Mijn moeder kijkt niet meer naar me om

17-04-2014 19:32 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik vroeg me af of er iemand enig idee heeft wat ik zou kunnen doen met mijn slechte relatie met mijn moeder.



Ik heb heel veel tips gekregen, hartstikke bedankt daarvoor, ik neem de tips serieus en ga er mee aan de slag!

Ik heb ook veel medeleven gekregen, dankjewel.

Mensen oordelen, logisch! Minder leuk, maar oké, ik denk er wel over na en probeer aan mijn minder goede punten te werken.



Ik verwijder een deel van mijn verhaal omdat ik antwoord heb gekregen op mijn vraag en ook omdat ik toch een beetje paranoïde blijf of een bekende van mij me misschien gaat herkennen in mijn verhaal.
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:28
Reden: Niet meer relevant
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lonespell schreef op 17 april 2014 @ 19:32:

ik moest weg, was 18 en onder hevig gehuil en gesmeek om te blijven werd ik in de auto geladen, op weg naar oma en opa.



.Jeemig... wat ongelofelijk erg. Meisje dan toch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Och arme



Een hele dikke
Been there, done that, got the T-shirt.
Mijn moederhart breekt...

Hoe kon ze...
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel eens over gedacht om niet meer je best voor haar te doen? Ze heeft een dochter om super trots op te zijn, die het goed doet op school en die vriendelijk over komt en alsnog ziet ze je niet staan. Dit verdien je niet.



Ben je erg moeilijk geweest in het verleden toen je nog thuis woonde? Had je een hekel aan je stiefvader? Geen enkele reden voor een moeder om haar dochter te ontkennen overigens. Dat bedoel ik niet te zeggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mina, mijn moederhart huilt, dat is geen lieve moeder.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it




Het beste wat je kan doen is het loslaten. Voor jezelf, hoe zwaar en rot dat ook voor je is, want dat is het. Goed je best blijven doen op school, straks daar een leuke baan op zoeken, en een eigen leven opbouwen.

En daar je geluk in zien te vinden.



En natuurlijk hoort moederliefde onvoorwaardelijk te zijn, laat je niet wat anders wijsmaken, je moeder is een rotwijf(sorry)!.
Alle reacties Link kopieren
Ach meisje, ik heb met je te doen. Heb je met je opa en oma een fijne band? Maken zij het gemis van je moeder beetje goed?

In plaats van een knuffel van je moeder, krijg je er een van mij
Alle reacties Link kopieren
quote:lonespell schreef op 17 april 2014 @ 19:32:

Ik zal de dag dat ik uit huis werd gezet nooit vergeten. mijn vraag aan mama: moederliefde is toch onvoorwaardelijk? Haar antwoord: als je dat denkt moet jij nog heel veel leren.





Het is niet jouw schuld, jouw moeder is degene die beschadigd is.

Zij moet nog heel veel leren. Mijn moederliefde is wel onvoorwaardelijk. Helaas die van jouw moeder dus niet en dat is ongelofelijk oneerlijk , hard en zuur voor jou. Weet dus dat er andere moeders bestaan maar dat maakt helaas niet dat de jouwe dit gaat voelen. Maar dit ligt niet aan jou, jij kan hier niets aan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je zeg! Ik herken het heel erg bij de relatie van een vriendin van me met haar moeder. Zij heeft gedaan wat het ene onvermijdelijke ding was wat ze kon doen: loslaten. En ja, dat doet pijn. En dat is vreselijk lastig en dat neem je altijd met je mee. Maar zo wordt je op de langere termijn niet meer steeds opnieuw teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen jouw opa en oma hierover? Zijn dat de vader en moeder van jouw moeder of van je biologische vader? Waar is jouw vader als ik vragen mag?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan een psycholoog je nu (of op het moment dat jij daar aan toe bent) helpen in het proces om dit te verwerken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vreselijk meid. En wat doe jij het allemaal goed!



Hele hele dikke knuffel. Ik weet inhoudelijks weinig toe te voegen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Vind het heel erg voor jou, maar het beste voor jou is om je verwachtingen ten opzichte van je moeder te laten vallen. Misschien dat je hulp kan gaan zoeken bij een psycholoog
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:20
Reden: Niet relevant meer
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je het allemaal goed omschrijven. En wat een gemis om iets wat je nooit kreeg en nooit zult krijgen, namelijk de onvoorwaardelijke liefde van je moeder. Een hele dikke voor jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2014 @ 19:47:

Wat zeggen jouw opa en oma hierover? Zijn dat de vader en moeder van jouw moeder of van je biologische vader? Waar is jouw vader als ik vragen mag?Nog even deze vragen herhalen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het is moeilijk om in woorden uit te drukken hoe erg ik het voor jou vind. Ik kan mij er als dochter en als moeder zo weinig bij voorstellen dat een andere moeder zo kan zijn...



En het is ook oneerlijk om te horen dat het niet aan jou ligt, maar intussen heb jij wel deze moeder. En misschien zijn er diverse factoren en weet ik al niet wat men er bij kan bedenken, maar dat maakt jouw verdriet niet minder groot of erg. Het is heel menselijk, zeker op jouw leeftijd, om nog naar die goedkeuring te hunkeren.



Ik hoop dat jouw grootouders wel een en ander kunnen compenseren en dat er verdere familieleden zijn die wel die positieve aandacht aan jou schenken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat verschrikkelijk!!! Dit klinkt als een heel boos sprookje, maar jij hebt dit gewoon echt allemaal meegemaakt.



Een heel dikke knuffel voor jou



Ik gun je een heel knappe, rijke prins en meer fijn en nog lang hecht contact met je grootouders



Maar ik hoop ook dat je moeder ooit bij zinnen komt en toch oprecht van je zal houden. Nog een vraag: hoe zit het met jouw biologische vader?
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk. Meis ik heb het echt met je te doen
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Elke vrouw kan baren.

Niet elke vrouw is een moeder.



Die van jou verdient die titel sowieso niet.

Dat ligt níét aan jou.



Sterkte.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve schat toch, hier nog een huilend moederhart.

Wat een onderscheid wordt er gemaakt tussen jou en je broertje en zusje. Dat hoort absoluut niet, maar helaas, het komt wel eens voor dat 1 kind zonder reden tot zondebok van het gezin wordt gemaakt.



Dit ligt niet aan jou!

Sorry dat ik het zeg, maar bij je moeder en stiefvader zit een ernstig steekje los, dat ze 1 kind van jongs af aan zo buiten hun hart en gezin hebben geplaatst.



Het zal voor jou niet meevallen om te verwerken, dat ze hierin niet zullen veranderen. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gezien haar broertje ook bij opa en oma zijn denk ik dat het de ouders van haar moeder is.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ooh meid ik lees je stukje met tranen ik mijn ogen.. M'n hart breekt gewoon als ik dit lees.



Weet je, voor zulk soort pijn is het helemaal geen slecht idee om met iemand te gaan praten, een professional zeg maar.



Veel sterkte in ieder geval hiermee
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar. Het kunnen natuurlijk ook de ouders van stiefvader zijn al lijkt me dat niet waarschijnlijk. Afijn, ik ben erg benieuwd wat Oma van het gedrag van haar dochter vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven