oefenen met deze situaties en stoppen met vermijden.Ah, angst voor het overgeven zelf dus. Etemonogwattes toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 10 november 2013 @ 16:32:

[...]



Nou, helemaal ideaal. En als je dan een lijntje speed erbij neemt blijf je slank, en ben je ook nog lang wakker. Topavond, niks meer aan doen.

Nou, inderdaad zeg



En even een facepalm voor TO. ZOEK HULP!
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 10 november 2013 @ 16:26:

[...]



Welja, we stoppen het kind vol en spuiten d'r plat. Probleem bij de kern aanpakken.

korte termijn oplossing he

volgende week maandag gaat het probleem echt aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 10 november 2013 @ 16:32:

[...]



Nou, helemaal ideaal. En als je dan een lijntje speed erbij neemt blijf je slank, en ben je ook nog lang wakker. Topavond, niks meer aan doen.Tja, hulp zoeken doet ze niet. Ik stem ook voor drugs
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 10 november 2013 @ 16:18:

[...]



Nee, géén smoesjes, juist niet!

Daarmee hou je de cirkel van vermijding juist in stand.Nou ik denk dat ze vandaag het echt niet eerlijk tegen haar schoonfamilie gaat vertellen hoor. Vandaar dat ik het schreef .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lilalinda schreef op 10 november 2013 @ 17:00:

[...]



Tja, hulp zoeken doet ze niet. Ik stem ook voor drugsJawel, ze gaat uiteindelijk wel hulp zoeken. Zonder dat zal ze namelijk steeds verder in problemen komen. Ergens in die neerwaartse spiraal (misschien pas rockbottom, misschien eerder) komt het moment van inkeer en besef wel.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2013 @ 17:08:

[...]





Nou ik denk dat ze vandaag het echt niet eerlijk tegen haar schoonfamilie gaat vertellen hoor. Vandaar dat ik het schreef .Weet ik niet, maar laten we haar nou niet nòg verder op het verkeerde pad leiden. Ze kwam voor hulp remember?
Alle reacties Link kopieren
Zoek. Hulp. Punt.



En blijf vanavond gewoon thuis..



Maar zoek. HULP
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 10 november 2013 @ 17:08:

[...]



Jawel, ze gaat uiteindelijk wel hulp zoeken. Zonder dat zal ze namelijk steeds verder in problemen komen. Ergens in die neerwaartse spiraal (misschien pas rockbottom, misschien eerder) komt het moment van inkeer en besef wel.

Ja kan wel 25 jaar duren. Welnu, haar probleem, maar zo zonde want het is op t lossen.



Ervaringsdeskundige op gebied van angststoornis ben ik TO, en ik.gok bovenstaande schrijfster ook. Luister naar ons. Het gaat niet vamzelf over en lapmiddeltjes en trucjes werken ook niet.
Hoezo kun je pas volgende week maandag bij je huisarts terecht?

Ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat je daar een afspraak hebt gemaakt.!

En voor vanavond: verpest niet de hele verjaardag van je vriend met al dit drama maar blijf gewoon thuis.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 10 november 2013 @ 17:10:

[...]



Weet ik niet, maar laten we haar nou niet nòg verder op het verkeerde pad leiden. Ze kwam voor hulp remember?



Ik ben het met je andere posting wel eens maar het is wel aan haar zelf of ze het uberhaupt aan haar schoonfamilie wil vertellen.

Mocht ze er hulp bij zoeken om hiermee om te gaan dan is het misschien helemaal niet nodig om het ze te vertellen. We gaan er nu vanuit dat haar schoonfamilie het allemaal zal begrijpen, dat moet je maar afwachten.



Goed is dat ze er hulp bij zoekt, dat is het enige wat helpt en werkt. Hoe ze dat in de familie wil oplossen is aan haar zelf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare reakties.....Leuk he digitaal pesten.
Alle reacties Link kopieren
What the fuck pesten dan? Doe ff normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hou toch op peecee, er zijn topics vol met tips, raad en knuffels voor TO volgeschreven. En als ze daar niets mee doet en keer op keer met hetzelfde probleem komt in wéér een nieuw topic, dan verharden de reacties op een gegeven moment.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat dit voor vandaag de afgezant van het schaduwforum is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven