Mijn moeder kijkt niet meer naar me om

17-04-2014 19:32 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik vroeg me af of er iemand enig idee heeft wat ik zou kunnen doen met mijn slechte relatie met mijn moeder.



Ik heb heel veel tips gekregen, hartstikke bedankt daarvoor, ik neem de tips serieus en ga er mee aan de slag!

Ik heb ook veel medeleven gekregen, dankjewel.

Mensen oordelen, logisch! Minder leuk, maar oké, ik denk er wel over na en probeer aan mijn minder goede punten te werken.



Ik verwijder een deel van mijn verhaal omdat ik antwoord heb gekregen op mijn vraag en ook omdat ik toch een beetje paranoïde blijf of een bekende van mij me misschien gaat herkennen in mijn verhaal.
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:28
Reden: Niet meer relevant
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met minder je best doen voor je moeder bedoelt men niet minder goede cijfers halen (want daar heb je jezelf alleen maar mee).



Ze behandelt jou als oud vuil, dus je hoeft haar niet te blijven pleasen (in de hoop wat liefde van haar te ontvangen).
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:22
Reden: Niet relevant meer
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de laatste weken net zelf weer even te verwerken, wat mijn moeder betreft. Jaren niet gezien of gesproken.

En recentelijk dan toch weer. Bij haar kan er ook geen knuffel vanaf hoor, of enige interesse in mijn leven. Die knuffel hoeft niet, want volgens mij heb ik die nog nooit gehad.



En ik hoop, denk, verwacht toch ook elke keer stiekem, dat ik mijn moeder weer eens zie, dat het anders zal zijn. Dat ik als haar dochter toch belangrijk voor haar zal zijn.



Mijn vader zei, dat mijn moeder mij graag wilde zien, maar ze heeft dat ene uurtje, tijdens dat ene kopje thee, mij alleen maar met een zure ontevreden kop aan zitten kijken.



Tja, het is, zoals het is.



Meer troostende woorden, dan dat je echt de enige niet bent, heb ik niet voor je.



Uithuilen tot je tranen op zijn. Je hoofdkussen in stukjes proberen te slaan. En concentreren op de mensen die er wel voor je zijn, en wel hun liefde voor je laten blijken.



Je kunt ook met een psycholoog gaan praten, helpen bij dit verwerken, en met je moeder praten over wat je voelt. Dat laatste gaat een psycholoog sowieso voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Werk maar zo hard voor jouw oma, knuffel maar met haar en wees maar heel blij dat zij in jouw leven is. Soms heb je aan een opa, oma en een wat (bijzondere) vader genoeg in een leven. Daar kunnen een groot huis, een lul van een stiefvader, het volgens jou perfecte leven en een secreet van een moeder niet tegen op toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maak je eigen leven maar en er zijn gelukkig al drie mensen die wel met jou begaan zijn. Dat zijn er al een hoop toch? Ja, ik zou ook voor jou willen dat jouw moeder niet beschadigd zou zijn. Maar ze is het wel. Beschadigde mensen beschadigen anderen. Jou dus ook. Zorg maar goed voor jezelf en bescherm jezelf door om mensen te geven die ook om jou geven (oma, opa, je vader). Haal je focus maar van jouw moeder af en laat het haar uitzoeken. Zij heeft jou genoeg schade toegebracht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
TO wat een hartverscheurend topic heb je geopend.



Ik vind dat Enn hele goede dingen zegt!



En je lijkt zelf ook al op een bepaalde manier anders naar de situatie te kijken. Knap hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2014 @ 20:31:

Maak je eigen leven maar en er zijn gelukkig al drie mensen die wel met jou begaan zijn. Dat zijn er al een hoop toch? Ja, ik zou ook voor jou willen dat jouw moeder niet beschadigd zou zijn. Maar ze is het wel. Beschadigde mensen beschadigen anderen. Jou dus ook. Zorg maar goed voor jezelf en bescherm jezelf door om mensen te geven die ook om jou geven (oma, opa, je vader). Haal je focus maar van jouw moeder af en laat het haar uitzoeken. Zij heeft jou genoeg schade toegebracht.

Wijze woorden Enn.



Lieve TO
Ach lieverd. Wat verschrikkelijk.

Jij bent een goede dochter. Wat erg dat je moeder dat niet ziet.

Ik heb met je te doen.



Mijn hart breekt bij je openingspost, lieve TO. Knuffel je opa en oma nog maar even stevig en van mij krijg je ook een hele dikke
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:22
Reden: Niet relevant meer
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een hartverscheurend verhaal. Mijn moederhart breekt ook. Je stiefvader zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen en je moeder des te meer.



Veel sterkte, ik hoop dat je ooit, niet ver van nu, de kracht vindt om je moeder los te laten en dat je heel gelukkig wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat je bedoelt met een bizar verleden? Was jouw moeder erg jong toen ze jou kreeg?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp best dat je loyaal bent aan je moeder. Je klinkt als een lieve dochter. En ik geloof ook meteen dat ze haar goede kanten heeft. Maar ze heeft dingen gedaan die geen enkele moeder zou moeten doen. Jou het huis uitzetten bijvoorbeeld. Die dingen zijn niet jouw schuld, het zijn fouten die zij gemaakt heeft. En die jij dus niet "goed" hoeft te maken.



Koester de mensen die wel onvoorwaardelijk voor je klaarstaan. Dat is (wat mij betreft) waar ouderliefde uit zou moeten bestaan: onvoorwaardelijke liefde en niet alleen wanneer het je zo uitkomt. Naar een psycholoog gaan is een heel goed idee. Het is minder eng dan het lijkt en kan je helpen beter met de situatie om te gaan.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Och meisje toch, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Ik zou mijn dochter nooit, maar dan ook nooit zo behandelen. Mijn moederliefde is onvoorwaardelijk en zou nooit afhangen van een man.

Eigenlijk ben je bezig excuses te zoeken voor je moeders gedrag. Maar dat zou je niet moeten doen.

Praat hierover met een psycholoog. Deze kan jouw verdriet en gemis niet wegnemen maar je wel leren er op een andere manier naar te kijken en hier kracht uit te halen.



Dikke voor jou en je opa en oma
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat hartverscheurend dit en vooral omdat ik je loyaliteit door het scherm voel spatten.
quote:lonespell schreef op 17 april 2014 @ 20:38:

Het is meer dat als ik niets laat weten zij gewoon vrolijk haar leven leidt en zelf niets zou laten horen. Ze lijkt geen behoefte te hebben mij vaker te zien. Ze is gewoon heel erg met zichzelf en haar gezinnetje bezig. Ik lijk meer een soort van vriendin die je af en toe spreekt en het dan wel gezellig mee hebt. En that's it.



En dat is nou juist niet de bedoeling. Je bent niet haar vriendin, maar haar dochter. Die ook als volwassene soms gewoon geborgenheid en een flinke lieve knuffel nodig heeft. Moederliefde.



Ik vind het vreselijk dat ze zich zo laat leiden door je stiefvader. Haar eigen dochter zou belangrijker moeten zijn!
Ach lieve Lonespell, jij klinkt gewoon als een lieve dochter, jammer dat je moeder het niet wil zien . . . . Gelukkig heb je opa en oma en je bio vader die WEL in je geïnteresseerd zijn . . . .

Van mij ook een warme , je doet het goed!!
quote:Scamp schreef op 17 april 2014 @ 20:45:

Wat hartverscheurend dit en vooral omdat ik je loyaliteit door het scherm voel spatten. Inderdaad. Je moeder zou dolblij mogen zijn met zo'n ontzettend lieve dochter!!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop eerlijk gezegd ook heel erg dat je moeder hier ooit spijt van krijgt en naar jou toe zal erkennen dat ze een grote fout heeft gemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:23
Reden: Niet relevant meer
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pffff... wat een heftig verhaal Lonespell. Maar je echte vader heb je als klein kind dus niet gezien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonespell schreef op 17 april 2014 @ 20:50:

Enn: met bizar verledem bedoel ik de hele situatie van stiefvader die mij liever niet in de buurt had en mama die daar last van had. Het uit huis gezet worden.



Met mijn hele moeder stiefvader en ik situatie heb ik het altijd zo gezien: het is net als bij een echtscheiding. De ouders gaan uit elkaar en het kind heeft daar verdriet van want die wil beide ouders samen in een huis.



Mijn stiefvader en ik waren ook het liefst van elkaar gaan scheiden en dat wist mama. Zij had natuurlijk het liefst haar man en dochter samen in een huis.



In ons geval bleef dit jaren zo door gaan en iedereen werd er gek van. -> bizarre situatie Maar liefje, elk nadenkende en liefdevolle moeder zou zo'n vent de deur wijzen. Niet haar kind.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_199053 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:24
Reden: Niet relevant meer
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven