Misbruikt als kind, het effect er van op jou als volwassene

05-06-2013 09:00 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jammer GNBA, ik zal je bijdrages hier missen. Ik wens je alle goeds toe.
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik wil iedereen even een hart onder de riem steken en een dikke knuffel geven( kan geen smiley plakken).

neem jullie tijd voor alles. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen, zo niet, heel veel strekte gewenst
anoniem_203790 wijzigde dit bericht op 13-02-2015 21:56
Reden: was nog niet klaar, wou smiley toevoegen, maar werd al geplaatst
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis. Alles goed!

Wie meer wil weten, mag mij mailen, appen of anderszins contacten.

Ik wil niet in het openbaar hierover schrijven.



Niet bijgelezen, maar ik hoop dat het met jullie goed gaat.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
hoi elmervrouw,

jij bepaald zelf wat je kwijt wilt, niet omdat ik dat wil weten. zorg goed voor jezelf.
Lieve Elmervrouw, ik hoop dat het is geworden wat je verwachtte en nog veel meer.

Stuur je een PB want ik wil zo graag weten hoe het was. Liefs!
@EV: fijn om weer wat van je te horen en ook dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Fijn je weer te zien en lezen EV!

Dikke knuffel voor jou, sterke vrouw!

hoi elmervrouw, ik wil toch wel weten hoe het nu met je gaat. zal ik je vanaf hier pben? ik weet niet hoe het anders moet.





chin
Alle reacties Link kopieren
Ik lees inderdaad het een en ander over fouten bij het forum. Ik zou het zeer kwalijk vinden als míjn privéberichten door anderen gelezen (kunnen) worden. Niet eens zozeer voor mezelf, maar voor hen die mij lieve en vertrouwelijke berichten over zichzelf hebben gestuurd. PB functie dus beter niet meer gebruiken of..?



Verder moet ik nog even bijlezen.
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarover gemaild met de mods en het schijnt dat men alleen de lijst met titels van PB's kon zien, maar dat de Pb's zelf niet gelezen konden worden. In principe kan je de PB-functie dus nog wel gebruiken.



Ik heb vandaag oog in oog met mijn misbruiker gestaan. Had al zo'n idee dat dit kon gebeuren met carnaval. Gelukkig had Stan maar een half woord en een blik nodig om meteen weer naar huis te gaan. Ik ga echt om de dooie dood niet in dezelfde kroeg staan. Helaas reageerde niet iedereen zo begripvol, kreeg appjes waarom ik daardoor mijn carnaval laat verpesten. Ik heb daar niet meer op gereageerd, ik denk dat het weinig zin heeft om dat uit te leggen. Ik heb ook geen zin meer om überhaupt nog te gaan. Ik hoop dat ik wel gewoon kan slapen vannacht en geen nachtmerries ga krijgen. Ik ben nu nog behoorlijk onrustig, paniekerig en misselijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
hey MrsStanleyWalker, dat is even goed beroerd. ik kan me voorstellen dat je je zo voelt. Gelukkig dat Stan direct doorhad wat er aan de hand is. Jij hebt gedaan wat voor jou goed voelde op dat moment, en als dat weggaan is, dan is dat jou recht. Zorg goed voor jezelf.

en een dikke
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Chincilla. Ik begin me eerlijk gezegd steeds beroerder te voelen door de paniek en ik heb ijskoude handen. Zal wel door het hyperventileren komen. Zo beroerd heb ik me al heel lang niet gevoeld.
You know how I know? Because I reeaally think so!
hey, je mag me altijd een pb sturen als je dat wilt. ik ken wel wat van je klachten.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je, Chincilla. Misschien doe ik dat later nog. Ik probeer nu vooral zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Maar de paniek wil niet echt zakken. Hopelijk als ik zometeen mijn medicijnen neem dat het wat zakt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik heb om in hier en nu te komen, het 5,4.3.2.1 test. je benoemd dan voor je zelf hetzij hardop, hetzij in je zelf;

noem 5 dingen hardop waar je met concentratie naar kijkt

noem 5 die je hoort

noem 5 dingen die je voelt

en dan

4 dingen hardop waar je met concentratie naar kijkt

noem 4 dingen die je hoort

noem 4 dingen die je voelt

dan 3 dingen hardop waar je met concentratie naar kijkt

noem 3 dingen die je hoort

noem 3 dingen die je voelt

dan 2 dingen hardop waar je met concentratie naar kijkt

noem 2 dingen die je hoort

noem 2 dingen die je voelt

dan 1 ding.hardop waar je met concentratie naar kijkt

noem 1 ding die je hoort

noem 1 ding die je voelt



mij helpt het een beetje om terug in het heden te komen, maar weet niet of dit voor paniekaanval geld.

bovenstaande lijstje heb ik van mijn spver gekregen. misschien heb je er wat aan



ik heb ook nog een crisis en signaleringsplan, als je wilt zal ik die wel via pb naar je sturen. laat het me maar wete.

sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich wel in het heden, maar ik heb totaal geen controle op mijn paniek en ademhaling. Ik wil niet dat de putdeksel weer omhoog komt, dat ik weer een terugval krijg. Dat alles weer terugkomt, het ging net zo goed weer met me. Ik had kunnen weten dat het niet van lange duur was. Het is nooit van lange duur.
You know how I know? Because I reeaally think so!
dat herken ik wel, ik vecht er ook nog dagelijks tegen. is zo vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik word er behoorlijk moedeloos van. Het ging zo goed de laatste maanden. Dit voelt zo terug naar af.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Heb je wel wat steun aan Stan? misschien anders wat afleiding met Gerrit
het voelt als falen, je bent al zo ver en dan nu dit weer
Lieve Miss SW,

Wat ongelooflijk naar wat er vanmiddag gebeurd is. Ik hoop dat je wat kunt ontspannen en een beetje slapen vannacht. Ik heb ook paniekklachten, wel andere triggers, maar het is vreselijk.

Juist dat onverwachte, dat altijd een beetje op je hoede zijn en dat het dan toch weer mis gaat herken ik.

Sterkte en veel liefs.
B
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 15-02-2015 22:31
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van Stan heb ik wel veel steun gelukkig. Hij snapt dat ik nu zo min mogelijk prikkels kan verdragen en zorgt dat er rust is in de tent. Het voelt niet als falen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, zinloos eigenlijk. Het is wat het is. Gewoon kut.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Och MSW, wat moet dit verschrikkelijk geweest zijn. Kan me voorstellen dat je je opeens weer zo kwetsbaar voelt en terug in de paniek schiet.



Ze zeggen dat je niet met al je kracht die putdeksel moet tegenhouden en dat je erop moet vertrouwen dat het niet zal overstromen. Dat het misschien wel tot aan je lippen voelt, maar dat je niet zal verdrinken. Dat het gewoon weer weg vloeit (maar zelf vind ik het toelaten en het vertrouwen zo ontzettend eng).



En wat een onempatisch (is dat een woord?) bericht. 'daardoor je carnaval niet laten verpesten' gaat misschien op voor een vriendin waar je ruzie mee hebt of een oude ex, maar zeker niet in het geval van een dader. Jouw dader. Ik hoop dat ze dat nog gaan begrijpen.



Ik hoop op een rustige nacht voor jou.
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
MSW, ik begrijp zo goed wat je doormaakt nu, ik maakte het ook mee een paar weken geleden, hetzij op een andere manier maar wel op een manier die vaker terug zal komen en eigenlijk niet te vermijden is voor de toekomst. Ik vind het zo moeilijk om te verwoorden wat ik bedoel, bang dat het verkeerd over komt....op hoop van zegen dan maar, en asjeblieft geloof me dat ik het goed bedoel. Laat je niet nog een keer slachtoffer maken, je leven van nu met je geliefden naast je overwoekeren door wat je ooit aangedaan is door een gewetenloos monster.....toen had je niks te kiezen, nu wel. Want als je dat monster nu laat winnen ben jij niet opnieuw het slachtoffer maar ook je naasten....Geef hem die kracht niet lieverd....sorry als ik je hiermee kwets....hoop echt dat je begrijpt wat ik bedoel (altijd bang om iemand te kwetsen)



Ook voor alle anderen hier...ik heb echt zelden in mijn leven zulke lieve, empathische en groothartige mensen meegemaakt als incest slachtoffers....had ik maar een toverstafje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven