Morgen opgenomen op de PAAZ

26-03-2015 17:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat knijp ik hem.

Morgen word ik opgenomen op de paaz. Na lang wikken en wegen er toch voor gekozen dat het zo niet verder kan en toegestemd met opname.

Maar oh wat vind ik het eng. Heeft iemand hier ervaring met zo'n opname? Wat kan ik verwachten?



Ik heb maar heel weinig info gekregen. Ook geen indicatie van hoe lang ze verwachten en dat vind ik best lastig.



Probeer er zo rustig mogelijk op te reageren, maar ik denk dat het nog wel eens een lastige avond/nacht kan gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel sterkte, knap van je!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring TO maar vind je heel dapper goed van je dat je deze stap durft te zetten.



En als ze nu al bij intake een einddatum aan zouden geven dan is het niet ondenkbaar dat sommige mensen "de tijd uit gaan zitten" dus ik kan me voorstellen dat ze eerder naar een gewenst "resultaat" toewerken dan een datum, althans dat hoop ik. Ik wens je heel veel succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dapper! Behandelingen voor psychische klachten zijn lastiger in te schatten dan bijvoorbeeld een behandeling voor een nieuwe heup. Ze zullen vast eerste goed in kaart brengen wat je problemen zijn en dan een behandelplan verder met je bespreken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere keren gezeten wegens paniekstoornis. De laatste keer vorig jaar. Voelde me echt een loser en zat in een uitzichtloze situatie, uiteindelijk twee maanden gezeten en zo goed als 50% beter! Ik kreeg ook niet te horen hoe lang ik moest blijven en die onzekerheid maakte me gek want ik wilde graag naar huis. Het is echt ruk maar ik heb er ook veel lol gehad. Heel veel succes en sterkte.
Als je vrijwillig een opname ingaat, mag/kan je die toch ook vrijwillig beeindigen?

Niet dat een goed idee is maar als jij na weken niet het idee hebt dat je daar goed geholpen word of gewoon graag naar huis omdat het beter gaat, wie houd je dan precies tegen?



Daarnaast wil ik zeggen dat ik het een stoere en goede stap vind en ga inderdaad niet je tijd uitzitten maar maak gebruik van de tijd daar om je ziekte en jezelf goed te kennen, daar kan je vast in de toekomst dingen mee opvangen of sneller zien aankomen en passende maatregelingen nemen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je zal veel steun hebben aan je medebewoners en vooral goed je grenzen bewaken.

Sterkte
Geen ervaring maar ik wil je wel veel sterkte wensen..
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hoor meid!

Hou je taai.
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen ervaring, maar wel heel veel sterkte en beterschap gewenst. Heel knap van je dat je op deze manier voor jezelf kiest! Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Knap van je om deze beslissing te nemen; morgen wordt de eerste dag op weg naar genezing, die komt vanaf morgen iedere dag een stukje dichterbij ....
Alle reacties Link kopieren
Hoewel alweer aantal jaren geleden dat ik er als verpleegkundige gewerkt heb ,kan ik je wel een globale indruk geven.

Ik ga nu even uit van een vrijwillige opname op een open PAAZ afdeling.Op dag van opname volgde een gesprek met een verpleegkundige.Bedoeling van dat gesprek was om de problematiek zo goed mogelijk in kaart te brengen.Daarnaast wordt ook met de dd arts/pychiater overlegd ivm eventuele medicatie.Verder werd dan een rondleiding over de afdeling gegeven en kennisgemaakt met overige patienten.En een kamer toegewezen en afdeling-en huishoudelijkeregels uitgelegd.

De eerste tijd op een PAAZ is vaak als observatie bedoeld om de problematiek te inventariseren Pas daarna kan een duidelijker indicatie gegeven worden over de te volgen behandelroute en een (globale) tijdsindicatie worden gegeven.

Mijn ervaring was dat de meeste mensen snel wenden aan de groep en medeclienten.En het prettige van een opname is dat er altijd personeel in de buurt is,voor als je vragen hebt of het gewoon even zwaar hebt.

Hopelijk heb je hiermee een iets duidelijker beeld gekregen.En wat anderen hierboven ook al zeggen,het is vaak een grote stap vooruit als je zo'n beslissing voor jezelf hebt genomen (ook al lijkt dat nu even mss niet zo).Sterkte gewenst!
Vraag blijft,why is the rum gone?
Paaz is een goede plek om tot rust te komen. Observeren voor evt therapie of bijv medicatie kijken of t aanslaat.
Veel succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je! Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle lieve woorden.



Ik moet het maar wat los laten en het gewoon over mij heen laten komen.

Ik vind het heel moeilijk en confronterend dat het zo ver moet komen. Maar ik ga mij voor de volle 100% er voor inzetten dat er verbetering komt.
Alle reacties Link kopieren
Als je er ooit aan toe bent om het te lezen, Myrthe van der Meer is een journaliste die er opgenomen werd, zij heeft er later het boek PAAZ over geschreven.



Wat al eerder gezegd werd, benut de tijd die je er zit en heel veel succes en sterkte TO! Houd je ons een beetje op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel post.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes.



Het ligt er maar net aan op welke paaz je opgenomen word. Mijn ervaring met een afdeling is niet zo tof. Vriendin van me is op 2 afdelingen geweest en vind een heel fijn en de zelfde als mij ook heel rot.

Het moeilijke vond ik dat je zo ontzettent klein gemaakt word. Verder is het ontnemen van alle verantwoordelijkheid wel weer iets wat voor rust zorgt.

Wens je heel veel succes en hoop dat je je snel beter voelt!
Succes
Alle reacties Link kopieren
Xindyx wat bedoel je met klein maken? Gewoon nieuwsgierg aangezien ik zelf die ervaring niet heb.



Lifeforever,dat boek wil ik ook nog eens lezen!



Ik ben trouwens ook vrijwillig gegaan en eerlijk gezegd de stap om te maken was erger dan de hele paaz zelf.
Alle reacties Link kopieren
Klein maken. Alsof je een klein kind bent die totaal geen keuses kan maken of verantwoordelijkheid kan dragen. Alles word van je afgenomen. Medicatie moet in hun beheer. Zelfs de pil.. Er zijn gezette tijden voor alles. Je kunt niet meer zelf beslissen wanneer je bv wilt eten. Net als bij je ouders. Als je van de afdeling weg wil moet je eerst iemand zoeken om het te vragen. En als hun even bezog zijn heb je gewoon pech. Dan kun je er niet af. Want de deur zit op slot. Je word behandeld als een persoon wat niet meer zelf kan denken. Geen een gesprek is gelijkwaardig. Nee vond ik een afdeling met eigen sleutel beter. Med in eigen beheer. En natuurlijk kan dat niet in elke situatie maar dat is wat ik bedoel met klein houden
Alle reacties Link kopieren
@dutch205



Hoe gaat het met je? Hoop dat je een beetje je draai kunt vinden en tot rust kunt komen
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
quote:x.indy.x schreef op 27 maart 2015 @ 11:50:

Klein maken. Alsof je een klein kind bent die totaal geen keuses kan maken of verantwoordelijkheid kan dragen. Alles word van je afgenomen. Medicatie moet in hun beheer. Zelfs de pil.. Er zijn gezette tijden voor alles. Je kunt niet meer zelf beslissen wanneer je bv wilt eten. Net als bij je ouders. Als je van de afdeling weg wil moet je eerst iemand zoeken om het te vragen. En als hun even bezog zijn heb je gewoon pech. Dan kun je er niet af. Want de deur zit op slot. Je word behandeld als een persoon wat niet meer zelf kan denken. Geen een gesprek is gelijkwaardig. Nee vond ik een afdeling met eigen sleutel beter. Med in eigen beheer. En natuurlijk kan dat niet in elke situatie maar dat is wat ik bedoel met klein houdenja,dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. Vooral dat medicatie in beheer moet vond ik erg. Gelukkig mocht ik zelf wel de deur van mijn kamer op slot doen haha. Ik heb in twee verschillende ziekenhuizen gezeten. Eerste mocht ik zelf de afdeling af,tweede ziekenhuis ook maar was de deur permanent gesloten. Zo gruwelijk irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven