Mijn kind is bang voor haar narcistische vader.

14-11-2016 09:10 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_317207 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 08:16
99.75% gewijzigd
Wil je dochter überhaupt nog wel naar haar vader?
Pa kan dochter toch naar een feestje brengen en weer ophalen als ze bij hem is?
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig.

Bij een scheiding gaat een kind een nieuwe band aan met beide ouders en als het goed is houden expartners de band tussen hen oké zodat er goed overlegt kan worden en er veiligheid is voor de kinderen. Dit hebben jullie verzuimd en nu zitten jullie kinderen met de gebakken peren.

Er is niet zoveel dat jij kunt doen aangezien jij en ex niet met elkaar spreken, dochter zal het zelf op moeten lossen. Lullig maar het is niet anders.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0

De band tussen mijn expartner en mij was door bedreigingen al kapot gegaan en ik heb door het stalkgedrag wat niet stopte een stop op contact moeten aannemen voor mijzelf.



Poeziewoezie

Mijn ex en ik wonen een uur rijden van elkaar vandaan en hij gaat niet haar heen en terug brengen van een feestje. Dat is volgens hem teveel moeite.



Theamuts

Mijn dochter wil alleen heen als hij aardig doet.
Alle reacties Link kopieren
zolang jij alles bij die ander neer legt, zal er nooit iets veranderen......
Alle reacties Link kopieren
Heeft je dochter hulp/therapie bij de verwerking van alles? Ik heb van dichtbij gezien hoe moeilijk het voor een kind kan zijn en de gevolgen op volwassen leeftijd. Het was dezelfde manier van bang zijn voor vader zoals je het omschrijft. Ik gun je dochter opgroeien zonder angst. Sterkte!
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Vind ze het eng om te vertellen dat ze een keer niet komt of is ze bang voor hem als persoon? Dat is nogal een verschil.



Als je dochter hommeles krijgt met haar vader raakt ze niet alleen haar vader kwijt maar ook het contact met haar broer, het lijkt me belangrijk om daar bij stil te staan.



Kan er eventueel een mediator ingeschakeld worden?
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee.

Ze heeft geen hulp therapie op dit moment. Maar ik zat er wel aan te denken om hier hulp bij te vragen. Ik gun haar ook opgroeien zonder angst nml. Dat is ook een reden dat ik verhuisd ben met haar.



Portishead

Ze is bang om het te vertellen omdat ze bang is voor de reactie van haar vader. Ze is niet bang voor hem als man zelf. Maar wel bang voor wat hij emotioneel met haar doet. Vader gaat ws zeggen tegen haar dat ze dan niet meer welkom is en dat ze maar weg moet blijven. Dit is al twee keer eerder gebeurd. Uiteindelijk belt bij haar dan maand later weer op dat ze weer kan komen.

Mijn dochter weet de ge olgen van broer of vader niet zien. Die geeft ze telkens zelfstandig aan mij aan.
Alle reacties Link kopieren
Mediator gaat hij niet mee akkoord. Er is niets aan de hand aldus ex.
Oplossing qua contact dochter en vader en zoon en moeder ligt bij het contact tussen jou en ex-man. Omwille van de kinderen kijken wat daarin mogelijk is. Als jij het contact verbreekt vanwege jouw persoonlijke grens verschuift het probleem naar je kinderen die het contact niet kunnen (en willen) verbreken. Mediator voor jou en ex-man? Therapie? Water bij de wijn? (Ik ken de details niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een coachingstraject goed zou kunnen zijn voor je dochter. Het is hard maar in de relatie met haar vader moet zij min of meer de volwassene spelen en daarvoor moet je stevig in je schoenen staan. Ze moet leren dat de chantage die hij inzet los staat van haar eigen waarde, daar kan ze echt wel wat hulp bij gebruiken.

Sterkte voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Otis

Ik zal je de details ook besparen. Laten we het erop houden dat stalkingsgedrag en berdreigingen zover gingen dat dochter al achter het gordijn ging staan als ze hem aan zag komen als hij ons aan het controleren was. En dat wijkagent en recherche op de hoogte zijn en waren van de bedreigingen aan mijn adres. Dat alles maakt dat ik op dit moment geen water bij de wijn doe. En waarom ik verder weg ben gaan wonen.



Portishead.

Lijkt mij ook een goede optie, zal hier ook achteraan gaan maar dochter blijft op dit moment wel alles afzeggen om maar aan haar vader tegemoed te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Doordat jullie niet met elkaar communiceren zit je dochter in een lastige positie. Ze is te jong om dat zelf op te kunnen lossen en dat zou ook niet haar verantwoordelijkheid moeten zijn. Het is jullie verantwoordelijkheid. Als jij het al zo moeilijk vindt om dingen met hem te bespreken hoe moet dat dan zijn voor een meisje van 11?



De oplossing zal dan ook bij jullie vandaan moeten komen. Jullie moeten het makkelijker maken voor haar. Daar zou ik hulpverlening bij zoeken.

Je dochter kan therapie of coaching volgen, maar het ligt niet aan haar. Door de hulp alleen op haar te richten zou ze dat idee wel kunnen krijgen. Coaching voor haar kan ondersteunend werken, als jullie ook aan de slag gaan om beter te gaan communiceren. Door te zeggen dat dat niet kan, zeg je eigenlijk dat de situatie voor je dochter niet verbeterd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de eerdere problemen niet onder het tapijt vegen, maar een uur verder weg verhuizen zodat hij ophield met stalken en dreigen? Was dat ook echt de oplossing? Voor kinderen is een uur afstand tussen ouders natuurlijk echt niet handig. En zeker als de relatie tussen ouders niet goed is is het niet uitzonderlijk dat richting de puberteit de regeling lastiger wordt voor kinderen ivm vriendjes en vriendinnetjes.



Afijn. Zorg dat je kind(eren) met iemand kan/kunnen praten over de strijd tussen jullie als ouders.
Alle reacties Link kopieren
En verder wat Patchouli zegt. En: neus eens rond op de site van Villa Pinedo.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me best ook wel zeer doen als je dochter liever elders dan bij jou is. Maar ik zie geen oplossing. Als kind van 12 mag je ook wel best eens de zin van de ouder doen. Per slot van rekening is hij de opvoeder en geen vriendinnetje waar ze geen zin in heeft. Ze hoeft niet per se dol te zijn op een opvoeder, als ze maar doet wat hij zegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Frizz dat was inderdaad de enige oplossing.



Patchouli

Al zou ik wat willen bespreken met hem dat kom er nog geen gehoor van de andere kant. Coaching etc wordt niet toegelaten en als enig weerwoord van ex wordt dan gezegs dat ie alleen meewerkt als ik van een alimentatie af zie.
Alle reacties Link kopieren
Goh retrostar verklaar je nader...
Alle reacties Link kopieren
Mocht je van mening zijn dat contact tussen het kind en haar vader niet goed is voor het kind breng het dan voor de rechtbank.



Ook het brengen en halen moet dan beter geregeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:-sidonia- schreef op 14 november 2016 @ 10:06:

Goh retrostar verklaar je nader...Simpel, er is een omgangsregeling. De wet gaat boven de zin van een kind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dochter misschien baat heeft bij lotgenotencontact, bijvoorbeeld hier:

https://www.kopstoring.nl
Alle reacties Link kopieren
Jouw zoon heeft niet de makkelijkste weg gekozen. Een kind dat kiest tussen 1 van de ouders kiest een van de lastigste wegen die je kunt bedenken.



Erg belangrijk om dit te beseffen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest geheel eens met Patchouli
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Saaaaar81

Mijn zoon heeft voor hem emotioneel de makkelijkste weg gekozen. Door loyaal te blijven aan vader heeft hij niet de haat en bedreigingen gehad die dochter heeft gehad. Geheel zonder verwijt naar mijn zoon trouwens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven