Nachtmerries

22-01-2017 11:42 14 berichten
Hey,



Sinds een week of 2 heb ik bijna elke nacht een nachtmerrie. Vaak gaat dit over het verliezen van een van mijn beste vrienden, het verliezen van mijn vriendin of zelfs het doodgaan (vaak zelfmoord) van een van mijn ouders. Ik word dan echt met een kutgevoel wakker - en dan ben ik best chagrijnig tot aan de middag. Weet iemand hoe dit komt/wat ik er tegen zou kunnen doen?



Ik heb gewoon goede nachtrust (ik slaap elke avond rond 11 uur/half 12 [19 jaar]).

Het contact tussen mij en mijn vrienden is uitermate goed, en mijn relatie brengt verder ook geen enkel probleem met zich mee.



Gaat dit wel weer over, of zijn er daadwerkelijk hulpmiddelen voor?
Oefenen met relativeren dat t niet echt is. Jezelf aanpakken. Niet in blijven hangen.
In een koude kamer heb je meer kans op nachtmerries, heb je het raam open 's nachts?
quote:Pin schreef op 22 januari 2017 @ 11:47:

Oefenen met relativeren dat t niet echt is. Jezelf aanpakken. Niet in blijven hangen.Waar ik mezelf vaak op betrap is dat het (inderdaad) in mijn achterhoofd blijft zweven, en onbewust dus moeite ga doen om, bijv.; die desbetreffende vriend/mijn eigen vriendin ècht niet kwijt te raken. Dit wordt allemaal gestimuleerd vanuit die nachtmerries.
Alle reacties Link kopieren
Heb je teveel enge films/boeken gezien/gelezen?

Heb je een idee waar het anders vandaan komt?
quote:Felroze schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

In een koude kamer heb je meer kans op nachtmerries, heb je het raam open 's nachts?Af en toe heb ik mijn raam open. Ik woon gewoon nog bij mijn ouders - en het huis is niet zo oud (is in 1995 gebouwd).
quote:miedo schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

Heb je teveel enge films/boeken gezien/gelezen?

Helemaal niet zelfs. Ik houdt daar juist helemaal niet van, haha...

Daarom weet ik ook niet uit welke 'angst' deze nachtmerries vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

In een koude kamer heb je meer kans op nachtmerries, heb je het raam open 's nachts?Ik heb precies het tegenovergestelde, in een warme kamer slechtere nachtrust en meer (nare) dromen. Juist de reden dat er altijd iets openstaat. Wat grappig
Ik slaap al jaren slecht vanwege enge dromen, vaak is er brand in huis of chaos op straat en is de situatie altijd zo dat ik belangrijke spullen moet verzamelen, waar dan weer geen tijd voor is. Soms is het zo erg dat ik niet meer wil slapen. Ik heb geen advies.
Eet je wel eens wat voor het slapen gaan? Blokje kaas kan bijvoorbeeld voor nare dromen zorgen. Ik weet ook niet waarom.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er een week of 2, 3 geleden in je leven gebeurd?
Voor repeterende dromen schijnt het te helpen, jezelf overdag de droom na te vertellen maar dan met een goede afloop. Maar je hebt niet een exact herhalende droom, maar een nachtmerrie met vergelijkbare inhoud, ik weet niet of het dan ook helpt.
Dromen zijn vaak emoties die aan het werk zijn. Dromen over dood is niet negatief. Vaak betekent dit dat er iets nieuws aankomt. Iets neemt een wending. Een periode wordt afgesloten. Is er zoiets gaande bij jou of om je heen waar je betrokken bij bent? Dat zou je dromen kunnen verklaren. Je hoeft er niet bang voor te zijn in ieder geval.
Freud zelf geloofde in een soort van dromengnoom (dromenmaker), een mannetje dat op listige wijze dromen in elkaar zet waarin een boodschap verwerkt zit voor de dromer. Dat gaat er bij mij niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven