Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Weinig te dippen zo hè, Yasmijn! Ik vind het eigenlijk ook wel lekker zo, hoewel ik me ook verheug op de wintergezelligheid. Wel jammer van de spinnen overal... brrr! Maar ik ben heel blij met dit weer, het maakt het opstaan een stuk makkelijk. In huis mag het dan wel weer wat koeler zijn van mij. Maar ik geniet nog maar even!
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooral dat opstaan, ik sta om 6.15 op en dan is het alweer donker en dat haat ik.

Maar het lekkere weer maakt een hoop goed!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Met de winter zelf heb ik geen moeite, wel met de lange donkere ochtenden en avonden, ik zou dan ook niet graag emigreren naar Lapland. Best gezellig hoor, een kaarsje hier en een kaarsje daar maar ik zit toch liever op een warme zomeravond buiten met een boek. Eind van de maand gaat de klok weer terug, is het van de ene op de andere dag nog vroeger donker. niks an.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zalig Yas! Vandaag 4 uur bij een recreatiemeertje geweest met jongste en morgen naar de kust met oudste. Kinders van hun moeder he, houden ook van de warmte. Mag nog wel even zo doorgaan, de winter duurt vaak lang genoeg!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 17 september 2014 @ 21:22:

Zalig Yas! Vandaag 4 uur bij een recreatiemeertje geweest met jongste en morgen naar de kust met oudste. Kinders van hun moeder he, houden ook van de warmte. Mag nog wel even zo doorgaan, de winter duurt vaak lang genoeg!





Nou! Wij waren een paar dagen op een waddeneiland. Zon, zon, zon, wandelen, fietsen, terrassen en zelfs weer bijgekleurd.

Een boel vitamine D opgedaan!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Over 2 weken wordt de klok al verzet, nog eerder donker..

Ik zie echt op tegen de winter.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet heeelijk!



Later is nu
Zeker Dreamer, wat een heerlijke dag vandaag en dat op 1 november! En nu zit ik lekker op de bank met een kop thee, kaarsjes aan. Heeft ook wel wat hoor. Op deze manier vind ik de herfst niet erg
Alle reacties Link kopieren
Nou, precies!



Vandaag heerlijk gewandeld en foto's gemaakt. In november te,warm gekleed zijn in shirtje met vest. Kon dat maar altijd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn smilies doen het nog niet maar:







Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh, die kende ik uit het hoofd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Haha, mijn man werd gisteren veertig, en het was de eerste keer in zijn leven dat hij op zijn verjaardag in een t-shirt buiten kon zitten in het zonnetje . Ik ben erg van noodweer, kou en de herfst en zo, maar dit was toch wel heel bijzonder .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er over gedacht te gaan bbq-en ter ere van dochters verjaardag van de week. Bizar dat het beter weer was op haar verjaardag dan op de verjaardag van mn zoon in mei
Later is nu
Ik vind dit altijd leuke seizoenen. Mijn dochter is van april, en toen ze net geboren was was het ijskoud en het sneeuwde zelfs nog. Een paar jaar later vierden we haar verjaardag met een barbecue, het was 29 graden en dochter liep de hele dag te paraderen in de nieuwe bikini die ze voor haar verjaardag had gekregen .
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de warme herfst een aankondiging is voor een warme winter, net als vorige winter. Vorig jaar was het ook zo lang warm nog.



Scheelt mooi een hoop stookkosten ook!
Stressed is just desserts spelled backwards
Nou, ik wil toch ook wel wat sneeuw en ijs hoor . Maar vorig jaar kwam het me wel prima uit eigenlijk, want toen reed ik een krantenwijk, op de fiets in het buitengebied. Als het toen was gaan sneeuwen had ik het wel kunnen schudden.
Alle reacties Link kopieren
Zo, hoewel het morgen december is, kan ik wel stellen dat het koude weer me behoorlijk overvallen heeft. Ik was er nog niet aan toe, zeg maar



Hoe is het hier?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Koud.

Ik wilde vanmiddag naar de stad, ik kijk wel uit, ik blijf binnen.



En dat vervelende donker.



Al met al: gadverdámme!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Van het donker heb ik nog niet zoveel last gehad, gelukkig. Maar die kou.. bah bah bah..



heb gelijk ook meer pijn.. grotere afstanden fietsen zit er in elk geval niet meer in.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier een hele dag grijs en mistig. Ik dacht op te knappen van een boswandeling met mijn hondjes. Maar dat viel vies tegen. Normaal wandel ik daar ruim een uur, maar moest na een half uur echt stoppen. Van die kou ga ik snotteren en krijg ik hoofdpijn en zere handen. Gisteren was het beter te doen, met de zon erbij. Dat scheelt nog wat.

Maar ik hoop ook op een warme winter. Vorig jaar heb ik helemaal geen sneeuw moeten ruimen, wat een zaligheid. Sneeuw ruimen vind ik vreselijk. Vooral omdat het nog verplicht is ook bij aan je voordeur en stoep. In Luxemburg hebben ze daar speciale contracten voor. Mensen die de stoepen sneeuwvrij maken/houden. Dat mogen ze hier ook wel eens doen, want in mijn wijk is dan gewoon een ijsbaan.

Maar deze maanden vind ik dan gezellig door Sint en Kerst. Al die lekkere dingen in de winkels en versierde huizen. Het is meer januari en februari waar ik depri van word. Dan val je in zo'n gat. Hoewel ik daar vorig jaar geen last van had met die warme winter. Maar dat heeft ook een nadeel. Door het warme weer vriezen insecten niet dood. De spinnen die ik tegenkwam van de zomer in mijn huis waren veel groter dan anders.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen hekel aan de winter , maar mijn oren doen zo zeer door de kou.... dus morgenochtend maar een goede sjaal om die mijn oren bedekt
Wees jezelf....
Alle reacties Link kopieren
Om 16:00 uur was het alweer bijna donker En die kou, getverdemme! Met zon, zoals laatst, vond ik het nog niet zo erg, maar dat vieze bewolkte weer en die harde wind, daar kan ik echt wel om janken. Ik wou dat ik een winterslaap kon houden...
Alle reacties Link kopieren
Januari en februari zijn ook gewoon de koudste maanden van het jaar. December lijkt al wel koud, maar daarbij is het ook zo druk met vanalles, dat je het bijna vergeet. Dan komen de eerste maanden van het jaar.. koud, kouder en koudst. Gelukkig wordt het weer wat lichter, maar dat gaat me altijd te langzaam.



Het mag van mij wel kouder zijn, als het maar met veel blauwe luchten gepaard gaat. Helaas kan ik me er niet tegen kleden, zoals kouliefhebbers altijd zo blij en monter zeggen. In zuiver katoen is het moeilijk warm blijven. Ook met laagjes. Veel laagjes.



Mijn man verbaasde zich er vandaag over; ik had een stuk gewandeld, toen warme chocolademelk gedronken, nog wat andere dingen gedaan en vervolgens in de infraroodsauna. Na 25 minuten waren m'n benen nog koud.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kou is niet fijn. En ik mis de vogeltjes. Ze fluiten nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren anders erg genoten van merels, die een soort van 'tsk tsk' naar elkaar zaten te doen in het park. Zo'n grappig geluid



Misschien dit topic hoog gaan houden? Toen het afgelopen week grijs was en bleef had ik er echt last van, werd dan ook ziek. Vandaag lekker buiten geweest, in de dierentuin. Daar kikker ik dan weer van op



Maar ik zit met een dekentje om voor de pc
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven