Niet iedereen vind mij leuk.

16-02-2017 18:42 91 berichten
Klinkt misschien heel raar, en ik weet ook wel dat het heel normaal is, maar ik merk toch dat ik er moeite mee heb.

Ik werk sinds kort ergens anders, en ik heb vorige week te horen gekregen dat dus niet iedereen mij leuk vind.

Waarom wil ik toch zo graag dat iedereen mij leuk en aardig vind, en hoe kun je dit soort dingen beter los laten?
Het werd ongevraagd meegedeeld, onder het mom van, hoe vind je zelf dat het gaat en wat kunnen we er aan doen om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk leert hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een hele rare opmerking van diegene die heeft gezegd dat niet iedereen jou leuk vindt.

Het is een feit dat niet iedereen iedereen even leuk vindt. Dat geldt ook voor diegene die dat tegen jou zei.

Dus waarom zegt diegene dat? Dat vraag ik me af. De opmerking suggereert dat jij minder leuk wordt gevonden dan normaal. Zo ja wie vinden dat en waarom zou dat uitmaken?

Het zou best eens zo'n opmerking kunnen zijn die meer zegt over degene die hem maakt dan over jou.

Je zou kunnen vragen wat die persoon er nou echt mee bedoelde.

Je kunt het ook naast je neerleggen als een opmerking die je niet serieus kunt nemen.
Nou ja wat raar zeg wat zei ze letterlijk ?

Zegt meer over haar dan over jou hoor
quote:Mutsje1982 schreef op 16 februari 2017 @ 18:47:

[...]





Ik wellicht geen vijanden. Echter, ik heb soms het idee dat er een paar op dit forum mij een apart of raar figuur vinden...dat proef ik soms uit hun geschreven woorden...



Herkenbaar maar als ik heel eerlijk ben vind ik mezelf soms ook een apart of raar figuur dus can't blame them



@TO, lieverd, vind je jezelf altijd leuk? Ik niet namelijk. Meestal wel gelukkig, maar soms ook niet. Als ik mezelf al niet altijd leuk kan vinden, hoe kan ik dan van de rest van de wereld verwachten dat ze mij allemaal leuk vinden? Ik merk met sommige mensen dat die een karaktertrek heb waar ik me enorm aan stoor, of dat ze in mij een karaktertrek triggeren waar ik me bij mezelf aan stoor en die ik dan niet zo goed onder controle heb.



Maar vrijwel altijd zit het feit dat ik een ander niet leuk vind eigenlijk in mij. Ik ga er dus maar vanuit dat dat omgekeerd ook zo werkt. Vrijwel niemand is bewust 'niet leuk' of universeel 'niet leuk'. Ik slaap heel prima in de wetenschap dat mensen mij niet leuk vinden. Ik blijf gewoon aardig, dus het is verder niet mijn probleem.



Kreeg je commentaar op je werk dat je niet leuk was ofzo? Nogal vreemd, wat moet je met dat soort 'kritiek'?
Alle reacties Link kopieren
En ik vind haar niet leuk (die dat tegen jou zei). Zeg dat maar tegen haar

Alle reacties Link kopieren
Gaat het om leren en om leuker te worden?

Of was het een opmerking die er en passant nog even bij kwam?

Kundig zijn in je werk en leuk gevonden worden zijn verschillende dingen.

En leuk gevonden worden kun je niet sturen. Mensen gaan op hun onderbuikgevoelens af.
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 19:05:

Het werd ongevraagd meegedeeld, onder het mom van, hoe vind je zelf dat het gaat en wat kunnen we er aan doen om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk leert hier.



Lees nu dit pas. Totaal ongepaste opmerking. En vooral heel erg hun probleem. Vooral een hoop geroddel kennelijk en erg professioneel. Voor de volgende keer kun je zeggen: als iemand een serieus probleem met me heeft kan diegene het zelf bij me aankaarten.



Ik heb ook eens zulk passief-agressief commentaar gehad op iets en dat toen gezegd. Nooit iemand naar mij toegekomen. Nou dan niet, maar dan is het ook niet mijn probleem.
Ik zou het heel vervelend vinden als ik te horen zou krijgen dat niet iedereen mij leuk vindt. En natuurlijk vind ik ook niet iedereen leuk en kan dat ook helemaal niet net zoals als dat andersom zo is. Maar mensen inclusief mezelf dus, houden graag de schijn op.

Je kan inderdaad terug komen op de opmerking en proberen te achterhalen of het een bitch is die jou probeert te kleineren en als dat zo is probeer je het gewoon te vergeten, of dat het bedoeld is als feedback en je daadwerkelijk gedrag vertoont wat vervelend kan zijn en waar je aan kan werken.



Maar ik snap dat je je lullig voelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 19:05:

Het werd ongevraagd meegedeeld, onder het mom van, hoe vind je zelf dat het gaat en wat kunnen we er aan doen om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk leert hier.Nou ja zeg, wat een totaal irrelevante en dus onprofessionele opmerking. Denkt ze serieus dat zij op die manier ervoor zorgt dat je zoveel mogelijk leert? Ik snap dat dit wat met je doet, want het is totaal niet constructief.
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 18:47:

Zal waarschijnlijk ook door mijn onzekerheid komen, het heel graag goed willen doen.

Ik doe nu totaal iets anders, kan dus nog niet alles (heel logisch) en dan heb ik ook al snel zoiets van; doe jij maar, ik kan dat nog niet.

Serieus? Dan vind ik jou waarschijnlijk ook niet leuk. Spuughekel aan dat soort hulpeloos gedrag. Je leert het maar, en dan doe je het maar gewoon een tijdje fout, of langzaam.

ik ben ook onzeker. Maar daarom ben ik nog wel in staat iets nieuws te leren.
Ik weet waarschijnlijk wel wie degene zijn die dat vinden.

Wat zij doen is iets waar ik totaal geen ervaring mee heb, en waar ik weinig affiniteit mee heb. Maar ik werk wel af en toe op hun afdeling.



Ik kan inderdaad weinig met die opmerking, behalve loslaten..
Ik weet dat er hier op het forum bijvoorbeeld een aantal zijn die mijn bloed wel kunnen drinken..

Tja ik lig er geen seconde wakker van ik vind ook niet iedereen even aardig..
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 19:05:

Het werd ongevraagd meegedeeld, onder het mom van, hoe vind je zelf dat het gaat en wat kunnen we er aan doen om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk leert hier.Ik vind het een nare collega. Die opmerking heeft geen nut en is kwetsend. Aan goede en opbouwende kritiek heb je iets. Dat is dit niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook rot vinden om dat zo te horen te krijgen, ik vind het echt een nare opmerking. Er zijn hier al veel goede dingen gezegd, ik hoop dat je daar wat aan hebt. Pas las ik in een artikel ook nog een quote ''Als iedereen je aardig vindt, heb je geen persoonlijkheid.'' Dat ging er vooral om dat als iedereen je aardig vind, je vaak een pleaser bent en je je in zulke bochten moet wringen om iedereen tevreden te houden dat je wie jij bent en wat je wilt uit het oog verliest. Ik vond dat zelf wel een mooie manier om er naar te kijken.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Is het letterlijk zo gezegd of meer in de trant van je past niet zo in de groep? Dat laatste kan namelijk gebeuren en is ook niet gek als een leidinggevende dat zegt
Catnip, Dat is inderdaad ook wel een mooie manier om er naar te kijken.
quote:bethweeter schreef op 16 februari 2017 @ 19:22:

Is het letterlijk zo gezegd of meer in de trant van je past niet zo in de groep? Dat laatste kan namelijk gebeuren en is ook niet gek als een leidinggevende dat zegtLetterlijk zo gezegd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetvolgende geleerd:

Als er 9 mensen voor je staan: 3 vinden je aardig, 3 vinden je niet aardig, 3 zijn neutraal over je. Als het ongeveer deze verhouding is, moet je je verder niet te druk maken...
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 19:14:

Ik weet waarschijnlijk wel wie degene zijn die dat vinden.



Je hebt dit van 1 persoon gehoord, wie zegt dat het waar is wat hij/zij zegt?



Als je erg onzeker bent, dan straal je dit uit. Sommige mensen vinden het 'leuk' om dit gevoel aan te wakkeren.
quote:wauqs schreef op 16 februari 2017 @ 19:23:

Ik heb hetvolgende geleerd:

Als er 9 mensen voor je staan: 3 vinden je aardig, 3 vinden je niet aardig, 3 zijn neutraal over je. Als het ongeveer deze verhouding is, moet je je verder niet te druk maken...Ja, zo is het inderdaad, ik vind ook zeker niet iedereen aardig.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, moet je ook niet willen.
quote:Floortje10 schreef op 16 februari 2017 @ 19:25:

[...]



Je hebt dit van 1 persoon gehoord, wie zegt dat het waar is wat hij/zij zegt?



Als je erg onzeker bent, dan straal je dit uit. Sommige mensen vinden het 'leuk' om dit gevoel aan te wakkeren.

Die persoon is wel iemand die de boel wel even gaat regelen.



En ja, die onzekerheid moet ik echt aan werken, kreeg vandaag te horen van een andere collega dat ik het allemaal wel weet en niet zo onzeker hoef te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn best veel mensen die mij niet leuk vinden. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik nogal direct ben in communicatie en ook gewoon meestal doe waar ik zin in heb. Kan er niet mee zitten eigenlijk. Gelukkig is iedereen anders toch
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk misschien en luister naar de feedback die je krijgt maar leg naast je neer waarvan jij weet dat niet klopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij is ze zelf gewoon niet zo leuk. Klinkt als iemand die je onzeker probeert te maken, misschien jaloers?

Als ern collega tegen mij zegt een andere collega niet leuk te vinden waarom zou ik dat dan in gódsnaam tegen de betreffende collega vertellen? Tenzij ik erop uit ben om te kwetsen.

Probeer het je niet aan te trekken, sommige mensen zijn zelf gewoon niet zo leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven