Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
December is nog te doen met al die feestelijkheden, daar kom ik redelijk door. Plus dat ik vanaf donderdag a.s 2 weken vrij ben.

En dan komt januari.....hell and horror. De ergste maand van het jaar. En febr ook maar 24-2 vertrekken wij voor 4 weken naar tropische oorden. O joepie!



Morgenvroeg weer in het donker naar mijn werk. Ik zal er nooit aan wennen. Elke morgen zit ik om half 7 15 mins voor de daglichtlamp. En extra vit D.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben niet zo van de feestelijkheden, misschien is dat het



En als ik dan op het werk uit het raam kijk en het idee heb dat het maar niet licht wil worden, helpt dat niet mee. Op het werk zitten met zonnig weer en blauwe lucht werkt toch beter
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grootste nadeel van de winter dat je van het ene virus in het andere rolt.

Eerst strontverkouden, was het bijna over, kreeg ik gisteren ineens buikgriep
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Vorige week had je van die dagen. Het werd maar niet echt licht.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ook dat, Male.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 14 december 2014 @ 19:54:

December is nog te doen met al die feestelijkheden, daar kom ik redelijk door. Plus dat ik vanaf donderdag a.s 2 weken vrij ben.

En dan komt januari.....hell and horror. De ergste maand van het jaar. En febr ook maar 24-2 vertrekken wij voor 4 weken naar tropische oorden. O joepie!



Morgenvroeg weer in het donker naar mijn werk. Ik zal er nooit aan wennen. Elke morgen zit ik om half 7 15 mins voor de daglichtlamp. En extra vit D.



Precies dat. December valt nog mee (hoewel het me nu echt te koud wordt, gatverdegatver!) maar januari en februari... horror.



En op donderdag ben ik pas om half 9 thuis van school. Helemaal vreselijk, in het donker op school zitten.



Maar ik zit op dit moment op een roze wolk, want afgelopen vrijdag ten huwelijk gevraagd. Dus zelfs de kou kan ik nu aan. Maar liever wil ik heel veel zon, want ik heb het doorlopend koud!
Ik wens jullie allemaal veel sterkte de komende tijd. Het is vreselijk vervelend als je zoveel klachten ondervindt door temperaturen.

Maar ik heb dit juist in de zomer, voel me dan echt ziek, geen energie, pijn in spieren en gewrichten. Ik knap in dit jaargetij weer op.



Hoop voor jullie dat het niet al te koud word hoor.
Alle reacties Link kopieren
Krullevaer, gefeliciteerd!



De kou vind ik nog het minst erg, ik heb het thuis altijd goed warm. Op het werk wisselt dat.

Donker en geen zonlicht, dat doet me de das om.



Ik zit nu voor de daglichtlamp en vertrek zo naar mijn werk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al anderhalf uur op mijn werk en het is nog steeds pikkedonker buiten en het regent pijpenstelen.

Horror.
Alles komt goed, alleen de rest niet
He meiden



Precies dat je steeds ziek wordt in de winter en dat het zo donker en grijs is.



Maar....volgende week gaan de dagen weer lengen!
Alle reacties Link kopieren
Krullevaer GEFELICITEERD

Wat een fijn nieuws!



Ik heb dan weer meer last van de kou. Ik ben om 3 uur vrij en pik dan vaak nog een straaltje zon mee. Moet die er wel zijn. (het regent hier weer) Maar die kou, die ellendige kou.. brr. Daar krijg ik dus pijn van. En met alleen katoenen kleding krijg ik het nooit echt warm.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is hier alweer donker en ik zit gewoon nog op mijn werk.

Wééhhh!!! Nog een kwartier. En dan is het pikkedonker. Dan heb ik geen daglicht gezien.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dreamert, heb je een electrieke deken?

Ik wel, heerlijk!



En een warm bad is ook altijd fijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
nee, geen elektrische deken hier. Ik zit in de kamer beneden onder een slaapzak, in bed ben ik meestal wel zo warm, anders neem ik een pittenkruik mee of natuurlijk mijn man



En we hebben een infraroodsauna. Laatst ben ik daar na het wandelen ingegaan, had ik na een half uur nog koude bovenbenen En een bad is heerlijk, maar ik ben al 14 dagen heftig ongesteld
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En weer miezerregen voor de bril, op de bril zelfs



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit was de laatste ochtend voor 2,5 weken lang dat ik in het donker op pas moest.

Laatste werkdag vandaag.

Begin 06-01 weer. Dan zal het ook nog wel donker zijn maar goed....

Gewoon even niet!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jaaa.. zo liep ik vanmorgen ook al met de hond, Yasmijn, met die gedachte in m'n hoofd. Vanaf morgen 2 weken opstaan, terwijl het licht is buiten. Nouja, ik moet morgen nog vroeg.. en komende week ga ik een keer naar een familielid aan de andere kant van het land, dat zal ook wel vroeg opstaan zijn, maar over het algemeen zal ik de hond gewoon kunnen zien, zeg maar (tenzij het gaat sneeuwen, natuurlijk )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ff buurten hoor, en een hart onder de riem steken zonder 'koude' sneeuwplaatjes, maar een gezellige zonnige vriend



Ook hier allemaal fijne en gezellige kerstdagen toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn de betere sneeuwpoppen!😎
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*



De kortste dag is geweest dames!

Elke dag een minuutje erbij qua licht.



Ik kijk ook een beetje uit naar de zomer, ook al was ik vaak op het tegentopic te vinden.

Maar nu heb ik medicatie en ik ga zo goed... Ik wil óók weer genieten van de zon!



Fijne feestdagen allemaal!



*breekt weer uit*
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Neeee, het is januari, dit is waar ik zooo tegenop zag. Ik zie zo vreselijk op tegen de komende drie maanden, daarna wordt het beter, maar het voelt als een zwart gat nu even. En het naderende einde van de vakantie helpt niet echt. Mijn vriend moet ook weer terug naar de kazerne (hij had ook vakantie) en ik was net gewend aan het feit dat hij weer hier was. Het valt me zwaar.



Evengoed natuurlijk een gelukkig nieuwjaar allemaal, met hopelijk veeeel zon!
Alle reacties Link kopieren
Krullevaer, ik heb precies hetzelfde. In december heb je nog de feestdagen en vakantie, maar nu val ik in een donker en koud gat. In januari begin ik altijd pas echt last van een winterdepressie. Ik ben zo ontzettend jaloers op mensen die in een land wonen waar het niet onder de 20 graden wordt (of al is het maar 15, dan ben ik al blij).



Ik hoop dat het in maart alweer een beetje lente wordt, zodat we weer naar buiten kunnen voor wat zon en warmte, ik hou mezelf voor dat dat nog "maar" 2 maanden duurt....



Gelukkig nieuwjaar allemaal en veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 24 december 2014 @ 14:29:

Ff buurten hoor, en een hart onder de riem steken zonder 'koude' sneeuwplaatjes, maar een gezellige zonnige vriend

[img]http://www.barriersystems.com.au/news/w ... r-xmas.jpg[/img]

Ook hier allemaal fijne en gezellige kerstdagen toegewenst!Hier word ik nou blij van!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag lekker naar de sauna! Hoop dat ik daarvan opknap. En ergens blok ik nog heel hard weg, dat ik maandag weer aan het werk moet



Heb nog niet zoveel last van een dip. Als het maar niet dagen achter elkaar grijs is buiten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als de zon schijnt, is het inderdaad een stuk beter te doen. Vorig jaar winter was het niet zo vaak grijs en donker, toen hield ik het wel vol.



Het stomme is dat ik in december best kon genieten van winterse tafereeltjes, maar nu het eenmaal januari is, wil ik alleen maar lente. Of zon, zee en palmbomen natuurlijk!



We hebben wel een vakantie geboekt, maar die is pas in de zomer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven