Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
Alle reacties Link kopieren
Had jij eerst een andere nick?
Alle reacties Link kopieren
neee, hoezo?
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 14:21:

[...]





Dit bedoel ik nou. Dit is een forum. Tweede het onderwerp grijpt mij erg aan. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom ik zo reageer. Alsof ik denk dat ik altijd gelijk heb?? Weet je hoe vaak ik toegeef en nadenk over mijn acties?? Elke dag, maar omdat je mij niet kent, weet jij het niet! Het gaat mij erom dat ER GELIJK wordt gezegd dat ik maar wat zeg. En dan word ik boos, dan reageer ik zo van het een komt de ander.



Inderdaad kennen wij jou niet persoonlijk, daarom kan iemand hier op het forum alleen hun reactie maar baseren op wat en hoe jij schrijft. Snap je wat ik bedoel?



quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 14:21:

[...]Gesprekken heb ik vaak met hem gevoerd, maar dat wil helaas niet lukken. Hij heeft wel gezegd dat hij ervan houdt om anderen te helpen...en dat hij gewoon een goed mens is., dus dat gaat em echt niet worden. Daarom wil ik hem laten inzien....En jij vind dit niet overheersend? Hij vind anderen helpen fijn, laat hem dan en probeer dat niet te veranderen omdat JIJ het niet goed vind.
Alle reacties Link kopieren
En de reactie: Voorheen kon hij het ook makkelijk redden zonder jou? Dat is toch niet op basis wat ik schrijf, maar denk te weten hoe hij was voor hij mij kende?



Maar de overige dingen zijn wel waar wat je zegt.



Nee, hij vind het niet fijn. Hij vind het '' fijn'' , omdat hij dan denkt waardering te krijgen, wat hij dus niet krijgt en alleen gebruik van hem word gemaakt. Daar draait het om.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 15:04:

En de reactie: Voorheen kon hij het ook makkelijk redden zonder jou? Dat is toch niet op basis wat ik schrijf, maar denk te weten hoe hij was voor hij mij kende?



Maar de overige dingen zijn wel waar wat je zegt.



Nee, hij vind het niet fijn. Hij vind het '' fijn'' , omdat hij dan denkt waardering te krijgen, wat hij dus niet krijgt en alleen gebruik van hem word gemaakt. Daar draait het om.



Kon hij het voor jou niet redden dan? Had hij geen leven? Was hij opgenomen in een inrichting? Lag hij uitgemergeld in een goot? Hoe was zijn leven voor jullie relatie dan? Misschien kun je dat toelichten.



Wbt dat hij graag waardering wil hebben, logisch. Er zullen altijd mensen zijn die misbruik proberen te maken van iemand. Dat geldt voor hem, maar net zo goed voor jou, mij en jantje beekman van driehoog achter. Hij heeft toch ook het recht om hier zelf achter te komen? En ervan te leren? Het recht om zijn eigen fouten te maken. Door dingen voor hem te regelen ontneem je hem dat vind ik. Een belangrijk stukje zelfontplooiing. Zou jij het fijn vinden als mensen dingen steeds voor jou zouden bepalen omdat zij denken dat het beter is en vinden dat jij niet in staat bent jouw eigen keuzes te maken? Hij geeft aan dat hij het anders stiekem zal doen. Waarmee hij aangeeft jouw bemoeienis niet fijn te vinden. Anders zou hij je dankbaar zijn en luisteren toch?
Alle reacties Link kopieren
Hij had niemand die echt van hem hield en die voor hem opkwam. Daarnaast kon hij minder voor zichzelf opkomen en deed hij minder leuke dingen. Ik ga niet alles lopen vertellen, maar goed. Hij heeft zich veel ontwikkeld sinds onze relatie op een positieve manier.



Hij luistert wel naar mij en hij zegt dat hij het stiekem doet, blijkbaar vind hij het toch belangrijk om het aan te geven bij mij. Zich verantwoorden.



Ik weet dat dat het beste methode is, dat hij het zelf erachter moet komen en moet leren. Maar juist doordat hij het dan nit altijd fijn vind dat ik voor hem opkom, leert hij ervan. Dan denkt hij, hmm waarom doet zij dat? En dan zegt ik t en dan gaat hij nadenken. DIt heeft echt vaak een positief effect geleverd!

Maja, ik weet dat hij een volwassene man is, maar jammer dat hij dit niet altijd laat merken en vooral niet naar anderen.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:58:

[...]





Ja, het komt zo over, maar dat wil ik niet. Ik wil hem gelukkig maken en hem inzien dat de anderen slecht voor hem zijn.Iedereen is slecht voor hem behalve jij zijn redder gezonden uit de hemel..
Je hebt geen mensenkennis, je hebt een Teleac-cursus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 16:22:

Je hebt geen mensenkennis, je hebt een Teleac-cursus.Ik zou er bijna mijn motto van maken, van deze opmerking! Briljant
Your luck's about to change, cher.
Resumerend: jij wilt hem redden omdat je denkt dat dat het beste is voor hem en dat jij hem daarmee goed doet. Hij laat zich soms redden, maar vaak ook niet en dan moet jij de Kwaaie Bitch zijn. Ook al ben je eigenlijk niet, maar je moet wel. Als hij zich niet wil laten redden, gaat hij ook lelijk doen tegen jou. Dat vind jij moeilijk, want diep vanbinnen wil jij ook graag gered worden.



En je vriend redt ook graag....dat doet hij dan weer bij andere mensen.



Klinkt als een schoolvoorbeeld van een dramadriehoek.

Heel ongezond, heel hardnekkig en heeft NIETS met liefde te maken. (en ook niet met narcisme trouwens).
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:58:

[...]





Ja, het komt zo over, maar dat wil ik niet. Ik wil hem gelukkig maken en hem inzien dat de anderen slecht voor hem zijn.Dat wilde Bush jr. ook met het Iraakse volk vs. Saddam en we weten hoe dat uitpakte. Het zou me niet verbazen als de nasleep bij jullie ook parallellen heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:gypsygirl-1 schreef op 10 december 2012 @ 16:21:

[...]





Iedereen is slecht voor hem behalve jij zijn redder gezonden uit de hemel..Nogmaals, je kent hem niet en ook zijn omgeving niet. Dus ja, ik ben zijn redder in nood.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2012 @ 16:23:

[...]





Ik zou er bijna mijn motto van maken, van deze opmerking! Briljant hahahaha grappig, zwaar niet, ma goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 16:28:

Resumerend: jij wilt hem redden omdat je denkt dat dat het beste is voor hem en dat jij hem daarmee goed doet. Hij laat zich soms redden, maar vaak ook niet en dan moet jij de Kwaaie Bitch zijn. Ook al ben je eigenlijk niet, maar je moet wel. Als hij zich niet wil laten redden, gaat hij ook lelijk doen tegen jou. Dat vind jij moeilijk, want diep vanbinnen wil jij ook graag gered worden.



En je vriend redt ook graag....dat doet hij dan weer bij andere mensen.



Klinkt als een schoolvoorbeeld van een dramadriehoek.

Heel ongezond, heel hardnekkig en heeft NIETS met liefde te maken. (en ook niet met narcisme trouwens).



Ik wil waardering. Dit is een kenmerk van narcisme, ene kant machtig willen zijn andere kant toch wel gered willen worden.

Hij doet zo lelijk, omdat ik hem liefde geef en hij is het niet gewend om gered te worden;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 16:44:

[...]





Dat denk je, huichelnarcist die je bent.Hahaha, jij weet niet wat een narcist is...zoals keukenstoel al zei...lotgenoten snappen het, maar jij zeker niet!
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 16:47:

[...]





Hahaha, jij weet niet wat een narcist is...zoals keukenstoel al zei...lotgenoten snappen het, maar jij zeker niet!



Ik ben er door één opgevoed. En nu in je hok met je grote waffel. Als lotgenoten het 'alleen snappen' zodra je kritiek krijgt, waar ben je hier dan eigenlijk naar op zoek? Lotgenotengewauwel.



En dat is te vinden op internet. Veel mensen hier zijn narcisme-moe, en dus keert de sfeer zich soms tegen je. Niets aan te doen.
Overigens kunnen redders heel ver gaan in hun reddingsdwang. Je zal niet de eerste redder zijn die haar partner een label aansmeert om haar eigen reddingsgedrag te legitimeren.



Hoog tijd dat je eens naar je eigen aandeel kijkt downnn. Heel gezond ook, eens een ander blik op de zaken werpen.
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 16:49:

Overigens kunnen redders heel ver gaan in hun reddingsdwang. Je zal niet de eerste redder zijn die haar partner een label aansmeert om haar eigen reddingsgedrag te legitimeren.



Hoog tijd dat je eens naar je eigen aandeel kijkt downnn. Heel gezond ook, eens een ander blik op de zaken werpen.



Dit zijn ook doorgaans de mensen die paradoxaal genoeg gaan protesteren als hun 'object' autonoom en assertief en 'gezond' wordt.



Zat voorbeelden uit de kinderpsychiatrie waarbij ouders hun kind uit behandeling haalden op het moment dat het ietsje beter gaat. Die kinderen dienen vaak een zondebokrol en moeten weer in het systeem betrokken worden om negativiteit op te zuigen aldaar, zoals een spons.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 16:46:

[...]





Ik wil waardering. Dit is een kenmerk van narcisme, ene kant machtig willen zijn andere kant toch wel gered willen worden.

Hij doet zo lelijk, omdat ik hem liefde geef en hij is het niet gewend om gered te worden;)

Waardering hoort ook bij gered willen worden.

En de rest is jouw teleac-interpretatie. Zit geen feit bij.

Er kunnen honderden andere redenen zijn voor zijn gedrag, maar die zie jij kennelijk niet. Herstel: die wil jij niet zien.
Trouwens voordeel van de dramadriehoek is dat je daar uit kunt stappen (al dan niet mbv een therapeut). Er is dus nog hoop itt narcisme wat niet 'te genezen' is.



Take your pick darling.
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 16:55:

Trouwens voordeel van de dramadriehoek is dat je daar uit kunt stappen (al dan niet mbv een therapeut). Er is dus nog hoop itt narcisme wat niet 'te genezen' is.



Take your pick darling.



Hoe heette die rol ook alweer? De 'neutral observer' toch? Doet me allemaal denken aan een hele leuke en leerzame workshop erover tijdens mijn studie.



Overigens, als je de DDH loslaat op een willekeurig rel-topic hier heb je uren lol.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 16:47:

[...]





Hahaha, jij weet niet wat een narcist is...zoals keukenstoel al zei...lotgenoten snappen het, maar jij zeker niet!Pas op wat je zegt. Net zo goed als wij jou niet kennen (wat je steeds roept), ken jij de forummers ook niet en weet jij niet wat zij met narcisme te maken hebben (gehad).
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 16:56:

Overigens, als je de DDH loslaat op een willekeurig rel-topic hier heb je uren lol.
Alle reacties Link kopieren
Zonde van de energie...

Succes met alles Downnn en wens je vriend vooral veel sterkte.
This is not kosher!
Heb je überhaupt die link geopend, die ik gegeven heb downnnn? Heb je wel gelezen wat daar over de DDH staat? Heb je de theorie (zonder voorbehoud) naast je relatie gelegd?



Sta je eigenlijk wel open voor andere mogelijkheden en/of oplossingen of heb je je compleet ingegraven met je narcisme-overtuiging?



Wil je je relatie redden of wil je gewoon gelijk hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven